بازدید 9627

حمایت قاطع دولت بولیوی از دولت قانونی ونزوئلا

کد خبر: ۸۹۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ 30 April 2019

رئیس جمهور بولیوی تاکید کرد که دولت قانونی ونزوئلا در مقابل تلاش برای کودتا در این کشور پیروز بیرون خواهد آمد و نباید اجازه داد طراحان کودتا به آمریکای لاتین بازگردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی روز سه‌شنبه و پس از آنکه «خوان گوایدو» رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا اعلام کودتا کرد، از «نیکلاس مادورو» اعلام حمایت کرد.

به گزارش راشاتودی، مورالس در پیامی در توئیتر نوشت: «ما قدرتمندانه تلاش برای کودتا در ونزوئلا توسط جناح راست که در راستای منافع خارجی‌هاست محکوم می‌کنیم.»

وی همچنین ابراز اطمینان کرد که مادورو در برابر این حمله جدید از سوی امپریالیست پیروز بیرون خواهد آمد.

«خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا امروز (سه‌شنبه) در پیامی ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شد.

وی در این فیلم ویدئویی از ارتش ونزوئلا خواسته بود تا به بخشی از آنچه که «قیام ملی صلح‌آمیز» این کشور خوانده بود، تبدیل شوند.

مورالس امروز در پیام دیگری در توئیتر به واشنگتن اشاره کرد و نوشت: «آمریکا با مداخله‌ها و تلاش برای کودتا باعث ایجاد مرگ و خشونت در ونزوئلا خواهد شد. آمریکا اهمیتی برای تلفات انسانی قائل نیست و فقط به فکر منافعش است. ما باید هوشیار و متحد باشیم تا طراحان کودتا هرگز به منطقه ما بازنگردند.»

مورالس پیشتر و زمانی که آمریکا اقدام به ارسال کمک برای ونزوئلا کرده بود، این کمک‌ها را به اسب تروجان تشبیه کرده بود که به دنبال حمله و تحریک جنگ در این کشور است.

بولیوی یکی از کشورهای آمریکای لاتین است که حمایت خود را از دولت مادورو اعلام کرده است. کشورهای دیگری نظیر کوبا، مکزیک، اروگوئه و نیکاراگوئه نیز همچنان مادورو را رئیس جمهور قانونی ونزوئلا می‌دانند.

امروز و پس از آنکه گوایدو علیه دولت قانونی ونزوئلا اعلام کودتا کرد «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا حمایت خود را از این کودتا اعلام کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر