بازدید 4992

فیلترینگ گزینشی صفحات اینستاگرام برای مقابله با ترویج خشونت اجرا شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پی قتل طلبه جوان همدانی توسط فردی مسلح، گفت: مسئولان امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی باید با کاربران صفحات اینستاگرام که اقدامات خشونت‌آمیز را ترویج می‌دهند، برخورد کند.
کد خبر: ۸۹۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 28 April 2019

محمدعلی پورمختار در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به قتل طلبه جوان همدانی توسط فردی مسلح به سلاح گرم، گفت: این فرد پیش از ارتکاب جرم اقدام به انتشار تصاویر خود در صفحه اینستاگرام کرده بود که در اکثر آنها مسلح به سلاح های گرم بود که به صورت غیرقانونی در اختیار داشت.

فیلتر اینستاگرام راهکار مقابله با ترویج خشونت نیست/ فیلترینگ گزینشی باشد

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اهمیت نظارت دستگاه های امنیتی و انتظامی بر صفحات اینستاگرامی اشاره و عنوان کرد: وزارت ارتباطات در زمان تصدی واعظی قصد داشت برخی صفحات اینستاگرام را به صورت گزینشی فیلتر کند اما این اقدام صورت نگرفت.

وی در ادامه فیلتر شبکه مجازی اینستاگرام را راهکار مناسبی برای مقابله با ترویج خشونت ندانست و افزود: لازم است صفحات اینستاگرام به صورت گزینشی فیلتر شود که البته امکان پذیر بوده و کار سختی نیست.

مسئولان نسبت به صفحاتی که اقدام به ترویج خشونت می‌کنند حساس باشند

پورمختار ادامه داد: مسئولان امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی باید نسبت به صفحاتی که از آنها گزارش اقدامات خشونت آمیز یا استفاده از سلاح های گرم و سرد می آید، حساس باشند و اقداماتی در این راستا داشته باشند و با انعکاس این برخوردها مانع ترویج فرهنگ خشونت و استفاده از اسلحه در فضای مجازی شوند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با ابراز تأسف از اینکه اینستاگرام در مواردی تبدیل به یک ابزار ارتکاب جرم یا ترویج خشونت شده است، خاطرنشان کرد: توقع داریم مسئولان مربوطه نسبت به این جنایت و سایر موارد مشابه حساس باشند و با برخورد با کاربران پیج هایی که اقدام به ترویج خشونت می کنند، از ادامه دار شدن این موضوع جلوگیری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار