بازدید 7361

آمریکا با پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان چه خواهد کرد!؟

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز چهارشنبه در اظهاراتی در نشست آسیایی در نیویورک پیشنهاد مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا شد. پیشنهادی که بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشت و واکنش وزارت خارجه آمریکا را نیز در پی داشت.بسیاری از ناظران، پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان را در راستای کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا ارزیابی می کنند و بر این باورند که این اولین آزمون برای دونالد ترامپ است که تا پیش از این برای مذاکره با ایران ابراز تمایل می کرد.
کد خبر: ۸۹۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ 26 April 2019

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز چهارشنبه در اظهاراتی در نشست آسیایی در نیویورک پیشنهاد مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا شد. پیشنهادی که بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشت و واکنش وزارت خارجه آمریکا را نیز در پی داشت.

به گزارش تابناک، وزیر خارجه کشورمان در اظهاراتی در نیویورک تاکید کرد: امروز این پیشنهاد را به طور علنی مطرح می کنم؛ زندانیان را مبادله کنیم. تصور می کنیم اتهامات آنها جعلی و نادرست است.

این اظهارات ظریف در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه افرادی است که در آمریکا زندانی شده‌اند. اکثر این افراد به اتهام نقض محدودیت های آمریکا علیه صادرات به ایران زندانی شده اند.

ظریف افزود: بیایید تبادل داشته باشیم. من پیش از این همین کار را انجام داده‌ام و اکنون نیز قدرت و اختیار لازم برای اجرای آن را دارم.

آمریکا با پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان چه خواهد کرد!؟

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پیشنهاد محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی در خصوص تبادل زندانیان، خواستار آزادی فوری شهروندان آمریکایی شد ولی به طور کلی پیشنهاد ظریف را رد نکرده است.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن از یک راهکار انسانی برای پرونده مربوط به شهروندان بازداشت شده در ایران حمایت می کند. ولی ایران باید فورا ابتدا شهروندان آمریکایی را که به صورت نادرست و اشتباه زندانی شده‌اند، آزاد کند. همه شهروندان ایرانی که در آمریکا زندانی شده‌اند، به خاطر نقض قوانین ایالات متحده تحت پیگرد و محاکمه قرار گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به المانیتور گفت: ما نسبت به اظهارات اخیر ظریف وزیر خارجه ایران در نیویورک درباره بازداشت شهروندان آمریکایی در ایران مطلع هستیم. ما به اشاره ظریف به یک راهکار انسانی برای این پرونده ها اشاره می کنیم، مساله‌ای که بارها خواستار آن شده‌ایم.

وی افزود: نظام ایران می تواند جدی بودن خود را نسبت به مسائل کنسولی نشان دهد، از جمله شهروندان ایرانی که به خاطر نقض قوانین آمریکا محاکمه یا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند، همین طور از طریق آزاد کردن فوری آمریکایی های بی‌گناه. ما از ایران می خواهیم تا همه شهروندان آمریکایی و افراد ناپدید شده را فورا آزاد کند، از جمله ژیو وانگ، رابرت لوینسون، سیامک نمازی و سایرین.

بسیاری از ناظران، پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان را در راستای کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا ارزیابی می کنند و بر این باورند که این اولین آزمون برای دونالد ترامپ است که تا پیش از این برای مذاکره با ایران ابراز تمایل می کرد.

با این حال، به نظر می رسد پاسخ وزارت خارجه آمریکا به پیشنهاد ظریف، نشان دهنده رویکرد غیرتعاملی و یکجانبه محور آمریکا باشد. جایی که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که ایران ابتدا باید بخشی از زندانیان آمریکایی که از نظر آن ها بی گناه هستند بدون هیچ مبادله یا مذاکره ای آزاد شوند.

فارغ از رویکرد تمامیت خواهانه و یکجانبه گرایانه احتمالی آمریکا در مواجهه با پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان، اکنون توپ در زمین آمریکا قرار دارد و هرگونه نادیده گرفتن پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان می تواند منجر به تضعیف رویکرد واشنگتن در برابر تهران در عرصه دیپلماتیک شود.

به نظر می رسد، سرکرده تیم ب(جان بولتون) تمایل چندانی به مذاکره ایران و آمریکا ندارد. این در حالی است که شخص ترامپ و تیم وزارت خارجه دیدگاه مثبت تری در رابطه با تبادل زندانیان دارند.

حال باید منتظر ماند و دید که آمریکایی ها در برابر این پیشنهاد ایران چه خواهند کرد؟ رویکرد تیم ب غالب خواهد شد یا اینکه ترامپ و وزارت خارجه آمریکا گام نخست برای کاهش تنش ها را برخواهند داشت؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
اصلاح طلبان چنان ذوق کردن برای مذاکره با ترامپ!!!
نتیجه مذاکرات شما با مامان هیلاری و اوباما ، شده پیاز کیلویی ۲۰ هزار تومان...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
جمع کن برو اصلاح طلب اصولگرا بازیتو همتون فامیل هم هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
توی ای قضایا نه اصلاح طلب کاره ای هست نه اصولگرا
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
نتيجه مذاكره احمدي نژاد مورد تأييد شما اصول گرا ها چي شد

جمع كن برو با اين حرفهاي فريبنده
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
منفي ها را داشته باش تا بعد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
از روی منفی نمیشه قضاوت کرد چون ربات هازیاد هستند
باید معامله سنگین و‌کلی باشه اینجور معامله ها بچه بازیه و‌شاید برای شروع خوب باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
ما یک سوالی است که بارها پرسیدیم و باز هم می پرسیم
مذاکره سنگین از نظر شما یعنی چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
می خواهی معاملات سنگینی که تا حالا بین امریکا انجام دادیم را به شما بگویم و انها زدن زیرش را به شما یاد اوری کنم
مذاکره خوبه ولییییی اون گرگه و ما گوسفند
هر چیزی مقدمه و ماخره ای دارد
بین زندانی و گروگان خیلی فرقه!!!!
اگر زندانیان ابرانی که در امریکا زندانی هستند را به دلیل نقض قوانین امریکا زندانی کرده اید ؟ زندانیان امریکایی زندان در ایران ،هم بعلت نقض قوانین ایران در زندان هستند ؟ کاخ نشینان ،کاخ سفید ( که پیشینهٔ‌سیاه دارند ،) از توهم و احساس ابرقدرتی خارج شوند ،و به قاعده ،و قانون بین المللی روی آورند ؟ مردم ایران ، در طول تاریخ تجاوزگران ،و اشغال گران را یا باخواری بیرون نموده اند ،و یا در درون فرهنگ غنی خود آنها را از هویت انداخته است ؟
بابا قهر بده، بچه های ی بد قهر می کنن، بخدا تو زمین خدا جا برای همه است،، بشینید با هم مشکلتو ن رو حل کنند، مردم از داشتن دولتمردانشون، ویک زندگی مملو از آرامش و آسایش،،سرشار از لذت بشن
عاشقان کدخدا به هر بهانه ای بدنبال مذاکره اند.
برای هزارمین بار -موقعیت رو درک کنید و دست از این بچه بازیهای تبادل زندانی بردارید به مردم رجوع کنید و یک رفراندم ملی برگزار کنید آن زمان همه در ایران وزن سیاسی خودشون رو می فهمن وبعد میشود گفت مردم خود تصمیم خواهند گرفت که چه کنند آن زمان مطمئن باشید تمام نقشه هر کشور خارجی نقش برآب خواهد شد .خارج از این چهار چوب آب در هاون کوبیدن است از سال نود و شش اعلام خطر کردم .کشور در شرایط بحرانی هست بفهمید وضعیتو که چقدر خطیر هست
آمریکا حاضر به مذاکره نخواهد شد ، شرایطش را قبلا اعلام کرده است و مجددا آنها را عنوان خواهد نمود . اگر میخواست به نامه شش ماه قبل جواب میداد
زندانی یعنی کسی که در یک فرایند عادلانه متهم و محاکمه و محکوم شده است و حق داشتن وکیل را دارا بوده و دادگاه علنی داشته است. یک فرد را در فرودگاه بگیرند و هیچ کسی از او خبر نداشته باشد نامش زندانی نیست
بالاخره می خواهید مذاکره کنید
معامله سنگین " با " ترامپ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان