بازدید 3676

سجام منطبق با بیانیه گام دوم رهبری پیش می‌رود

کد خبر: ۸۹۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ 05 May 2019

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه سجام منطبق با بیانیه گام دوم مقام مظعم رهبری پیش می‌رود، گفت: این اقدام باید به خروجی مطلوب برسد.

به گزارش مهر، سیدعلی اصغر رفاهی در نشست اجرای فاز دوم برنامه ملی سجام در محل این معاونت اظهار کرد: برای تحقق گام دوم، بسیار لازم است همه خود را به طور مشخص مخاطب بیانیه بدانیم به دنبال تحقق تک‌تک محورهای بیانیه در عرصه عمل خود باشیم.

وی عنوان کرد: باید بیانیه را مرتبط با کار و فعالیت خود بسنجیم و عمل خود را با معیار تحقق بیانیه تنظیم کنیم.

رفاهی با بیان اینکه باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی عملاً وارد میدان شویم گفت: الان نوبت من و شما است تا این تکلیف بزرگ را منطبق با بیانیه گام دوم به سرانجام خوش برسانیم.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: سجام سامانه‌ای است که با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌تواند از وقوع بسیاری از جرایم پیشگیری کند.

وی افزود: سجام همان کار تحولی و انقلابی مدنظر رهبر معظم انقلاب است که اگر به هدف خود دست یابد، در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حرفی برای گفتن خواهد داشت.

رفاهی با اشاره به ۱۰ موضوع اولویتی سامانه سجام گفت: پیشگیری از تخلفات و مفاسد اداری، پیشگیری از تخلفات و مفاسد اقتصادی، پیشگیری از حرایم و آسیب‌های حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از تهیه و توزیع مواد مخدر، پیشگیری از تهیه و توزیع مشروبات الکلی، پیشگیری از جرایم و آسیب‌های حوزه کارگری و محیط‌های کار، پیشگیری از جرایم و آسیب‌های فضای مجاری و پیشگیری از جرایم و آسیب‌های انتخاباتی از جمله این اولویت‌ها هستند.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضائیه بیان کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار دیده‌بان با سامانهسجام همکاری می‌کنند که تلاش ما برای جذب یک میلیون و ۵۰۰ هزار دیده‌بان است.

وی افزود: در استان‌ها برای هر یک از موضوع اولویتی هسته‌های تخصصی فعالیت می‌کند. این هسته‌های تخصصی باید مردم را برای همکاری با این سامانه جذب و ترغیب کنند.

رفاهی با بیان تخصصی شدن آموزش‌ها در بحث پیشگیری، گفت: بیشتر آموزش هسته‌ها یکسان بود اما آموزش‌ها تخصصی شده و مثلاً آموزش پیشگیری از قاچاق کالا با پیشگیری از جرایم محیطی زیستی و منابع طبیعی متفاوت است.

وی اضافه کرد: دیده‌بانان باید بدانند احتکار، گران‌فروشی، اختلاس و غیره چیست تا گزارشات دقیق‌تری ارائه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار