بازدید 3646
روزنامه ایتالیایی:

تنش میان ایران و آمریکا قیمت نفت را بالا برد

کد خبر: ۸۹۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۲ 25 April 2019

روزنامه ایتالیایی 'ایل سوله' با اشاره به تصمیم کاخ سفید مبنی بر عدم تمدید معافیت هشت کشور از تحریم نفتی ایران، نوشت: افزایش تنش ناشی از آن بین تهران و واشنگتن به بالا رفتن قیمت نفت خام در بازارهای جهانی منجر شده است.

به گزارش ایرنا، ایل سوله افزود: تصمیم واشنگتن با واکنش شدید سپاه پاسداران و تهدید بستن تنگه هرمز روبرو شد به طوریکه دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، اعلام کرد که براساس قوانین بین‌ المللی تنگه هرمز یک گذرگاه دریایی است و اگر از استفاده از آن منع شویم، آن را خواهیم بست. 

این روزنامه نوشت: با توجه به اینکه قیمت نفت از ابتدای سال جاری تاکنون 40 درصد افزایش داشته است، دست اندرکاران بازارهای جهانی نفت با توجه هر چه تمام تر آخرین تحولات مربوط به تنش بین تهران و واشنگتن و پیامدهای آن بر روی قیمت نفت را دنبال می کنند. 

ایل سوله افزود: تولید نفت ایران در سال 2018 برابر با روزانه 2 میلیون و 500 هزار بشکه بود که در ماه گذشته حتی با وجود معافیت هشت کشور، به روزانه 1 میلیون و 400 هزار بشکه کاهش پیدا کرده بود. عدم تمدید معافیت نفتی از ماه می آینده باعث کسر روزانه 800هزار بشکه نفت ایران از بازارهای جهانی خواهد شد. 

عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد که با هماهنگی امریکا و همراه با برخی دیگر کشورهای تولید کننده نفت، اقدامات لازم را جهت جبران هر گونه کمبود ناشی از خاتمه معافیت از تحریم های نفتی ایران انجام خواهد داد. اما پیمودن این مسیر برای ریاض و متحدانش خالی از مانع نخواهد بود. 

روسیه و دیگر کشورهای عضو اوپک در برابر افزایش تولید نفت مقاومت خواهند کرد و بانک ها و موسسات مالی در انتظار تحولات آینده هستند. Ubs و گلدمن ساکس پیش بینی می کنند که بهای نفت برنت در تابستان آینده حداکثر به 85 دلار در هر بشکه خواهد رسید. 

اما در اوایل ماه آوریل، بانک ها و موسسات مالی بزرگ بین المللی پیش بینی می کردند که بهای نفت برنت در تابستان آینده به 70 دلار در هر بشکه نخواهد رسید. البته به جز تنش های موجود بین تهران و واشنگتن، عوامل ژئوپلیتیک دیگری مانند بحران در کشورهای لیبی، ونزوئلا و نیجریه نیز در افزایش تدریجی بهای نفت دخیل بوده اند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر