بازدید 6723

تخت روانچی:از برنامه موشکی کوتاه نمی آییم

کد خبر: ۸۹۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ 02 May 2019

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، برنامه موشکی کشورما را مذاکره شدنی ندانست گفت: از موضع خود در قبال این برنامه که مساله دفاع ملی است، کوتاه نمی آئیم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مجید تخت روانچی روز پنج شنبه در واکنش به سفر یک مقام آمریکایی به نیویورک و تلاش برای کشاندن اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به مسیری علیه برنامه موشکی ایران این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: در بیانیه ای که منتشر کردیم مواضع خود را آوردیم. موشک های ما به هیچ وجه در چارچوب قطعنامه 2231 نمی گنجد. این قطعنامه که خود آمریکا و بقیه کشورها در تهیه و تصویب آن نقش داشته اند، تصریح دارد موشک هایی که تنها برای حمل کلاهک های هسته ای طراحی شده باشند، ممنوعیت دارند.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: موشک های ما برای آن منظور، طراحی نشده و بارها اعلام و روشن کرده ایم. کاملا روشن است فعالیت های هسته ای ما صلح آمیز است و 14 گزارش آژانس را در این زمینه شاهد هستیم.

تخت روانچی اضافه کرد: بحث دولت آمریکا به هیچ وجه مسموع نیست و آنها باید توضیح دهند که چرا از برجام خارج شدند و چرا قطعنامه 2231 را نقض می کنند، برجام بخشی از این قطعنامه است و با خروج شان از آن، به روشنی قطعنامه 2231 را نقض کرده اند .

وی تصریح کرد: در بیانیه ای که وزارت خارجه آمریکا برای سفر این مقام آمریکایی به نیویورک می دهد، هیچ اشاره ای به برجام و قطعنامه 2231 نشده است که خود نشان دهنده آن است که به دنبال سوء استفاده هستند و به جایی هم نخواهند رسید.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: موضع ما کاملا مشخص است، با اعضای مختلف شورای امنیت در تماس هستیم؛ موضع خود را گفته ایم، می گوییم و خواهیم گفت و از آن کوتاه نخواهیم آمد. بحث موشکی، بحث دفاع ملی است و مذاکره شدنی نیست و به هیچ وجه مغایرتی با قطعنامه 2231 هم ندارد.

برایان هوک نماینده آمریکا در امور ایران روز گذشته با سفر به نیویورک، درباره مساله موشکی ایران با اعضای شورای امنیت نشستی در نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد برگزار کرد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر