بازدید 21636
مرور روزنامه‌های شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه؛

با ترامپ چه کنیم؟ / آیا ایران همه کارت‌های خود را در مقابل آمریکا رو کرده است؟ /آخرین فرصت اروپا برای نجات برجام

تله تلفنی ترامپ، اعلام یک تحریم برای سومین بار! تکرار تراژدی پلاسکو در تبریز، مصادره پس از مذاکره! رونمایی از سلاح جدید ارزی ایران در هفته جاری، صادرات فرآورده‌های نفتی قابل تحریم نیست، حلقه مفقوده آموزش و پژوهش در مدیریت بحران، افتضاح جدید «من و تو» و مقایسه جان اسنو با رامبد! آرایش جنگی متقابل، آژیر قرمز سلامت برای احتکار‌های کوچک! و مخاطب هشدار عراقچی، اروپاست، نه افغان‌ها، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۶ 11 May 2019

تله تلفنی ترامپ، اعلام یک تحریم برای سومین بار! تکرار تراژدی پلاسکو در تبریز، مصادره پس از مذاکره! رونمایی از سلاح جدید ارزی ایران در هفته جاری، صادرات فرآورده‌های نفتی قابل تحریم نیست، حلقه مفقوده آموزش و پژوهش در مدیریت بحران، افتضاح جدید «من و تو» و مقایسه جان اسنو با رامبد! آرایش جنگی متقابل، آژیر قرمز سلامت برای احتکار‌های کوچک! و مخاطب هشدار عراقچی، اروپاست، نه افغان‌ها، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه در حالی چاپ شدند و در پیشخوان مطبوعات قرار گرفت که جنگ روانی جدید ترامپ با کلید واژه تماس تلفنی، با تیتر‌های مختلفی در صفحات نخست بیشتر آن‌ها برجسته شده است. عناوینی همچون تله تلفنی ترامپ (جوان)، جنگ روانی جدید ترامپ (آفتاب یزد)، بازیگر مردد (ابتکار)، گوشی دست ترامپ آمد /اولین نتیجه خروج از انفعال (کیهان)، اول بازگشت به توافق (اعتماد)، دردسر‌های بلوف ناو لینکلن (مردمسالاری) و کاخ آشفته (ایران) انتظار تماس تلفنی ایران از سوی ترامپ همزمان با اعمال تحریم‌های جدید را در گزارش‌های اصلی خود تحلیل کردند.

روزنامه‌های کیهان و جوان این رفتار ترامپ را نتیجه خروج ایران از رفتار انفعالی ارزیابی کردند و روزنامه ایران تکرار پیشنهاد مذاکره با ایران از سوی رئیس جمهوری امریکا در شرایط کنونی را بی ارتباط با در دست گرفتن ابتکار عمل تهران در چارچوب برجام ندانست. روزنامه دنیای اقتصاد نیز اعلام انتظار ترامپ برای تماس تلفنی از سوی ایران را عقب نشینی از شروط دوازده گانه آمریکا دانسته است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

آیا ایران همه کارت‌های خود را در مقابل آمریکا رو کرده است؟
محمدعلی وکیلی، نماینده مجلس و مدیرمسئول روزنامه ابتکار در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان هنوز کارتی رو نکرده ‏ایم درباره التهاب مابین روابط ایران و آمریکا نوشت: منازعه میان ایران و آمریکا هرلحظه تندتر می‏شود؛ چندان‏که کار به تهدید نظامی هم رسیده است. به نظرم کاخ سفید راهبرد روشنی ندارد. ترامپ مشتاق مذاکره است و آن را پنهان هم نمی‏کند، اما سایر تصمیم‏سازان آشکارا تغییر رژیم را دنبال می‏کنند و چندان مایل به صلح و سازش نیستند. در هرحال دود سفیدی از کاخ سفید بیرون نمی‏آید. با گارد کنونیِ آمریکا، گمان نمی‏کنم کشوری بتواند با آن‌ها «توافق» کند. مدت‏ها است که با رهبر کره‏شمالی مذاکره می‏کند، اما هیچ صلحی حاصل نشده است و چشم‏اندازی از صلح هم وجود ندارد. تیم ترامپ طوری چیده نشده است که بتواند به کف حقوق ملت‏ها احترام بگذارد.


آنچه میان ما و آمریکا در این یک سال پس از خروج آمریکا از برجام گذشته است، کاملاً در جهت افزایش تنش بوده است. با وجود اینکه ما همیشه از دیپلماسی حمایت می‏کنیم، اما آمریکا راهی برای مذاکره باز نگذاشته است. اصلاً بنای مذاکره وجود ندارد. فعلاً تصمیم‏سازان کاخ سفید می‏خواهند شانس خود را در تغییر رژیم و تجزیه ایران امتحان کنند. وقتی هنوز این هوس عبث برایشان زنده است نمی‏توان با آنان مذاکره کرد؛ یعنی در واقع اکنون از مذاکره‏ای که آنان می‏پسندند چیزی برای ملت ایران درنمی‏آید.
آیا ایران همه کارت‌های خود را در مقابل آمریکا رو کرده است؟ /با ترامپ چه کنیم؟ /آخرین فرصت اروپا برای نجات برجام
روند‌هایی که اکنون طی می‏شوند چشم‏اندازی از صلح ندارند و تنش‏ها سرِ کم‏شدن ندارند.
فعلاً آنان تمایل دارند آتش نزاع ما با آمریکا، آرامش منطقه را به هم بزند. اما دوست ندارند خود وارد گود درگیری شوند. آمریکا از عمقِ نفوذِ نظامی ما در منطقه آگاه است و می‏داند که اصلاً نمی‏توان با ایران شوخی نظامی کرد. همه می‏دانند که اگر منافع ایران را تهدید کنند، دیگر در هیچ جایی از منطقه امنیت نخواهند داشت. به همین سبب، درست است که آمریکا می‏خواهد ما را درگیر جنگ نظامی کند، اما اصلاً دوست ندارد طرفِ این درگیری خودشان باشند. آمریکا می‏خواهد نیابتی جنگی به راه بیندازد، اما شرکای منطقه‏ای آن، مانند امارات و عربستان، از اینکه یکسرِ این جنگ باشند پرهیز می‏کنند. عربستان و امارات و اسرائیل ترامپ را تحریک می‏کنند که آمریکا خود وارد جنگ مستقیم با ایران شود، چون به درستی از رویارویی با ایران وحشت دارند. در هر حال، همه جنگ‏افروزان در منطقه دوست دارند ایران را وارد جنگی نظامی کنند که طرف درگیری، خودشان نباشند.
هرچند بعید می‏دانم جنگی رخ دهد، اما بازی خطرناکی شروع شده است. قطعاً هرگونه جنگی در منطقه رخ دهد ابوظبی و سعودی بیشترین ضرر را خواهند کرد. آنان این نکته را خوب می‏دانند و به همین علت هم سعی می‏کنند آمریکا وارد درگیری مستقیم با ایران شود تا به خیال خود از آسیب آن در امان باشند.
ایران بهترین موضعی که می‏ توانست گرفته است. ما قطعاً به سمت درگیری نظامی پیش نخواهیم رفت. هرچند آمادگی مقابله با هرگونه توطئه نظامی را داریم، اما به درستی راه دیپلماسی را بیش از هر زمان گشوده‏ایم و دامی که آنان پهن کرده‏اند را شناخته‏ایم. ما با آرامش، با دقت و با آمادگی کامل برای هر واکنشی، اوضاع را رصد می‏کنیم و وارد ماجراجویی‏های احمقانه دشمن نمی‏شویم. هرچند هر دستی که مرز ما را لمس کند از بازو قلم خواهیم کرد. ما هنوز کارتی رو نکرده‏ایم!

با ترامپ چه کنیم؟
حسین واله طی یادداشتی که روزنامه همدلی در شماره امروز خود منتشر کرده در مطلبی زیر عنوان با ترامپ چه کنیم؟ نوشت: ‬ تصمیم به مذاکره یا خودداری از مذاکره با ترامپ بستگی دارد به تحلیلی که از خروج ترامپ از برجام داریم، نه به اظهاراتی که هر ازچندی از کاخ سفید صادر می‌شود و نه به اینکه ما در موضع قوت هستیم یا در موضع ضعف. اگر هدف ترامپ از خروج از برجام را فقط مخالفت با دموکرات‌ها در سیاست داخلی امریکا بدانیم، آنگاه معقول است که مانوری بدهیم (و حتی امتیازکی)، اما به پیمانی برسیم که در قوه مقننه امریکا تصویب شود و پرونده اتمی ایران را مختومه کند. مذاکره برای این هدف معقول است. اما اگر تصور می‌کنیم که هدف ترامپ فراتر از این است؛ تحت تاثیر لابی اسرائیل و اعراب، در صدد است یک حکومت ضعیف را تحت فشار بگذارد تا یا باج بگیرد یا سرنگونش کند، آنگاه وضع فرق می‌کند.
آیا ایران همه کارت‌های خود را در مقابل آمریکا رو کرده است؟ /با ترامپ چه کنیم؟ /آخرین فرصت اروپا برای نجات برجام
راه مقابله با این رویکرد، چیز دیگری‌ست؛ باید آن عاملی را از میان برد که چنان تصویری از ایران پرداخته است. اگر برای علاج این ضعف بکوشیم، آنگاه اتفاقا هر قدر فشار‌ها بیشتر و طولانی‌تر بشود، اما ایران بایستد و نشکند، فرصت برای مذاکره مناسب‌تر می‌شود. اما این نگرانی هست که شاهد اقدامی برای علاج آن علت اصلی نیستیم، بلکه نشانه‌هایی گه‌گاه دیده می‌شود از اینکه سیاست در جهت معکوس سیر می‌کند. به نظر می‌رسد حرکت ترامپ چند منظوره است و بسیار تحت تاثیر لابی اسرائیل و برخی اعراب خلیج فارس.


راه اصولی مقابله با آن، تحکیم جبهه داخلی و تکیه بر قدرت مردم است از طریق ملی‌سازی حکمرانی در ایران چنانکه پایگاه نظام سیاسی چندان گسترش یابد که بیگانگان اعم از دشمنان و رقیبان ایران از نتیجه‌بخشی فشار‌ها و حتی جنگ مایوس شوند و ترجیح دهند به‌جای تقابل، با ایران کار کنند. اگر این راه را نرویم، به بخت و اتفاق بستگی خواهد داشت که در زورآزمایی جاری، کدام طرف زود‌تر خسته شود، یا میدان را ترک کند.


تهاجم کاخ سفید چند جانبه است؛ زمین‌گیر کردن اقتصاد ایران از طریق ممانعت از بازگشت ایران به جامعه جهانی، ایجاد شکاف در داخل ایران و شوراندن دسته‌های مختلف علیه یکدیگر، تضعیف توان دیپلماتیک و سیاسی ایران در منطقه از طریق تشجیع رقیبان منطقه‌ای ایران به گذر از مرحله رقابت به خصومت، امید بخشیدن به و زنده نگاهداشتن تروریسم دینی خودساخته در منطقه پس از شکست نسبی آنان در عراق و سوریه، سوءاستفاده از فرصت اشتغال ایران به بحران جاری خودش و خستگی ملت‌های منطقه از جنگ و درگیری برای پاک کردن صورت مساله فلسطین و جبران شکست‌های اسرائیل در دو دهه اخیر. این فهرست را می‌توان ادامه داد.


عقل سلیم می‌گوید علاوه بر توان نظامی برای رویارویی با دشمنی‌های بیگانگان، توان ملی مشتمل بر قدرت اقتصادی، قدرت فرهنگی و همبستگی اجتماعی نیز برای کامیابی در درازمدت ضرورت دارد. همان منافذی را که امروز کاخ سفید به‌کار گرفته باید مسدود کرد و این مهم به تصمیم سیاسی راهبردی ملی نیاز دارد. اساسی‌ترین کلید موفقیت این است: ایرانیان همه احساس کنند کشور به آنان تعلق دارد و برای حفظ و تقویت و پیشرفت به مشارکت فعال آنان نیازمند است.

آخرین فرصت اروپا برای نجات برجام
هادی محمدی در یادداشت روز امروز روزنامه خراسان در با عنوان آخرین فرصت اروپا برای نجات برجام ضمن پرداختن به جدی بودن ایران در برنامه خروج تدریجی خود از برجام نوشت: بر اساس بیانیه شورای عالی امنیت ملی" به کشور‌های باقی مانده در برجام ۶۰ روز فرصت داده می‌شود تا تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی را عملیاتی کنند. چنان چه در این مهلت کشور‌های مزبور قادر نباشند مطالبات ایران را تامین کنند، در مرحله بعدی جمهوری اسلامی ایران رعایت محدودیت‌های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی راکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد ". اگرچه عبور از سقف ذخیره آب سنگین و اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد که در دوره زمانی چند ماهه محقق خواهد شد به عنوان عبور از یک خط قرمز برای طرف مقابل به ویژه در حوزه گریز هسته‌ای مهم و راهبردی به شمار می‌رود و شاهدیم که در همان گام اول برخی نگرانی‌ها را برای آن‌ها ایجاد کرده، اما به نظر می‌رسد این که ایران در گام اول خود نقشه راه دو ماه آینده و گام دوم را نیز به روشنی بیان کرده پیام‌های مهم بیشتری دارد.


این حرکت تهران نشان می‌دهد که اولا ایران در برنامه خروج تدریجی خود از برجام قاطع و جدی است که اگر نبود می‌توانست جزئیات گام دوم را به صورت محرمانه به اروپا ابلاغ کند نه این که با علنی کردن آن عملا خود را در راهی قرار دهد که انتهایش پس از دو ماه می‌تواند اقداماتی باشد که باعث خروج کامل ایران از برجام شود.
آیا ایران همه کارت‌های خود را در مقابل آمریکا رو کرده است؟ /با ترامپ چه کنیم؟ /آخرین فرصت اروپا برای نجات برجام
نباید فراموش کرد که بزرگ‌ترین حساسیت ۱+۵ در مذاکرات گذشته اول افزایش درصد غنی سازی ایران (در آن زمان ۲۰ درصد) و دوم راه اندازی راکتور آب سنگین اراک با تولید پلوتونیم بود چراکه امروز همه کشور‌های دارنده بمب اتمی از دو راه غنی سازی با درصد بالا و پلوتونیوم حاصل از راکتور آب سنگین به این سلاح دست یافته اند از این رو تهدید ایران در مرحله دوم به مراتب سنگین‌تر است و به نوعی سرانجام برجام را نیز روشن خواهد کرد به گونه‌ای که نیازی به گام‌های دیگر نباشد. هرچند ایران بارهااعلام کرده است که قصد ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد، اما همین که توان و ظرفیت رسیدن به آن را هم داشته باشد برای غرب خوشایند نیست. از سوی دیگر ایران برای اطمینان بیشتر از این که کارش به قطعنامه و فصل هفتم نرسد تهدید دیگری را نیز در نامه محرمانه به سران ۱+۴ گنجانده که به نظر می‌رسد خروج از ان پی تی باشد. در صورت صحت، تکمیل سه گانه غنی سازی با درصد بالا، ساخت راکتور آب سنگین با تولید حداقل ده کیلوگرم پلوتونیم در سال و خروج از ان پی تی، از منظر غربی‌ها هر کشور تحت فشار حداکثری را می‌تواند به وسوسه ساخت بمب اتمی بکشاند (همان‌طور که گفتیم حتی همین توان نیز برای غرب نگران کننده است) مگر این که کشور‌های نگران از این موضوع دست بجنبانند و مطالبات ایران را که حداقلی و مطابق توافق چند جانبه بین المللی است در این ۶۰ روز محقق سازند. ۵۷ روز اگرچه زمان زیادی نیست، اما آخرین مهلت نجیبانه ایران به ۱+۴ به ویژه اروپاست تا نتایج بازی را به نفع طرفین برگرداند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۹
مسئولین هرگاه به راهبردی که خدا در قرآن و در سیره ی پیامبر و ائمه ی اطهار در مواجهه با دشمنان مشاهده می شود رفتار کرده اند موفق و هر قت به راهبرد به زعم خودشان کارشناسانه ی مصلحتی خود عمل کرده اند عقب گرد داشته
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
عمو جان سی میلیار پول صادرات گم شده برنگشته چی میگن خدا و پیامبر؟؟
پیشنهاد می کنم که:
۱. قانون اساسی کشور اصلاح و به رای مردم اهمیت بیشتری داده شود
۲.اصلاحات جدی و اساسی در مملکت برای جذب حداکثری صورت پذیرد بگونه ای که مردم خود را در اداره کشور سهیم بدانند و دهان کسانی که می گویند مردم چکاره اند بسته شود(هرچند که جذب مردن کار سختی است)

3. مجلس قانونی تصویب کند که اجازه عملیات نظامی چه مستقیم و چه از طریق گروههای وابسته فقط با مجوز مجلس و هماهنگی با رهبری باشد
روزنامه رسالت اصول گرا:در ایران هیچ کس حاضر با مذاکره با امریکا نیست!! یعنی این حرف از دروغ سیزده بدر هم بزرگتره، شاید هم اقلیت کوچک اکثریت را نمیبینند!!!
اولا مراداز امريكا مشخص نيست كه با كدام امريكا ميخواهند مذاكره كنند امريكاى جان كرى يا امريكاى پمپؤ همين حالا تعداد مخالفين ودشمنان اقاى ترامپ درداخل امريكا بيشتر از موافقان است ومعلوم نيست اگر مخالفان درانتخات پيش رو به قدرت برسند انها محصول مذاكرات احتمالى با اقاى ترامپ چه خواهند كرد
ثانيا موضوع واقعى مذاكرات چيست چه اتفاق جديدى افتاده ويا قرار است بيفتد كه كار امريكا با كشور ما دارد به جاهاى باريك كشيده ميشود ظاهرا اتفاق جديدى نيفاده است پس موضوع مذاكره اتفاق جديدى است كه قرار است دراخر ماه رمضان بيفتد وانهم چيزى نيست جز انجام معامله بزرگ قرن
ثالثا جمهورى انقلاب اسلامى ايران بخاطر طرح شعار برتر عملا در رأس انقلاب اسلامى انقلاب عمده مسلمان حهان قرار گرفته است تأييد ويارد مشروعيت معامله قرن براى صهيونيسم جهانى حياتى است
پس موضوع اصلى مذاكره عبارت است از واداشتن ايران به سكوت درموردًمعامله قرن پس از اعلان ان است نه مطالبى كه تا كنون از طرف امريكا مطرح شده هربرگى كه ايران زمين ميزند وبه قول معروف حكم لازم ميكند خبر ازخالى بودن دست حريف ميدهد
1-ریال را تقویت کنید در یرایر دلار
2- دست مفسدان و برحی از آقازاده ها را از بیت المال قطع کنید
3-کنترل کشور و افسار گسیختگی قیمت کالا ها از ماشین گرفته تا ماهی تن و موبایل
4-دوستی با کشورهای پر قدرت و پر نفوذ مثل ژاپن ، آلمان، ، کره و مالری در کنار چین و روسبه
5-کم کردن هر گونه تنش با کشورهای همسابه با مداکره و متافع مشبرک
6- خود سر نیودن و یا جلوگیری از تند روی
7-ایچاد حس آرامش و امید و امنیت برای نسل چوان و کل کشور
8-برخورد اساسی و قاطع با مفسدان چه اقتصادی چه امنیتی چه دواتی
9-جلوگیری از اخنلاف طبقاتی نیشتر و نزدیک کردن مردم به هم
10-آسانتر کردن شرایط کار و زندگی برای همه مردم
11-آسانتر کردن شرایط بچه داری و نگهداری و ارزان کزدن خدمات مرتبط
12-چلوگیری کردن از متشتج و عصبی کردن جو چامعه توسط هر ارگان و شخص و مطبوعات
13-بر قراری همدلی واقغی با مردم
14-جلوگیری از قاچاق کالا چه سیب زمیینی چه بنزین و ...........
15-بکدستی و روراستی در خرف های بین مسئولین با مردم (مثلا یکی بیاد بگه این خوبه یکی بیاد بگه این بده و مردم ندانند که چه کاری باید بکنند )
16-دلسور بودن بزای مزدم نه فقط در دوران خاص ( انتخابات ، سیل یا زلزله )
17-رفع نواقص قانونی و چلوگیری ار پولدارنر شدن پولدارها و فقیر تر شدن فقیر ها
18- کمک کردن و راحت تر کردن وام گرفتن
19- آزادی اقرادی که در زندان بیشتر خلافکار میشوند و تازه باد میگیرند .مثل رندانی های مهریه
20-راحت تر کردن سلسله کارهای دولتی

اینها خودش قدرت کشور را بسیار زیاد میکنه و حال مردم و جامعه را خوب بغد هر کاری جواستید بکنید حالا مداکره کنید یا نکنید ولی مردم جامعه بیشتر به شما اطمینان میکنند

الان نصف آدمهایی که میگویند مذاکره چون راهی به جر این نمی بیتتد و فکر میکنند آمریکا میحواهد بیاید همه چیز را درست کند.
دردوران اقاى ترامب بخصوص دراين اواخر اتفاق جديدى رخ نداده ولى رابطه ما به جاهاى باريك كشيده ميشود پس علت اين وضع ريشه در اتفاقاتى كه دراينده قرار است بيفتد دارد و انهم جز وادار كردن كشور ما به سكوت درمقابل معامله بزرگ قراست امريكا درمقابل برگ حكم بازى كردن ايران برگ حكمى دراختيار ندارد فقط ميتواند بازى را بهم بزند برگ برنده ندارد
پس چرا این بشقاب پرنده ای را که ساختید رونمایی نمیکنید تا امریکا فرار رو بر قرار ترجیح بده و گورش را از خلیج همیشه فارس گم کند. تا ایران بماند و این چندتا عربهای دوزاری منطقه.
تنها شرط مذاکره ایران با آمریکا اخراج همه آقازاده ها از آمریکا و لغو تابعیت همه مسئولان دوتابعیتی ایران توسط آمریکا است.

مذاکره هیچ گناهی ندارد
دو سه کیلو زولبیا بامیه برای ترامپ بفرستید شاید مثل جان کری و اوباما با ما کنار بیاد
با ترامپ چکار کنیم ؟
معلومه مثل سنوات گذشته مشت محکمی بزنیم تو دهنش .
اینکه فکر کنید اروپا طی این شصت روز شق القمری می کند خیال خام است. برچیدن سلطه دلار بر جهان، به قول روزنامه گاردین، نه دو ماه که دو دهه وقت می خواهد.
به روحانی رای دادیم برای مذاکره ... ولی واقعا عزت ایران با برجام زیر شوال رفت..... ..... این بار جنگ هم بشه ترجیح میدیم به هر نوع مذاکره با هر کس در هر سطح .
شما که جار میزنید تحریمهابی اثرند ما تحریمها را دور میزنیم چرا اینهمه گرانی هست ونمیتونید وضع راسروسامان بدید
ترامپ را بکشید
با ترامپ فقط بايد به زبان زور سخن گفت . الحمدلله شرايط قدرت ايران به گونه ايست كه در جنگ پيش رو برگ هاي برنده بسياري دست ايران است . موشكهاي نقطه زن سپاه قادر است تمام پايگاه هاي آمريكا و هم چنين همانطور كه يكبار در تلوزيون نشان داديد موشكها قادرند ناوهاي هواپيما بر را نيز دقيق مورد هدف و غرق شدن قرار دهند . پس دست روي دست گذاشتن ندارد . بايد تمام هدفهاي آمريكايي مورد هدف موشك هاي نقطه زن سپاه قرار گيرد . يادم هست درست بعد از برجام سپاه موشكهاي زيادي را آزمايش كرد حالا زمان آن رسيده تا سپاه اين قدرت خودرا عملا به رخ آمريكا بكشد و او را به زانو درآورد . كف انتظارات مردم جنگ سپاه پاسداران با لشكر سراسر كفر آمريكا و انشالله پيروزي سپاه پاسداران و به ذلت و خواري كشاندن آمريكا با موشك هاي سپاه است . مطمئن باشيد جمهوري اسلامي پاي مذاكره برود همه چيز خود را بايد ببازد و واگذار كند . رهبري معظم نيز به همين دليل به صراحت گفته اند ما مذاكره نخواهيم كرد و هر كسي كه از مذاكره با آمريكا صحبت كند خيانت كار است . برجام حاصل مذاكرات قبلي است . آمريكا اگر ادعاي مذاكره دارد ، ابتدا به برجام بازگردد .
12 شرط آمریکا را بپذیرید و اینقدر پوتین و سلطان قابوس را واسطه نکنید همه فرصت ها از بین رفته است
آقای وکیلی (روزنامه ابتکار) و آقای مازنی نمایندگان اصلاح طلب مجلس از بی برنامه ترین و بی ثبات ترین شخصیت ها هستند. اینان با هر بادی به سویی می روند و البته کل مجلس اعتدالی اصلاحاتی ثبات فکری ندارد.
یک روز قطعنامه ها بسیار حیاتی و یک روز کاغذ پاره اند.
یک روز آمریکا کدخدا و یک روز عددی نیست.

کلا اصلاح طلبا در عدم ثبات اول هستند
کره شمالی با داشتن موشک قاره پیمای اتمی و با اینکه آمریکا اتهامات کمتری هم به کره شمالی وارد می کند و با پشتیبانی چین و روسیه هم که دارد در پی یافتن راهی برای مصالحه با آمریکاست اما ظاهرا عده ای در کشور ما در توهم این هستند که با غنی سازی و افزایش سطح غنی سازی آمریکا یا اروپا را مرعوب می کنند!!!! بهتر است به جای توهم با واقعیات تصمیم گیری شود با شعار دادن فقط سطح بینش و درک نادرست مسئولین و تریبون دارها از واقعیات موجود به نمایش در می آید!!!!! واقعیت این است که مردم ایران از شرایط موجود کشور به شدت خشمگین هستند و مسئول این شرایط را مسولین می دانند واقعیت این است که ایران هیچ دوست منطقه ای مطمئن ندارد واقعیت این است که روسیه هم به دنبال باج گرفتن از آمریکا با برگ ایران است و واقعیت این است که اروپا در هر جال چاره ای ندارد با آمریکا همراه باشد و واقعیت این است که آمریکا آرام آرام آرایش حمله و جنگ به خود می گیرد حالا با این واقعیت ها تصمیم بگیرید چه کار بکنید .
من پیشنهادمیکنم بریم تو شبکه های خبری موردعلاقه ترامپ ازش تعریف وتمجید کنیم و بعدبهش تلفن بزنیم و برای قدم زدن ! درخیابان های زیبای شهر ژنو ازش دعوت کنیم
شنبه ۲۱ اردیبهشت
شاخص کل ازهمان دقیق اول شروع بکارتالار بورس فروریخت همه فروشنده اند
مذاکره کنیم آمریکا هم مثل روسیه و عراق که قبلا دشمن بودند. نظر مردم رو بپرسید. رفراندوم
نحوه مدیریت بحرانهای عوامل طبیعی در چند ساله اخیر ، کاملا بیانگر فاصله فاحش حرف تا عمل ماست .
با سلام

این که گفتید با ترامپ چه کنیم؟

2 راه داریم !!! 1- همین ترامپ بمونه و براش کادو بفرستیم !

2- با توجه به این که 3-4 نفر داخل کشور شبیه ترامپ شناسایی شدند یک بار که ترامپ اومد نزدیکی های ما با بدل عوضش کنیم !!!

در خصوص راه اول باید تکمیل کنم که اقای ترامپت نشون داده خیلی کمبود محبت داره و میخواد هر جور شده خودش رو مطرح کنه. اگر به رفتارهای او در قطعه فیلم هایی که حضور پیدا کرده یا رفتارش در کنار ملکه انگلستان یا جاهای دیگه با دید روانشناسی نگاه کنید متوجه میشید این بنده خدا درست مثل اقای دوربینی خودمون فقط دوست داره دیده بشه و دنیا رو به هم ریخته فقط به همین منظور !!!

حالا اگه صدا و سیمای ما و سایر کشور ها بیان یه برنامه بزارن و این مردک رو روزی یک ربع نشون بدن طرف اروم میگیره !!!

به همین سادگی! میگید نه ؟ امتحان کنید !!!
این کاریه که همیشه دارید باهاش سرگرممون میکنید امریکا اومد امریکا رفت امریکا جفتک زد امریکا فلان هر روز امریکا امریکا
شنبه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۱:۳۰
دلار ۱۵۶۵۰
یورو ۱۷۵۵۰
سکه ۵۲۵۰۰۰۰
شاخص کل بورس ۱۱۰۰ واحد منفی
روز نامه همدلی : همه باید احساس کنند ایران مال همه ایرانیان است . بله وقتی مشکلی پیش بیاید ایران مال همه است . ..
اين وسط هميشه مردم آسيب پذيرترين بخش اين نزاعها و دعواها و خودكامگيهان
ادبیات سخیف رسالت را در یک روزنامه ملی بنگرید میفهمید چرا به این روز افتادیم...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر