بازدید 11493
پای «سیاست» هم به کلیپ‌های مدارس باز شد؛

چرا آموزش و پرورش چند تن را مأمور بررسی کلیپ‌های مدارس کرده؟!

در پی تشکیل گروهی ویژه برای ردزنی کلیپ‌های پخش شده از مدارس، حالا وزیر آموزش و پرورش پا را فراتر گذارده و تأکید دارد پخش این کلیپ‌ها اتفاقی نیست! رویکردی که با توجه به سخنان وی در خصوص اتفاقات مثبت رقم خورده در مدارس و تأکید بر متقن شدن برخی امور در پشت پرده، ظاهرا حکایت از شکل گیری فصلی جدید در وزارت آموزش و پرورش در واکنش به رویدادهای جنجالی دارد.
کد خبر: ۸۹۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 08 May 2019
تابناک اجتماعی -
در پی تشکیل گروهی ویژه برای ردزنی کلیپ‌های پخش شده از مدارس، حالا وزیر آموزش و پرورش پا را فراتر گذارده و تأکید دارد پخش این کلیپ‌ها اتفاقی نیست!
 

به گزارش «تابناک»؛ سید محمد بطحایی که دو روز پیش در جلسه شورای عالی نماز در واکنش به پخش کلیپ‌هایی در مدارس از مأمور کردن سه نفر برای بررسی ریشه‌ای این ماجرا خبر داده بود، حالا به یقین رسیده که «انگیزه‌های سیاسی پشت این ماجرا وجود دارد» و «دشمنان» پشت ماجرا هستند!

اظهار نظری که در تشریح آن گفته: «شواهدی وجود دارد که این کلیپ‌ها ساختگی است. البته بازرسی و حراست وزارت آموزش و پرورش به همراه تعدادی از صاحبنظران فضای مجازی در حال بررسی موضوع هستند. یقین دارم انگیزه‌های سیاسی پشت این ماجرا وجود دارد و دشمنان می‌خواهند اعتماد خانواده‌ها به مدارس را کمرنگ کنند و از سرمایه اجتماعی آموزش و‌پرورش در جامعه بکاهند.»

توضیحاتی که در ادامه به مواردی مانند تأکید رهبر انقلاب به تلاش دشمنان برای تغییر هویت نسل جدید و حضور انبوه شرکت کنندگان در مسابقات حفظ قرآن در آموزش و پرورش اشاره شده تا شرایط برای این نتیجه گیری آقای وزیر فراهم شود که همه چیز زیر سر دشمنان است؛ نتیجه گیری که البته با تأکید وی بر اغراض سیاسی در پشت پرده ماجرا همخوانی چندانی ندارد.

 
چرا آموزش و پرورش چند تن را مامور بررسی کلیپ‌های مدارس کرده؟!

این در حالی است که طی روز‌های اخیر و با داغ شدن موضوع این کلیپ‌ها در مدارس، شاهد انواع و اقسام موضع گیری‌ها در این خصوص هستیم تا جایی که برخی بر این باورند که گرایش دانش آموزان به این قسم آهنگ‌ها نه ناشی از برنامه ریزی، که برعکس، نتیجه فقدان برنامه ریزی در این امور در کشور است که موجب شده این گرایش در جامعه شکل گیرد و به واسطه دانش آموزان در مدارس نیز بروز و نمود بیابد.

رویکردی که در آن تأکید شده آموزش و پرورش عامل شکل گیری این وضع نیست و مدارس تنها محل بروز این گرایش‌های شکل گرفته در جامعه هستند. موضع گیری‌ که ظاهرا وزیر آموزش و پرورش با آن از اساس مخالفند تا جایی که تأکید می‌کنند کلیپ‌های یاد شده ساختگی و از سر دشمنی هستند؛ تأکیدی که بر اساس آن می‌شود نتیجه گرفت در جامعه هیچ کسی آن آهنگ کذایی را گوش نمی‌دهد!

ادعایی به غایت عجیب که بیان آن از زبان وزیر، بر تعجب آور بودن آن می‌افزاید. رویکردی تازه نسبت به حاشیه‌های شکل گرفته در زیر مجموعه آموزش و پرورش که باید امیدوار باشیم به دیگر موارد سرایت داده نشود، وگرنه بعید نیست انتشار اخبار تنبیه‌های بدنی در مدارس که گاه همراه با فیلم و عکس هم هست، به دشمنان و انگیزه‌های سیاسی در پشت پرده نسبت داده شده و مسئولیت همه امور از شانه وزارت آموزش و پرورش ساقط شود.

راهکاری که ظاهرا بطحایی بی علاقه به استفاده از آن برای خلاصی از مسائل و مشکلاتی که یکباره سر بر می‌آورند و به شدت مورد توجه افکار عمومی قرار می‌گیرند، نیست و شاید از همین رو باشد که پخش کلیپ‌ها را دستمایه تشکیل گروه مأمورانی برای بررسی ماجرا کرده و پیرو آن پای دشمنان و سیاست‌های پشت پرده را به ماجرا باز می‌کند و از حراست و بازرسی می‌خواهد به قید فوریت این مسأله را بررسی کنند؛ تدابیری ویژه که هرگز برای هیچ اتفاقی در آموزش و پرورش به کار گرفته نشده حتی زمانی که خبر تعرض به دانش آموزان در برخی مدارس منتشر شده!

تدبیری ویژه که بعید نیست در آینده به واکنش روتین آموزش و پرورش به همه حوادث جنجالی در زیرمجموعه اش تبدیل شود تا هرچه بدی رخ دهد، کار دشمنان باشد و هرچه خوبی (مانند شرکت انبوه دانش آموزان و معلمان در مسابقات حفظ قرآن کریم) باشد، ماحصل تلاش وزیر و همکاران معرفی شود!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۳۵
...فقط حرف و...
حتمن بچه ها اختلاس کردن
نمیدونم چرا برای مرگ دانش آموزان توی کلاس پس از آتش سوزیها صدای کسی در نیومد و کمیته ای تشکیل نشد؟!؟!
بر فرض هم در جامعه این اهنگ و این حرکات وجود داشته باشد مگر قرار است متولی اصلی اموزشی کشور باید دنباله رو این ها باشد و این ها پخش کند در مدارس؟
همش می خواهند خودشان بی مقصر جلوه دهند
مدیر این مدارس باید برکنار شوند
این رویکردها اگرچه به منزله واکنشی طبیعی است در هر صورت نتیجه بلافصل آن امری جز سقوط اخلاق و فرهنگ در جامعه ایران نیست.
چون مملکت مشکل دیگری ندارد.خخخخخ
شما بهتره دنبال این باشید که چرا جامعه ما از شادی کردن سلب شده!
یه جوری برخورد میکنن که انگار چه اتفاقی افتاده!
برید دنبال اختلاس و گرونی اجناس تا ما را بیچاره تر نکنید!!
برخورد پلیسی با یک‌ یا ۱۰۰ تا کلیپ؟؟؟؟؟
با صحبت نرم هم میتوان امر به معروف کرد نه با شدت.
آیا شاد بودن و شادی کردن در این مملکت حرام است؟؟؟
پاسخ ها
خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
خیر ولی خوهشا کمی در مورد خدا تحقیق کنید ممنون
عاقبت تماشای برنامه های مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد در جامعه هستند همین است.
وزیرآموزش پروش بجای اینکه پلیس را برای ردیابی عاملین یکصد هزار دانش آموز معتاد بفرستد برای شادی چند کودک می فرستد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمیشه یک کارگروه هم برای کاغذ آچار بچه ها واسه امتحانات بزارنداری. چرا باید پول برگه های امتحانی اولیا بدهند. رقص به ما برنخورده، تهدید بچه مونه به نگرفتن امتحان بخاطر هزینه برگه( گفتن صفر میدیم) برخورده
نمی شود چند نفر را مامور کنند چرا پولی را که معلمان بیمه داده اند و در بانک مانده و به عنوان پاداش آخر خدمت باید به آنها بدهند نمی دهند . چند نفر هم مامور کنند که ببینند با پس انداز معلمان چه کردند . چند نفر را هم مامور کنند که ببینند چند نفر با حقوق چند ده میلیون تومانی در آموزش و پرورش هستند . چند نفر هم مامور بشوند که وضعیت ساختمانها و ایمنی مدارس را ببینند .
چه اشکالی دارد کودکان و نوجوانان شاد باشند ؟
حتما باید تو سر خودشون بزنند و گریه کنند؟
خیلی خوبه که مسئولین فقط به چنین چالش‌های بزرگی می‌پردازن و نمی‌ذارن مسائل بی‌اهمیتی مانند فرار مغزها، مشکلات آموزشی، بی‌عدالتی و ... حواسشونو پرت کنه.
چرا وزیر کتمان میکنه؟ در مدرسه ما مدیر که اتفاقا فردی با ادعاهای مذهبی است، اقدام به آوردن دی جی و برگزاری مراسم مبتذل کرد و علی رغم مخالفت برخی از کادر که دغدغه تعلیم و تربیت داشتند با افتخار به کار خود ادامه داد!!
سه نفر مامور کنید که جلوی دلال بازی قند و شکر را بگیرند
سه نفر مامور کنید که جلوی دلال بازی خرما را بگیرند
سه نفر مامور کنید که دوشاخه تنظیم بازار را بزنن تو برق

پیدا کنید این سه نفر را
حالا نه که هیچکس موزیک دلخواهشو گوش نمیده و همه صبح به صبح با موسیقی مجاز صدا و سیمایی که از بلندگو های داخل خیابون پخش میشه میرن سر کار

عین کره شمالی
همه مشکلات حل شده فقط اینا مونده
بابا اینکه چیز مهمی نبوده .بنده خودم با آنکه مذهبی هستم ولی بچه هام هروقت مسافرت می رویم دوست دارند همین آهنگ یا مشابه آن رادرماشین پخش کنندو کف بزنند . من هم هرگزمانع شادی آنهانمیشوم هرچند من بیشترازآهنگ های سنتی خوشم میاد و علاقه ای به این آهنگ هاندارم .ولی مطمئن هستم اگر مانع شادیشان شوم ازمن دورمیشوند ومسیر خودشان راخواهندرفت ولی الان بچه‌های من باگوش کردن به این آهنگها نه ازنمازغافل شده اند ونه ازروزه . بنظرشماکدام روش بهتر است آنقدرخشک باشم که بچه هام از آنطرف جهنم بزنندبیرون یا معتدل باشم تا ازدین ودیندارمتنفرنشوند؟
درحالیکه طبق آمار خود مسیولین وزارت آموز وپرورش میزان اعتیاددربین دانش آموزان بیداد میکند حضرات بجای جستجو برای یافتن نهادها وافرادی که مواد مخدر در مدارس پخش میکنند بدنبال پیداکردن کلیبهای رقص هستند
کاشکی وقتی یه مدرسه آتیش میگیره و بچه های مظلوم میسوزن هم اینقدر سریع و قاطع اقدام کنن ولی همه سروصدا و داد و وااسفاها برای اینجور مسائله
هر دم از این باغ بری می رسد
بی بند و باری بسیار زیاد شده گویا عده ای از این کار نفع فراوان می برند
این کودکان می خواهند شاد باشند و با بگیر و ببند هم نمی توانید مانع آنها شوید
ما دهه شصت ها هم تو کلاس فرصتی پیش میومد پایکوبی میکردیم
دنبال چی میگردید
کاش یک نظر سنجی می شد و مشخص می شد آیا تمام مردم این با شادی بچه ها در مدرسه مخالف هستند یا فقط یک قشر خاص
چون من با هر کس صحبت می کنم بیشتر اعتراضش به گرانی و فساد و پارتی بازی و اختلاس و بی تدبیری و عدم توجه به منافع ملی و ... است و حتی یک نفر را من ندیده ام که معترض شادی مردم یا حجاب زنان باشد
باید نظارت بشه
پاسخ ها
دوکوهه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
کسی با شادی بچه ها مخالف نیست ، حتما بچه ها باید با نشاط و سرزنده باشند اما هرکاری روش داره.... معلمان!!!! مدیران!!! معاونین پرورشی به خدا به خدا مسئولیم
تنها کاری که بلد هستند این هست که هر از چند گاهی سر مردم را گرم کنند. درد مردم شاد بودن بچه هاست آیا؟؟ مردم زیر فشارنده، مردم درد روحی روانی دارند مهر و محبت از زندگی ها رفته، اما مسئولین ما هیچ چیزی را حس نمی کنند، خدا خودش رحم کنه، همه جوانها معتاد، خانوده ها داغدار
چرا به جای این گیر دادنا یه کارگروه تشکیل نمیشه برایاون بچه هایی که بجای آموزش و تحصیل کار میکنن
کاش چند نفر مامور می‌کردید برای رفع مشکلات معیشتی معلمان و کمبود امکانات مدارس مثل سیستم کامپیوتری و وضعیت کنکور و بی مهارتی دانش آموزان بعد از پایان تحصیل و فضای کوچک اموزش با 38نفر دانش آموز و افت تحصیلی و افسردگی دانش آموزان و ازدواج زودرس دانش آموزان مناطق محروم و ضعیف ........بازم مشکلت هست !!! اونوقت این کلیپ مهمه ؟؟!!!!
رقص دانش آموزان مهم تر از مرگ دانش آموزان !!!!!
با سلام. چرا فکر می کنید این آهنگ یا آهنگ های دیگه ای در مدارس توسط دانش اموزا یا توسط برخی معلمان و معاونین و مدیران اجرا نمیشه؟؟؟؟؟؟؟ هست خوب هم هست... بیاین جشن تکلیف ها و برخی اعیاد اسلامی را در مدارس ببینید که متاسفانه به نام دین سواستفاده می کنن...به خدا مسئولیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر