بازدید 19684

اعتراض مشتریان به قیمت‌های تحویل خودرو

کد خبر: ۸۹۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 28 April 2019

در روزهای اخیر تعدادی از مشتریان معترض دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا از مشکلات خود در رابطه با خودروهای پیش‌خرید شده در حدود یک سال اخیر که موعد تحویل آن‌ها بهمن و اسفند ۹۷ بوده است، سخن گفتند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در این رابطه یکی از مشتریان معترض شرکت ایران‌خودرو می‌گوید: مردادماه ۹۷ خودروی دنا را با پیش پرداخت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با موعد تحویل بهمن ماه با قید جلب رضایت مشتری در صورت تأخیر در تحویل ثبت نام کردم. قیمت این خودرو در زمان ثبت نام در کارخانه ۴۷ میلیون تومان و در بازار ۶۰ میلیون تومان بود. جالب است که خودروسازان در تارنمای فروش محصولات خود، به طور مرتب به ثبت نام کنندگان پیشنهاد می‌کردند تا ماه‌های انتهایی سال را برای سهولت ثبت نام، انتخاب کنند، در حالی‌که امکان انتخاب موعد تحویل دی‌ماه نیز امکان پذیر بود. واضح است که پیش فرض خریداران و خودروسازان بر این بوده است که قیمت‌های موعد تحویل دی‌ماه به بعد از آن تغییری نخواهند داشت در غیر این صورت اقدام به خرید در موعد تحویل دی‌ماه می‌کردند.

وی خاطرنشان می‌کند: در چنین شرایطی در اواخر آذرماه تصویب شد که خودروهای تحویل شهریورماه تا دی ماه شامل افزایش قیمت ۳۰ درصدی شوند اما پس از آن این مصوبه باطل شد. نکته مهم این است که در بهمن ماه که موعد تحویل خودروها بوده است؛ چهار رقم برای یک نوع خودرو اعلام شده است. این رقم‌ها شامل ۵۴ میلیون تومان، ۵۷، ۶۰ و ۶۴ میلیون تومان بوده است. شرکت میانگین قیمت برای تحویل خودروی دنا را ۶۷ میلیون تومان اعلام کرده که درست هم نیست. اما برای جبران تخفیف در نظر گرفته و قیمت را به ۵۵ میلیون تومان رسانده است. این بدین معناست که حتی در اعلام قیمت‌ها هم تخلف کرده‌اند؛ شرکت خود قیمت مصوب اعلام می‌کند اما اعمال نمی‌کند.

این مشتری معترض ایران خودرو ادامه داد: در بهمن ماه که موعد تحویل خودرو بوده، در نهایت قیمت اعلام شده برای خودروی دنا ۷۵ میلیون اعلام شده است اما تحویل داده نشده است. بعد از آن قرار شد خودروهای ثبت نامی بهمن ۷۵ میلیون و اسفند ماه به قیمت ۸۵ میلیون تومان تحویل شوند.

وی می‌گوید چرا باید نرخ مصوب اعلام شده برای زمان تحویل به این میزان نوسان داشته باشد. قیمت مصوب دنا برای بهمن ماه ۵۷ میلیون تومان بوده و برای اسفند ماه به ۶۰ میلیون تومان رسیده که تحویل نشده است. اکنون در اردیبهشت ماه برای تحویل خودرو به مبلغ ۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری و درخواست تکمیل وجه می‌شود.

اما برخی مشتریان سایپا نیز اعتراضاتی در همین زمینه دارند. مشتریان معترض‌اند که با وجود افزایش قیمت‌ها و فروش فوری محصولات این شرکت‌، اینکه مدت حداقل شش ماهه پول‌های پیش پرداخت واریزی در دست شرکت باشد و از سود آن استفاده کند و نهایت هم خودرو را با قیمت بالاتر از مصوبات بهمن و اسفند تحویل دهند، درست نیست.

یکی از مشتریان ناراضی سایپا در این زمینه به ایسنا می‌گوید: پانزدهم شهریور ٩٧ یک دستگاه خودروی تیبا صندوق‌دار با ودیعه ١۴ میلیون تومان به صورت پیش فروش نقدی با موعد تحویل بهمن ٩٧، ثبت نام کردم. طبق قرارداد و همچنین با استناد به قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب سال ٩۵، قیمت خودرو، با قیمت زمان تحویل محاسبه شده است البته در صورتی که قیمت مصوب به صورت شفاف و روشن در سایت خودروساز اطلاع رسانی شود.

وی ادامه می‌دهد: شرکت سایپا در بهمن ماه یک لیست قیمتی که حداقل شامل افزایش قیمت بیش از ۴۰-۵۰ درصدی بوده است، منتشر کرده و برای چند روز روی سایت قرار داد که پس از آن با دستور وزیر صنعت باطل شد. در نهایت قرار بر این شد که تعهدات شهریور تا دی ۹۷ به قیمت قبل که مصوب شورای رقابت در تیر ماه ٩٧ بوده، تحویل داده شوند. بنابراین هیچ قیمت مصوبی تاکنون برای تعهدات بهمن و اسفند اعلام رسمی نشده و اگر هم اعلام شود، عطف به ماسبق نشده و فقط برای تعهدات ماه جاری اعلام می‌شود.

او اظهار می‌کند: جالب است که حال سایپا اقدام به صدور دعوت‌نامه برای تعهدات بهمن ۹۷ به قیمت حاشیه بازار کرده در حالی‌که بارها وزیر صنعت و ریاست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده‌اند قیمت حاشیه بازار صرفاً برای فروش فوری بوده و شامل تعهدات پیش فروش نمی‌شود.

این مشتری معترض سایپا خاطرنشان می‌کند: در چنین اوضاع و احوالی نکته جالب‌تر این است که سایپا به مشتریان اعلام کرده در صورت تکمیل وجه، خودروهای پیش فروش شده را ۶۰ روز کاری بعد تحویل خواهند گرفت این در حالی است که زمان تحویل خودروی ما بهمن ۹۷ بوده که بیش از سه ماه از آن گذشته است و در صورت واریز وجه باید حداقل دو ماه دیگر نیز صبر کنیم تا خودرو تحویل داده شود. در این شرایط این پرسش مطرح است که اگر سایپا خودرو ندارد چرا هر روز فروش فوری با تحویل ۳۰ روزه دارد!؟

قابل ذکر است که ایران‌خودرو در این زمینه پاسخی نداد. یکی از مسؤولان روابط عمومی سایپا گفت: گروه خودروسازی سایپا پیش از این به مشتریان خود که موعد تحویل خودروی آنان بهمن و اسفند ۹۷ بود، وعده تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی داده بود و به وعده خود عمل کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۶۴
تابناک این رو بگذار و سانسور نکن
این مردم حقشون هست هرچی سرشون بیاد
دو تا شرکت که تا خرخره توی گل هستند و مردمی که همچنان اصرار به خرید خودروی بی کیفیت دارند
حقتون همینه
مگه مجبورید
نخر اقا نخر
تو رو خدا نخر
بخدا درست میشه
کافیه نخری
نخر نخر نخر نخر نخر نخر نخر نخر
برو دوچرخه سوار بشو ولی خودروی بی کیفیت سوار نشو
ولله سایپا بابت تمام جان باختگان پراید اون دنیا بازخواست میشه
ولله تمام مدیران سایپا و ایرانخودرو اون دنیا باید جواب بدن. حق الناس این نیست که پول طرف رو بدزدی.
پاسخ ها
سعید
| Germany |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
خودرو سازان یعنی دولت چون گران فروشی آنها با مجوز دولت است و خودشان مدام بازار بیرون را گران کرده وتا با 5 درصد زیر نرخ بازار مرتب جیب دولت را پر نمایند مردم کیلوئی چند؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
راست میگه نخرید ارزان میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
فدايت شوم شما دوچرخه سواري رو خودتون شخصا از كي شروع كردين ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
جناب ناشناس
فکر میکنید این افراد الان ثبت نام کردن؟ همه حدود یکساله ثبت نام کردن که بعد از یکسال با پول کارگری یه ماشینی بخرن تا جلوی زن و بچه شرمنده نباشن. یه سال پیش نه دلار اینقدر بود و نه ماشین.
ضمنا شمایی که میگی ماشین بی کیفیت سوار نشو مطمئن باش همه اینها اگر پول داشتن ماشین باکیفیت خارجی سوار میشدن. شمایی که میگی دوچرخه سوار شو خودت حاضری بچتو با دوچرخه بفرستی مدرسه؟ تو سرما و تو گرما؟ تو این اوضاع رانندگی؟ فقط شعار ندیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
پول مردم رو ايران خودرو و سايپا كه ندزديدن عزيزم اين نظام بود كه با 5برابر كردن قيمت دلار جيب ملت رو مثل هميشه خالي كرد . انصاف داشته باشيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
داداش این نخر نخر مال اقتصاد آزاده...نه اقتصاد دستوری دولتی ایران!!!
شما نخری مطمئن باش قیمت پایین نمیاد...این خرید مردم نه برای استفاده که برای نجات زندگیشون از این سیل تورم و گرانی و فقریه که مملکت رو فرا گرفته!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
فقط بايد ايراني باشي تا بفهمي چه ظلم آشكاري داره به مردم ميشه
علی
| Germany |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
وقتی نقدینگی از 600 هزار ملیاردتومان به 1800هزار ملیاردتومان رسیده تقصیر ملت نیست ونمی توان به ملت ایراد گرفت مردم چه بگیرند وچه نگیرند گران می شد علت نقدینگی زیاد هست وعلت اصلی بی تدبیری دولت
تیرماه 96 خودروی پژو2008 ثبت نام کردم و موعد تحویل تیر 97 بود. تا این لحظه خودرو تحویل نشده و معلوم نیست چه موقع و با چه قیمتی می خواهند تحویل دهند. در صورت نیاز اسناد مربوطه جهت پیگیری آن سایت محترم ارائه خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
دعوت نامتو 6 تومن زیر قیمت بازار بفروش خودتو راحت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
شما نگران نباش خودروتون رو با همون قيمت قبلي تحويل مي گيريد . اسنادتون رو هم نگه داريد تا در زمان تحويل كه صداتون كردن چيزي كم و كسر نباشه . دير و زود داره مال شما سوخت و سوز نداره
خلایق هر چه لایق لایقلایقلایقلایقلایقلایقلایقلایقلایقلایقلایقلایقلایق
ثبت نام نکنید.....به خاطر پول همه رو نابود کردید...حقتان است.
پاسخ ها
سین جیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
فقط کمپین «نه به خرید خودرو» جواب میدههههه
تا 3 ماه کافیه نخری!!!
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
قسم بخور خودت ماشین نداری
مردم نخرند ماشین های بی کیفیت با قیمت های بالا را ،خودروسازها مردم را شناختند هرکاری بخواهند میکنند
پاسخ ها
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
مطمئنی ارزون میشه تو یه چی بگو ارزون شده باشه
خوبتون کردن. خلایق هرچه لایق. همین الانم اگر ولتون کنن دوباره ثبت نام میکنید با وجودی که میدونید یک تا یکسال بعد از موعد تحویل خودرو دستتون نمیرسه و قیمت هم افزایش پیدا میکنه
مردمی که شعور ندارن و برای اینکه سود بیشتر کنن تن به این خفت میدن حقشون همینه
پاسخ ها
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
تو خودت ماشین نداری ؟
با سلام بنده مورخ 7 مرداد ماه 97 مبلغ 28200000 تومان بابت خريد يك دستگاه اتومبيل دنا به شركت ايرانخودرو با موعد تحويل خرداد 98 پرداخت كردم. در آن تاريخ با مبلغ حدود 50 ميليون تومان امكان خريد همين ماشين در بازار آزاد برايم فراهم بود اما ترجيح دادم مستقيم از خود كمپاني خريد كنم. در دي ماه 97 ايرانخودرو ليست قيمت مصوب جديدي اعلام كرد كه قيمت خودروي مذكور را به 66 ميليون تومان افزايش داد يعني چيزي حدود 40 درصد افزايش قيمت كه با توجه به نوسانات دلار و افزايش هزينه هاي توليد به نظر قيمت معقولي مي آمد. اما اخيرا اين شركت اعلام كرده كه ماشين هاي پيش فروش شده را با قيمت حاشيه بازار تحويل خواهد داد كه قيمت آن حدود 100 ميليون تومان است. حاشيه بازاري كه قيمت آن را دلالان و واسطه هاي تعيين مي كنند و به خاطر سومديريت و همچنين عرضه كم خودرو از طرف كارخانه ، به شدت نامعقول است و واقعا براي امثال بنده كه مصرف كننده هستيم توانايي پرداخت اين مبلغ وجود ندارد. كما اينكه اگر هم مقدور بود چندماه پيش خودرو را از بازار با قيمت خيلي پايين تر تهيه مي كرديم و نزديك 1 سال سرمايه خود را تلف نمي كرديم. لازم به ذكر است كه در متن قراردادي كه با ايرانخودرو امضا شده به صراحت عنوان شده كه قيمت به روز خودرو كه به تاييد شوراي رقابت رسيده باشد و حرفي از قيمت حاشيه بازار زده نشده. قيمت حاشيه بازار مي تواند تحت تاثير خيلي از شرايط باشد كه اصلا ملاك خوب و عادلانه اي براي قيمت گذاري نيست و عرضه خودرو با این قیمت یک ظلم آشکار است. . من يك كارمند معمولي هستم كه پس از چند سال پس انداز توانستم اين مبلغ را براي خريد خودرو فراهم كنم و واقعا بعد از اعلام اين شرايط مستاصل و درمانده شدم. فقط خدا میتونه کمکون کنه
وقتی برای ثبت نام هجوم می بریم باید فکر اینجا رو هم بکنیم!
کار فعلی خودروسازها به هیچ وجه غیر قانونی نیست، تصویب شده که خودروهای پیش فروش با نرخ 5 درصد زیر قیمت روز بازار تحویل بشه. بنابراین جای اعتراضی وجود نداره. یا باید با همین قیمت تحویل بگیرید و یا انصراف بدید!
پاسخ ها
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
خبر نداری تو قرارداد چی گفته شده لطفا نظر نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
غیر قانونی و غیر اخلاقی هست
آذر 96 خودروی استپ وی ثبت نام کرده ام. با توجه به موجود بودن این خودرو در انبارهای شرکت، هنوز شرکت نسبت به ایفاد تعهداتش کم کاری میکند. لطفا در این خصوص این موضوع (موجود بودن خودرو در انبار و عدم اجرای تعهد) مطلب درج بفرمایید.
کسانیکه برخلاف آب شنا میکنند عاقبت غرق میشوند. مگر موج عدم خرید خودرو شروع نشده بود؟؟؟؟؟؟ چرا شما رفتید و ماشینی که نه قیمتش معلوم بود نه رنگش نه موعد تحویلش نه مدلش و نه هیچ چیز دیگه را پیش ثبت نام کردید؟؟؟؟ حالا هم تحویل بگیرید. اگر اون زمان با ولع و طمع اینکه پولی به جیب بزنیم هول نمیشدید الان وضعیت شما و ما بهتر بود. در ضمن به این افراد بگید ماکارونی هم کم شده. برین پیش خرید کنید. البته معلوم نیست چه مارکیه کی تحویل میدن چند گرمیه و چه قیمتیه.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
وقتی از چیزی خبر نداری حرف مفت نزنی نمیگن لال بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
جناب آقای علی، تک تک کلمات نوشته شده توسط آقامهرداد، حقیقت مطلقه. حضرتعالی هم فکر نکن که با توهین و به کار بردن کلمات سخیف، مخاطب و خواننده حق را بهت میده. اینجوری حرفای مهرداد بیشتر به دل میشینه. اگه جواب منطقی داره با رعایت ادب و اخلاق جواب بده. اگرم نداری درس عبرت بگیر تا از این به بعد کلاه سرت نره
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
فک کردی با نخریدن ارزون میشه
یه نمونه از کالایی رو بگو با نخریدن مردم ارزون شده باشه
اگه یه نمونه کالا دیدی که تو انحصار دولته و با نخریدن مردم ارزون شده من حرف شما رو قبول میکنم
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
برادر من تو هرکاری کنی زورت به دولت نمیرسه
منی که بعد ۵ ۶ سال یه پولی جمع کردم میبینم هرچی نمیخرم داره گرونتر میشه و دیگه نمیتونم بخرم تو بودی جای من چیکار میکردی؟
مرداد ماه یک دستگاه رانا 19800 ثبت نام کردم با موعد تحویل بهمن ماه در آن زمان رانا 39 میلیون بود هنوز خودرو تحویل نشده و 55 میلیون قیمت گزاری کردن در صورتی که با خودروهای تحویل بهمن در یک روز و یک ساعت ثبت نام کردیم و به اونا 39 تحویل شد.ماشین های پیش فروش رو تحویل ندادن و فروش فوری میزارن نمی دونم وازرت صنعت چیکار میکنه آقای وزیر صنعت حالتون خوبه آقای رییس جمهور دقیقاً کجایید!!!!
چرا مسیولین نمایندکی های ماشین های خارجی را وادار به تحویل ماشین های پیش فروش یکسال قبل پول گرفته اند نمیکنند لازم است قوه محترم قضاییه دخالت بفرمایند متشکریم
بسیاری از کسانی که خرید کرده اند برای استفاده نبود ه و برای گرانتر فروختن بوده است . وقتی مردم این خودروهای بی کیفیت را اینچنین می خرند خوردو سازها هم که کسی زورش به انها نمی رسد هر کاری خواستند می کنند.
شرکت بهمن موتور در 7 خرداد 97 اقدام به پیش فروش خودرو نموده است و تا به امروز با بهانه های واهی از واگذاری خودرو به جمعی از ثبت نام کنندگان سر باز می زند. این در حالی است که تعداد زیادی از خودرو ها در نمایندگی ها برای فروش وجود دارند. با توجه به اینکه این خودرو ساز به دور از توجه مسئولین قرار گرفته است ( در مقایسه با خودرو سازهایی مانند ایران خودرو و سایپا) بدون هیچ گونه موضع گیری رسمی از اجرای تعهدات خود سر باز میزند .
از مسئولیت سایت تابناک درخواست رسانه ای کردن این موضوع را دارم .
هر بلايي كه سر اين ملت بياد حقشونه.
خلايق هر چه لايق
سلام
ممنون این خبر رو منتشر کردید
من از مرداد پارسال ثبت نام کردم نه تحویل میدن و نه میخوان به قیمت زمان ثبت نان بدن
وقتی جلوی واردات بستس مردم مجبورن خودروی داخلی بگیرن
لطفا نظارت
سلام ترخدا يكي به داد ما برسه من خودرو اولي هستم پارسال مرداد ثبت نام كردم قيمت ٥٠ تومن بود من نصف مبلغ ٢٥ تومن ريختم الان ميگن الباقي مبلغ و طبق حاشيه بازار بايد بدين!! اخه يعني چي اخه!!!' حاشيه بازار يني چي؟! انقدر طلم محرز! از كجا بيارم تكميل وجه كنم يكي بداد ما برسه
سلام
من و صد ها نفر دیگر خودرویی که در بازار 180 م ت بود از شرکت هایی ثبت نام کرده بودم با قیمت حدود دو برابر تحویل گرفتیم و سازمان های نظارتی نه تنها رسیدگی به شکایت ما نکردند
بلکه از این شرکت حمایت کردند!
فقط بايد يا ايراني باشي تا بفهمي چه ظلم آشكاري دارن به مردم ميكنن.
اینکه ثبت نام کنی با قراردادی که تهش معلوم نیست اونم قراردادی که شرکت خودروساز خودش بهش هر جور بخواد عمل میکنه و خودش تفسیر میکنه و ثبت نام میکنه بدون هیچ پشتوانه ای که نه توان تولیدش رو داره و نه قطعه داره به قول خودش و نرخ رو هم چنان غیر منصفانه میذاره که اگر من متقاضی همون روز از بازار خریده بودم الان نباید حداقل 30 میلیون تومان اضافه بدم اون چند ماه منتظر بمونم ومعلوم نیست کی خودرو تحویل میدن.اگر شرایط ش رو ندارید چرا پول از مردم میگیرید و اینطوری کجاش مشتری مداریه ؟
کیفیت که نداره و قراردادهاتون هم که بهش عمل نمیشه. نوشته طبق آخرین قیمت شورای رقابت که همون قیمت تیرماهه. اگر قرار بود (که همه گفتند پیش فروش ها قیمت حاشیه بازار نیستند این قیمت فقط برای فروش فوری هاست به جهت تنظیم بازار )خوب کدوم عقل سالمی میگه نصف پول ماشین رو بده 8 ماه منتظر باش ماشینم ندهند و آخرش هم قیمت فضایی یعنی هر چی پول به عنوان پیش پرداخت دادیم کلا هیچ باید به اندازه همون حتی بیشتر پرداخت کنیم.در ضمن تا آخر فروردین قیمتی مصوب برای بهمن و اسفند اعلام نشد یعنی طبق ماده 4 باید به آ[رین قیمت مصوب یعنی همون قیمت ی که چند بار گرون شد در آخرین بار تیر 97 اعلام شد تحویل بگیریم چون قانون عطف به ما سبق نمیشه و به قانون عمل نمیکنید.
ر اه حل نخریدن نیست
توی خوزستان باگرمای60درجه چطورمیشه با دوچرخه ترددکرد؟
بچه کوچک داریم باید کولرماشین واسش روشن کنیم
وقتی هول میزنین ماشینی که نه قیمتش معلومه نه تاریخ تحویلش نه رنگش رو ثبت نام میکنین اونم با تحویل حداقل یکساله و سابقه این دو فرغون ساز رو هم میدونید، یعنی اینکه فقط به فکر سود خودتونین و میخواین ماشین رو به قیمت گرونتر بفروشین به یه آدم دیگه. حالا هم بشینین پای لرزش. فقط بلدیم توو تلویزیون شعر درباره همبستگی و همدلی بگیم. اوضاع خراب بشه همدیگه رو میخوریم.
تابناک منتشر کن
,جای بسی تعجب است که خودرو سازان ما بعد 40 سال هنوز نتوانسته اند یک خودروی ایرانی بروز شده تولید کنند حتی مثل چین که از مهندسی معکوس استفاده میکند و همه چیز را کپی میکند .چرا اسم خودشان را خودرو ساز مینامند در حالی که اگر از خارج قطعه نرسد باید در خودرو سازیشان را تخته کنند و ملت را سر کار بگذارند
پولم تو موسسه کاسپین سپرده بود طیق قراردادی که داشتیم 100 میلیون سود بود به من چیزی ندادند و کلاه سرم رفت. پولی که با هزار بدبختی و با زندگی کارمندی پس انداز کرده بودم. حتی پول وام ازدواج من و همسرم و هدیه های ازدواج. الان هم بردم یه خودرو دنا تو ایران خودرو ثبت نام کردم باید بهمن ماه تحویل می دادند ولی هیچ خبری نیست. ولی با این تفاوت که اینجا متن قرارداد اهمیت دارد و تمام مواردی که امضاء کردیم علیه ما استفاده کردند. ولی تو قراردادی که با موسسه کاسپین داشتم اصلا قرارداد مهم نبود و گفتند چون موسسه سود نداشت نباید به کسی سود بده. واقعا ما تو چه کشوری هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! حق الناس و حقوق مردم که ازش دم می زنند کجاست؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! منشور حقوق شهروندی دولت که کلی سرو صدا بپا کرد کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! واقعا دارم منفجر میشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
سود حرام است!!!! مگر نشنیدی مراجع عظام بانکداری ایران رو دارای مشکل معرفی کردن
دیگه نبینم دنبال سود بگردی!!!!!!
ممنون از تابناک .
بنده بعنوان مصرف کننده در ۲۹ مرداد ۹۷ با واریز ۵۰ درصد از قیمت خودرو و واریز ۲۵ میلیون تومان اقدام به پیش خرید یک دستگاه اچ سی کراس کردم که قیمت بازار آن ماه حدود ۶۰ میلیون بود و با قیمت کارخانه ۲۰% تفاوت داشت ، اکنون و در ماه اردیبهشت ایران خودرو با ۹۰ درصد افزایش میخواهد این خودرو موعد تحویل بهمن ۹۷ را چندین برابر از بنده و امثال بنده بدهد با قیمت حدود ۸۹ میلیون تومان و وزیر نیز با تصمیمی عجولانه تا دیماه را با قیمت قبل محاسبه کرده و ما مونده ایم که جه خاکی بر سرمان بریزیم ، شورای رقابت را با بی تدبیری کنار گذاشتند و الان ما که برای رونق تولید پولمان را به کارخانه داده ایم چرا با قیمت بازار محاسبه کنند ! به جه علت وزیر به خودروساز اجازه قیمت گذاری داده است ؟؟
به نظرم مدیران سایپا و ایرانخودرو هم جزو مفسدان اقتصادی محسوب میشن و با اونها باید به جرم گران فروشی برخورد بشه.
اي ملت يکبار براي هميشه پرونده اين رانتخواران انحصارگر مفسد وابسته به قدرت را بپيچيد . خودرو نخريد يا اينکه بايد فکري اساسي کرد و حق ظالمين و غارتگران جيب ملت را کف دستشان گذاشت.
من مرداد ماه سمند ثبت نام کردم تحویل آن مهر 98 بود. سه ماه پول تو حساب ایران خودرو بود. اون موقع قیمت سمند 30 میلیون بود. وقتی که دیدم اوضاع داره هر روز بی ریخت میشه و قیمت ها بالا میره انصراف دادم و رفتم بازار یه تیبا2 با قیمت 46 میلیون خریدم.
کیف کردم از کار ایرانخودرو و سایپا . خوب دارید به این شرکت ها سواری میدید. ایشالا که 1400 بهتون تحویل بدن تا بیشتر ضرر کنید. باد آورده رو باد میبرد. کسی که ماشین لازم داره به اندازه پولش میره ماشین همون موقع میخره . شما دلال های خرده پا که کار نمیکنید و از این شرایط برا پول درآوردن استفاده میکنید بهتره که پولی نداشته باشید تا مایحتاج مردم رو گرون کنید . کیف میکنم از درماندگی شما . عقده ای هم نیستم و اگه ماشین لازم داشته باشم بقدر پولم تو بازار ماشین فراوان هست که بخرم
حق قانونی تحویلی های بهمن و اسفند قیمت مصوب کارخانه مطابق با ماده 4
دی و بهمن و اسفند هر سه بشه ی قیمت
فقط فقط فقط قیمت مصوب تیر.
ما همون موقع پول دادیم بعد دوسال انتظار فقط قیمت قبل که می‌تونه توقع مارو برطرف کنه
ایران خودرو وسایپا مال دولت هست ودولت ونظام هم باید جبران اختلاس های ملیاردی را یکجایی تامین کنه کجا بهتر از جیب مردم بدبخت که برا خرید یک پراید باید یکسال توی نوبت باشن بعد هم چند برابر باید جیبش خالی کنن
دی و بهمن و اسفند باید یه قیمت باشه.
به چه علت ما که همگی در یک روز و با یک مبلغ ثبت نام کردیم 15 میلیون بیشتربرای رانا باید پرداخت کنیم
**** تابناک لطفا منتشر کن - بخدا روز و شب نذاشته این سایپا برای منی که مصرف کننده ام *****

در پاسخ شرکت سایپا گفته تخفیف 15 و 20 درصدی به مشتریان دادیم، این یک دروغ آشکاره. قیمت ساینایی که من توی شهریور 97 برای اسفند 97 ثبت نام کردم و 15 ملیون رو همون موقع دادم به شرکت سایپا رو الان تو اردیبهشت ورداشته اعلام کرده 54 ملیون و میگه روش 15 درصد تخفیف میدم که بشه 45 ملیون!!!

چند تا نکته :
1- ساینا رو توی اسفند 97 فروش فوری گذاشتند 45 ملیون با تحویل 30 روزه!!! یعنی منی که 9 ماه صبر کردم باید بیشترم صبر کنم و 9 ماه پیش 15 ملیون دادم بازم باید 45 ملیون بدم، کسی هم که فروش فوری خریده با قیمت حاشیه بازار تو اسفند 97 اون هم 45، ولی اون زودتر ماشینو تحویل میگیره!!!

2- قیمت مصوب ساینا تا دیماه 31 بود و توی بهمن اومدن تو یه هفته دوبار افزایش دادند رو 39 و هفته بعد رو 44 که بلافاصله وزیر وقت دستور لغو رو داد و قیمت ها رو برداشتند. خب پس الان قیمت مصوب همون 31 باید باشه.

3- به فرض که حتی قیمت مصوب رو 44 بگیریم، باید روی همین 44 تخفیف 15 درصدی بدند، اگر ادعای تخفیف دارند...

این خودروساز ها واقعا مثل یک سرطان شدند و من مصرف کننده ندارم که با این شرابطی که هر روز قیمت رو بالا می برند تکمیل وجه کنم...
سلام.
اول سایپا با اون پراید آشغالاشون ودوم ایران خودرو بخاطر405 چهل سال پیش تولید فرانسه
مقصر مدیران نالایق هردو شرکت آشغاله که هر سال جان 25000 نفر رومیگیره.
بخدا مردم ما از سر ناچاری ونداری هست که میخرند. ی مقدار هم خودمون مقصریم
کاری کردن که ماشینهای خارجی برا این قشر دیگه رویا هس. فعلا دور دست دلال و ایران خودرو وسایپا ست چرا که راهی نیست
خاک بر سر راس کارامون که به خاطر پول سرهم بندی یاد گرفتن..
وگرنه پراید 15 تومن وپژو25تومن ارزش نداره . حق مردم ما این نییییییست.
مرداد 97 رانا ثبت نام کردم واسه بهمن 97 . دیماه دعوت نامه دی صادر شد به قیمت 51 میلیون و گفتن 51 میلیون قیمت مصوب هست. بعد که دیدن تخلف شده گفتن نه دیماه همون قیمت قبلی 39 میلیون و دی به بعد 51 میلیون. یعنی گفتن بهمن و اسفند باید 51 میلیون بمونه ! دعوت نامه واسه ما صادر نشد. الان تو اردیبهشت 98 قیمت اعلام کردن 55 میلیون رانا بهمن و 61 میلیون قیمت رانای اسفند ! زنگ زدم ایران خودرو میگم شما تو بهمن قیمت 51 میلیون رو اعلام کرده بودین. الان این قیمتها چیه میدین اونم تازه با منت که تخفیف ویژه دادین !!! یارو می گه نه آقا ما اعلام نکردیم ! میگم بخشنامه و اخبارش هست میگه الان قیمت اینه !!! به خدا ضلمه... خدا جای حق نشسته دارین ظلم می کنین به مومنین خدا ... مطمعن باشید خودتون و زن و بچه و جگرگوشه هاتون جواب این ظلم رو خواهند داد...
‎29 سال سن دارم و کارگر هستم از سال ۹۳ کار میکنم تا الان و تونستم حدود ۴۰ میلیون در مدت ۵ سال پس انداز کنم،مرداد ۹۷ ثبت نام یک ۲۰۶ کردم به تحویل اسفند ۹۷
‎یعنی جز اسفند ماه ظرفیت ماه دیگری نداشت،خب گناه من چیه افتادم اسفندماه؟گناه من چیه که کارگرم؟گناهم چیه که رفتم از ایران خودرو ماشین ثبت نام کردم؟
‎من در عرض ۵ سال کار تونستم ۴۰ تومن پس انداز کنم الان در عرض یکی دوماه چطور ۲۰ میلیون دیگه جمع کنم؟حقوقم یک میلیون و صدهزار ولی بابت همین ۴۰ میلیون پس انداز ماهی ۹۰۰ دارم قسط میدم
‎خداوکیلی گناه من چیه که نه دلالم نه بچه پولدار
‎پول زحمت کشیده من خوردن نداره جناب ایران خودرو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
هموطن کارگر و زحمتکش من. شما به ظاهر گناهی ندارید. ولی در بطن قضیه گناهکارید که علیرغم هشدارهای افراد دلسوز و آگاه برای تحریم خرید خودرو از سایپا و ایرانخودرو، ساعتها پیش از شروع پیش فروش پشت کامپیوتر منتظر میمانید که بتوانید ظرف چند دقیقه ای که ظرفیت تمام نشده، خودرویی بی کیفیت را بدون مشخص بودن رنگ و مدل و قیمت نهایی بخرید. دور از جانتان تا وقتی گوشت هست قصاب هم خواهد بود. دور از جانتان این ماییم که سواری می دهیم
الان دوستان خودروساز به همراه همکارای دلال بسیار فعالشون در سطح بازار قیمت خودروها رو به شدت افزایش دادن، ال نود اتومات و 207 اتومات به 200 میلیون رسیده و سراتو به بالای 300 میلیون، سایر خودروها رو هم که فروش فوری گذاشتن با هماهنگی دلالها قیمت بازارش رو 10_20 میلیون افزایش دادن که بازار گرمی کنند، هر چند ثبت نام هم بسیار سخت هست و من سراغ ندارم کسی موفق شده باشه، در هر حال ظرف یکسال قیمت خودرو رو به دو الی سه برابر افزایش دادن و دریغ از یک نفر که به داد این مردم برسه
قیمت هایی که رو ماشین ها گذاشتن و می فروشن، هیچ مرجع قانونی تاییدش نکرده، خود خودروساز قیمت گذاشته
هر جوری هم که دلش میخواد بالا می بره و تغییرش میده.
کسی هم نیست به داد ما برسه
خدا کمکمون کنه
تو ۳۳ سالگی خواستم اولین ماشینمو بخرم اسفند 96 میخواستم بگیرم جور نشد تا خورد به اردیبهشت که دیگه دیر شده بود
گفتم نمیخرم تا ارزون بشه دیدم هی که ارزون نشد که هیچ داره گرونتر میشه
من موندمو یه پیش فروش به امید اینکه ماشین دار بشم ..........
سلام.با چه زبونی حرف خودمون رابزنیم.حقیقتش.اینه که طلا خودم زمین خودم را فرختم ماشین ثبت نام گردم به امیدی که بتونم باماشین کار کنم تا خرج فرزندانم را بدهم اما نمیدانستم رحم بزرگان نسبت به ما کم هست .شب می خوابن.روز بیدار میشن چهل ملیون قیمت بالا تر میره از خدا می خواهم اشگ یتم من دامنشونو بگیره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر