بازدید 4862
برای اولین بار؛

هیأت صهیونیستی هولوکاست به عربستان سفر می‌کند

کد خبر: ۸۹۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ 03 May 2019

دبیر کل اتحادیه سعودی «جهان اسلام» رسما از هیأت هولوکاست خواست به عربستان سعودی سفر کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از سفر یک هیأت صهیونیستی به عربستان سعودی در سال آینده میلادی خبر داد.

صفحه وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس (اسرائیل بالعربیه) در صفحه توییتری خود با انتشار فیلمی، به زبان عربی نوشت که برای اولین بار قرار است یک «هیأت یهودی» بنا به درخواست اتحادیه جهان اسلام، به عربستان سعودی سفر کند.

به گفته وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، «محمد بن عبدالکریم العیسی»، دبیر کل این اتحادیه سعودی رسما از این هیأت یهودی خواسته به عربستان سفر کند و این سفر ماه ژانویه ۲۰۲۰ (دی ماه) اتفاق خواهد افتاد.

اتحادیه جهان اسلام، نهاد سعودی است که سال ۱۹۶۲ از سوی ملک فیصل بن عبدالعزیز، شاه وقت سعودی تشکیل شده و مقر آن مکه مکرمه است.

در فیلم کوتاهی که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به همراه توییت منتشر کرده، دبیر کل این اتحادیه سعودی می‌گوید که آنچه کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم (هولوکاست) خوانده می‌شود، «به هیچ وجه قابل انکار نیست».

این مبلغ سعودی ادامه داد: «ما خواستیم سخن حق را در این جنایت وحشیانه نازی‌ها (هولوکاست) بگوییم. ما ضد هرگونه تفکر و نظریه‌ای خواهیم بود که منکر این جنایت باشد».

او مدعی شد که این‌گونه تعامل آن‌ها با مسئله ادعایی هولوکاست برخواسته از مبانی و ارزش‌های اسلامی عربستان سعودی است و «هیأت هولوکاست» به عربستان خواهد رفت و اتحادیه جهان اسلام میزبان این هیأت خواهد بود.

این اولین بار است که یک هیأت یهودی به عربستان سعودی سفر می‌کند. با نزدیک شدن به زمان اعلام طرح آمریکا برای مسئله فلسطین موسوم به «معامله قرن»، تلاش‌های کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی جهت عادی‌سازی روابط و آماده کردن افکار عمومی کشورهای عربی روز به روز بیشتر می‌شود.

معامله قرن آمریکا به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

گفته می‌شود اجرای این طرح مقدمه‌ای برای عاد‌سازی علنی روابط کشورهای عربی به ویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با رژیم تل‌آویو است. طرح معامله قرن، بنا به گفته «جرد کوشنر»، داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا بعد از ماه مبارک رمضان رسما اعلام خواهد شد.

طی ماه‌های گذشته چندین مقام بلند پایه صهیونیست به کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس سفر کردند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چهارم آبان ماه گذشته در رأس هیأتی بلندپایه به عمان رفت و با «قابوس بن سعید»، سلطان این کشور دیدار کرد و بعد از او نیز «یسرائیل کاتص»، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی به عمان سفر کرد.

دو هفته بعد از این رویداد سیاسی، «ایوب قرا»، وزیر اطلاع‌رسانی رژیم صهیونیستی به منظور شرکت در یک نشست بین‌المللی به میزبانی ابوظبی، وارد امارات متحده عربی شد. «میری رگو»، وزیر ورزش این رژیم نیز برای اولین بار به همراه هیأتی جهت تماشای مسابقات قهرمانی جودو به امارات سفر کرد. وزیر ورزش رژیم صهیونیستی از اینکه سرود این رژیم برای اولین بار در ابوظبی پخش شد «اشک شوق» ریخت.

علاوه بر این، یک هیأتی از رژیم صهیونیستی قرار است در نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو ۲۰۲۰ دبی» امارات متحده عربی شرکت کند. مقام‌های اماراتی و رژیم صهیونیستی از این گونه سفرها استقبال می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر