بازدید 10389
پیمانه اقتصادی؛

تزریق ۲۰ هزار تن شکر به بازار در ۳ روز گذشته/ ترامپ: ضرر ۵۰۰ میلیارد دلاری در تجارت با چین/ کاهش ۳۲ درصدی تولید خودرو در فروردین/ انقلاب ۴۱ میلیارد دلاری در بانک‌های چین/ بالاترین سطح حداقل دستمزد متعلق به کدام کشور است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش ۸۲۳۶ واحدی شاخص کل بورس، سقوط ۶ درصدی سهام چین، دلار در صرافی‌های بانکی به ۱۴۷۰۰ تومان رسید، روز سبز تسه‌ها، بسته حمایتی یک میلیارد دلاری بانک جهانی برای اردن، قیمت خودرو در بازار نزولی شد، سکه یک گرمی به یک میلیون تومان رسید و کاهش ۲۳ درصدی تولید گوشت قرمز را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 07 May 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش ۸۲۳۶ واحدی شاخص کل بورس، سقوط ۶ درصدی سهام چین، دلار در صرافی‌های بانکی به ۱۴۷۰۰ تومان رسید، روز سبز تسه‌ها، بسته حمایتی یک میلیارد دلاری بانک جهانی برای اردن، قیمت خودرو در بازار نزولی شد، سکه یک گرمی به یک میلیون تومان رسید و کاهش ۲۳ درصدی تولید گوشت قرمز را در بر دارد.

تزریق ۲۰ هزار تن شکر به بازار در ۳ روز گذشته

یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به عرضه شکر در بازار اظهار کرد: در سه روز گذشته بیش از ۲۰ هزار تن شکر با قیمت مصوب ۳,۴۰۰ تومان به بازار عرضه شده و فروش آن در میادین و فروشگاه‌های منتخب آغاز شده است. معاون وزیر جهاد ادامه داد: بارش‌های اخیر خوزستان عرضه شکر به بازار را با وقفه‌ای مقطعی مواجه کرده است که با واردات و عرضه گسترده، این کمبود در چند روز آتی برطرف می‌شود. وی افزود: تزریق شکر با نرخ مصوب به بازار تا زمان ایجاد ثبات قیمتی ادامه دارد و قرار است به طور ماهانه ۲۰۰ هزار تن شکر وارد بازار شود.

ریزش ۸۲۳۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با کاهش ۸۲۳۶ واحدی معادل ۳.۶۸ درصد به رقم ۲۱۵ هزار و ۸۲۰ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۳۶۵ واحدی معادل ۳.۶۸ درصد به رقم ۶۱ هزار و ۹۷۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۲۸۴ واحدی معادل ۲.۷۹ رصد، عدد ۴۴ هزار و ۸۱۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۹۴ واحدی معادل ۲.۷۹ درصد به رقم ۳۱ هزار و ۱۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۲۵۵ واحد کاهش معادل ۳.۶۴ درصد را رقم زد و به سطح ۲۴۴ هزار و ۶۶۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۶۵۱۰ واحد کاهش معادل ۳.۸۵ درصد به رقم ۱۶۲ هزار و ۴۲۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۳۲۸ واحد کاهش معادل ۳.۳۵ درصد همراه بود و عدد ۴۱۳ هزار و ۶۰۴ واحد را به نمایش گذاشت.

تزریق ۲۰ هزار تن شکر به بازار در ۳ روز گذشته/ ترامپ: ضرر 500 میلیارد دلاری در تجارت با چین/ کاهش ۳۲ درصدی تولید خودرو در فروردین/ انقلاب ۴۱ میلیارد دلاری در بانک‌های چین/ سکه یک گرمی به یک میلیون تومان رسید

سقوط ۶ درصدی سهام چین در معاملات آسیایی

در معاملات روز دوشنبه پس از اینکه ترامپ غیرمنتظره‌ با تهدید تعرفه‌ای خود، فشارها بر چین را افزایش داد، بازارهای مالی جهان سقوط کردند. بازارهای سهام که به طور گسترده انتظار داشتند آمریکا و چین بزودی توافق تجاری خود را امضا کنند، پس از این تهدیدات و با تردید روبه رو شدن آینده مذاکرات، به شدت سقوط کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن، ۱.۹ درصد سقوط کرد. نیکی ژاپن ۰.۲۲ درصد افت کرد. سهام چین بیش از ۶ درصد سقوط کرد و شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم ۳.۱۹ درصد از ارزش خود را از دست داد. شاخص سهام استرالیا ۰.۸ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۷۴ درصد افت کردند.

دلار در صرافی‌های بانکی به ۱۴۷۰۰ تومان رسید

بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، دیروز هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۴۶۰۰ تومان در صرافی‌های بانکی  و مجاز خریداری شد و در مقابل به قیمت ۱۴۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این رقم نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان کاهش داشت. هر اسکناس یورو نیز به نرخ ۱۶۶۰۰ تومان خریداری شد و با رشد ۵۰ تومانی به نرخ ۱۶۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. 

سکه یک گرمی به یک میلیون تومان رسید

دیروز هر اونس جهانی طلا با افزایش به رقم ۱۲۸۱ دلار رسید و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به قیمت ۴,۸۵۰,۰۰۰ ارزشگذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز با رشد ۸۰ هزار تومانی به رقم ۵,۱۲۰,۰۰۰ تومان فروخته شد. هر نیم سکه بهار آزادی ۲,۸۵۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، ۲۵ هزار تومان گران‌تر شده است. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی با رشد ۱۵ هزار تومانی به رقم ۱,۸۴۵,۰۰۰ تومان رسید.  به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی با افزایش ۲۵ هزار تومانی به یک میلیون تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۰ هزار تومانی، ۴۶۶,۳۰۰ تومان می‌باشد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۲، ۰۲۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، ۴۳ هزار تومان گران‌تر شده است. حباب سکه نیز با ۳۰ هزار تومان کاهش به ۵۲۰ هزار تومان رسید.  

بازار اوراق مسکن؛ روز سبز تسه‌ها

اوراق تسهیلات مسکن دی ۹۶ «تسه۹۶۱۰» در جلسه معاملاتی دیروز حدود ۶/ ۲ درصد افزایش قیمت یافت و به بهای ۴۹ هزار و ۳۰۱تومان به فروش رفت. رشد دیروز «تسه۹۶۱۰» بیشترین افزایش روزانه این اوراق از ۱۸ اسفند گذشته بود. تمامی سررسیدهای وام دیگر نیز در محدوده مثبت به معاملات خود پایان دادند. با این حال مقایسه سطح قیمت‌های فعلی با اردیبهشت سال قبل گویای رکود دامنه‌دار بازار «تسه‌ها»ست. بررسی گزارش تحولات مسکن بانک مرکزی در فروردین می‌تواند دلیل افت ادامه‌دار سررسیدهای وام را روشن کند. افت بیش از ۳۲درصدی تعداد معاملات و افزایش ۱۰۴ درصدی میانگین هر متر مربع آپارتمان در تهران نسبت به فروردین ۹۷ در کنار کاهش روزافزون سهم واحدهای نوساز دارای وام، رکود بازار «تسه‌ها» را تشدید کرده است.

بسته حمایتی یک میلیارد دلاری بانک جهانی برای اردن

دولت اردن اعلام کرد که بانک جهانی برای حمایت از اصلاحات مالی در این کشور هفته آینده موضوع پرداخت وام یک میلیارد دلاری به اردن را بررسی خواهد کرد. ماری کاوار، وزیر برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی اردن به روزنامه جردن تایمز گفت: هفته آینده مذاکرات با نمایندگان بانک جهانی درباره جزییات وامی که قرار است به اردن تعلق بگیرد برگزار خواهد شد. انتظار می رود که وام مورد مذاکره در ماه ژوئن توسط هیأت مدیره بانک جهانی به تأیید برسد. وی تصریح کرد: انتظار می‌رود موافقتنامه این وام در مذاکرات هفته آینده نهایی شود و قرارداد آن در ماه ژوئن به امضا برسد. قرار است این وام برای حمایت از برنامه‌های اصلاحی افتصادی اردن به کار گرفته شود. به گفته این عضو کابینه دولت اردن، انتظار می‌رود که نرخ بهره وام مورد اشاره کمتر از ۴ درصد باشد. در ماه فوریه، رئیس موقت بانک جهانی اعلام کرده بود که این بانک رقمی بالغ بر ۱.۹ میلیارد دلار برای حمایت مالی از اردن ظرف دو سال آینده در نظر گرفته که تقریبا معادل حمایت مالی است که این بانک ظرف پنج سال گذشته از اردن داشته است. پیش تر در حاشیه مراسم "ابتکار لندن" که در ماه فوریه به میزبانی انگلستان و با هدف حمایت از سیاست‌های مالی اردن برگزار شد، رییس وقت بانک جهانی اعلام کرده بود بسته حمایتی از اردن شامل یک وام توسعه‌ای حدود یک میلیارد دلاری به علاوه وام ۲۰۰ میلیون دلار از عربستان سعودی و ۲۵۰ میلیون دلاری از انگلستان خواهد بود.

انقلاب ۴۱ میلیارد دلاری در بانک‌های چین

ایبنا: چین قصد دارد میزان ذخایر درخواستی از بانک‌های کوچک و متوسط را با هدف تقویت وضعیت اقتصادی این کشور کاهش دهد. بانک مرکزی چین روز دوشنبه اعلام کرد نرخ ذخایر مورد نیاز بانک‌های کوچک و متوسط را از پانزدهم می (۲۵ اردیبهشت) کاهش خواهد داد. این اقدام جدیدترین سیاست حمایتی دولت چین در راستای حمایت از شرکت‌های فعال اقتصادی این کشور در جریان کاهش نرخ رشد اقتصادی چین محسوب می‌شود. بانک "مردم" چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاهش ذخایری که برای بانک‌ها در نظر گرفته شده، رقمی در حدود ۲۸۰ میلیارد یوان (۴۱.۲۳ میلیارد دلار) را در دراز مدت جهت تامین اعتبار شرکت‌ها آزاد خواهد کرد. رقمی که از تصمیم جدید دولت چین آزاد خواهد شد جهت وام دادن به شرکت‌های کوچک و شرکت‌های خصوصی چین در نظر گرفته خواهد شد. پیش تر در آبان ماه گذشته، منابع خبری گزارش داده بودند که دولت چین قصد دارد به بانک های خارجی اجازه فعالیت و راه اندازی شعب بانکی در این کشور را بدهد.

کارشناسان در آن زمان تأکید کرده بودند که تحقق این اقدام، یک تغییر راهبردی در حوزه مالی و بانکی چین محسوب می شود؛ کشوری که دومین اقتصاد جهان را دارد و قصد دارد از طرق مختلف، جنگ تجاری با آمریکا را پشت سر بگذارد. بر اساس گزارش های رسانه ای، به بانک هایی که مجوز راه اندازی شعبه در چین داده می شود می توانند اقدام به دریافت سپرده بانکی به مبلغ بیش از ۵۰۰ هزار یوان (۷۲ هزار دلار) از شهروندان چینی کنن. چین درصدد است تا با راهبردهای جدیدی که در زمینه های مالی و بانکی و تجارت آزاد به کار می گیرد تا حد امکان با آثار منفی جنگ تجاری آمریکا مقابله کند و بعید نیست که در این راستا به دنبال جذب بانک های بزرگ برای گسترش تجارت بانکی و مالی باشد و برای همین دور از دسترس نخواهد بود اگر این بانک ها به خواست چین برای ایجاد شعبه پاسخ مثبت بدهند. افزون بر این چین می کوشد تا قدرت بانکی خود را در خارج از کشور نیز افزایش دهد و برای همین نیاز خواهد داشت تا با شعب بانکی بیشتری وارد تعامل شود.

ترامپ: ضرر ۵۰۰ میلیارد دلاری در تجارت با چین

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توئیتی اعلام کرد آمریکا سالانه 600 تا 800 میلیارد دلار در تجارت با دیگر کشورها ضرر می‌کرده است. وی در ادامه نوشت، از این میزان 500 میلیارد دلار ضرر مربوط به تجارت با چین بوده است. ترامپ ادامه داد: متاسفم، ما دیگر به این روند ادامه نخواهیم داد. این هشدار ترامپ به چینی‌ها در حالی منتشر شده است که پکن و واشنگتن ماه‌هاست که در حال مذاکره برای حل اختلافات تجاری فی ما بین هستند. پیش از این هم ترامپ به دلیل پیشرفت کند مذاکرات تجاری با چین، در توئیتر، چینی‌ها را به اعمال تعرفه‌های بیشتر بر واردات کالا به آمریکا تهدید کرد. /فارس

کاهش ۲۳ درصدی تولید گوشت قرمز

بررسی طرح آمارگیری مرکز آمار در رابطه با کشتار دام در کشتارگاه‌های کشور در زمستان سال قبل نشان می‌دهد که وزن گوشت قرمز تولید شده انواع دام‌های ذبح‌شده در مجموع ۸۱.۵ هزار تن بوده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است. این در حالی است که گوشت گاو و گوساله با ٤٧, ١ هزار تن، ٥٧.٩ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است. همچنین گوسفند و بره با ٢٦.٤ هزار تن، بز و بزغاله با ٥.٨ هزار تن و سایر انواع دام‌ها با ٢.١ هزار تن، به‌ترتیب ٣٢.٤ درصد، ٧.٢ درصد و ٢.٦ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند. مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در زمستان سال ۱۳۹۷ با عملکرد فصل مشابه سال ۱۳۹۶ نشان‌دهنده کاهش ٢٣درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی است. کاهش مقدار تولید گوشت نسبت به فصل مشابه سال قبل برای گوسفند و بره ٣٤ درصد، برای بز و بزغاله ۱٦ درصد، برای گاو و گوساله ۱٥ درصد، برای گاومیش و بچه گاومیش ١٤ درصد، و برای شتر و بچه شتر ٤٩ درصد بوده است. به نقل از ایسنا؛ اما آمار این را هم نشان می‌دهد که تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها در اسفند ماه نسبت به بهمن همین سال بیش از ١٨ درصد افزایش داشته است.

قیمت خودرو در بازار نزولی شد

در روزهای گذشته به دلیل بروز التهاب در بازار خودروی کشور و با هدف کمک و همراهی برای مدیریت این بحران توسط نیروهای انتظامی و قضایی، سایت هایی نظیر «دیوار» و «باما» در پیام هایی از حذف موقت نمایش قیمت در آگهی‌های خودروی خود خبر دادند. در این زمینه، سعید موتمنی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در گفت وگو با ایرنا افزود: در دو سه روز گذشته، التهاب و هیجان کاذب قیمت خودروها فروکش کرده و قیمت ها روند نزولی به خود گرفته است. به گفته وی، اکنون در عمل معامله ای انجام نمی شود و بازار خودرو راکد است، اما در مقایسه با چند روز گذشته نرخ خودروها داخلی تا پنج درصد و نرخ خودروهای مونتاژی بین پنج تا 15 درصد کاهش یافته است. موتمنی بیان داشت: برای نمونه خودروهای پژو 2008 و مزدا 3 کاهش 30 میلیون تومانی و سیتروئن C3 افت 40 میلیون تومانی را تجربه کرد. وی گفت: امروز هر دستگاه پژو 405 به 86 میلیون تومان، پژو پارس 105 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 به 103 میلیون تومان، پژو 206 وی هشت به 125 میلیون تومان، دنا 128 میلیون تومان، پراید 111 به 55 میلیون تومان، پراید 131 به 53 میلیون تومان، پراید 151 به 52 میلیون تومان، ساینا 67 میلیون تومان، تیبا 58 میلیون تومان، تیبا 2 به 65 میلیون تومان و سمند ال. ایکس 89 میلیون تومان قیمت خورد. رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران پیش بینی کرد وقتی در عمل خریداری در بازار نباشد، قیمت ها بیش از این نیز کاهش خواهد یافت. وی اظهار داشت: اعلام قیمت های کاذب در سایت ها در حالی که در عمل خودرویی نیز در کار نبوده، آشفتگی بازار را به دنبال داشت؛ این در حالی است که باید اصالت آگهی، اصالت کالا و اصالت قیمت کارشناسی شود و پس از آن سایت ها آگهی مربوطه را منتشر کنند.

کاهش ۳۲ درصدی تولید خودرو در فروردین

دنیای اقتصاد: آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد تولید انواع خودرو در کشور طی فروردین امسال و نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود ۳۲ درصد کاهش یافته است. طبق آمار اعلامی، خودروسازان کشور در اولین ماه امسال تنها ۴۷ هزار و ۹۸۳ دستگاه انواع محصول سواری و سنگین و ون و وانت را به تولید رسانده‌اند. بر این اساس، تا پایان فروردین ۴۵ هزار و ۹۶۲ دستگاه محصول سواری در کشور به تولید رسیده که این آمار نشان می‌دهد تیراژ خودروهای موردنظر نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کاهش داشته است. در حوزه خودروهای تجاری سنگین نیز با کاهش تولید مواجه هستیم، به‌نحوی‌که تیراژ این محصولات در اولین ماه امسال و نسبت به فروردین سال گذشته ۸۲ درصد پایین آمده است. 

بالاترین سطح حداقل دستمزد متعلق به کدام کشور است؟

مؤسسه تحقیقات اقتصادی کره جنوبی اعلام کرد این کشور با پرداخت دستمزد ۱۰ هزار و ۳۰ وونی در هر ساعت (معادل ۸.۶۱ دلار) با احتساب روزهای تعطیل دارای بیشترین سطح حداقل دستمزد در بین کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی است. این دستمزد بدون احتساب روزهای تعطیل ۸۳۵۰ وون (معادل ۷.۱۷ دلار) است. طبق قوانین کره جنوبی، در صورتی که یک فرد شاغل کره‌ای حداقل ۱۵ ساعت در روزهای عادی هفته کار کند، کارفرما موظف خواهد بود حقوق یک روز از روزهای تعطیل هفتگی را نیز به وی پرداخت کند. در بین ۳۶ کشور عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، ۸ کشور فاقد نظام حداقل سطح دستمزد هستند که عبارت اند از: نروژ، دانمارک، سوئد، سوئیس، اتریش، ایتالیا، فنلاند و ایسلند. در دو سال گذشته حداقل دستمزدها در کره جنوبی ۲۹.۱ درصد افزایش داشته است که بیشترین افزایش در بین کشورهای توسعه یافته است. اکنون درآمد سرانه ناخالص مردم این کشور از ۳۰ هزار دلار در سال گذشته است. به نقل از ایسنا؛ در کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه و ژاپن افزایش سطح دستمزدها در طول ۲ سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد بوده است. حداقل سطح دستمزدها در این مدت در ۱۵ کشور از کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی افزایش داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
هر بلایی سر چین بیاد حقشه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۱:۱۰
دلار ۱۵۲۰۰
یورو ۱۷۱۰۰
سکه ۵۲۰۰۰۰۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
یک کارشناس بورس روند صعودی چندهفته اخیر و ریزش سهمگین دو روز گذشته بورس رامنطقی اعلام کرد
عجب ! پس رشد روزانه ۴-۵ هزار واحد بورس منطقی بود ! وریزش ۸۳۰۰ واحدی دیروز و ۷۷۰۰ واحدی امروز هم طبیعی و نشانه استراحت بورس است !!!! وتقارن این استراحت کماگونه با اعلام تحریم قریب الوقوع محصولات پتروشیمی و ورود ناوهواپیما بر و اعلام خروج نسبی ازبرجام و احتمال تصویب نشدن اف ای تی اف و ... کاملا تصادفی بوده و فقط مربوط به استراحت است !!!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
۲۰ هزار تن شکر وترد بازار در سه روز گذشته شده ولی در شهر ما هر چی دنبال شکر میگردم پیدا نمیشه خواستم با سه یا چهار کیلو شکر مربای شکوفه پرتقال درست کنیم .
کاهش تولید خودرو در کنار گرانی خودرو نشان از وابستگی شدید این صنعت و دروغ خودروسازان در سالهای اخیر که میگفتند خودروساز هستیم دارد

فقط مونتاژ کردند
خودروساز نبودند
تحریم خیلی چیزها را عیان کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
هنوز روز های خوبمان را داریم تجربه مبکنبم وقتی پراید شد 1 میلیارد اون موقع میفهمی چقدر پولمان بی ارزش میباشد.
ناشناس
| France |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
اینها فقط دلال هستند دلال ماشین هم نه دلال خون من و تو که تو جاده پودر میشیم ولی کسی نیست از مظلومیت ما دفاع کنه
خودروسازان حتی خودروی ملی را هم با وابستگی شدید به واردات مونتاژ میکردند
هیچ خودروی ملی در کار نبود
ماه پشت ابر نمی ماند
اقتصاد آمریکا به دوران طلایی اش داره برمیگرده
دوستان من در آمریکا همه کارهای ترامپ برای کشورش را خوب توصیف کرده اند
آن عده از مردم که ناراضی اند اغلب مهاجران غیرقانونی از کشورهای جرم خیز به آمریکا هستند مخصوصا سیاهپوستان و مهاجران آمریکای جنوبی
نفرماييد " کاهش ۳۲ درصدی تولید خودرو در فروردین" بلكه بفرماييد " کاهش ۳۲ درصدی عرضه خودرو در فروردین" . خودرو سازان با كاهش عرضه (احتكار)بازار را به هم ريختند نه با كاهش توليد .
ریزش بورس حاصل عددسازی برای بالا بردن نمودارها بود

بازهم میگم
بورس خوبه ولی این بورس از فساد رنج میبره
در بورس سرمایه گذاری نکنید
بانک مرکزی کیلو میبره بالا ذره میاره پایین
1 گرم طلا 1 میلیون!!!!
ما همچنان زنده ایم..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
معدن طلا در کرمانشاه
معدن طلا در سیستان
چه شددددددددد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| France |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
حباب سکه گرمی بالن شده و از حباب به رده
کره جنوبی حسرت خیابانهای تهران را میخورد
اما حالا
آنها کجا و ما کجا !!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
کره شمالی و جنوبی رو مقایسه کن ببین امریکا چقدر جهانخواره
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
اون زمان که حسرت می خوردند درگیر جنگ دو کره بودند و با پشتکار پیشرفت کردند نه تن پروری
اگر ترامپ نبود چین با صادراتش همه جهان را مستعمره خودش میکرد
اونوقت همه جهان برده مصرفی محصولات چینی میشدند
نهایتا تا دو سه ماه دیگه مقاومت میکنیمممممم!!
بعدش میشیم ونزوئلا!!!
بجای بستن تنگه هرمز این دوخودروساز بی خاصیت را ببندید .

خون مردم را تو شیشه کرده اند
روزی میرسه که از قحطی نه خونه ارزش داره نه پول و ثروت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
قحطی کامل هم بیاد همچنان داریم مواد غذایی رو صادر می کنیم شک نکن
هیأت دولت الان دقیقا مشغول چه کاریه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
یه جور بازی سنتی بنام الک دُلک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
دادش فکر کنمنمیدونی که ایران تو تحریم هر کسی هم بیاد بدتر از این میشه ایران نفت نفروشه مردم ایران بدبختن ایران کلیه تغذیه دامی را از بیرون وارد می کنه
بدترین دوران را داریمممم
از برکات تحریم همچنان فیض خواهیم برد اگر صبر داشته باشید
اقتصاد کشور نابود شده یک عده انگار خواب هستن یا در دنیای دیگه ای زندگی میکنند و مخالف مذاکره البته با دست پر و طرفدار برخورد نظامی هستن!
هر نفر 250 گرم شکر
خر تولید کنیم بهتر از خودرو است نیاز به مونتاژ و خروج ارز ندارد. از شر دو رانت خوار راحت میشویم.

سواری میده ، گوشتش میشه کباب پخت ، کود هم تولید میکنه

ارزش افزوده بالایی دارد.
واقعا روتون میشه که ولینعمتتاتونو ،اینجوری سیبل اشتباهات کوچیک و بزرگ خودتون کردین ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
یه نفری توی همه کامنتا داره میاد سم پاشی میکنه علیه بورس.

بدونید اینجور ادما کمین کردن سهام مفت بشه خرید بزنن..
وگرنه دلسوز ملت نیستن.

در ضمن بدونید بورس بهترین جا هم واسه سوده ، هم واسه ضرره.
مثل یه بازیه. که بعضیا توش برنده میشن و بعضیا بازنده.
مهم اینه تو چه قیمتا و سهم هایی وارد بشی و کجا خارج بشی..

پس قضیش کاملا با خرید ملک یا خرید و فروش جنسای دیگه فرق میکنه.


خلاصه گول این افراد سمپاش رو نخورید‌... اینا کاملا مغرضانه دارن مردمو از بورس میترسونن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
توهم زدی
من با کارشناس بورس مشورت کردم پولم دود شد
کارشناس گفت تقصیر من نبود بورس سیاسی شده و مافیای بورس باعث سوخت شدن پولت شده
حالا من که قصد نجات هموطنان برای جلوگیری از تکرار اشتباه خودم را دارم سمپاش هستم یا ... ؟
برو خودت هرچی دلت میخواد سرمایه گذاری کن ولی مردم را بدبخت نکن
هنوز هم سهام من که از سهام بسیار خوب بورس هست رو دستم مونده چون یکدهم قیمت خرید مشتری نداره

به مردم آدرس غلط نده
سهام من سهام سیمان فارس و خوزستان بود. سال ۸۲ خریدم ۲ میلیون تومن ، بعد از ۱۶ سال قیمتش شده ۴۰۰ هزار تومن.

کار من که قصد نجات هموطنان را دارم سمپاشی نیست کار تو که مردم را به چاه میرسانی مغرضانه است.
کاهش ۲۲ درصدی تولید خودرو!!! ظلم، انحصار، استثمار بسیار نوین ملت ایران.
اونوقت بروند گیر بدهند به سایت دیوار!!!!
یک راه حل برای شرایط فعلی کشور هست
رییس قوه قضاییه بیاد تو سیما اعلام کنه هرگونه احتکار کالا حکم محاربه با خدا را دارد و حکمش اعدام هست از خودرو گرفته تا یک.چوب کبریت
هفته اول هم بیست نفر از احتکار کننده های کالا را اعدام کنند با زبون روزه قسم می خورم که اوضاع درست میشه
الان باید از سلطان شکر تشکر کنیم یا نیشکر هفت تپه
سلطان ها خوب گذاشتن شكر گرون بشه ، حالا در انبارها شو باز كرده براي فروش
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
مشکل کشور عدم اصلاح قوانین و به روز شدن با مقتضیات زمان وعدم الگوبرداری از کشورهای موفق وتوسعه یافته ؛فربه بودن بدنه دولت یک مشت کارمند که منتظرن کی تایم اداری تموم بشه واخر ماه حقوق بگیرن آنهم بدون کارایی ؛ عدم تحول وایجاد دولت الکترونیک ودرگیربودن در بوروکراسی اداری که در کشورهای دیگه منسوخ شده وما کماکان درحال استفاده از این روش هستیم؛ وجود هرج ومرج وافسارگسیختگی ونبود برنامه ثابت برای هدایت کشور ؛ باندبازی و تقسیم پستهای دولتی بصورت حزبی ونبود شایسته سالاری در گزینش وانتصاب مسئولین نمونش استفاده از مدیران بازنشسته واهمال جوانان داری انگیزه ودانش تغییر ؛ احساس یأس وناامیدی مردم ...جون مردم به لبشان رسیده از له شدن زیربار فشارگرانی وتامین هزینه زندگی ولی گزینه دیگری غیر از صبوری وتحمل فشار نیست چون از وضع بدتر از این واهمه وترس دارند متاسفانه مقاومت وتحمل فشار زندگی را مسئولین شعار میدن واز مردم مایه میزارن درحالی که آقازاده ها شاهانه زندگی میکنن آنهم در بلاد کفر ...
ایران داره کره شمالی و ونز یلا میشه درحالیکه هنوز خیلی ها نمیدونن چرا ...
بالاترین ،سطح دسمزد مربوط به ایران است که کارگران آن ساعتی یکصد هزار ریال دریافت میکنند ؟ اما بلحاظ بی ارزشی ریال ، کمتر از ۵/ دلار است ؟،گناه آنهم بگردن ریال است که میل شدید به نابرابری دارد ؟،،
فکر کنم تو سایت کاملا امریکایی هستی .....یکگرم طلا 470 تومان چرا میگویید یک میلیون تومان ............................
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
سکه یک گرمی گفت ، نه یک گرم طلا.
سکه یک گرمی خیلی گرون تر از یک گرم طلاست،
اینم از برکات اقتصاد ماست
عرضهٔ ۲۰ هزار تن شکر در تهران ،طی سه روز ؟ با احتساب جمعیت ده میلیونی ساکن تهران به هر نفر دو کیلو شکر میرسد ؟ اما امروز در فروشگاه سپه اول خیابان فاطمی ، شکری وجود نداشت ،و بیان کردند که از ساعت ۱۳ به بعد ممکن است برای آنها شکر بیاورند ،و چون مقدار آن کم است ، چیزی برای قفسه های فروشگاه نمی ماند با اینکه بیان میکردند به هر نفر فقط دو بسته ۹۰۰ گرمی به قیمت ۴ هزار تومان داده میشود ؟ ،،، آخ ،، شکر جان کجایی ، چرا دست ما به دامان تو نمیرسد ؟،.
عرضه 20 هزار تن شکر در سه روز!!!!!!! پس شکر بوده و عرضه نمی شده؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار