بازدید 9454
۸
طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با «آزادی»:

صدا وسیما تک صدا، نظارت‌ناپذیر و غیرپاسخگو است

سیاوشی می‌گوید سازمان صدا و سیما تک صدا و تک گوست و همین خصوصیتاش باعث یکه‌تازی و عدم توجه به نظر دیگران شده است «این سازمان باید بگوید بودجه ریالی بسیار زیاد و همچنین میزانی که از صندوق توسعه ملی به نفعش برداشت می‌شود خرج چه می‌شود حال آنکه نه مردم و نه به مجلس پاسخگو نیست»
کد خبر: ۸۹۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 28 April 2019

هفته گذشته بود که آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتائی پیرامون «مسابقه بزرگ برنده باش» پاسخ داد و گفت«این کار قمار است و کسانی که شرکت می‌کنند مالک آن جوایز نمی‌باشند.» همین پاسخ هم عامل شروع بحث‌های گسترده درباره این مسابقه و سایر مسابقات صدا و سیما شد و حتی عاملی شد تا رهبر هم درباره آن صحبت کرده و بگوید «باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روش‌هایی شبیه بخت‌آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند.

به گزارش «آزادی»، روابط عمومی برنامه برنده باش در واکنش به پاسخ آیت الله مکارم شیرازی که حضور در این برنامه را مصداق قمار دانستند گفت: «جایگاه سوال مخدوش است. فرض مطرح شده در سوال استفتاء کامل نیست و طبیعتاً فرض ناکامل، جایگاه سوال را مخدوش می‌سازد.» با این وجود شورای نظارت بر صداوسیما در مجلس به این مقدار راضی نشد و غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار در مجلس از ورود اعضای شورای نظارت بر صداوسیما به ماجرا خبر داد و گفت: «هرکس اطلاعاتی دارد که می‌تواند به ما در ارزیابی و نظارت کمک کند، برای ما بفرستد.» او در پاسخ به این سوال خبرآنلاین که آیا گزارشی از صداوسیما درباره میزان درآمدزایی سامانه‌های «ستاره مربع» اخذ شده است؟ گفت: «این یک پیشنهاد است که این موضوع بررسی و شفاف‌سازی شود، البته دیوان محاسبات حسابرسی دارد.»

صدا وسیما تک صدا، نظارت‌ناپذیر و غیرپاسخگو است

احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، یکی دیگر از نماینده‌های ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما هم طفره‌رفتن مسئولان صداوسیما از پاسخگویی را دلیل طولانی‌شدن روند رسیدگی به این ماجرا اعلام کرده و گفته: «ما در ماه‌های گذشته در این‌باره بارها تذکر جدی دادیم، آن‌هم نه یک‌بار که چندین و چندبار. ما قبل از عید از آقای مهدوی‌مهر به‌عنوان نماینده بازرگانی تلویزیون خواستیم به شورا بیاید و درجمع کارشناسان ما درباره این مقوله ستاره‌مربع‌ها توضیح بدهد که چه خبر است. گفتند قبل از عید درگیر آگهی‌های باکس‌های نوروزی هستند و طفره رفتند.» طفره رفتن از پاسخ نکته‌ای است که طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم در گفتگو با «آزادی» بر آن تاکید کرده و می‌گوید بحث‌هایی که در این مدت می‌شنویم را پیش از این و در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بحث قرار داده بودیم «چند ماه قبل بود که جلسه‌ای برای همین موضوع در کمیسیون تشکیل دادیم اما متاسفانه مشکل اصلی این است که در کمیسیون فرهنگی تمام مباحث جناحی بررسی می‌شود و به همین دلیل هم نتیجه مطلوب برای مردم را دربرندارد.»

سیاوشی در ادامه می‌گوید برگزاری مسابقاتی از این دست در تمام دنیا مرسوم است و در همه جای دنیا مردم بخاطر هیجان و جذابیت چنین مسابقاتی را دوست دارند اما درهیچ کشوری با این شدت و وسعت پول دریافت نمی‌شود حتی در کشورهای سرمایه داری که این مسابقات از انجا آمده « متاسفانه الگوبرداری ما مناسب نبوده و به شکلی این اتفاق افتاده که حالا شاهد نتایج منفی آن هستیم» این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اما مشکل را عمیق‌تر می‌داند و معتقد است مشکل اصلی ما نظارت‌ناپذیر بودن سازمان صدا و سیماست. «بارها تذکر دادیم اما نتیجه نگرفتیم. این سازمان با حجم گسترده‌ای از بودجه باید پاسخگو باشد اما هرگز این پاسخگویی را نداشته. نمونه‌اش برنامه 90 است که با وجود مخالفت مردم و علاقه‌شان به این برنامه همچنان شاهدیم که صدا و سیما آن را پخش نمی‌کند» سیاوشی می‌گوید سازمان صدا و سیما تک صدا و تک گوست و همین خصوصیتاش باعث یکه‌تازی و عدم توجه به نظر دیگران شده است «این سازمان باید بگوید بودجه ریالی بسیار زیاد و همچنین میزانی که از صندوق توسعه ملی به نفعش برداشت می‌شود خرج چه می‌شود حال آنکه نه مردم و نه به مجلس پاسخگو نیست»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۸
من حتى اعلام روز و ساعت را هم از اين صدا و سيما باور نميكنم از دولت انتظار دارم كل بودجه اش را قطع كند و از قوه قضاييه كه همه كازينو ها و قمارخانه هايش را ببندد ان جمعيت معدودى كه صاحب صدا و سيما هستند احتياجى به منابع مالى بقيه ندارند
ما مشکلی نداریم و دارد هم صدایز مردم را می رساند و هم از دولت انتقاد
صدا و سیما مگر تحت نظارت دولت کار نمیکند؟ خوب بازخواست نمائید.
با اینهمه بودجه به چه دلیل باید یک شرکت اسپانسر 79 برنامه باشد؟؟!
ایکاش آیات عظام این حساسیت را در خصوص اعمال ربوی بانکها هم داشتند و مانع از فعالیت نظام بانکی فعلی می شدند
خطر بانکها میلیونها برابر از از مسابقه برنده باش بیشتر است
خب از اول انقلاب یه عده سندشو بنام خودشون زدند دیگه ...
ملک شخصیه ... ایرادی داره ؟؟؟؟!!!
اصل 175 قانون اساسی باید اصلاح شود. همه شبکه های صدا و سیما به جز دو شبکه برای پخش فراگیر صدای حاکمیت (مثلا شبکه های 1 و 2) باید خصوصی سازی شوند. با وجود وزارت ارشاد، صدا و سيما حتی رگولاتور حوزه نیز نیست و فقط از اصل 175 قانون کمال سواستفاده را در تمام تعاملات خود می برد. بنام رهبری هر کار که می خواهد می کند و بعضا خلاف گفته های ایشان هم عمل می کند. قوانین ما برای این سازمان و قانون اداره و نظارت بر آن بسیار ناکافی، بعضا نادرست و غیر منطبق بر وضعیت فعلی است. حتی خود این سازمان نیز از این وضعیت راضی نیست.

حالا شما چه جرات کنید این را منتشر کنید چه نکنید، جملات من عین واقعیت بودند.
بنویسید مافیای صدا و سیما مافیای خودرو مافیای شکر مافیای....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل