بازدید 7029

انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌های اصفهان و نجف

کد خبر: ۸۹۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 28 April 2019
تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان توسط هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان و عمار عبدالامیرالسلامی رئیس دانشگاه نجف اشرف باهدف گسترش همکاری‌های علمی به امضا رسید.

به گزارش وزارت علوم، هوشنگ طالبی در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه اصفهان اظهار داشت: دانشگاه اصفهان با قدمتی بیش از ۷۰ سال سومین دانشگاه تأسیس شده در ایران و در حال حاضر جز ۵ دانشگاه جامع کشور و ۱۰ دانشگاه برتر ایران است.

وی افزود: دانشگاه اصفهان با ۶۵۰ عضو هیئت علمی و بیش از ۱۵ هزار دانشجو که ۵۰ درصد آن‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی، ۵۰ درصد، در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: استان اصفهان با ۳۰۰ هزار دانشجو دومین استان از نظر آموزش عالی است که دانشگاه اصفهان نمایندگی وزارت علوم در استان را برای نظارت بر فعالیت‌های آموزشی بر عهده دار است.

وی گفت: در سطح‌بندی وزارت علوم ۱۳ دانشگاه ایران از جمله دانشگاه اصفهان، در سطح سطح بین‌المللی شناخته شدند که فعالیت آن‌ها ابعاد بین‌المللی دارد، لذا ما موظفیم که رویکرد فعالیت‌های پژوهشی به سوی ابعاد بین‌المللی سوق داده شود.

طالبی ادامه داد: با تقسیم بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه اصفهان به عنوان مسئول و معین ارتباط با کشور کره جنوبی است.

وی همکاری با دانشگاه نجف که یکی از دانشگاه‌های برتر عراق است را باعث افتخار دانست و بر این مهم تاکید کرد.

رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه ضمن تاکید بر تبادل استاد و دانشجو و امکان گذراندن فرصت‌های مطالعاتی برای طرفین خواستار راه‌اندازی دوره‌های مشترک که منتج به صدور مدرک مشترک می‌شود، شد.

طالبی همچنین با اشاره به برنامه اراسموس پلاس و بورس تبادل دانشجو اتحادیه اروپا اظهار داشت: کشورهای ایران، عراق و یمن در یک گروه قرار دارند که با همکاری با اتحادیه اروپا پروژه‌های مشترک در قالب طرح‌های مشترک می‌توانند داشته باشند.

رئیس دانشگاه اصفهان همچنین زمینه‌های فرهنگی، اخلاقی و مذهبی مشترک فی مابین را زمینه خوبی برای همکاری‌های متقابل دانست و بر این مهم تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به پیشرو بودن دانشگاه اصفهان در جذب اساتیدی فوق لیسانس برای تحصیل در دوره دکتری اظهار داشت: بسیاری از اساتید دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان فارغ‌التحصیلان دوره دکتری دانشگاه اصفهان هستند.

رئیس دانشگاه اصفهان این مهم را زمینه خوبی برای همکاری دانشگاه اصفهان و دانشگاه‌های عراق دانست.

طالبی در ادامه بر مبادله استاد و دانشجو فی مابین دو دانشگاه تاکید و این مهم را نشانگر زمینه‌های تحقیقاتی مشترک قلمداد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل