بازدید 1299

اشرف غنی: به دنبال توافق ضعیف با طالبان نیستیم

رئیس جمهوری افغانستان در لویی جرگه مشورتی صلح اعلام کرد: به دنبال توافق ضعیف با طالبان نیستیم.
کد خبر: ۸۹۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ 29 April 2019

رئیس جمهوری افغانستان در لویی جرگه مشورتی صلح اعلام کرد: به دنبال توافق ضعیف با طالبان نیستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان امروز دوشنبه در سخنانی در لویی جرگه مشورتی صلح در کابل اعلام کرد: امروز چشم همه مردم به این جرگه بزرگ مشورتی صلح است. به دنبال صلح شکننده و ضعیف با طالبان نیستم.

رئیس جمهوری افغانستان در این باره گفت: دنبال صلحی هستیم که مردم دنیا هم به پایدار بودن آن باور پیدا کنند و سرمایه‌ها به کشور ما سرازیر شود و ما از این وضعیت مشقت بار خارج شویم.

وی در ادامه افزود: من طالبان را با اسلامیت و افغان بودنش به چالش می‌کشم؛ چرا شما از مذاکره با دولت افغانستان هراس دارید؟ کیست که طالبان را به عنوان ابزار راهبردی خود در قبضه گرفته است؟ ما حاضریم کمک شأن کنیم تا از این اسارت آزاد شوند.

محمد اشرف غنی خطاب به نمایندگان مردم در این گردهمایی اضافه کرد: ۱۸ سال پیش در لویه جرگه اضطراری در همین جا افغانستان نو و مسیر نو را بنا گذاشتیم. پس از آن قانون اساسی را نیز در لویه جرگه تصویب کرده و اساس نظام را بنا نهادیم. ما امروز در همان مسیر برای مشورت دادن در مورد برقراری صلح جمع شده ایم. در سایه مشورت شما خط مشی صلح تدوین شود. می‌خواهم روند صلح افغانی شود.

این درحالیست که لویه جرگه مشورتی صلح پس از ماه‌ها آمادگی در میان تدابیر شدید امنیتی امروز در کابل آغاز و عبدالرب الرسول سیاف از رهبران جهادی به عنوان رئیس آن تعیین شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر