بازدید 12088
۷

هزینه حج ۹۸ با حج ۹۷ چقدر فرق دارد؟

کد خبر: ۸۹۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 01 May 2019

با گرانی‌های به وجود آمده هزینه اعزام زائران حج ۹۸ نسبت به هزینه حج ۹۷ با افزایش دو برابری رو به رو شده است به گونه‌ای که اعزام حج ۹۷ حدود ۱۲ میلیون هزینه در بر داشته، ولی هزینه حج ۹۸ تاکنون ۲۷ میلیون پیش بینی شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، با شروع سال ۹۷ و به وجود آمدن مشکلات اقصادی شاهد افزایش هزینه‌ها در کشور بودیم. یکی از مسائلی که از این گرانی‌ها مستثنا نبود هزینه اعزام حجاج به مکه مکرمه و مدینه منوره بود.

سازمان حج و زیارت اقدامات زیادی برای جلوگیری از افزایش زیاد هزینه اعزام زائران انجام داد. رشیدیان با یادآوری اینکه ارز تامین شده برای حج سال ۹۷ با نرخ ۳۸۰۰ تومان تامین شده بود، گفت: اگر بنا باشد حج ۹۸ با ارز نیمایی تامین شود قطعا افزایش بیش از دو برابری نسبت به حج گذشته خواهد داشت، اما با تلاش‌های صورت گرفته تقریبا افزایش قیمت اینگونه‌ای مهار شده است. با این وجود با هم این هزینه با افزایش حدودا دو برابری رو به رو شد.

رئیس سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان در خصوص هزینه حج تمتع ۹۸ توضیح داد: بخش اعظم هزینه‌های حجاج مربوط به هزینه ارزی است؛ امسال با عنایت رئیس جمهور و دولت محترم، ارز با نرخ ۷ هزار تومانی برای حج در نظر گرفته شد.

رشیدیان توضیح داد: با توجه به هزینه‌های حج تمتع، پیش بینی می‌شد که حج ۹۸ با رقمی بالای ۳۰ میلیون تومان برای حجاج انجام پذیرد، اما برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌ها متوسط قیمت حج امسال ۲۵ میلیون تومان خواهد بود که پایین‌تر قیمت ۲۱ میلیون تومان و بالاترین قیمت کاروان ۲۸ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت به برخی برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش هزینه‌های حج اشاره کرد و گفت: امسال اجاره مسکن حجاج را با همان کیفیت سال قبل و با تغییرات بسیار اندک و در روزهای نخست انجام دادیم که همین سرعت در برنامه ریزی، موجب صرفه جویی ۵۵ میلیون ریالی در هزینه‌های ما شد.

این امر در صورتی است که هزینه حج ۹۷ بسیار پایین‌تر از این ارقام بوده است.رییس سابق سازمان حج و زیارت، حمید محمدی سال گذشته طی مصاحبه‌ای قیمت کاروان‌های حج ۹۷ را اعلام کرده و گفته بود: پایین‌ترین و بالاترین قیمت سفر حج به ترتیب، ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.ارز تامین شده برای حج سال ۹۷ نیز با نرخ ۳۸۰۰ تومان تامین شده بود. در حالی که ارز تامین شده برای حج ۹۸ با نرخ ۷ هزار تومانی تعیین شده است.

این امر نشان دهنده ی این است که با گرانی‌های به وجود آمده هزینه اعزام زائران حج ۹۸ نسبت به هزینه حج ۹۷ با افزایش دو برابری رو به رو شده است به گونه‌ای که اعزام حج ۹۷ حدود ۱۲ میلیون هزینه در بر داشته، ولی هزینه حج ۹۸ تاکنون ۲۷ میلیون پیش بینی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۷
بنده برای ثبت نام حج تعداد 10عدد سکه بهار آزادی فروختم ومبلغ یک میلیون تومان به حساب بانک ملی واریز کردم سکه امروز 5 میلیون تومان است یعنی حدودا 50میلیون تومان حالا برای سفر حج باید 25 میلیون تومان دیگر هم پرداخت کنم یعنی جمعا 75 میلیون تومان بهره بانکی هم در طول این 12 سال نخواستیم یعنی برای 30روز سفر حج یاید 75 میلیون یا به عبارتی روزی حداقل 2 میلیون تومان هزینه کنیم اگر هرروز بستنی طلا هم بخوریم اینقدر نمی شود
بابا دلتون خوشه.اینهمه بدبخت بیچاره تومملکت داریم شما حج را ول نمیکنید همین پول راصرف نیازمندان کشور کنید صوابش ازصد تا حج رفتن بیشتره.خداهم بیشتر راضیه.عصر حجرکه نیست
حج هم مال پولدارا شد فقط...
خب خدارو شکر حج از 96 درصد ما ایرانیا ساقط شد.
سلام
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
نیازی به رفتن نیست
چرا از جيب مردم براي حج دلار ٧ هزار توماني پرداخت ميشود. رئيس جمهور حق ندارد از پول مملكت و مردم حاتم بخشي كند . اين پول به جيب رژيم وهابي سعودي ميريزد. كساني كه به حج ميروند توان مالي دارند كه به اين سفر ميروند . بنابراين بايد از جيب خودشان براي صواب خرج كنند . مگر ميشود با پولي كه از جيب مردم خرج ميشود ومردم راضي نيستند به اين سفر معنوي رفت؟
کعبه یک سنگ نشان است که ره گم نشود .
حاجی احرام دگر بند ؛ ببین یار کجاست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل