بازدید 3001

آمریکایی‌ها نمی‌توانند ایران را از بازار نفت خارج کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه پاسخ ایران در واکنش به تحریم‌های نفتی امریکا سخت خواهد بود گفت: برای مقابله با تحریم‌های امریکا برنامه ریزی کرده ایم و جای نگرانی وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۸ 25 April 2019

علی گل‌مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تهدیدهای آمریکا مبنی بر توقف صادرات نفت ایران، گفت: واقعیت این است که آمریکا و هم پیمانانش می‌دانند که نقطه ضعف ایران کجاست و بر این اساس برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر همین اساس آنها استراتژی حمله اقتصادی به ایران را طراحی کرده و سعی دارند از این طریق ضربه‌هایی به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:‌ از سوی دیگر کشورهای بی‌غیرتی در منطقه حضور دارند که به راحتی اجازه دادند آمریکایی‌ها و غربی‌ها از آن سوی دنیا به منطقه غرب آسیا بیایند و دیگر کشورهایی که در این منطقه حضور دارند و استراتژی خاص خود را دنبال می‌کنند مورد تهدید و تحریم قرار دهند.

به گفته گل‌مرادی، وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم در جنگ تحمیلی و جنگ‌های نیابتی و حتی جنگ اقتصادی که اخیرا درگیر آن هستیم می‌بینیم طرف اصلی این جنگ‌ها آمریکاست و آنها سعی دارند از این طریق به ایران ضربه بزنند و به دنبال براندازی هستند.

وی تصریح کرد: با کمال تاسف نیز شاهد هستیم دولتمردان در گذشته نسبت به این موضوع کم توجه بودند و سعی نکردند اقداماتی را انجام دهند که ایران از خام‌فروشی نفت بی‌نیاز شود و به دنبال ایجاد ارزش افزوده حرکت کند که این موضوع موجب شد تا ضربه‌هایی را بخوریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: اگرچه آمریکایی‌ها به دنبال فشار اقتصادی به ایران هستند اما ما نیز بیکار ننشسته‌ایم و برنامه‌هایی تنظیم کرده‌ایم که بر اساس آن کشور را اداره خواهیم کرد و جای نگرانی وجود نخواهد داشت. اما آمریکایی‌ها می‌دانند فشار به ایران فقط کوتاه مدت جواب می‌دهد و نمی‌توانند ایران را برای همیشه از بازار نفت خارج کنند زیرا این شرایط موجب می‌شود که سخت‌ترین ضربه‌ها را خود آمریکایی‌ها متحمل شوند.

به گفته این نماینده مجلس، ما برای جبران این موضوع برنامه‌ریزی کرده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم آمریکایی‌ها موفق شوند و قطعا گزینه‌هایی را متناسب با سیاست‌های آمریکا روی میز داریم و اگر آمریکایی‌ها هر فشاری به ایران وارد کنند می‌توانیم گزینه‌هایی سخت در مقابل‌شان ایجاد کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر