بازدید 3286

عراق: اکثر تروریست‌هایی که بغدادی در ویدیوی اخیر نام برد، کشته‌ شده‌اند

گروه اطلاعاتی الصقور عراق تاکید کرد، بیشتر تروریست‌هایی که رهبر داعش در ویدئوی اخیر از آنها نام برد، در حمله هوایی سال گذشته این مرکز در سوریه کشته شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ 02 May 2019

گروه اطلاعاتی الصقور عراق تاکید کرد، بیشتر تروریست‌هایی که رهبر داعش در ویدئوی اخیر از آنها نام برد، در حمله هوایی سال گذشته این مرکز در سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش چند روز قبل در ویدیویی که از سوی این گروه تروریستی منتشر شد، در حال صحبت با برخی از اعضای این گروه و حامیان خود که صورت‌هایشان را پوشانده بودند، ظاهر شد.

گروه الصقور که به دفتر اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق اطلاق می‌شود، اعلام کرد: بیشتر تروریست‌هایی که رهبر داعش در ویدیوی اخیر از آنها نام برد، در حمله هوایی سال گذشته این مرکز در سوریه کشته شده‌اند.

مرکز یادشده در اواسط دسامبر ۲۰۱۸ گزارش داد: ۱۶ تن از معاونان بغدادی در حمله‌ای هوایی به پایگاهی در منطقه سوسه کشته شدند.

فرمانده مرکز یاد شده اظهار کرد: ۱۳ عامل انتحاری که آماده اجرای عملیات‌های تروریستی در برخی شهرهای عراق از جمله بغداد، کربلاء، سامراء و کرکوک بودند، از جمله کشته‌های این حمله بودند.

از مهم‌ترین اعضای داعش که بغدادی از آنها نام برد و در سوریه کشته شدند، مشتاق عناد هرم المحمدی، ملقب به ابوعمر، وزیر جنگ این گروه تروریستی، سجاد علی حسین الحسناوی ملقب به ابو صفیه العراقی، معاون بغدادی و عبد حمید السلمانی، مسؤول منطقه صحراء بودند.

از دیگر کشته‌های این حمله هوایی، عمر عبد سلمان الفهداوی، مسؤول اتاق عملیات داعش، شاکر الحردانی، معروف به شاکر صاروخ، مسؤول نظامی ولایت فرات میانی، ابو صالح العبیدی، مسؤول امنیتی داعش و نیز ابو حمزه الیمنی، فرمانده انتحاری‌ها در سوریه بودند.

آخرین فایل صوتی ابوبکر بغدادی به سپتامبر ۲۰۱۷ و چند هفته پیش از بازپس‌گیری شهر رقه توسط نیروهای سوریه دموکراتیک بازمی‌گردد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان