بازدید 10802
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران بازهم قرمز شد/ کاهش بیش از ۶ هزار واحدی شاخص در یک ساعت ابتدایی بازار/ نارضایتی فعالان بازار از خرابی هسته معاملات/ بانکی‌ها بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۹۸، با کاهش ۷۶۲۳ واحدی معادل ۳.۵۳ درصد به رقم ۲۰۸ هزار و ۱۹۷ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد افت ۸۲۳۶ واحدی معادل ۳.۶۸ درصدنماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۹۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 07 May 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۹۸، با کاهش ۷۶۲۳ واحدی معادل ۳.۵۳ درصد به رقم ۲۰۸ هزار و ۱۹۷ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد افت ۸۲۳۶ واحدی معادل ۳.۶۸ درصدنماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۸۹ واحدی معادل ۳.۵۳ درصد به رقم ۵۹ هزار و ۷۸۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۵۵۱ واحدی معادل ۳.۴۶ رصد، عدد ۴۳ هزار و ۲۶۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۰۸۰ واحدی معادل ۳.۴۶ درصد به رقم ۳۰ هزار و ۱۱۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۴۴۰ واحد کاهش معادل ۳.۴۸ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۳ هزار و ۹۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۵۶۸۰ واحد کاهش معادل ۳.۵۰ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۷۴۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۸۷۸ واحد کاهش معادل ۳.۶۰ درصد همراه بود و عدد ۳۹۸ هزار و ۷۲۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۲۱۳ هزار و ۷۱۰ واحد قرار گرفت.
 
شاخص بورس
 
امروز بازار با عرضه سنگین برخی نماد‌ها مواجه شد تا جایی که شاخص تنها در یک ساعت ابتدایی بازار با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی مواجه شد.
 
علاوه براین خرابی هسته معاملات دیگر مسئله‌ای بود که همچون گذشته اسباب نارضایتی فعالان بازار را فراهم آورد و باردیگر این سوال از سوی سهامداران مطرح شد که چرا در روز‌هایی که شاخص با صفوف سنگین خرید و تقاضا مواجه است، هسته معاملات از کار نمی‌افتد.
 
ارزش معاملات امروز بیش از ۱۱۷۴.۳ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴ میلیارد و ۴۷۴ میلیون برگه سهم طی ۲۸۲ هزار و ۴۲ نوبت معاملاتی بود.
 
رفت و آمد‌های بازار
 
در دادوستد‌های امروز نماد معاملاتی شرکت قند ثابت خراسان (قثابت ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، حمل و نقل توکا (حتوکا)، سیمان دورود (سدور)، واسپاری ملت (ولملت) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، کارخانجات نساجی بروجرد (نبروج) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره؛ کارتن ایران (چکارن ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، لوله‌وماشین‌سازی‌ایران (فلوله ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشرو تولیدی‌مهرام (غمهرا ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. متوقف شدند.
 
در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های زامیاد (خزامیا) و اقتصاد نوین (ونوین) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده و بهنوش ایران (غبهنوش) بازگشایی شدند.
 
در معاملات امروز ۳ نماد شرکت‌های معدنی املاح ایران (شاملا)، شیمی دارویی پخش (دشیمی) نوش مازندران (غنوش) باتوجه به عدم کشف قیمت بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج معامله شد..
 
دو نماد معاملاتی شرکت واسپاری ملت (ولملت ۱)؛ نوردوقطعات فولادی (فنورد ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه معاملاتی مواجه شدند. همچنین نماد معاملاتی شرکت نوش مازندران (غنوش) مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شد.
 
بانک‌اقتصادنوین (ونوین)؛ گلوکوزان (غگل)؛ صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند)؛ صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس)؛ صنایع‌کاغذسازی‌کاوه (چکاوه)؛ کشت‌وصنعت‌پیاذر (غاذر) و صکوک اجاره خلیج فارس ۱۶% (صفارس ۴۱۲) با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نماد ایران خودرو (خودرو)؛ سایپا (خساپا)؛ بانک انصار (وانصار ۲)؛ پارس خودرو (خپارس)؛ سیمان فارس و خوزستان (سفارس)؛ لیزینگ رایان سایپا (ولساپا) و داده گسترعصرنوین (های وب) با بیشترین صوف عرضه و فروش مواجه شدند.
 
در معاملات امروز بانکی‌ها بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و براین اساس بیش از ۲ میلیارد سهم خودرویی به ارزش بیش از ۱۹۳ میلیارد تومان داد و ستد شد، گروه فرآورده‌های نفتی با ارزش معاملات بیش از ۱۴۴.۲ میلیارد تومان در رده دوم قرار داشت و پس از آن نماد‌های شیمیایی با ارزش معاملاتی ۱۲۳.۷ میلیارد تومان، کانه‌های فلزی با ۱۱۰.۳ میلیارد تومان و فلزات اساسی با ارزش ۱۰۵.۷ میلیارد تومان مواجه شدند.
 
امروز شاخص چند رشته ای‌ها با کاهش ۱۰۰۰ واحدی معادل ۴.۶۷ درصد با بیشترین افت را در بین شاخص‌های صنعت مواجه شد و پس از آن شاخص حمل و نقل، شاخص محصولات چوبی، لاستیک، وسایل ارتباطی، تامین آب برق و گاز، ذغال سنگی‌ها بیشترین افت شاخص را تجربه کردند.
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
با عجله و هیجانی شروع به خرید و فروش نکنید با دانش و مطالعه سهام را در قیمت منطقی خرید کنید و صبر داشته تا به سود برسید
قرمز که اکثر اوقات هست ولی اسم سقوط مهیب ۸۰۰۰ واحدی قرمز شدن نیست فروریزیه !!!
بازار برای ادامه رشد نیاز به اصلاح داشت
فقط دلار و طلا
کنترل بورس دست دولته هر وقت بخواد قرمز و سبز میکنه
ازاین به بعدهرروز۷-۸ هزارواحد اصلاح میشه !!!!!
مثل اینکه بجای ژاپن دوم شدن داریم میریم سمت گابن وبیافرا ونزوئلا وزیمباوه با تورم چند هزار درصدی ونجومی واقتصاد ورشکسته
واقعا سرمایه گزاری فقط دلار امریکا.لامسب هیچوقت ارزشش کم نمیشه.حتی از طلا محکمتره.
رفتار بورس ما مثل هیچکدام از بورس های دنیا نیست در همه جای دنیا معمولاً بورس با یک شیب ملایم صعود یا سقوط می‌کنه ولی در ایران بورس با شیب های عجیب و غریب و غیر منطقی بالا و پایین میشه و نکته جالب اینه که برخی کارشناسان اقتصادی افزایش نامعقول شاخص را نشانه رشد بورس و یک نقطه مثبت اعلام میکنند و در هنگام سقوط وحشتناک شاخص هم آنرا نشانه به تعادل رسیدن بازار سرمایه میدانند!! در هر صورت از دید این کارشناسان محترم شرایط همیشه خوبه و نباید نگران بود! در حالیکه اقتصاددانان برجسته دنیا ، کاهش یا افزایش بسیار زیاد شاخص را رفتاری غلط و غیر اقتصادی میدانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
اشتباه منفی دادم
وقبی یک دلار یا یک سکه میخری، 1000 سال دیگه هم همون یک دلار یا یک سکه رو داری و فقط ارزش ثروتت رو حفظ میکنی. خرید سکه و دلار سرمایه گذاری نیست و فقط حفظ ثروته. اما خرید سهام شرکتها در بورس، سرمایه گذاریه و مولده. یعنی مثل درخت میوه هر سال میوه هاش بیشتر میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
فرقش اینه که باخریددلار ارزش سرمایه ات بیشترمیشه ولی باخریدسهام بورس سرمایه مثل بوته خشک درچشم برهم زدنی میسوزه وخاکسترمیشه
از قرمز گذشته .. زرشکی شده
در دوروزگذشته بورس ۱۷۰۰۰ واحد سقوط فقط یک روزنامه درتیترهای صفحه اول خودبه ان اشاره کرد بقیه شتردیدی ندیدی ! حالا اگربه همین میزان رشدمیکردشاهاد تیترهای حماسی بادرشت ترین فونت ممکن بودیم !!! براستی معنی عدالت رسانه ای درانعکاس واقعی وبیطرفانه اخبار این است ؟!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها