بازدید 3086

شرایط دانشجویان خارجی در آمریکا بهبود می‌یابد

کد خبر: ۸۹۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲ 05 May 2019

مشاور ارشد علمی رئیس جمهور آمریکا سعی دارد سخت‌گیری‌ها علیه دانشجویان و دانشمندان خارجی را محدود کند.

به گزارش آنا، از تایمز هایر اجوکیشن، کلوین درومیر بر این باور است که روشنفکری بخشی از سیستم ارزشی آمریکاست. مشاور ارشد علمی دونالد ترامپ قول داد که سخت‌گیری‌های شدید و روبه افزایش این دولت نسبت به دانشجویان خارجی را محدود خواهد کرد.

کلوین درومیر رئیس سازمان‌ سیاست‌های علم و فناوری آمریکا در کنفرانس سیاست‌گذاری انجمن آمریکا درباره پیشرفت‌های علمی ملت آمریکا باید هوشیار باشد، اما این هوشیاری نباید روی روشنفکری آنها تأثیر بگذارد.

در این جلسه به اقدامات کاخ سفید درباره اخراج دانشگاهیان چینی از شغل‌هایشان و جلوگیری از ورود صدها دانشمند و دانشجوی چینی به آمریکا پرداخته شد. درومیر همکاری جامعه علمی جهانی و اقدامات محتاطانه علیه جاسوسی را بهترین روش برای حل این مشکل می‌داند.

تنش‌های سیاسی موجود میان دولت آمریکا و چین باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و امنیتی زیادی در دو کشور شده است. از سوی دیگر بسیاری از سرپرستان دانشگاه‌های آمریکا با حمایت از مواضع دولت اعلام کردند که خطرات امنیتی ملی در پردیس‌های دانشگاهی وجود دارد که نیازمند رسیدگی دولت است.

مؤسسه سلامت ملی آمریکا از ۵۴ دانشگاه خواسته بود که رفتارهای دانشمندان خاصی را زیر نظر داشته باشند. این امر باعث شد که چندی پیش سه دانشمند آسیایی به اتهام جاسوسی از مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه تگزاس اخراج شوند. هنوز مشخص نیست که در کدام دانشگاه‌ها اقدامات مشابهی انجام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار