بازدید 4452

بازداشت ۵۲ متخلف ارزی در خراسان رضوی

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: پارسال ۵۲ نفر در قالب خرید و فروش دلار در بازار غیررسمی، دلالی و فروش ارز در واحد‌های صنفی متخلف این استان شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۹۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 26 April 2019
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: پارسال ۵۲ نفر در قالب خرید و فروش دلار در بازار غیررسمی، دلالی و فروش ارز در واحد‌های صنفی متخلف این استان شناسایی و دستگیر شدند.

رسول فرزادفر روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد متخلف ارزی ۳۹ نفر توسط نیروی انتظامی و ۱۳ نفر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شناسایی شدند.

وی ادامه داد: ۷۳۶ هزار و ۶۴۵ دلار، ۱۴۳ هزار و ۳۵۵ یورو، ۹۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دینار عراق، ۱۱۵ هزار دینار کویت، ۲۱۵ هزار و ۷۵۰ ریال عربستان، شش میلیون و ۷۰۰ هزار درهم امارات، ۷۲ هزار و ۹۹۰ روپیه عربستان، ۵۹۸ هزار لیر لبنان بیشترین ارز‌های قاچاق کشف شده طی پارسال در خراسان رضوی بود.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: کشف ارز قاچاق و دستگیری افراد متخلف در این زمینه طی پارسال نسبت به سال پیشتر افزایش قابل توجهی داشت و دلیل اصلی آن تفاوت ارزشی بین ریال ایران با ارزش برخی ارز‌ها مانند دلار بوده است.

وی افزود: سال ۱۳۹۶ فقط چند پرونده به صورت شبکه‌ای مرتبط با خرید و فروش غیرقانونی ارز یا قاچاق ارز در خراسان رضوی کشف شده بود، اما ممنوعیت خرید و فروش ارز در سطح عرضه یا بازار غیررسمی و قوانین و دستوالعمل‌های جدیدی که مبارزه با قاچاق ارز را جدیتر می‌کند در سال ۱۳۹۷ باعث شد میزان کشفیات ارز قاچاق و دستگیری افراد مرتبط با آن افزایش یابد.

* کالا‌های مظنون به قاچاق

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی همچنین گفت: پارسال دو هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق در این استان توسط دستگاه‌های اجرایی کشف شد که در مقایسه با سال ۹۶ از نظر ارزش ۵۴ درصد افزایش داشت.

وی افزود: سهم دستگاه‌های اجرایی کاشف کالای قاچاق از کل کشفیات شامل ۸۴ درصد توسط نیروی انتظامی، ۶.۵ درصد توسط مرزبانی، پنج درصد توسط سازمان صنعت و ۴.۵ درصد توسط گمرکات بود.

فرزادفر ادامه داد: پارسال ارزش مجموع کالا‌های هدف مکشوفه در خراسان رضوی ۹۳۳ میلیارد ریال بود که از نظر ارزشی منسوجات (پوشاک و پارچه) با ۲۶۶ میلیارد ریال، برنج با ۱۸۲ میلیارد ریال، اسباب بازی با ۱۱۸ میلیارد ریال و لوازم خانگی با ۱۰۷ میلیارد ریال بیشترین میزان کشفیات را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: ارزش مجموع کشفیات کالا‌های ممنوعه پارسال نیز ۲۱۴ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال ۹۶ به میزان ۱۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: در کشفیات مربوط به کالا‌های ممنوعه نیز مشروبات الکلی با ۱۷۶ میلیارد ریال بیشترین سهم را به خود اختصاص داد که شامل ۲۳۳ هزار بطری از انواع مختلف مشروبات بود.

وی ادامه داد: همچنین پارسال ۱۰ هزار و ۱۶۸ فرد مرتبط با کالای قاچاق در خراسان رضوی دستگیر و ۴۲ باند در این زمینه شناسایی و متلاشی شدند.

فرزادفر گفت: یک میلیون و ۷۳۶ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی قاچاق نیز پارسال در خراسان رضوی کشف شد که در مقایسه با سال ۹۶ به میزان ۱۶۸ درصد افزایش یافت.

وی افزود: میزان صادرات فرآورده‌های نفتی از محل اجرای چهار طرح عمده‌ای که به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت در خراسان رضوی اجرا شد نیز برابر با ۱۳۲ میلیون لیتر بود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: میزان کالای قاچاق منهدم شده در استان نیز طی پارسال ۵۵ تن و ۵۰۸ کیلوگرم به ارزش ۱۸ میلیارد ریال بود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر