بازدید 8961
پیمانه اقتصادی؛

آغاز تأثیرات منفی تحریم نفتی ایران بر اقتصاد هند/ قیمت برنج و شکر ستاد تنظیم بازار برای ماه مبارک رمضان/ رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو: بازار خودرو شرایط مناسبی ندارد؛ قیمت‌ها سلیقه‌ای است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کویت: قیمت نفت عادلانه است، مرکز آمار: نرخ تورم کل کشور به ۳۰.۶ درصد رسید، جهش دوباره شاخص کل بورس، سکه در محدوده ۵ میلیون معامله شد، دلار در صرافی‌های بانکی ۳۰۰ تومان گران شد، واردات سیمان به اقلیم کردستان عراق ممنوع است، رشد ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های وارداتی در طول ۱۰ روز و افزایش ۲۰ درصدی قیمت بستنی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 29 April 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کویت: قیمت نفت عادلانه است، مرکز آمار: نرخ تورم کل کشور به ۳۰.۶ درصد رسید، جهش دوباره شاخص کل بورس، سکه در محدوده ۵ میلیون معامله شد، دلار در صرافی‌های بانکی ۳۰۰ تومان گران شد، واردات سیمان به اقلیم کردستان عراق ممنوع است، رشد ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های وارداتی در طول ۱۰ روز و افزایش ۲۰ درصدی قیمت بستنی را در بر دارد.

آغاز تأثیرات منفی تحریم نفتی ایران بر اقتصاد هند

اسپوتنیک نوشت: تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌های خریداران نفت از ایران، که قبلاً به چند کشور منتخب شامل هند، اعطا شده بود تأثیرات منفی خود بر اقتصاد هند را آغاز کرده است و این کشور شاهد افت ارزش روپیه تا نرخ ۷۰.۲۵ در برابر دلار بوده است. تحلیل‌گران رسانه‌ها مختلف معتقدند که جهش ۱۰ درصدی قیمت نفت (با قطع صادرات نفت ایران) می‌تواند تا ۰.۴ درصد کسری بودجه دولت هند را بدتر کند. به اعتقاد تحلیل‌گران، این در آینده می‌تواند منجر به سقوط ۳ تا ۴ درصدی روپیه شود. به این ترتیب تورم هم بالا خواهد رفت. مؤسسه بین‌المللی اعتبارسنجی کی‌.اِی‌.آر. ای در یک گزارش ارزیابی دقیق تأثیر عدم تمدید معافیت از تحریم‌های ایران از ۳ ماه می به بعد، می‌نویسد: از آنجایی که کسری تجاری و کسری بودجه هند تحت تأثیر بالا رفتن قیمت سوخت افزایش خواهد یافت، نرخ ارز این کشور اولین جایی است که در معرض آسیب قرار خواهد گرفت. بنابراین افزایش شدید قیمت‌های واردات، به نرخ روپیه فشار وارد خواهد کرد. در این گزارش آمده است، با توجه به تقویت نرخ دلار، بالا ماندن مداوم قیمت نفت در محدوده ۷۰-۷۵ دلار، ظرف یک سال ۳ تا ۴ درصد از ارزش روپیه خواهد کاست.

کویت: قیمت نفت عادلانه است

رویترز: معاون وزیر نفت کویت گفت بازار نفت اکنون متوازن و قیمت‌ها عادلانه است. شیخ طلال ناصر الضبی الصباح به خبرنگاران گفت: «قیمت کنونی نفت حدود 74 دلار در هر بشکه عادلانه است...و کویت به سهمیه توافق شده در توافق کاهش تولید متعهد است.» و افزود: «قیمت نفت اکنون به علت تنش‌ها در لیبی، ونزوئلا و نیجریه، تحریم‌های علیه ایران و کاهش ذخایر نفت آمریکا تقویت شده است.»

مرکز آمار: نرخ تورم کل کشور به 30.6 درصد رسید

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم کل کشور در فروردین ماه ١٣٩٨ به 30.6 درصد رسید. نرخ تورم کشور در دهک‌های مختلف هزینه‌ای بین ٢٩.٩ درصد برای دهک اول تا ٣٢.٧ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم 12 ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین 41.3 درصد برای دهک اول تا ٤٥.٩ درصد برای دهک دهم است. بر اساس این گزارش، فاصله تورمی دهک ها در فروردین به 2.8 درصد رسید که نسبت به ماه قبل 2 دهم درصد کاهش نشان می دهد.

دهک اول نشان دهنده کم مصرف ترین گروه جامعه و دهک دهم نشان دهنده پر مصرف‌ترین و مرفه‌ترین قشر است.

جهش دوباره شاخص کل بورس/ عبور نماگر از ۲۰۹ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز بکشنبه، با افزایش ۳۹۵۶ واحدی معادل ۱.۹۳ درصد به رقم ۲۰۹ هزار و ۲۴۳ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۱۴۰ واحدی معادل ۱.۹۳ درصد به رقم ۳۰ هزار و ۳۰۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۱۸ واحدی معادل ۱.۷۲ رصد، عدد ۴۲ هزار و ۵۷۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۰۰ واحدی معادل ۱.۷۲ درصد به رقم ۲۹ هزار و ۶۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۳۸۲ واحد افزایش معادل ۱.۸۹ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۶ هزار و ۲۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۴۰۱ واحد افزایش معادل ۲.۲۰ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۶۵۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۵۹۰ واحد افزایش معادل ۱.۴۲ درصد همراه بود و عدد ۴۰۰ هزار و ۱۶۱ واحد را به نمایش گذاشت.

 

آغاز تاثیرات منفی تحریم نفتی ایران بر اقتصاد هند/ قیمت برنج و شکر ستاد تنظیم بازار برای ماه مبارک رمضان/ رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو: بازار خودرو شرایط مناسبی ندارد؛ قیمت‌ها سلیقه‌ای است

سکه در محدوده ۵ میلیون معامله شد

دیروز، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) که در ساعاتی از روز به رقم ۵,۰۳۵,۰۰۰ تومان رسیده بود، به نرخ ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان بازگشت. قیمتی که در پایان معاملات روز شنبه نیز شاهد آن بودیم. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم، به رقم ۴,۷۶۰,۰۰۰ تومان معامله شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲,۷۷۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی به رقم ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان رسید. هر سکه یک گرمی با افزایش ۵ هزار تومانی به رقم ۹۶۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۴۸,۸۰۰ تومان بود. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است،  ۱،۹۴۵،۰۰۰ تومان بود. حباب سکه نیز با افزایش، به رقم ۵۹۰ هزار تومان رسید.

دلار در صرافی‌های بانکی ۳۰۰ تومان گران شد

در معاملات روز یکشنبه در صرافی‌های بانکی و مجاز، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، (نرخ‌های میانگین موزون سنا بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در " سامانه نظارت ارز (سنا) " توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است) هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۴۰۵۰ تومان خریداری شد و با افزایش ۳۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به نرخ ۱۴۱۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار، در صرافی‌های بانکی و مجاز، به قیمت ۱۵۸۵۰ تومان خریداری و با رشد ۱۵۰ تومانی نسبت به روز شنبه، به قیمت ۱۵۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو، فروخته شد.

قیمت برنج و شکر ستاد تنظیم بازار برای ماه مبارک رمضان

ستاد تنظیم بازار کشور کالاهای اساسی مشمول طرح ویژه توزیع در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

با تصمیم اعضای ستاد تنظیم بازار مقرر شد با هدف تأمین برنج مورد نیاز خانوار در کشور 30 هزار تن برنج با قیمت 7400 تومان عرضه شود و در صورت نیاز استانها، این میزان تا سقف 50 هزار تن با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی افزایش یابد. همچنین 140 هزار تن با هدف تأمین شکر مورد نیاز صنف، صنعت و خانوار توزیع می شود که 120 هزار تن از این محصول برای صنف و صنعت و 20 هزار تن برای مصرف خانوار خواهد بود که قیمت شکر توزیعی در این طرح 3 هزار و 400 تومان است. بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، 30 هزار تن روغن نیز در این ماه با هدف تأمین نیاز خانوار و صنف و صنعت توزیع خواهد شد. سهم خانوار از روغن توزیعی در این قالب 20 هزار تن و سهم صنف و صنعت 10 هزار تن خواهد بود. قیمت روغن برای صنف و صنعت توسط کارگروه تنظیم بازار مصوب خواهد شد و روغن خانوار نیز با قیمتی معادل 10 درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود. همچنین با هدف تنظیم بازار پروتئین مورد نیاز کشور گوشت مرغ گرم و منجمد و گوشت قرمز منجمد نیز توزیع خواهد شد. حجم گوشت مرغ گرم توزیعی در این ماه 15 هزار تن و حجم گوشت مرغ منجمد توزیعی 5 هزار تن است.

واردات سیمان به اقلیم کردستان عراق ممنوع است

وزارت دارایی اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای واردات هر نوع سیمان به اقلیم کردستان عراق را ممنوع اعلام کرد. واردات سیمان به عراق بدلیل خودکفایی داخلی از مدت ها قبل ممنوع بوده است و به تازگی با اجرای قانون همسان سازی مقررات در کلیه گذرگاه های عراق، اقلیم کردستان عراق نیز شامل حال آن شد. در همین راستا وزارت دارایی اقلیم کردستان عراق با صدور بخشنامه ای خطاب به دروازه های مرزی واردات هر نوع سیمان را به اقلیم کردستان عراق ممنوع اعلام کرد. براساس دستور صادر شده از ابتدای ماه می سال 2019 میلادی واردات هر نوع سیمان عادی و بتن مسلح ممنوع خواهد بود. این در حالی است که علیرغم تولیدات داخلی در اقلیم کردستان عراق اما به گفته کارشناسان کارخانه های این منطقه فاقد توان تولید سیمان با مقاومت بالا می باشند. براساس آمار غیررسمی حجم مبادلات تجاری بین اقلیم کردستان عراق و ایران سالیانه بین 3 تا 6 میلیارد دلار است.

فشار ترامپ به ژاپنی‌ها برای تولید بیشتر خودرو در آمریکا

رویترز: در گزارشی که از سوی سفیر آمریکا در ژاپن در باره جزئیات دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن منتشر شده است، ترامپ ژاپنی‌ها را برای تولید خودروی بیشتر در داخل آمریکا تحت فشار قرار داده است. در دیدار سران دو کشور همچنین درباره برنامه خودروسازان ژاپنی در راستای سرمایه‌گذاری بیشتر در آمریکا گفت‌وگو شد. ویلیام هاگتی سفیر آمریکا در ژاپن گفت:‌ ما درباره لزوم انجام تحرکات بیشتر در این زمینه گفت‌وگو کردیم. اما من فکر می‌کنم که رئیس‌جمهور در این زمینه دیدگاه بسیار مثبتی دارند و در آینده شاهد اقدامات این چنینی هستیم. ترامپ در یک نشست انتخاباتی در ویسکانسین گفت که آبه گفته است که ژاپن 40 میلیارد دلار در صنعت خودروی آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. البته ترامپ در سخنان خود درباره جزئیات زمانبندی این طرح چیزی نگفت. شرکت خودروسازی تویوتا که بزرگترین شرکت تولید خودرو در ژاپن محسوب می‌شود، ماه گذشته اعلام کرد که تا سال 2022 حدود 13 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. ترامپ خودروسازان ژاپنی را مجاب کرده که اشتغال بیشتری در آمریکا ایجاد کنند و آنها را تهدید به اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات خودرو در صورت عدم اجرای این درخواست کرده‌ است.

رشد 200 میلیون تومانی قیمت خودروهای وارداتی در ده روز

یکی از فروشندگان خودرو به تسنیم می گوید: رشد قیمت ها در خودروهای خارجی غیر قابل تصور است به نحوی که روزانه به صورت متوسط قیمت خودروهای خارجی 10 تا 20 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. البته فروشنده‌ای هم در بازار نیست و فقط هر  روز قیمت ها تغییر پیدا می‌کند. وی با بیان اینکه مشکلات ترخیص خودروها، سرنوشت نامعلوم واردات خودرو و افزایش قیمت ارز  را باید دلیل این مشکلات دانست، گفت: دولت هیچ تصمیم روشنی برای تعیین تکلیف واردات خودرو ندارد و همین بلاتکلیفی بازار این خودروها را آشفته تر از دیروز می‌کند؛ برای نمونه، در ده روز گذشته سانتافه از  700 میلیون تومان به 900 میلیون تومان، توسان از 550 میلیون تومان به 750 میلیون تومان، اسپورتیج از 550 میلیون تومان به 800 میلیون تومان و النترا از 400 میلیون تومان به 530 میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو: بازار خودرو شرایط مناسبی ندارد؛ قیمت‌ها سلیقه‌ای است

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درباره بازار خودرو گفت: درحال حاضر بازار خودرو شرایط مناسبی ندارد و امیدواریم که وضع بازار روند بهتری به خود بگیرد. وی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت خودرو در بازار سلیقه‌ای است اظهار کرد: در اسفند سال گذشته به علت افزایش عرضه، بازار خودور آرام بود، اما هم اکنون عرضه کاهش پیدا کرده  است. وی در تشریح قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار گفت: پژو ۲۰۶ تیپ ۵، ۱۱۲ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۸۵ میلیون تومان، پراید ۱۱۱، ۵۱ میلیون تومان، پژو پارس ال ایکس کلاس ۱۵، ۱۲۰ میلیون تومان، ساندرو معمولی ۱۸۰ میلیون تومان، سراتو شرکت سایپا ۳۳۰ میلیون تومان است. موتمنی تصریح کرد: زمانی که تولید در بازار بیشتر شود به مراتب قیمت‌ها به تعادل خواهد رسید، در غیر اینصورت نمی‌توان انتظار داشت که بازار ثبات داشته باشد. به گفته این مقام مسئول، درحال حاضر در بازار خودرو، محدودیت عرضه وجود دارد و نتوانسته ایم نیاز روزانه بازار را تأمین کنیم. /باشگاه خبرنگاران جوان

قیمت بستنی ۲۰ درصد افزایش یافت

اسکندر آزموده در خصوص افزایش قیمت بستنی بیان کرد: از ابتدای هفته جاری قیمت بستی افزایش ۲۰ درصدی داشته و تنها دلیل آن نیز افزایش قیمت مواد اولیه در بازار بوده است. وی در ادامه افزود: مواد اولیه ساخت بستنی و بسته بندی بیش از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته، اما با توجه به این که بستنی یک کالای پر مصرف و مورد پسند ایرانیان است، تنها ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتیم و از طرف اتحادیه به تمام فروشندگان ابلاغ شد که نسبت به قبل سود کمتر دریافت کنند تا نیاز مردم به بستنی برآورده شود. رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه در گفت وگو با میزان با بیان اینکه اتحادیه فقط وظیفه قیمت گذاری بر بستنی و آبمیوه را دارد خاطر نشان کرد: قیمت برخی آبمیوه ها یا خوراکی‌هایی مانند شیرپسته یا ویتامینه در برخی از مغازه‌ها متفاوت بوده و دلیل آن، این است که سایز لیوان و ظرف‌ها و همچنین کیفیت مواد استفاده شده در تولید آنها متفاوت است. آزموده در خصوص قیمت‌های جدید بستنی گفت: درحال حاضر قیمت بستنی سنتی سوپر ویژه مغزدار کیلویی ۳۰ هزار تومان، بستنی ویژه خامه دار زعفرانی کیلویی ۲۴ هزار تومان، بستنی سنتی ممتاز ۱۷ هزار تومان، بستنی سنتی ساده ۱۶ هزار تومان، بستنی میوه‌ای ویژه مغزدار ۳۰ هزار تومان، بستنی میوه‌ای اعلا و ممتاز کیلویی ۲۴ هزار تومان و فالوده شیرازی اعلا کیلویی ۱۵ هزار تومان است.

سامسونگ و ال‌جی برنامه‌ای برای خروج از ایران ندارند

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی از ایران نمی‌روند، گفت: هم‌اکنون قطعات و مواد اولیه یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی این شرکت‌ها بارگیری شده است. عباس هاشمی با اعلام این خبر اظهار کرد: خطوط تولید شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی (در ایران) هم‌اکنون فعال است و این دو شرکت برای خروج از ایران برنامه‌ای ندارند. وی با بیان اینکه تولید محصولات سامسونگ و ال‌جی در ایران ادامه دارد، افزود: معمولاً ماه فروردین و گاهاً تا نیمه اردیبهشت برنامه‌های آموزش، تعمیر و نگهداری خطوط در کارخانه‌های صنعتی انجام می‌شود. در حال حاضر تولید ادامه دارد و طبق روال همیشگی قطعات و مواد اولیه جدید در راه ایران است. مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی در ایران خط تولید دارند، تصریح کرد: در آغاز ورود این شرکت‌ها به ایران، توسط سرمایه‌گذار ایرانی برای آن‌ها خط تولید ایجاد شد. مواد اولیه وارد شده و محصولات این شرکت‌ها طبق استاندارد جهانی در ایران تولید می‌شوند. وی تأکید کرد: طبق جلساتی که با مدیران ارشد شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی داشتیم، دو طرف در خصوص شرکت دادن ساپلایرهای ایرانی (تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان قطعات) که برای رشد صنعت کشور بسیار مفید است، به نتایج مثبتی دست پیدا کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
تاثیرات تحریم رو بر روی اقتصاد خودتون هم دقیق بررسی بفرمائید لطفا، بیشتر مفیده به حال و روز این مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
تحریم که رو اقتصاد ما اثری نداشته خدا روشکر.فقط قیمت همه چی چهار برابر شده دستمزد هم 400 هزار تومن زیاد شده. خدایا شکرت که تو ایران زندگی میکنم، بابت این همه امنیت، اسایش، رفاه...مرسی
کدام قیمت ها سلیقه ای نیست ؟!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
ها ها هر روز داره از ارزش پول ملی کاسته میشه اونوقت بورس داره رشد میکنه!!! طلا گرون میشه دلار گرون میشه شرکت ها بدبخت تر میشن بورس گرون میشه! بیخیال بابا
مردم کشورهای جنگزده ای مثل عراق و سوریه و افغانستان از ما بهتر زندگی میکنن
پاسخ ها
حسین
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
سلام دوست عزیز همه چیز گران شده بالاخص بالاخص زمینها و دستگاههای شرکتها. تولید مواد در شرکتها لذا است که بورس رشد میکنه برو یه سر به بورس ونزوئلا بزن ببین چند درصد رشد کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
تعداد جان برکفان برای خرید دلار یورو سکه در آنجا کم تر از ایران است.
آب که سر بالا بره...
مدیران دلال و دلالان همکاسه مدیران مثل کرم افتادن به ریشه خوردن!
کسی هم کاری نداره!
مردم باید متحد بشن و هیچی نخرن!!!
13 هزار خودرو در گمرک است و دولت اجازه ترخیص نمی دهد/ ده ها هزار خودرو در اختیار سازمان اموال تملیکی است که میتواند وارد بازار کند/ ایران خودرو و سایپا تمایل به تولید ندارند و تولید خود را به حداقل رسانده اند/.... اینها عامل گرانی خودرو است نه تحریم ها!....
گرونی خودرو فقط برای نخریدن مردمه!!!
همچنان ادامه میدهیم!!!

نه به خرید خودرو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
نه به خرید خودرو، نه به خرید گوشت، نه به خرید اجیل،نه به خرید کفن. نه به خرید همه چی. مسخره بازی چیه دیگه.کمپین نه به خرید کوفت، زهرمار...
به نظرم بجز اینکه خودروسازها تحویل خودرو ندارن یکی اینه که مردم بیدار شدن از این گرونیها
و عمدا خودرو نمیخرن!
دلالها هم لج میکنن هر روز میلیونها تومن اضافه میکنن!!
که چی بشه هر روز خودرو گرون میشه؟
دلیلش چی میتونه باشه؟

دلالها خون مردم رو سر میکشن!
چرا قوه قضاییه حکم «مفسد فی الارض» دلالها رو صادر نمیکنه؟
فقط دلار اخلال آفرین بود؟

به چه مجوزی هر روز روی قیمتها میره؟؟؟؟؟
در ایران ما هرکسی هرکاری که میخواد انجام میده!!
همون بهتر که جنگ بشه!!!
از جنگ داخلی که بهتره!
هر روز این دلالها مردم رو نابود میکنن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
جنگ ندیدی تحت تاثیر فیلمهای هالیودی
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
چرا جنگ ندیدیم تو جنگ بدنیا اومدیم 40 ساله در وضع بحرانی هستیم
آثای رییس اتحادیه خودرو داران تا زمانی که ستاد حمایت مصرف کنندگان این گونه حمایت کند اوضاع خراب تر هم می شود .
خودرو را فراموش کنید

یا دوچرخه یا الاغ
مرکز آمار: نرخ تورم کل کشور به 30.6 درصد رسید

بعد حقوق كارگر 9%؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
بي انصاف حقوق كارگر كه تا 45 درصد اضافه شده اون 9% به ويزيت پزشكان افزوده شده
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
كدوم 45%
ويزيت پزشكان در مقابل حداقل حقوق خيلي هم بالاست.لابد ميگي درس خوندن بله مگه ما نخونديم با فوق ليسانس مكانيك الان چندر غاز ميگيريم
قیمت ها سلیقه ای است ؟!!! پس شماهاچه کاره ایدوبرای چه حقوق میگیرید؟!!!
مملکت ما همه چیزش سلیقه ای شده انتخابات حرفهای مسئولین گرانی تورم بدبختی و...و..و..و... بخدا خسته شدیم بریدیم...
آغاز تاثیرات منفی تحریم نفتی ایران بر اقتصاد هند!!!!!!!!!!!!!
خرما و برنج ایرانی ۳۰ درصد گران شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
تاثیرش بیش از حد بوده!!!!!اقایان خبرها اشتباهه
سلام، هیچ راه حل سختی نداره، کافیه دولت فقط اعلام کنه به زودی واردات خودرو صفر یا حداقل دست دوم را از طریق دلار صادرات آزاد میکنه، میبینید چطور بازار میکشه پایین و این دلالها بیچاره می شوند، ولی دریغا که انگار دولت محترم و دولتمردان هم از وضع موجود بدشون نمیاد!!!!
سلام، سایت دیوار را تعطیل کنند نصف مشکلات دلال بازی خودرو و ملک حل میشه
واردات خودرو ازاد شود چه مشکلی پیش می اید؟
ارز نیما هم نمی خواهد به ان اختصاص دهند و با ارز ازاد بازار هر وارد کننده وارد کند قیمت خودرو نصف این میشود تازه خودروهای ۳ مدل افتاده مطمئن باشید بیشتر از نصف میشود قیمتش .
عده ای میگویند ارز بری دارد ان وقت فردی که خودرو را سه برابر قیمتش میفروشد نمیرود ارز مورد نیاز برای ۳ خودرو را از بازار ازاد تهیه کند؟؟؟؟؟ و اماده باشد برای واردات بعدی؟؟؟؟؟؟
هر روز تاخیر در واردات خودرو یعنی سواستفاده بیشتر از نبود واردات خودرو
ورود خودرو را با ارز ازاد ازاد کنید تا ببینید بازار خودرو داخلی و خارجی چطور ارام میشود
قوه قضاییه فکری برای دلالان و مفسدان بکنه
آقای نعمت زاده زمانیکه مردم در مقابل زیاده خواهی ، قیمت بالا و کیفیت پایین دو خودرو ساز داخلی کمپین نه به خودرو صفر راه انداختند مردم را ضد انقلاب و دشمن خطاب کردند، الان اسم کار دو خودرو ساز برای ایجاد آشفتگی در بازار خودرو و بدبخت کردن مردم همراه با تحریم های خارجی را چه می نامند، اسم این کار خودروسازهای داخلی بجز خیانت و دشمنی با مردم ایران چیز دیگری خست؟
گران بشود به درک! کیه که بخره. من یکی ب این قیمت ها نخواهم خرید
رفتار خودروسازان باید در مجلس بررسی و با آنان برخورد شود. خودروهای پیش فروش شده تحویل بهمن و اسفند رو با قیمت پایه حاشیه بازار که خودشون بالا بردن به مردم می فروشند.
می توانند بیشتر به بازار عرضه کنند و بیشتر تولید کنند و نمی کنند.
به نظرمن راهکار ساماندهی قیمت خودرو اینست که اجازه واردات خودروهای کار کرده را از مناطق ازاد به سرزمین اصلی بدهند.قریب به 70هزار خودرو در مناطق ازاد وجود دارد که طبعا کم کارکرد نیز هستند .دولت میتونه در اضای دریافت مثلا 10میلیون تومان از هر خودرو اجاز ه رو بده که پلاک ملی دریافت کنند در این صورت قیمتهای خودرو تا 50درصد کاهش می یابد و به بودجه دولت هم کمک میشه.
تحريمهاي ايران همه جا اثر گذاشته جز خود ايران ، ارزاني و وفور نعمت و اسايش در جاي جاي ايران موج ميزنه !!!
دولت در سال گذشته تعرفه واردات خودرو را بسیار بالا برد . البته دولت با توجه به نرخ دلار 3700 تا 4200 تومانی آن زمان قیمت تمام شده خودرو خارجی را در حد تحمل بخشی از جامعه ارزیابی میکرد .
ولی این افزایش نرخ تعرفه و شماره گذاری با تغییر قیمت ارز که حدود 3 برابر افزایش داشت توام گردید . لذا اگر بطور مثال امروز سانتافه بخواهد بخرید و حمل به ایران و ترخیص و نمره گذاری گردد ، چنانچه محاسبه فرمایید همان حدود 900 میلیون تومان خواهد شد .
ولی دولت یا اتحادیه بنگاه اتوموبیل این محاسبات قیمتی را اعلام نکرده تا مردم عادی مطلع شوند ، در عوض دائم می گویند قیمت خودرو نابسامان گردیده است و افزایش قیمت را بگردن دلالان می اندازند و به نوعی فرار رو به جلو می کنند . وزارت صمت یا اتحادیه بنگاه اتوموبیل میتوانند مثل اتحادیه طلا فروش ، بر مبنای محاسبات مالی قیمت ماشین نوی وارداتی را محاسبه و اعلام کنند و بگویند مثل طلا آیا حباب دارد یا نه .
تازه قیمت وارداتی نو را که محاسبه کردید ، بخاطر شرایط تحریم باید هزینه های اضافی هم برای نقل و انتقال ارز و دور زدن تحریم ها را هم اضافه کنید .
ساپلایرها ! لااقل تلفظ درستش هم یاد بگیرن. سامسونگ و ال جی هم رفتنی هستند. همونطور که بقیه ی شرکتها رفتند. بیخودی به مردم روحیه ندن لطفا.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر