بازدید 3994
۵

تفکیک وزارتخانه‌ها خلاف برنامه ششم توسعه است

کد خبر: ۸۹۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸ 27 April 2019

نماینده محلات در مجلس گفت: تفکیک وزارت «صمت» و بزرگ کردن دولت خلاف برنامه ششم توسعه کل کشور است.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تصویب طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع مجلس، گفت: طرح‌ها و لوایح تفکیک وزارتخانه‌ها هیچ توجیح منطقی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها باعث بهره‌وری بیشتر آنها نخواهد شد، افزود: بلکه این اقدام باعث افزایش هزینه‌های از جمله افزایش کارمندان و پرداخت حقوق به آنها و همچنین پرداخت هزینه برای اجاره‌ و یا خرید ساختمان جدید می‌شود.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت باید به جای طرح چنین موضوعاتی همچون مشکل معیشتی و رونق تولید بپردازند، تصریح کرد:بنده معتقد هستم که مسائل مهمتری از جمله مسائل اقتصادی، اشتغال، وضعیت معیشتی مردم در اولویت هستند که مجلس و دولت باید به آن بپردازند.

حجت‌الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه بزرگ کردن دولت با تفکیک وزارتخانه‌ها، خلاف برنامه ششم توسعه کل کشور و اسناد بالا دستی است،گفت: چنین طرح‌ها و لوایحی سبب بزرگ شدن دولت و در نتیجه افزایش هزینه‌ها و کاهش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

به گزارش تسنیم، طی چند روز گذشته طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب اعضای این کمیسیون رسید که بر اساس آن وزارت «صمت» به 2 وزارتخانه بازرگانی و وزارت صنعت و معدن تفکیک خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
چرا افزایش حقوق ها بر اساس برنامه ششم توسعه انجام نمی شود؟ مگر قرار نشد افزایش بر اساس میزان تورم باشه؟
اینها همه برای کار نکردن و بهانه تراشیدن است. وزارت صمت را به سه معاونت تقسیم کنید که کرده اید. خوب هر کدام در حکم یک وزارتخانه عمل کند. تازه اینطوری هر سه یک مدیریت دارند. فردا اگر تقسیم شوند این می گوید وزارت تجارت مجوز نداد ان می گوید وزارت صنعت مجوز نداد و تقصیر گردن هم می اندازند.
در اصلاح ساختار باید همیشه خروجی یک سازمان مورد بررسی وتحلیل قرار گیرد چه بلحاظ تجربه کشور های دیگر وچه بلحاظ شرایط داخلی یکپارچه بودن سیاست گذاری وبرنامه ریزی واجرای امور تولید وتجارت بنفع تولید کنند گان وکشور خواهد بود درست است که قبل از ادغام باید مبادرت به کوچک سازی پیکره این دو وزارت می کردند ولی در حال حاضر تفیک ان اشتباه بزرگ وفاحشی خواهد بود.
اگر خلاف برنامه ششم است چرادر مجلس مطرح و بررسی می شود شما مجلسی ها حداقل به قانون و طرحی و یا هر چیز دیگر کهدر مجلس ویا مجمع تصویب میشود پایند باشید
هیچ اتفاقی نخواهد افتاد هرچه زودتر میبایست وزارت بازرگانی ایجاد و در ساختمانهای قبلی خود مستقر گردنند . یک سوال از این نماینده محترم دارم آیا تاکنون چقدر ازبرنامه ششم توسعه کل کشور در کشور محقق شده است و یا چقدر ازسخنان مقام معظم رهبری محقق شده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر