بازدید 8986
۳

ثبت بهترین تراز تجاری کشور در ۵۰ سال اخیر

کد خبر: ۸۹۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 24 April 2019

با انتشار گزارش تجارت خارجی کشور در سال ۹۷ از سوی گمرک کشورمان، مشخص شد که تراز تجاری کشور با ثبت رقم مثبت ۱.۷ میلیارد دلار، بهترین رقم تراز تجاری کشور در طول ۵۰ سال اخیر را ثبت کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان،صادرات ایران در سال ۹۷ با افت ۵ درصدی مواجه شده که در این بین صادرات میعانات گازی ۳۰ درصد کاهش داشته است.

 براساس گزارش گمرک، در مجموع کل صادرات در سال ۹۷ به میزان ۴۴ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار بود در حالی که این عدد در سال ۹۶، ۴۶ میلیارد و ۹۸۲ میلیون دلار بود، بنابراین میزان صادرات کشور در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با افت ۶۹/۵ درصدی مواجه شده است. براساس این گزارش، واردات کشور با افت ۲۲ درصدی به ۴۲.۶ میلیارد دلار کاهش یافت تا نقش پررنگی در مثبت شدن تراز تجاری کشور داشته باشد.

هرچند این افت را باید ناشی ازتحریم و جهش نرخ ارز دانست که البته با کاهش واردات فرصتی برای تولید داخل فراهم آورده است. همچنین چین در سال گذشته نخستین بازار صادراتی ایران بود و ۹.۲ میلیارد دلار از صادرات کشورمان به مقصد این کشور شرقی صورت گرفت که رشد ۲.۳ درصدی را نشان می‌دهد. در این میان، رشد صادرات به عراق قابل توجه است. این کشور به عنوان دومین مقصد صادرات کالا‌های ایرانی با رشد ۳۶ درصدی نسبت به سال ۹۶، پذیرای ۸.۹ میلیارد دلار کالای ایرانی بوده است. شایان ذکر است که عراق در سال جدید قرار است نقش مهمی در نقل و انتقالات ارزی کشور ایفا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
چقدر دری وری تحویل ملت میدهید گرانی و کمبود ملت را بیچاره کرده
نترسید . از امسال خیلی بهتر خواهد.
چون داریم میرویم به سمت نفت در برابر غذا و دارو . پس مطمئا بهتر میشه از دید شما
واقعا خجالت نمکشیدپول ملی رو نابود کردید هر چی که با ارز مسخره 4200 رو وارد کردید و فرستادید به عراق و غیره میگید تراز مثبت؟مردم بدبختی میکشن این اقایون محصولات کشاورزی رو مفت میدن میره بعد میان اینجوری تیتر میزنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر