بازدید 3125
۱
رئیس کل بانک مرکزی:

رشد ۲۳ درصدی نقدینگی در سال ۹۷/ نباید با تشدید نااطمینانی، تقاضای داخلی تشدید شود/ بانک مرکزی به دنبال مدیریت نرخ سود کوتاه‌مدت

عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: علیرغم نوسانات اقتصادی سال پیش، با اقدامات کنترلی، رشد نقدینگی در سال ۹۷ معادل ۲۳ درصد بوده که یک واحد درصد بیشتر از سال ۹۶ و ۷ واحد درصد کمتر از سال ۹۴ ثبت شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 28 April 2019

تابناک اقتصادیرئیس کل بانک مرکزی از برنامه سیاستگذار پولی برای مدیریت نرخ سود کوتاه‌مدت خبر داد و گفت: رشد نقدینگی در سال ۹۷ معادل ۲۳ درصد به ثبت رسیده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: علیرغم نوسانات اقتصادی سال پیش، با اقدامات کنترلی، رشد نقدینگی در سال ۹۷ معادل ۲۳ درصد بوده که یک واحد درصد بیشتر از سال ۹۶ و ۷ واحد درصد کمتر از سال ۹۴ ثبت شد.

رشد ۲۳ درصدی نقدینگی در سال ۹۷/ نباید با تشدید نااطمینانی، تقاضای داخلی تشدید شود/ بانک مرکزی به دنبال مدیریت نرخ سود کوتاه‌مدت

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در شرایط حاضر نباید با تشدید نااطمینانی، تقاضای داخلی تشدید شود، به همین دلیل، بانک مرکزی برای برون رفت از شرایط خاص اقتصادی کشور، به دنبال راه‌حل های بهینه، مدرن و امکان پذیر برای کنترل نوسانات متغیرهای کلان و به ویژه مهار نرخ تورم است.

وی تصریح کرد: در ساختار سیاست پولی جدید و به کمک عملیات بازار باز، بانک مرکزی به دنبال آن است که با مدیریت نرخ سود کوتاه‌مدت و تغییر کانال اثرگذاری سیاست پولی، نرخ تورم را به صورت پایدار مدیریت کند.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: بدیهی است، سیاست‌های پولی پیشین در کنترل مقداری کل‌های پولی، با ساختار جدید سیاست‌گذاری پولی اصلاح شده و نااطمینانی کنترل تقاضای پول کاهش پیدا خواهد کرد. شرط موفقیت این سیاست‌های اصلاحی، انضباط مالی دولت و اصلاح ناترازی ترازنامه بانک‌هاست که به یاری خدا با قوت پیگیری خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یکشنبه ۸ اردیبهشت
یورو ۱۶۱۵۰
دلار۱۴۴۰۰
سکه ۵۱۰۰۰۰۰
سانتافه یک میلیارد !!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر