بازدید 19169
مرور روزنامه‌های پنجشنبه پنجم اردیبهشت؛

آیا حباب دلار می‌ترکد؟ /چرا به جای عالمان دینی و علمی، نام سلبریتی‌ها را روی خیابان‌ها می‌گذارید؟ /برای گذر از روز‌های سخت کشور چه باید بکنیم؟

شروط روحانی برای مذاکره با آمریکا، سکته همزمان سه محکوم، رکورد متهمان اقتصادی در دولت پاک دستان، پای لنگ آل‌سعود در تحولات آفریقا، بخت آزمایی چطور شرکت‌کننده را تحریک می‌کند؟، تذکر رهبر انقلاب؛ صداوسیما بخت‌آزمایی را ترویج نکند، الزامات ایران در عصر تحریم، قول رئیسی در دیدار آیت الله مکارم برای حل مسأله مهریه، ماجرای یک اختلاس نجومی، تذکر روحانی به سعودی و امارات و پیشنهاد تبادل زندانیان روی میز آمریکا از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۹۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۵ 25 April 2019

شروط روحانی برای مذاکره با آمریکا، سکته همزمان سه محکوم، رکورد متهمان اقتصادی در دولت پاک دستان، پای لنگ آل‌سعود در تحولات آفریقا، بخت آزمایی چطور شرکت‌کننده را تحریک می‌کند؟، تذکر رهبر انقلاب؛ صداوسیما بخت‌آزمایی را ترویج نکند، الزامات ایران در عصر تحریم، قول رئیسی در دیدار آیت الله مکارم برای حل مسأله مهریه، ماجرای یک اختلاس نجومی، تذکر روحانی به سعودی و امارات و پیشنهاد تبادل زندانیان روی میز آمریکا از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه در حالی در آخرین روز کاری هفته بر پیشخوان مطبوعات کشور نشست که بیانات روز گذشته رهبر انقلاب با تیتر هر قدر اراده کنیم نفت صادر می‌کنیم، سخنان رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت با عنوان هم مرد دفاع و هم مرد مذاکره‌ایم و همچنین تذکر روحانی به سعودی و امارات در کنار پیشنهاد ظریف برای تبادل زندانیان به آمریکا و افزایش اعتراض‌ها و تذکرات به گسترش برنامه‌های بخت آزمایی در صدا و سیما با عناوین مختلفی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

گزارش هایی درباره پیش بینی برای بازار ارز و سکه پس از تحریم های جدید و سیاست ارزی جدید بانک مرکزی که از دو هفته بعد اجرایی می شود در کنار گزارش هایی مرتبط با کتاب به مناسبت آغاز به کار نمایشگاه کتاب تهران نیز در روزنامه های امروز مورد توجه روزنامه نگاران قرار گرفته است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

چرا به جای عالمان دینی و علمی نام سلبریتی‌ها را روی خیابان‌ها می‌گذارید؟
روزنامه جوان در شماره امروز خود در گزارشی با عنوان هنرمند باید چراغ راه باشد نه اسم خیابان! با انتقاد از روند نامگذاری خیابان‌ها توسط شورای شهر تهران نوشت: پرداختن به حاشیه به جای متن همواره رویکردی بوده که برخی جریان‌های سیاسی به دلیل ضعف در حوزه سیاستگذاری و نیز اجرا به آن متوسل می‌شوند؛ شیوه‌ای غیراخلاقی که تنها فضای افکار عمومی را برای مدتی از اولویت‌ها دور می‌کند و فضایی برای تنفس سیاستمداران بی‌برنامه باز می‌کند.


پیش از این ده‌ها عالم دینی، عارف، استادان تراز اول علمی، هنرمندان اصیل و شخصیت‌های ادبی در سال‌های اخیر و پیش از آن فوت شده‌اند و شورای شهر هرگز به فکر نامگذاری خیابانی به نام آن‌ها نیفتاده است؛ افرادی که رتبه علمی و هنری تراز بالایی دارند، اما به دلایلی هرگز تبدیل به یک سلبریتی نشدند.
آیا حباب دلار می‌ترکد؟ /چرا به جای عالمان دینی و علمی نام سلبریتی‌ها رو روی خیابان‌ها می‌گذارید؟ /برای گذر از روز‌های سخت کشور چه باید بکنیم؟
همین که اعضای شورای شهر دست روی این افراد نمی‌گذارد و صرفاً به سمت هنرمندانی می‌رود که به لحاظ شهرت و محبوبیت سلبریتی محسوب می‌شوند خود انگیزه آنان را زیر سؤال می‌برد. جمشید مشایخی در زمان حیات نیز هنرمندی شناخته شده محسوب می‌شد. از سویی دیگر علی نصیریان و محمدرضا شجریان همین حالا که در قید حیاتند مورد احترامند و شناخته شده هستند و نامگذاری خیابان به نام آن‌ها برایشان فضیلتی محسوب نخواهد شد.
هنرمندان در زمان حیات نیازمند توجه اصولی هستند و قاعدتاً دوست نخواهند داشت که از آن‌ها به عنوان ابزاری سیاسی بهره‌برداری شود. چه بسا هنرمندانی که در برهه‌های مختلف از سوی برخی جریان‌های سیاسی مورد سوءاستفاده قرار گرفتند و پس از سال‌ها خود آن‌ها به این مسأله اعتراف کردند.


جالب است که مرحوم جمشید مشایخی که شورای شهر برای او با ضریب رسانه‌ای بالا خیابانی را اختصاص داده است حدود یک ماه پیش از مرگش تلویحاً به این اشاره کرده بود که‌ای کاش از هیچ سیاستمداری در برهه انتخابات حمایت نمی‌کرد.
مرحوم عزت‌الله انتظامی نیز چند سال پیش از سوی یک جریان سیاسی دیگر مورد سوءاستفاده قرار گرفت و چندی بعد از رفتار‌هایی که او از پشت‌پرده آن بی‌اطلاع بود سخن گفت و به طور طبیعی اعلام انزجار کرد.
واقع مطلب این است که هنرمندان به این اقدامات شکلی که بیشتر به شوآف شباهت دارد، نیازی ندارند. آن‌ها نیاز به توجهات دیگری دارند.


همین حالا صد‌ها هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.
شورای شهر تهران اگر واقعاً قصد تکریم هنرمندان را دارد تمهیداتی برای کاهش آلام این عزیزان در نظر بگیرد، البته بدون اینکه آن را در بوق و کرنا کند و قصد استفاده رسانه‌ای از آن را داشته باشد چراکه آبروی این عزیزان چیزی نیست که بتوان آن را قیمت‌گذاری کرد.

برای گذر از روز‌های سخت کشور چه باید بکنیم؟
ولی الله شجاع پوریان، مدیرمسئول روزنامه همدلی در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان اتحاد و تدبیر، کلید گذر از روز‌های سخت نوشت: اقدامات خصمانه اخیر آمریکا از جمله قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی و عدم معافیت برخی کشور‌ها از تحریم نفتی ایران به منظور به صفر رساندن فروش نفت نشان داد ایالات متحده ورای اینکه چه دولت و رویکردی بر نظام سیاسی ایران حاکم است، تضعیف و فروپاشی نظام و کشور را نشانه گرفته است. گرچه تحریم‌ها و اقدامات خصمانه آمریکا و متحدانش برای نظام و مردم ایران تازگی ندارد، اما رفتار‌های اخیر ترامپ و فشار دولتمردان آمریکا، جدی‌تر و شدیدتر از گذشته بوده و مقابله با این شرایط عزمی جدی و تدبیری هوشمندانه‌تر می‌طلبد. تجربه تحریم‌های ظالمانه آمریکا در ابتدای دهه ۹۰ و فرصت کوتاه تنفس برجام برای جبران برخی کمبود‌ها اکنون شرایطی را به وجود آورده که با برنامه‌ریزی صحیح مسئولان، همراهی همه ارکان و قوای کشور و همدلی و وفاق مردم می‌توان امیدوار بود از این روز‌های سخت نیز همچون گذشته به سلامت عبور کرد و این مقطع را سر افرازنه پشت سر گذاشت.
آیا حباب دلار می‌ترکد؟ /چرا به جای عالمان دینی و علمی نام سلبریتی‌ها رو روی خیابان‌ها می‌گذارید؟ /برای گذر از روز‌های سخت کشور چه باید بکنیم؟
با پیروزی انقلاب اسلامی از روز‌های نخست مشخص بود که ایران با مشکلات و فراز و فرود‌های مختلفی روبه‌روست. جنگ تحمیلی، تحریم‌های مختلف، ایران هراسی، مقاومت در برابر توان هسته‌ای و موشکی کشور در کنار جنگ و ترور می‌توانست هر کشوری را از پای درآورد، اما آنچه ایران را به نقطه با ثبات امروزین رساند، همراهی و حمایت مردم و اتحاد و انسجام داخلی به‌رغم تفاوت‌ها و تضاد‌ها بود.


فراموش نمی‌کنیم در جنگ تحمیلی همه مردم ایران از فارس و عرب و ترک و بلوچ و لر و گیلک و مازنی، از مسلمان شیعه و سنی تا ارمنی و زرتشتی و... از هر نژاد و زبان و تفکر و سلیقه به میدان آمدند و نگذاشتند که یک وجب از خاک این سرزمین به یغما رود و آن دوران باشکوه را رقم زدند. تجارب روز‌های سخت انقلاب نشان می‌دهد این نظام متعلق به مردم است و مادامی که رضایتمندی و حمایت مردمی پشت سر این نظام و کشور باشد، هر توطئه و سناریوی خصمانه‌ای را با موفقیت پشت سرخواهد گذاشت.


امروز نظام سیاسی حاکم بر آمریکا به دنبال اجماع جهانی برای پیشبرد اهداف شوم خود در ایران است، ترامپ با خروج از برجام و اقدامات عریان اخیرخود شمشیرش را از رو کشیده و البته ایران هم بحمدالله نشان داده که کشوری توانمند و سربلند در مقابله با این رفتار‌های خصمانه است. البته قابل کتمان نیست در چنین شرایطی مردم با سختی‌ها و ناگواری‌ها و کمبود‌های متعددی روبه‌رو هستند، اما به یقین اگر مردم، مسئولان را در کنار خود ببینند و یقین کنند مسئولان در سختی‌ها کنار آن‌ها هستند، تحریم‌ها فقط قشر خاصی را آزار ندهد و علاوه بر این همه ظرفیت‌های کشور از نیرو‌های انسانی تا جریان‌های سیاسی و ... برای مقابله با این شرایط بسیج شوند، این تحریم‌ها تداوم نخواهد داشت و جامعه جهانی فرصت چندانی به ترامپ برای تحقق سیاست‌هایش نخواهد داد.


رهبری نظام و رئیس جمهوری در سخنان اخیر خود اشاره کردند که به صفر رساندن نفت ایران خیالی بیش نیست و نظام و دولت نفت موردنیاز خود را به هر طریق ممکن خواهد فروخت. آنچه این هدف را محقق می‌کند یکپارچه شدن کل نظام، دستگاه‌ها و جناح‌های سیاسی در برابر سیاست‌های آمریکاست. اصلاح‌‎طلبان در هفته گذشته ثابت کردند آنجا که پای منافع ملی و مردم در میان باشد، بسیاری از نقد‌های خود را فراموش می‌کنند و از همه ارکان نظام حمایت می‌کنند و البته برخی رفتار‌ها و بخشش‌ها و رویکرد‌های تساهل‌گرایانه از سوی سایر جریان‌های سیاسی در برخی از مسائل سیاسی و اجتماعی همدلی و انسجام اجتماعی سیاسیون و مردم را در این شرایط تقویت می‌کند. از سویی پذیرش برخی کنوانسیون‌ها و قرارداد‌های بین‌المللی از جمله fatf و cf ایران را همچنان در نزد جامعه جهانی موجه و منطقی جلوه خواهد داد و فرصت ایجاد اجماع جهانی علیه ایران را از ترامپ سلب خواهد کرد.

آیا حباب دلار می‌ترکد؟
روزنامه ابتکار با قرار دادن آغاز فعالیت بازار متشکل ارزی از دو هفته دیگر به عنوان موضوع گزارشی با تیتر آیا حباب دلار می‌ترکد؟ در شماره امروز خود نوشت: بازار متشکل ارزی که تا دو هفته دیگر به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند، قرار است سبب کشف قیمت ارز در تهران شود و با افزایش امنیت معاملات، ساماندهی آن‌ها و انجام معاملات واقعی قیمت ارز را بر اساس عرضه و تقاضای واقعی مشخص کند.
در نیمه دوم سال گذشته عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی از ایجاد بازار متشکل ارزی برای ساماندهی خرید و فروش ارز خبر داد و آن‌طور که به نظر می‌رسد این بازار به زودی عملیاتی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، بازار متشکل ارزی که هفته گذشته هیئت مدیره و مدیرعامل آن انتخاب شدند، تا حدود دو هفته دیگر به مرحله اجرا می‌رسد و اکنون نیز در فاز آزمایشی شروع به کار کرده است.
آیا حباب دلار می‌ترکد؟ /چرا به جای عالمان دینی و علمی نام سلبریتی‌ها رو روی خیابان‌ها می‌گذارید؟ /برای گذر از روز‌های سخت کشور چه باید بکنیم؟
این بازار قرار است برای خرید و فروش ارز بین بازیگران اصلی بازار ارز یعنی بانک‌ها و صرافی‌ها ایجاد شود و بر اساس آخرین خبر‌ها درباره این بازار، بانک‌ها و صرافی‌ها مانند شرکت‌های کارگزاری بورس برای خرید و فروش ارز، کد کارگزاری دریافت می‌کنند که این موضوع منوط به تشکیل پرونده و ارائه اطلاعات و مدارک مورد نیازی است که بانک مرکزی به آن‌ها اعلام کرده است.
یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که این بازار قرار است در نظام ارزی کشور ایفا کند، کشف نرخ ارز به صورت عرضه و تقاضاست و بانک مرکزی با تشکیل این بازار به دنبال این است که قیمت ارز را به جای دلالان و بازار‌های هرات، سلیمانیه و … عرضه و تقاضای واقعی در بازار تهران مشخص کند.


با توجه به سیستمی که برای این بازار طراحی شده، امکان ایجاد اخلال در این بازار و تغییر نرخ‌های ناگهانی به حداقل رسیده و در صورتی که بتواند جای خود را در معاملات کلان ارزی کشور باز کند (که در واقع برنامه اصلی این بازار است) می‌تواند از نوسانات ناگهانی و غیرمنطقی در بازار ارز جلوگیری کند.
در حال حاضر بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نرخ فعلی دلار در بازار واقعی نیست و قیمت منطقی فاصله حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومانی با قیمت فعلی دارد که انتظار می‌رود در صورت موفقیت اهداف بازار متشکل ارزی، این حباب قیمتی به تدریج از بین برود.


بانک‌ها و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی با ارائه اطلاعات و مدارک خود به بانک مرکزی می‌توانند در این بازار عضو شوند و کد کارگزاری دریافت کنند. به این ترتیب این بانک‌ها و صرافی‌ها به بازیگران اصلی بازار ارز تبدیل می‌شوند.
این سیستم به این شکل عمل می‌کند که تمامی بازیگران این بازار باید یک حساب ارزی و یک حساب ریالی به بانک مرکزی معرفی کنند و برای خرید و فروش ارز موجودی حساب‌شان باید به اندازه رقم اعلامی معامله باشد، به این صورت که زمانی که یکی از بازیگران درخواست خرید یا فروش ارز موردنظر خود را اعلام می‌کند، رقم مورد نظر به صورت ریالی یا ارزی (بسته به خرید یا فروش) در حساب آن از سوی بانک مرکزی مسدود می‌شود.


از سوی دیگر طرف مقابل معامله نیز به همان میزان و با توجه به نرخ اعلامی، رقم مورد معامله‌اش مسدود خواهد شد و در نهایت این معامله از طریق بازار متشکل ارزی با انتقال مبالغ ارزی و ریالی موردنظر انجام می‌شود.
در ابتدای روز و با باز شدن بازار، نخستین قیمت اعلامی در سیستم به عنوان قیمت پایه بازار در آن روز خواهد بود که کشف قیمت نیز به این شکل انجام می‌شود، البته باید توجه داشت که بازیگران نمی‌توانند تغییرات ناگهانی در این بازار ایجاد کنند؛ مگر با مجوز بانک مرکزی!
بر این اساس، نرخ ارز در پایان روز و در زمان بسته شدن بازار با یک نوسان پنج درصدی می‌تواند به عنوان قیمت پایه روز بعد در نظر گرفته شود و از آن پس ممکن است تغییر نرخ در بازار ایجاد شود.
سیستم عملکردی این بازار به این‌گونه است که پایین‌ترین نرخ فروش ارز به عنوان بالاترین سطر نمایش قرار می‌گیرد و در ستون مقابل نیز بالاترین درخواست خرید در بالاترین سطر نمایش داده می‌شود، اما امکان مداخله کاربر وجود ندارد، بلکه سیستم به‌طور خودکار سطر‌های نخست هر ستون را به هم متصل کرده و معامله انجام می‌شود.
به این ترتیب این بازار در تلاش است تا امنیت معاملات ارزی بزرگ را نیز تضمین کند، اما نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که توقعات از این بازار باید به اندازه‌ای باشد که تعریف شده است. این بازار برای افزایش امنیت معاملات، ساماندهی به آنها، کشف قیمت ارز در تهران و … ایجاد شده است.


بنا بر تصویب شورای پول و اعتبار، صرافی‌هایی که در این بازار فعالیت می‌کنند، باید یک درصد بالاتر از نرخ بازار متشکل، نیاز‌های خرد ارزی مردم را بر اساس فهرست مصارف ۲۴ گانه پوشش دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳۶
قدر و ارزش هنرمند را نباید با نگاه سیاسی مخلوط کرد، بلکه با نگاه به ارزش هنری او. هر هنرمندی ممکن است بنا بر تفکرات و تشخیص عقلانی خود گرایش سیاسی به یک حوزه داشته باشد و عقاید و نظریاتی ابراز کند، باید ارزش کار هنری او را دانست. نامگذتری خیابان به نام هنرمند برجسته، ارزش گذاری برای هنر و هنرمند است، برای رشته های دیگر هم عمینطور که به تدریج باید این خلأها پر شود.
چرا آقازاده ها هنوز از آمریکا برنگشته اند ؟؟
خیلی وقته درسشان تمام شده. چرا نمیان ایران ؟
تابناک برای چندمین بار مینویسم
خوشبختانه سانسور نکردی اینبار هم منتشر کن

کیفیت آب شرب تهران فضاحت بار شده

بدون دلیل و بدون هیچ علت مشخصی در داخل دهان و زبان ایجاد زخم و جوش و .... میکنه
تجربه آنرا در منطقه ای که ما هستیم ( شمالغرب تهران ) چندین و چند فرد دیگر نیز داشته اند
علت را پیگیری کنید
فقط شما میتوانید از عهده این پیگیری برآیید.
مشکل ما نامگذاری کوچه و خیابان نیست
اما از نام پادشاهان و سرداران تاریخ ایران چرا انتخاب نشد ؛
کوروش
داریوش
انوشیروان
.....
...
.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
هنرمندان جای خود سرداران بزرگ هم باید نامشان انتخاب شود...
حباب کجا بود
همش واقعیه

ریال داره بخاطر ندانم کاری و ناکارآمدی دولت نابود میشه شما حرف از حباب میزنید !!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حتی یکی از عناوین روزنامه ها واقعی نیست ، دلیل اصلی حل نشدن مشکلات و اضافه شدن موانع پیشرفت ، همین خواب توام با توهم رسانه های ارتباط جمعی است .
مثلا حباب دلار کی می ترکد ؟ هنوز درک نکرده که حبابی وجود ندارد و قیمت واقعی است و بر اساس آن زندگی میکنیم
اگر حباب بود که سه دهه دوام نمیاورد .
گرانی دلار در کشوری که جنگ داخلی نداره و ثروت نفت و گاز جهان را داره به دولت ناکارآمد وبرخی مدیرانش و اقتصاد ربط داره . حباب نیست.
عجیبه !!!
عراق جنگ
سوریه جنگ
لبنان جنگ
افغانستان جنگ
.....
..
.



اما در ایران و ونزوئلا بدون هیچ جنگی مردم زیر فشار شدید گرانی و تورم از همه دلخوشی های زندگی محروم و از افسرده ترین ملتهای جهانند !!!!!!
نام خیابانها و معابر باید از تمام طیفها باشد هنر مند دانشمند شهید و ... نمی توان گروهی را حذف کرد چرا فکر می کنید نباید اسم هنزمندان روی معابر گذاشته شود
روزنامه جوان ! نكنه شما هم مثل ژن هاي خوب در كانادا به سر مي بريد و از تهران بي خبريد ؟؟؟؟؟ بهتر نيست چند روز در خيابان هاي تهران بچرخيد تا اسامي را رصد بفرماييد ؟
باش تا بتركد !
شجریان در قلب ماست...
سخت برای مردم نه شما
در خصوص نامگذاری خیابانها با نام علمای دینی باید به این نکته توجه کرد که اصولا اعمال و فرایض دینی مسئله ای به دور از شهرت طلبی و امور دنیوی است
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
اما تمام در و دیوارشهر ها به نام اینان است
حباب ؟واقعا باور به حبابش دارید؟آیا حباب خودرو می ترکد؟آیا حباب مسکن می ترکد؟آیا حباب گوشت می ترکد؟آیا حباب مرغ می ترکد؟آیا حباب پیاز می ترکد؟آیا حباب حقوق های بعضیها می ترکد؟آیا ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
بازار ارز حبابی نداره که بخواد بترکه. قیمت دلار الان باید بالای 35 هزار تومن باشه. برید خدا رو شکر کنید
دینی وعلمی؟
اصلا چه معنی دارد خیابان را که اسم دارد را عوض کنن و تغییر بدهند که مردم هم سردرگم شوند؟
خوب خیابانهای جدید را به اسمهای جدید بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
مثلا بی نام هم اسم بوده که حالا ناراحتی عوض شده؟
ممنون از مطلب خوبتون. سایت بسیار خوبی دارید. حتما به ما هم سربزنید (اعزام دانشجو، مهاجرت تحصیلی، اقامت کاری و...)
اکثر کوچه و خیابانها و میدانها به نام علما و روحانیون و شهداست . دیگر کسی نمانده که اسمش را نگذاشته باشند. چندتا خیابان به نام مشاهیر غیر اسلامی گذاشته شده؟
بله.... فشار امریکا باعث شده تا یادتون بیفته به غیر پارسها در این مملکت ترکها و عربها و بلوچها هم زندگی میکنن!!! !
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
نه که خیلی به لرها که ایرانی اصیل هستند رسیده اند
به فکر زندگی مردم ایران باشید
فکر نمیکنم خیابان های کمی با اسامی عالمان وجود داشته باشه .
عالمان دینی دلبستگی به علایق دنیوی ندارند و فکر نمی کنم راضی به گذاشتن اسمشون روی مظاهری زندگی مادی باشند
علاوه بر این جدای از عالمان دینی ایرانی می بینیم عالمان دینی عراق هم اسمشون روی بزرگراه ها هست
پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۹۸
یورو ۱۵۹۰۰
دلار ۱۴۱۵۰
سکه ۴۹۸۰۰۰۰
الان بیش از یک سال است که نمی ترکد! رغبت و رضایتی در ترکاندن قیمت دلار و سایر قیمت ها نمی باشد! ولی همه چیز آرومه!
هورا دلار میشه ۱۰۰۰ تومان
دلار حباب ندارد بلکه ریال در مقابل دلار حباب دارد وهمچنان در حال باد کردن است و با این رویه بانک مرکزی همه روزی بدبخت می شویم
این همه خیابان بنام شهید و مجاهد و عالم دینی هست حالا چند تا خیابان هم بنام هنرمند مردمی و مورد خواست مردم نامذاری شود.بس که عده ای تمامیت خواه هستند که به کوچکترین خواست و انجام وظیفه منتخبین مردم هم رضایت نمیدهند
دوستان روزنامه جوان احتمالا استاد شجریان رو سلبریتی میدونن که یک جریان ازش سواستفاده کرده ولی تتلو رو فرهیخته ای در موسیقی ایران که دست هیچ جریان سیاسی آلوده ش نکرده.
آقا حباب کجا بود برای پایین امدن نرخ ارز باید دلار را با قیمت کمتر در بازار تزریق کنند که قیمت پایین بیاد با این وضع تحریم بانکی و نفتی ذخیره دلار بسیار محدود است دعدغه اصلی این است دلار باشد که بتوانند ارزاق اصلی مردم وارد کنند که کسی گرسنه نماند و آمریکا به هدف اصلی اش که شورش و نارضایتی مردم از فرط گشنگی باشد نرسد
عزیز برای کاهش قیمت ارز،مسکن و همه چیز فقط یک راه وجود دارد و ان نابود کردن ۷۰ درصد نقدینگی مملکت است که به صورت سپرده های بانکی بزرگ در اختیار مافیاست و اجازه این کار را نمی دهند.حالب انکه اگر این اتفاق بیافتد حتی این جماعت هم ضرر نمی کنند چون نرخ ارز هم یک سوم می شود ولی بعد ان دیگر نمی تواند مجددا پول چاپ کند و از طریق پخش ان کارهای پوپولیستی بکند وگرنه اوضاع مجددا بر می گردد سر جای اول
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر