بازدید 3151

امید ونزوئلا به دور زدن تحریم‌های ایالات متحده با همکاری چین و روسیه

طبق اظهارات اخیر خورخه آرئازا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، این کشور به دنبال همکاری نزدیکتر با روسیه و چین با هدف توسعه یک سیستم تراکنش بانکی جدید برای دور زدن تحریم‌های مالی ایالات متحده است.
کد خبر: ۸۹۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 07 May 2019

تابناک اقتصادیطبق اظهارات اخیر خورخه آرئازا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، این کشور به دنبال همکاری نزدیکتر با روسیه و چین با هدف توسعه یک سیستم تراکنش بانکی جدید برای دور زدن تحریم‌های مالی ایالات متحده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از RT؛ آرئازا یک کنفرانس خبری در سفارت ونزوئلا در مسکو اظهار داشت: «ما به دنبال راه های جایگزین برای همکاری با روسیه چین و سایر کشورهای دوست خود هستیم تا بتوانیم از تحریم‌های ایالات متحده فرار کنیم».

وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد که این کشور امیدوار است مسیرهای جدیدی برای نقل و انتقال دارایی های مالی برای جایگزین کردن مسیرهای تحت کنترل ایالات متحده ایجاد کند. البته آرئازا اعتراف کرد این روش های همکاری یک شبه به نتیجه نخواهد رسید.

امید ونزوئلا به دور زدن تحریم‌های ایالات متحده با همکاری چین و روسیه

در ابتدای سال جاری ایالات متحده تحریم‌های مالی و اقتصادی گسترده‌ای علیه ونزوئلا وضع کرده است. این تحریم ها که شامل قطع دسترسی این کشور به دلار آمریکا نیز می‌شود، بخش معدن و فروش نفت خام ونزوئلا را هدف قرار داده است؛ منابعی که برای اقتصاد بحران زده این کشور نقش حیاتی دارد. پول حاصل از فروش نفت خام ۹۸ درصد درآمد حاصل از صادرات ونزوئلا را تشکیل می دهد.

به گفته مقامات عالی رتبه ونزوئلا،  بعد از آنکه خوان گوایدو، رهبر مخالفان که مورد حمایت دولت ایالات متحده است، در اواخر ماه ژانویه خود را رئیس جمهور موقت این کشور خواند، بیش از ۵ میلیارد دلار از دارایی‌های برون مرزی این کشور در بانک‌های خارجی مسدود شده است. در ماه مارس ۲۰۱۹، خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات ونزوئلا اعلام کرد که در دو ماه گذشته، بیش از ۳۰ میلیارد دلار به درخواست دونالد ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده، به صورت غیر قانونی از خاک ونزوئلا خارج شده است.

آرئازا ابراز امیدواری کرد که روسیه واردات نفت خام از ونزوئلا را بیشتر کرده و همچنین سرمایه گذاری در بخش نفتی این کشور را افزایش دهد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در ادامه گفت و گوی خود با سرگی لاورف، وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به خبرنگاران اظهار داشت: «ما نه تنها امید داریم روسیه واردات نفت ازونزوئلا را افزایش دهد، بلکه انتظار داریم روسیه با همکاری در کمربند نفتی Orinoco نفت بیشتر به صورت مشترک با ونزوئلا تولید کند».

»ما انتظار داریم میزان سرمایه گذاری روسیه در تولید نفت خام در ونزوئلا افزایش یافته و در انتظار سرمایه گذاری های مشترک جدید هستیم. ما تمام شرایط لازم برای سرمایه گذاری روسیه در ونزوئلا را فراهم خواهیم کرد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان