بازدید 2537

احتمال دستیابی به یک توافق تجاری جامع بین آمریکا و چین در این هفته بسیار کم است

تحلیلگران شرکت سرمایه گذاری Nomura اعتقاد دارند که برای دستیابی به توافق نهایی بین ایالات متحده آمریکا و چین، مذاکرات بیشتری لازم است، در حالی که ادامه دار شدن اختلافات تجاری این دو ابر قدرت اقتصادی جهان، باعث افزایش نگرانی ها بین سرمه گذاران شده است.
کد خبر: ۸۹۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۶ 09 May 2019

تابناک اقتصادیتحلیلگران شرکت سرمایه گذاری Nomura اعتقاد دارند که برای دستیابی به توافق نهایی بین ایالات متحده آمریکا و چین، مذاکرات بیشتری لازم است، در حالی که ادامه دار شدن اختلافات تجاری این دو ابر قدرت اقتصادی جهان، باعث افزایش نگرانی ها بین سرمه گذاران شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، تحلیلگران این بانک ژاپنی اعلام کردند: در زمان فعلی، به نظر ما هم برای دولت ترامپ و هم برای مقامات چینی بسیار سخت است که از جایگاه مذاکراتی که در روزهای گذشته پیش گرفته اند، عقب نشینی کنند.

از دید Nomura احتمال دستیابی به یک توافق تجاری جامع بین این دو کشور در هفته جاری چیزی حدود 10% است. در حالی که این بانک 5% احتمال می دهد که مذاکرات به کلی نابود شده و هیچ توافقی حاصل نشود.

طبق پیش بینی این بانک، 45% احتمال وجود دارد که با وضع تعرفه های جدید از سوی دولت ترامپ بر روی محصولات چینی در روز جمعه، چینی ها باز هم به مذاکرات ادامه دهند، و همچنین 40% احتمال دارد که واشنگتن تعرفه های گمرکی جدید را به تعویق انداخته و به مذاکرات ادامه دهد.

البته طبق اظهارات مقامات دولتی ایالات متحده و برخی منابع بخش خصوصی، چینی ها در نسخه ای از پیش نویس توافق نامه که به واشنگتن ارسال کرده بودند، تغییرات بسیار گسترده ای اعمال کرده که به عقیده مقامات آمریکایی، این تغییرات به کل، ماه ها مذاکرات انجامی را بی اثر می کند.

به گفته منابع  رویترز، مقامات چینی در هر هفت بخش پیش نویس توافق نامه، قسمت هایی که مربوط به تعهد چین بر تغییر قوانین، برای حل معضلات اصلی که در اصل منجر به شروع این جنگ تجاری شده بود را حذف کرده اند. کلیه مواردی از جمله سرقت مالکیت معنوی، انتقال قهری تکنولوژی، سرقت رازهای تجاری ایالات متحده و ....

مقامات دو کشور تا کنون از اظهار نظر رسمی درباره این اخبار خودداری کرده اند.

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل