بازدید 11509

دستگیری ۳۲ نفر در نمایشگاه کتاب

کد خبر: ۸۹۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 05 May 2019
فرمانده یگان پلیس مستقر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از دستگیری ۳۲ سارق در طول ۱۱ روز برگزاری این نمایشگاه خبر داد.

سرهنگ عباس کرمی‌راد در گفت: وگو با ایسنا درباره اقدامات پلیس در نمایشگاه کتاب تهران اظهارکرد: تأمین امنیت نمایشگاه کتاب تهران و بازدیدکنندگان برعهده پلیس بود و درهمین راستا نیز با تأکیدات فرمانده انتظامی تهران بزرگ از چند روز قبل از آغاز نمایشگاه کتاب تمهیداتی در این زمینه اتخاذ شد و مامورانی از دیگر پلیس‌های تخصصی پایتخت نظیر پلیس آگاهی، پلیس امنیت و… در کنار مأموران پلیس پیشگیری حضور یافتند.

وی با بیان اینکه پیش از شروع نمایشگاه، مأموران پلیس نکات لازم در مورد حفاظت اموال و… را به مسئولان غرفه‌ها و غرفه داران آموزش دادند، گفت: با آغاز نمایشگاه کتاب مأموران در چند نقطه از نمایشگاه مستقر شدند و چندین تیم نیز به شکل محسوس و نامحسوس اقدام به گشت زنی در فضای داخلی نمایشگاه کردند.

کرمی‌راد همچنین گفت: مأموران با نصب پیام‌های هشداری و توصیه‌های پلیسی نسبت به آگاه سازی شهروندان و بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب اقدام کردند.

فرمانده یگان پلیس مستقر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه استقرار مأموران پلیس در نمایشگاه کتاب ۲۴ ساعته بود، اظهارکرد: علاوه بر ساعات برگزاری نمایشگاه، در ساعات تعطیلی نمایشگاه نیز مأموران در محل حضور داشتند و از اموال و لوازم غرفه‌ها حفاظت کردند.

کرمی‌راد درباره تعداد دستگیر شدگان در نمایشگاه کتاب تهران گفت: ۳۱ مرد و یک زن طی این یازده روز از سوی مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند که اکثر این افراد سابقه دار بود و پیش از این نیز بار‌ها در نقاط مختلف از جمله نمایشگاه‌های مختلف دستگیری شده بودند.

وی با بیان اینکه تمامی این افراد به اتهام سرقت دستگیر شدند، به ایسنا گفت: سرقت گوشی تلفن همراه، بن کتاب، وجه نقد و کیف پول از جمله شایع‌ترین سرقت‌ها در نمایشگاه کتاب بود که عمدتاً به شیوه کش روی انجام شده بود.

فرمانده یگان پلیس مستقر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به برخی از پرونده‌های تشکیل شده در مورد سارقان گفت: در یک مورد، فردی که اقدام به سرقت سه جلد کتاب مرجع انگلیسی به ارزش بیش از یک میلیون تومان از یکی از ناشران ایرانی کرده بود، دستگیر شد. در موردی دیگر زنی سابقه دار که در دوره‌های قبلی نمایشگاه کتاب نیز سابقه دستگیری داشت، دستگیر شد، این زن با شیوه‌ای خاص و از طریق نزدیک شدن به غرفه داران و پرسیدن سوال اقدام به سرقت تلفن همراه آنان و لوازم روی میز کرده بود.

کرمی راد با بیان اینکه ده‌ها مورد تلفن همراه، کیف پول و… از سارقان دستگیر شده، کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: تمامی این افراد پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا منتقل شدند.

وی همچنین از کشف ۷۲ مورد مدرک شناسایی و هویتی مفقودی در نمایشگاه کتاب از سوی مأموران پلیس خبر داد و افزود: ۱۹ کودک نیز که در محوطه نمایشگاه کتاب گم شده بودند، توسط پلیس به خانواده‌هایشان تحویل داده شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر