بازدید 6763

افزایش قیمت نفت خام همزمان با ادامه تحریم‌های ایالات متحده و افزایش واردات چین

در روز چهارشنبه همزمان با تحریم های اعمال شده از سوی ایالات متحده علیه ایران و ونزوئلا و در ادامه محدودیت تولید توسط کشورهای عضو اوپک که باعث کمبود عرضه در بازار شده است ، قیمت نفت خام افزایش یافت. این در حالی است که واردات نفت خام چین در ماه آوریل به بیشترین میزان خود رسیده است.
کد خبر: ۸۹۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 08 May 2019
تابناک اقتصادیدر روز چهارشنبه همزمان با تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده علیه ایران و ونزوئلا و در ادامه محدودیت تولید توسط کشور‌های عضو اوپک که باعث کمبود عرضه در بازار شده است، قیمت نفت خام افزایش یافت. این در حالی است که واردات نفت خام چین در ماه آوریل به بیشترین میزان خود رسیده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، نفت خام سبک WTI ایالات متحده در ساعت ۸ و ۱۱ دقیقه به وقت تهران، در معاملات آتی به قیمت ۶۱ دلار و ۹۰ سنت به ازای هر بشکه معامله شد که این میزان نسبت به آخرین معامله ۸۰ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

هر بشکه نفت خام دریای شمال (برنت) نیز در معاملات آتی به قیمت ۷۰ دلار و ۲۰ سنت معامله شد که افزایش ۴۱ سنتی (۰.۸ درصدی) را نشان می‌دهد.
 
افزایش قیمت نفت خام همزمان با ادامه تحریم‌های ایالات متحده و افزایش واردات چین


با ادامه تحریم‌های ایالات متحده علیه ونزوئلا و ایران، تحلیلگران معتقدند بازار کماکان با محدودیت عرضه مواجه است.

اوله هنسن، رئیس بخش استراتژی کالا در بانک Saxo دانمارک در این باره گفت: چشم انداز اساسی محدودیت در عرضه که از قیمت‌ها حمایت می‌کند، هنوز از بین نرفته است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی اداره کل گمرک چین در روز چهارشنبه، واردات نفت خام از سوی این کشور در ماه آوریل به ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار بشکه در روز رسیده که این رکوردی جدید در زمینه واردات نفت این کشور است. این مقدار ۱۱ درصد از میزان وارداتی در دوره مشابه در سال گذشته بیشتر است. لازم به ذکر است که چین بزرگترین وارد کننده نفت در جهان است.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهد که میزان واردات نفت چین در ۴ ماه ابتدایی سال جاری به طور میانگین برابر ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار بشکه در روز بوده که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۸.۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش واردات چین درست در زمانی اتفاق افتاده که بازار با محدودیت عرضه مواجه است.

ایالات متحده در نوامبر سال گذشته مجدداً ایران را تحریم کرده و از تمامی کشور‌ها درخواست کرده است که به واردات نفت از ایران خاتمه دهند. ایران در پاسخ اعلام کرده که توجهی به این تحریم‌ها نخواهد داشت و به صادرات نفت خام ادامه می‌دهد.

بیشتر تحلیلگران انتظار دارند میزان صادرات ایران از یک میلیون بشکه در روز در ماه آوریل به حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسد، چرا که احتمالا بیشتر کشور‌ها در برابر فشار‌های ایالات متحده توان مقاومت نخواهد داشت.

واشنگتن علاوه بر ایران تحریم‌هایی نیز علیه ونزوئلا باز کرده که این هم باعث اختلال بیشتر در بازار‌های جهانی شده است.

علاوه بر این تحریم‌ها، کشور‌های عضو اوپک و متحدان آن نیز از ابتدای سال جاری میزان تولیدات خود را محدود کرده اند.

ریک پری، وزیر انرژی ایالات متحده در روز سه شنبه اعلام کرد که عربستان سعودی برای جبران خلاء به وجود آمده به علت تحریم ایران میزان تولید خود را افزایش خواهد داد.

افزایش قیمت‌ها در روز چهارشنبه، کاهش به وجود آمده در روز‌های اخیر ناشی از اظهارات ترامپ درباره افزایش تعرفه گمرکی وارد بر کالا‌های چینی را تا حدودی جبران کرده است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده EIA در روز سه‌شنبه پیش‌بینی خود درباره میزان افزایش تقاضا برای نفت خام در سال ۲۰۱۹ را ۲۰ هزار بشکه در روز کاهش داده و یک میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

افزایش مجدد میزان تولیدات ایالات متحده نیز می‌تواند منجر به کاهش نگرانی‌ها درباره وضعیت عرضه در بازار شود.

طبق اعلام EIA انتظار می‌رود میانگین تولید ایالات متحده در سال جاری برابر با ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز باشد، که این میزان از ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه فعلی که خود یک رکورد است نیز بیشتر خواهد بود.

طبق پیش یینی EIA ایالات متحده در سال ۲۰۲۰، ۱۳ میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه در روز نفت خام تولید خواهد کرد و بالاتر از روسیه و عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده نفت خام در جهان خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل