بازدید 7250
۹
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران همچنان بر مدار صعود/ شاخص کل ۱۷۷۴ واحد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه دهم فروردین ماه ۹۸، با افزایش  ۱۷۷۴ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۲۱۶ هزار و ۶۴۱ واحد رسید. این در حالی است که در سه روز گذشته نیز در مجموع شاهد رشد ۱۱۰۸۹ واحدی نماگر بورس بودیم.
کد خبر: ۸۹۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 30 April 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه دهم فروردین ماه ۹۸، با افزایش  ۱۷۷۴ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۲۱۶ هزار و ۶۴۱ واحد رسید. این در حالی است که در سه روز گذشته نیز در مجموع شاهد رشد ۱۱۰۸۹ واحدی نماگر بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۱۱ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۶۲ هزار و ۴۳۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۰۱ واحدی معادل ۰.۹۲ رصد، عدد ۴۳ هزار و ۸۷۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۷۹ واحدی معادل ۰.۹۲ درصد به رقم ۳۰ هزار و ۵۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۲۰ واحد افزایش معادل ۰.۷۹ درصد را رقم زد و به سطح ۲۴۴ هزار و ۴۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۱۶۶ واحد افزایش معادل ۰.۷۲ درصد به رقم ۱۶۲ هزار و ۷۹۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۱۸۳ واحد افزایش معادل ۱.۰۲ درصد همراه بود و عدد ۴۱۶ هزار و ۳۰۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۴۵ داشت و در سطح ۲۱۹ هزار و ۸۶ واحد قرار گرفت.
 
یورس
 
در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۳۹ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۲۱۲ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۸۵ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۱۴۳ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۹۹ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۹۱ واحد، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۸۱ واحد و نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۷۳ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۴۰ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۶۳ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۵۹ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۴۶ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۳۹ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۳۷ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۲۸ واحد و نماد بترانس متعلق به ایران ترانسفو با ۲۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۷۳ هزار و ۳۴۶ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
بورس تهران همچنان بر مدار صعود/ شاخص کل ۱۷۷۴ واحد تقویت شد
 
رفت و آمد‌های بورس تهران

در معاملات امروز نماد غبشهر۱ به علت افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب. و نماد شیمی دارویی داروپخش (دشیمی) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، شرکت لیزینگ ایران (ولیز) جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی و عمومی فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه و صنایع‌جوشکاب‌یزد (بکاب ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند.

همچنین با پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی فپنتا، خنصیرح، غچین و تمحرکه بازگشایی شدند و با پیام ناظر وقفه معاملاتی نماد کساوه ۱ و نماد غبشهر ۱ به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصد قیمت صورت گرفت.

همچنین آغاز دوره معاملات اختیار خرید و فروش کگل با سررسید اردیبهشت ۹۸ اعلام شد و آغاز دوره معاملاتی اختیار خرید و فروش رمپنا با سررسید دی ۹۸ و آغاز دوره معاملات اختیار خرید و فروش نماد رمپنا با سررسید مهر ۹۸ انجام شد.

امروز خودوریی‌ها و سیمانی‌ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و شاخص گروه وسایل ارتباطی با رشد ۴.۴۳ درصدی معادل ۱۸۶ واحد، فنی و مهندسی با رشد ۴.۲۶ درصدی معادل ۷۰ واحد و شاخص گروه منسوجات با رشد ۳.۷۷ واحدی معادل ۹۵ واحد در ارس شاخص‌های صنعت قرار داشتند.

بیشترین صفوف خرید و تقاضا در معاملات امروز منعلق به نماد شرکت‌های سرمایه گذاری صدرتامین (تاصیکو)، گروه مپنا (رمپنا)، پتروشیمی فجر (بفجر)، صنایع کاشی و سرامیک سینا (کساوه)، پتروشیمی جم (جم)، زامیاد (خزامیا) و سیمان شرق (سشرق) بود و در مقابل بیشترین صفوف فروش و عرضه را در نماد‌های بانک انصار (وانصار ۲) صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، سیمان تهران (ستران)، نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس) و صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) شاهد بودیم.

بیشترین افزایش بازار در نماد‌های فولاد، جم، رمپنا، وغدیر، فارس، فملی و بفجر رقم خورد و بیشترین کاهش ارزش بازاررا نیز در نماد‌های شبندر، پارسان، شپنا، کگل، دعبید، وبملت و ومعادن شاهد بودیم.

نماد ستران (سیمان تهران) یکی از نماد‌های پرعرضه بورس تهران بود و سهامداران برای فروش و خروج از ترکیب سهامدارای این شرکت سیمانی به صف نشستند و بر این اساس بیشترین ارزش معاملات در این نمادسیمانی رقم خورد. پس از ستران، خساپا در گروه خودوریی هاف بفجر، خودور، شپنا، رمپنا و وبملت بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند که در این میان نماد ستران، شپنا و بملت در محدوده منفی معامله شدند و سایر نماد‌های ذکر شده در رنج مثبت دادو ستد شدند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
f بورس 200 درصد دست کم و متوسط از بازارهای خانمان براندازی چون مسکن و ارز و طلا و خودرو عقب است. در حالی که سرمایه گذاری در بورس بر خلاف بخشهای دیگر که مخربند خدمت و در جهت خدمت به تولید کشور است. بهتر است بجای تیترهای بورس همچنان می تازد بهتر است بنویسید که خودرو و مسکن بی جهت بلحاظ اشتهای زیاد دلالان و ... کمر مردم را همچنان می شکند و مسئولان بی اعتنا به این تخریب.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بانک ها عامل بدبختی مردم هستند مردم اگر دلشان به حال خودشان می سوزد نباید سمت بانک بروند
بانک با صرف پول های کلان مردم در خرید ملک و ساختمان و عدم فروش آن باعث فشار در بخش تقاضا می شود و زمانی که به بالاترین حد خود رسید شروع به فروش آرام آرام آن می کند تا با به بیشترین سود برسد ، و یا وام های کلان به اشخاص خاص
هزینه کرد بانک ها در ایران مشخص و شفاف نیست و تمام فساد ها از بانک ها شروع می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
درود بر شما کاملا صحیح میفرمایید ولی چه سود دولت بهایی به این بازار نمیده غافل از اینکه طرحهای توسعه ای شرکتها با آورده سهامداران به ثمر میشینه و تولید زیاد میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
رشدبی دلیل بورس بااین اوضاع خراب اقتصادی نشانه دستکاری است
بیشتراز بیست ساله سهامدارم فکرنمیکنید دیربهسراغ بورس امدید همه نقدینگی واردسکه وطلاودلارشده بایدداشتن سهام مزیت بیشتری نسبت به دلاروسکه وغیره داشته باشه من که پشیمانم کاش سکه وطلاخریده بودم
همش عددسازیه وبزودی حباب بزرگ ایجادشده خواهدترکید
بورس + مطالعه بازار بورس + دید بلند مدت = سود + ایجاد شغل و افزایش تولیدات داخلی + از بین بردن دلالی
هیچ چیز لذت بخش تر از سهامدار بودن در دوره رشد بازار و نقد بودن در زمان ریزش بازار نیست. با بازار برقص و از فراز و فرودش لذت ببر. همین
همش دستکاریه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار