بازدید 55663

آیا فتوای آیت الله مکارم شیرازی منجر به تعطیلی «برنده باش» می‌شود؟

پس از آنکه فتوای مکارم شیرازی درباره قمار بودن مسابقه «برنده باش» منتشر شد، این پرسش مطرح شد آیا پس از این فتوای صریح شرعی، این برنامه تعطیل می‌شود؟ پاسخ به این پرسش را می‌توان به تکیه بر سوابق داد و آن‌گونه که تجربه‌های پیشین نشان می‌دهد، بسیار بعید است به این فتوا عمل و این برنامه تعطیل شود.
کد خبر: ۸۹۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹ 23 April 2019

آیا فتوای آیت الله مکارم شیرازی منجر به تعطیلی «برنده باش» می‌شود؟پس از آنکه فتوای مکارم شیرازی درباره قمار بودن مسابقه «برنده باش» منتشر شد، این پرسش مطرح شد آیا پس از این فتوای صریح شرعی، این برنامه تعطیل می‌شود؟ پاسخ به این پرسش را می‌توان به تکیه بر سوابق داد و آن‌گونه که تجربه‌های پیشین نشان می‌دهد، بسیار بعید است به این فتوا عمل و این برنامه تعطیل شود.

به گزارش «تابناک»؛ مصطفی هاشمی طبا که در واپسین روزهای اسفندماه، مهمان یکی از برنامه‌های شبکه تهران بود، پس از درخواست مکرر مجری از تماشاگران تلویزیون برای مشارکت در نظرسنجی، ناگهان پرسید: «آیا شرکت کنندگان پول هم میدن بابت این شرکت شون؟»

مجری برنامه گفت: «مردم شرکت میکنن، ستاره...مربع را میگیرن و ازشون سوال میشه که نظرشون درباره مهمان برنامه چیه؟ عدد مدنظر رو انتخاب کنن، این مراحل پولی نیست اما در ادامه ازشون سوال میشه که اگر دوست دارن در یک اپلیکیشن عضو بشن که عضویت در اون اپلیکیشن هزینه داره، که کاملا داوطلبانه است.»

آیا فتوای آیت الله مکارم شیرازی منجر به تعطیلی «برنده باش» می‌شود؟

هاشمی طبا هم سؤال خود را این گونه تکمیل کرد: «اتفاقا قبل از انقلاب هم یک همچین چیزی بود که دیجیتال نبود؛ بلیت بخت آزمایی بود که می فروختند و قرعه کشی می‌کردند.»

مجری برنامه پرسید: «شما منتقد این برنامه هستید؟»

هاشمی طبا گفت: «بله! معتقدم این کار خلاف شرعه و متأسفانه صداوسیما در تمام برنامه‌هایش از این روش استفاده می‌کند!» و مجری برنامه که سعی کرد این حاشیه را مدیریت کند، گفت: «من هم شاید مثل شما یک جاهایی نقد داشته باشم اما سازمان صداوسیما با کلی هزینه، دولت و نهادهای دیگر کمک کنند تا بتواند برنامه سازی کند!»

هاشمی‌طبا در پاسخ گفت: «من مقایسه نمی‌کنم اما یک نفر دزدی می کرد و می گفت می‌خواهم کار خیر بکنم بنابراین می‌رفت اون پول را صدقه می‌داد!» و در پاسخ به این نکته مجری که باید بحث شرعی این موضوع رو پیگیری کرد، گفت: «باید علما و مراجع تقلید نظر بدهند که ظاهرا رضایت بدهند چون خبری نشده!»آیا فتوای آیت الله مکارم شیرازی منجر به تعطیلی «برنده باش» می‌شود؟

حالا از قضا یکی از مراجع تقلید، به مسابقه برنده باش از مصدایق چنین تحرکاتی واکنش نشان داده و آن را مصداق قمار خوانده است. این مرجع تقلید اکنون در پاسخ با استفتایی با مضمون: «مسابقه‌ای حضوری با عنوان "مسابقه بزرگ برنده‌باش" از طریق شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا و پخش است که به شرکت‌کنندگان در این مسابقه به‌ازای پاسخ صحیح به هر سؤال، مبلغ قابل‌توجهی به‌صورت پلکانی (تا سقف 100 میلیون تومان) اعطا می‌کند که با کمک مجری برنامه و فرصت‌هایی که در اختیار هر شرکت‌کننده قرار می‌گیرد، مبلغ جایزه غالباً از 5 میلیون تومان کمتر نیست. شرط حضور در این برنامه خرید سؤال و پاسخ درست به آن‌ها از طریق اپلیکیشن مخصوص است و در صورت درست بودن جواب‌ها، در یک رقابت فشرده، 4 نفر به مسابقه حضوری دعوت خواهند شد. آیا برگزاری این نوع مسابقات جایز است؟ آیا شرکت در این نوع مسابقات جایز است؟ آیا شرکت‌کننده، مالک شرعی جایزه خواهد شد؟» و پاسخ داد: «بسمه‌تعالی ــ این کار قمار است و کسانی که شرکت می‌کنند مالک آن جوایز نمی‌شوند. همیشه موفق باشید.»

مدیران شبکه سوم سیما در این زمینه سکوت کرده‌اند اما روابط عمومی برنامه برنده باش در واکنش به پاسخ آیت الله مکارم شیرازی که حضور در این برنامه را مصداق قمار دانستند، در اطلاعیه آورده است: «در پی انتشار استفتائی پیرامون مسابقه "برنده باش" به اطلاع میرساند فرض مطرح شده در سوال استفتاء کامل نیست و طبیعتاً فرض ناکامل، جایگاه سوال را مخدوش می‌سازد.»؛ پاسخی که فرار رو به جلو مشهود است، چرا که عنوان مسابقه برنده باش مشخص است و قطعاً این مرجع تقلید و دفتر ایشان مصداق را به صورت مشخص بررسی کرده و سپس درباره آن فتوا داده‌اند و این وهن مرجعیت است که تصور کرد بدون بررسی دقیق جزئیات این مسابقه و صرفاً با نگاه به سوال مطرح، چنین فتوایی داده باشند.

البته پیش از این برخی بزرگان نیز نسبت به این نوع برگزاری مسابقات از گذشته دور و حتی ماقبل از راه اندازی برنده باش اعتراض کرده بودند؛ اما حالا ماجرا ابعاد تازه‌ای یافته است. در این میان این پرسش پیش روست که آیا فتوای آیت الله مکارم شیرازی منجر به تعطیلی «برنده باش» می‌شود؟ اگر در این زمینه اندکی به گذشته رجوع کرد، می‌توان پیش بینی کرد که احتمالاً تأثیری در روند این مسابقه نخواهد داشت و مسابقه همچنان پخش می‌شود.

آیا فتوای آیت الله مکارم شیرازی منجر به تعطیلی «برنده باش» می‌شود؟

در موارد متعددی که نه یک مرجع عالیقدر شیعه بلکه فتوای تعدادی از مراجع تقلید که عملاً یک اجماع را شکل داده، منجر به توقف برخی امور نشده است. از واضح‌ترین نمودهای این عدم عمل به فتاوای مراجع توسط مسئولان را می‌توان به قائل شدنِ حرمت دریافتِ دیرکرد از اقساط وام‌های بانکی اشاره کرد که منجر به تغییر رویه سیستم بانکی و عدم دریافتِ این سودِ دیرکرد از وام‌گیرندگان نشده است. در این فقره نیز بعید است، مدیران شبکه سه حرف‌شنوتر از مدیران بانک‌های کشور باشند و برنامه‌ای که عملاً برای موفقیت در آن چاره‌ای جز خریدنِ سؤال برای ماندن در کورس رقابت است، از کنداکتور خارج کنند.

بیشتر بخوانید

با فرستادن پیامک به این برنامه لینک یک اپلیکیشن برای نصب ارسال می‌شود و پس از نصب اپلیکیشن باید پرسش های متعددی را جواب دهید و بکوشید با پاسخ به سؤالات بیشتر صدرنشین شوید. هشت نفر اول رده بندی این اپلیکیشن که بیشترین تعداد پرسش ها را در هر هفته پاسخ داده باشند، به این برنامه دعوت می‌شوند و برای شرکت در مسابقه با هم رقابت می‌کنند. در عین حال، 300 تن از آنهایی که حداقل یک کد قرعه‌کشی به دست آورده‌اند، تصادفی و با قرعه به این برنامه به عنوان تماشاگر دعوت می‌شوند.

کسب حداقل یک کد قرعه کشی برابر با داشتن 1000 امتیاز شرط حضور در قرعه کشی مسابقه برنده باش است و در پایان هر هفته و پس از انتخاب افراد برتر، کدهای قرعه کشی تا پایان فصل در حساب شما مانده و امتیازات شما صفر می‌شود تا در هفته بعدی شانس برای تمامی کاربران برابر باشد. در پایان هر فصل، یک قرعه کشی بین کاربران انجام خواهد شد که جوایز آن از شبکه سوم سیما اعلام عمومی می‌شود. تا اینجا ظاهراً همه چیز عادی است و با یک مسابقه سالم روبه رو هستیم؛ اما ماجرا از آنجا رنگ دیگری به خود می‌گیرد که برای پیشرفت در این مسابقه و شانس راه یافتن به جمع هشت نفر، باید دست به جیب شد و هزینه کرد.

بالاترین دستمزد تاریخ تلویزیون برای محمدرضا گلزار با بخت‌آزمایی آنلاین؟!

در آغاز مسابقه برنده باش، بعد از نصب اپلیکیشن، پنج پرسش رایگان در اختیار شما قرار داده می‌شود و اگر به آنها، پاسخ درستی بدهید، تعداد سؤالات مجاز شما کم نخواهد شد؛ اما اگر جواب سؤال را اشتباه بدهید یا جواب نداده و آن را رد کنید، یکی از سهمیه پنج سؤال شما کم خواهد شد. در مقابل هر پاسخ صحیح 100 امتیاز برای شما خواهد داشت و برای هر جواب غلط 5 امتیاز و برای هر سؤال بی‌جواب رد شده 20 امتیاز به شما تخصیص داده می‌شود! اکنون تصور کنید پنج سؤال را پیاپی اشتباه جواب دادید و دیگر فرصتی ندارید؛ باید چه کنید؟!

بخش شیرین ماجرا برای برگزارکنندکان همین جاست. می‌توانید سؤال بخرید و به سرعت در رده بندی بالا بروید! سازندگان این مسابقه، بسته‌های 2500 تومانی تا 20 هزار تومانی را عرضه کرده‌اند که متناسب با قیمت، 30 تا 1440 سؤال را به راحتی به دست می‌آورید. اگر همه 1440 سؤال را بی‌پاسخ بگذارید نیز 28800 امتیاز به دست می‌آورید و با خرید بسته‌های بیشتری شانس بیشتری نسبت به دیگران خواهید داشت. برگزارکنندگان روی همین بخش حساب کرده‌اند که از این طریق رقمی بسیار نجومی به دست آورند و در نهایت گلزار نیز از این مسیر بالاترین دریافتی را در تاریخ تلویزیون داشته باشد.

بنابراین اساساً بحث مطالعه مطرح نیست و پرسش‌های مطرح توسط این اپلیکیشن را می‌توان با سرچ گوگل نیز به سادگی پاسخ داد و این ماجرا صرفاً یک مدل بازی بخت آزمایی است که پیش از این نیز به شیوه‌های آبرومندانه‌ترین توسط برخی اپلیکیشن‌ها در برنامه‌های مختلف پیاده سازی شده است. پرسش اساسی این است که آیا مشکل بخت‌آزمایی حل شده و بخش خصوصی نیز می‌تواند با فروش ژتون، بخت آزمایی آنلاین راه‌اندازی کند یا این امور فقط در حدود شبکه سوم سیما مشروعیت دارد و با وجود فتوای صریح و رسمی مراجع تداوم خواهد یافت؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۱۱
چرا از فتوا علیه اختلاسها ، رانت ها ، فساداقتصادی ، گرانفروشی خودروسازان و...............خبری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
چون چشم و گوشت بسته است تا ببینی و گرنه هر چند وقت یکبار خبرش بیرون می اید
امیدوارم باعث تعطیلی این مسابقه مسخره شود. گلزار برای مجری گری یک مسابقه ساخته نشده، خیلی بی روح و مثل آدم آهنی و قابل پیشبینی اجرا میکنه. کاش همان مسابقه 30 سال پیش منوچهر نوذری از تلویزیون پخش بشه تا جوانان امروز یاد بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
بهترین فرصت هست تا مشخص شود که صدا سیما تا کنون شعار می داده و یا واقعا به مسائل شرعی و دینی اعتقاد دارد. اگر این فتوای را قبول نکنند و بهانه بیاورند دیگر باید برای همه ماهیت صدا سیما روشن شود
الان تلویزیون با برنامه روبیکا وخداد عزیزی هرشب داره یک مدل دیگه از همین کاسبی رو اجرا میکنه.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
واسه اون پولی از جیب شرکت کننده ها خرج نمیشه پس قمار و ضرر و زیان نداره
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
اتفاقا پولی بسیار زیاد شاید بیشتر از برنده باش به جیب میزنن همش هم از جیب مردم میره. حالا میشه فهمید علت رایگان بودن روبیکا چی بوده اونا میخواستن وقتی مخاطب جذب کردن این بازیهای کثیف رو راه بندازن و هر روز میلیاردی به جیب بزنن
ایشالاه
جالبه که مدیر شبکه سه از این برنامه استفاده کرد تا عادل رو کنار بزنه. چه برخوردی با مدیر شبکه سه باید بشه و قمار رو جایگزین سرگرمی فوتبالی کرد؟
تازه یک مسابقات دیگری نیز وجود دارد که همه ی آن ها، خرید فرصت است و در پایان 50 میلیون تومان را بین تمامی کسانی که برنده شده اند، تقسیم می کند.

اساسا تمام ستاره مربع ها، قمار است
بنظر من این فتوا درست و پخش برنامه باید متوقف شود .
جالبه که معمولا شرکت کنندگان قسمتی از پول رو بعنوان کارهای خیر می دن
بابا
این تلویزیون پول نداره
فقیر شده
عین دست فروشهای مترو شده که چندتا کالای خاص میفروشه
سردوش
شیر
رنگ مو
قابلمه با درش
پاسخ ها
حسینی از تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
مخصوصا سر دوش سوبان با قیمت شش برابر،البته متاسفانه چنین تبلیغاتی از طریق صذا وسیما عملا مهر تائیدی بر گرانی و گران فروش هاست.اصلا صداو سیما دقتی به این مسئله ننموده و هر شرکتی به هر قیمتی کالای خود را اراده می کند.البته مردم که قطعا خیلی کم می خرند و با این قیمت ها بسیار با کیفیت تر در بازار هست.اما حیف است که ان ها نیز به بلای خودروسازان مردم را دچار کنند ان هم توسط رساته ملی.باور کنید یک سردوش می خواستم بگیرم ،با قیمت های بسیار کمتر سردوش مناسب را خریداری نمودم و از این کار رسانه ملی تعجب نمودم.
آخه مسابقه ای که همش با راهنمایی و تقلب همراه باشه که دیگه جایزه اش ارزش نداره
خیر دیگر این حنا ظاهرا رنگی ندارد.متاسفانه.
از ستاره مربع ها بگویید اون که دیگه آخر قماره .
مدیر شبکه 3 با ظاهر اسلامی کجاست
مدیران شبکه سه مشکلشون مباحث جناحی و سیاسی و بازی قدرت خودشونه، وگرنه به جای نود باید برنده باش رو تعطیل می‌کردند.
صدا و سیما فقط توی ماه رمضان یاد مراجع می افتد تا با صحبت های آنان انتن خود را پر کند.
اگر قراره این برنامه تعطیل بشه، بانک ها هم باید تعطیل بشن، چون نه یک فتوا بلکه فتاوی متعدد هست که بانک ها رباخوار هستن.
خدا به مرجع تقلید عمر بدهد و انشاالله مقلدین ایشان در مسابقه شرکت نخواهند کرد و ایشان فراغت خواهند یافت تا به کارهای مهمتر برسند.
ظاهرا آقای گلزار پشتش خیلی گرمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
بعدازتعریفش ازمدیرجدیدشبکه ۳ پشتش گرمترهم شد!!!
حالا بخت آزمایی حلال شده
عجب زمانه ای به فنوای مجتهد نیز توجهی نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
لطفاحرف نزنید اینجوری بهتره
باید در این جور برنامه ها رو گل گرفت .پول یامفت میدن به مردم سر هیچی .بعضی موقعا یارو اصلا جواب رو نمی دونه مفتکی بهش 5 تومن پول میدن.
وقتی پای پول در میان باشد ، ناصواب ترین امور تطهیر میشوند .
فقط فتواهاییشون که آسونه و فشارش رو مردم هست رو اجرا میکنند،مثل دوچرخه سواری زنان و حجاب و ...
هروقت بانکها به فتوای مراجع مبنی بر حرام بودن سود بانکی و جریمه دیر کرد ، عمل کردند ، صدا و سیما هم عمل خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
احسنت
کازینویی به وسعت صدا و سیما !!!
به همه ی این زشتی ها اضافه کنید بحث تقلب در نظرسنجی برنامه محبوب آقای فروغی را .
آفرين درست گفتيد موافقم .
فتوا راجع به بانکها هم زیاد بود اما چی شد
مگر رباخوار نامیدن بانکها از سوی آقای مکارم موجب تعطیلی بانکها شد.
آقا در برنده باش 4 تا سووال اطلاعات عمومی می پرسند
فکر کنید این قرعه کشی های اپلیکیشن های ستاره مربع چه حکمی دارد
بیشتر مسابقات تلویزیونی دارای قرعه کشی فعلی مثل همان لاتاری های قبل از انقلاب و قمار می باشند ولی هیچکدام از مراجع به این قضیه اعتراضی نکرده اند. باید حرفشان مدنظر قرارگیرد پس اینهمه ربا در کشور در سیستم بانکی و اقتصادی و بازار که کل کشور را فلج کرده برای چیست؟؟؟!!!!! ماظاهر و اسم کشورمان اسلامی است وگرنه ربا و نیز ارتشاء گرفته است . چرا اولا مراجع اجماع نمی کنند و فتوا نمی دهند که این قضایای دیرکرد و ... حل بشه یا ناراحتن کسی به حرفشان توجهی نکنه؟
منتظر فتوای مراجع در خیلی از مسایلی هستیم که بر مردم تحمیل شده مشکل من برنده باش نیست. مشکل من نرخ سود تسهیلات، کاهش قدرت خرید مردم، بی ارزش شدن پول ملی، بی توجهی به منافع ملی و ترجیح همسایگان خارجی به داخلی ها هست. اینا رو فتوا بدید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
آفرین
مخاطب این برنامه بشدت کم شده وبهتره تعطیل بشه بخصوص بعدازاون رسوایی تقلب در ارای بینندگان برنامه ۹۰
لطفا نظرات مردم رو به مرجع محترم برسون اگر درج نمی کنی، حق الناس دست شما
از کسانی که ریاضی و امار خوندن هم بپرسین خواهند گفت این سیستم قمار هست
روبیکو که بدتر از این برنامست !!!

مجبور میکنه جون بخری تا مسابقه به پایان ببری
نهایتا جایزه بین چند هزار نفر تقسیم میکنه!
سرانگشتی هر مسابقه 2 تا 3 میلیارد تومان پول جمع میکنه بعد 50 میلیون تومن جایزه میده که بین 10 هزار نفر تقسیم میشه، میشه نفری 5 هزار تومن!!
این مسابقه شرعا کلاهبرداریه
تهیه کنندگان برنامه برنده باش کیسه ی گشادی برای جیب ملت دوخته اند. مردم ساده ایران هم به راحتی تو دام این برنامه می افتند . در هر برنامه رقم میلیاردی تو جیب تهیه کنندگان این برنامه میره و نهایتا 40 تا 50 میلیون هم نصیب شرکت کنندگان برنامه میشه. گلزار هم برای هر اجرا یه رقم نجومی دریافت میکنه . همه راضی .........؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
شمااحیانادرمورداقازاده هاحرف نمیزنید؟
مگر همين علما فتوا ندادن بانك ها رباخوار هستند روش بانك ها تغييري كرد؟
از روبیکیو که بدتر نیست............ سرنوشت این توپ چی میشه گل اوت کرنر
چو دانی و پرسی سوالت خطاست. هر چیزی حرامی به دکان سیمای میلی برسد حلال و پاک است از پخش تبلیغات زنانه بگیر که در اساسنامه سیما ممنوع است تا تمامی ستاره مربع های برنامه های خاص.
یه زمانی یه مرجع تقلید فتوا داد قلیون حرامه زن پادشاه هم زد قلیون شاه رو شکوند، الان مرجع تقلید داره حکم به این صریحی میده اونم توی صدا و سیمایی که اتفاقا خصوصی هم نیست اما به حکم ارزش نمیدن فقط بخاطر یه مشت پول بعد میگن کار دشمنه که دین ضعیف شده!!!
2
نه تنها در مسابقه برنده باش بلکه در برنامه های دیگر هم وضع به هیمن منوال است.
تفاوت صداو سیما با دولت در خصوص دست در جیب ملت داشتن این است که این به میل و آن به اجبار.
یعنی عملاً صدا وسیما هیج توجهی به فتوای مراجع نمی دهد اگر به اینصورت پیش برود باعث میشود جامعه هم نثبت به فتواهای مراجع عالی قدر بی تفاوت شوند و الزام و اجباری نباشد
یک حرام دیگر.
هزینه های صدا و سیمای همان حقوقهای چند ملیاردی به امثال اون مجریه . فکر کرده اید یکی مل فردوسی چطور اینهمه رسانه و و .. رو علیه صدا و سیما بسیج کرده چون حقوق و درآمد چنید ملیاردیش در خطره وگرنه کی به فکر مردمه که فردوسی دومیش باشه اصلا یک مجری فوتبالی به فکر مردم باشه چه دردی رو میخاد دوا کنه صدا وسیما بیاد و حقوقی متعارف و در حد درآمد اکثریت مردم ایران به این مجریها و بازیگران بده اون وقت ببینیم بدون شرط بندی و اپلیکیشن و ... هم درآمدش تامین میشه یا نه ولی بدانید با این پولهایی که این باصطلاح بازیگران و مجریها میگیرند صدا و سیما اگر قد دریاها هم دلار بگیره ..مردم بدونن تابناک بدان و آگاه باش که پولی که اینها میگیرند اصلا درست نیست مردم راضی نیستند چنین پولهای هنگفتی به اینا داده بشه
خواهشمند است آنانی که از حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره جوایز مسابقه «برنده باش» استفتاء نموده اند، سئوال استفتاء را از حضرات مراجع بگونه ای طراحی کنند که هیچ راه گریزی برای استمرار عمل حرام برای روابط عمومى برنامه برنده باش و البته مسئولان صدا و سیما باقی نماند.

عجیب است!! برنامه ورزشی ٩٠ با آن همه محبوبیت برنامه و مجری، حلال بودن و سالم بودن منکوب و تعطیل میشود و برنامه قمار و حرام برنده باش میشود مباح و همچنان برقرار !! کجای این اعمال سیما، اسلامی است و کجای آن تضاد با اسلام ندارد ؟ شما را چه می شود !!!؟؟؟


دادستان محترم، احکام اسلام در سراسر کشور جاری و ساریست پس زحمت کشیده ضمن ممانعت از عمل حرام و جرم در یکی از مهمترین ارکانمجرمان را بازداشت و طی محاکمه عادلانه به مجازات برسانید.
همه ی این کارها به نظر همه ی علما حرام اندر حرام است!!
صدا و سیما مسیر بسیار غلطی را در پیش گرفته است که نتیجه آن حذف بیشتر خود خواهد بود. برنامه نود که هیچ اشکالی نداشت را تعطیل و برنامه ای که حرام اعلام میشود را نمیخواهد تعطیل کند.
کازینو رسانه ملی منافع سنگینی برای یکعده خاص دارد و این مافیا هم عامل حذف فردوسی پور بود که دست مافیای فوتبال را رو می کرد
حضرت ایت الله یک فکری هم بحال بانکهای با اصطلاح اسلامی هم بکنید و فتوا صادر کنید که این همه سود حرام نگیرند .
پاسخ صدا و سیما به این فتوای شجاعانه نشان خواهد داد که:
1. میزان پایبندی این نهاد به دستورات شرعی مراجع محترم چقدر است
2. اهمیت نهی از منکر در صدا و سیما چه اندازه است؟
آیا صدا و سیما در مقابل فتوی این مرجع محترم تقلید که دارای مقلدین بسیاری در کشور است، حاضر است برنامه های مشابه را نیز بررسی کند؟
از این مرجع تقلید تشکر می کنیم که بجای توجه به "رد و تایید خلق"، فتوای خود را صادر کرده اند.
شرعا و عرفا و قانونا باید تعطیل بشود
ولی تجربه نشان داده که قدرت حاکم بر سیمای میلی و درآمد های هرروزه چند ده میلیارد تومانی آن
توجه و اهمیتی به خواست اکثریت مردم و فتوای عالم بزرگ نداشته و ندارند .
خیلی عجیبه که درکشوری که براساس ایدئولوژی اسلامی شکل گرفته به فتاوای مراجع خصوصا درزمینه های اقتصادی اهمیتی داده نمیشود !!!!!!
مجری را اعدام و از مجری سابق برنامه 92 استفاده شود
اینطوری باشه باید بانکها رو هم تعطیل کنند چون بارها گفته شده سود بانکها ربویه
واقعا مسابقه سطحی با مجری بدون دانشیه حیف وقت

باد مسابقات اوایل انقلاب بخیر آقای حسین باغی و رضا معینی و اساتید دانشگاه تو تلوزیون . چه اطلاعات خوبی آموزش میدادند . پول هم در کار نیود . حالا صدا وسیما دست یک مشت سلبریتی کم دانش افتاده.
سلام
اینکار نوعی قماربازی هست و میلیاردها از مردم پول میگیرند شانس خودشون رو امتحان کنن این عمل عین قماربازیه متاسفانه صدا وسیما که دانشگاه ملی بوده هم مثل بانکها دچار رباخواری و دیرکرد حرام شده زندگی مردم با این وامها و پولهای حرام بی برکت شده تمام سال رو کار میکنیم پول به بانکها بدیم این کجای اقتصاد اسلامیه
مردم تو این بدبختی هستند
وای بر قمار
طبق نظر ايشان بانك ها در قبال سود وام ربا ميگيرند. آيا بانكها تعطيل شدند؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
شما وقتی می دونی چیزی حرام است شما هستی که نباید فعل حرام انجام بدی ، یعنی این من و شمائیم که نباید به این شکل وام بگیریم
در ماجرای تحریم تنباکو مردم قلیون ها رو شکستند نه قلیون فروش ها !!!
فتوای یک مرجع تقلید فقط برای مقلدان ایشان لازم الرعایه است !!!
کاش سایتی بود که نشان می داد هریک از مراجع محترم تقلید چند نفر مقلد دارند ......
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
یه چند نفری هستن
آخه خرگوش یا حلاله یا حرام نمیشه گفت نصفش حلاله نصفش حرام.
نگاه کردن به رسانه میلی حرام است صد رحمت به ماهواره
جای امیدواری ست! هرچند برای اولین بار است!
دلیل این همه مشکلی که با گلزار داریدو واقعا نمی دونم که چرا هرچند روز یکبار به ایشون حمله میکنید
من طرفدار این اقا نیستم ولی واسم سوال بود که مشکل شما چیه باهاش
" که ظاهرا رضایت بدهند چون خبری نشده! " این جمله این گونه باید اصلاح شود : که ظاهرا رضایت دارند چون خبری نشده !
اگه بخوای حساب کنی خیلی از برنامه های تلوزیون در حال حاضر در حال قمار ودست برد به جیب مردم به بهانه های مختلف هستند .وچون بحث پول هست برخی پا رو اصول اتقادات ودین واسلام گذاشتن.متاسفانه
چرا جناب مکارم برای ربا خواری بانکها و دزدی و اختلاس و پارتی بازی و ویژه خواری آقازاده ها فتوی ندارند
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
اولا
آیت الله مکارم و بقیه علمای بزرگوار فتواهای محکمی رو در مورد موضوعات مورد نظر شما دارن که ظاهرا باید تعصب و دشمنی رو کنار بگذارید تا ببینید و بشنوید
دوما که قرار نیست مرجع در مورد اختلاس فتوا صادر کنه اختلاس گناه چه با فتوا و چه بی فتوا
سوما کاش جامعه کمی فقط کمی ادب داشت در مقابل بزرگان دینش حیف که ادب نیست
چاپ اسکناس بدون پشتوانه یا رفتن تو جیب ملت حلال است؟
با شناختی که از رئیس سازمان صدا و سیما وجود دارد ایشان درنگ نخواهد کرد.حق هم همین است و لاغیر
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی *** کاین ره که تو میروی به ترکستان است
بازهم یک بحث بی نتیجه ربای اسلامی بانکها ، لاتاری یا بلیط بخت آزمایی در تمامی شبکه های تاویزیونی و .... دیگه خسته شدیم
حداقل یکباردرباره گرانی چندده میلیونی خودرو وچندمیلیاردی مسکن استفتامیشد
زمانی فتوای مراجع راجع به اینگونه برنامه ها و بانکها قابل اجرا است که کشور تحریم نباشد و ایران بتواند به طور کامل مبادلات مالی و ارزی انجام دهد و بودجه لازم را به سازمانهای خود بدهد اگر امکان داشت انجام میداد بانکها هم همینطور دیدید که موسسات مالی در قالب نام ائمه هم نتوانست آنها را سالم نگه دارد و باعث هزینه های مالی زیادی برای کشور شد.
امروزه برای جذب مخاطب تلویزیون مجبور است سمت و سوی خود را تغییر دهد تا مخاطب خود را از دست ندهد
ایول دم حاج اقا مکارم گرممم
کلی از این برنامه پولی ها داریم صدا سیما که از جیب یه عالم ادم نااگاه پول میبرن
پاسخ ها
..
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
حالا مگه شمارو مجبور کردن شرکت کنی میتونی شرکت نکنی میتونی نبینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
نبین به تو چه اصلا
یه وام گرفتم دومیلیون نیم اقساط مانده که یکسال گذشته بیش از یک میلیون جریمه دیرکرد بهش خورده یعنی سود درسود ازم میخواند بگیرند چرا برای اینها جوابی ندارید بانکداریداسلامی کو
به نظر من این برنامه هیچ سودی ندارد طبق نظر مرجع تقلید باید تعطیل شود . این برنامه فقط حس پول دار شده بدون زحمت را ترویج میکند و در طولانی مدت خانمان سوز خواهد بود
امیدوارم این برنامه مسخره تعطیل بشه
مهم تر از همه وقت مردم عزیز هستش که چند ساعت صرف برنامه مسخره گلزار میشه تا بفهمه 20 سال پیش کدام بازیکن رفت مسافرت!
وای بر اینایی که با توقع ایجاد کردن، پول میچاپن
سلام لطفا یه گزارش هم درباره بازی زولا تهیه کنید که یه تحقیق دربارش انجام بدید متوجه میشید که همه چیز توش شانس و قماره واقعا ازتون خواهش می کنم اگه با کسایی بازیش می کنن حرف بزنید متوجه میشید چقدر پول از گیمرهاش میدزده پول های واقعا کلانی میدزده طوری که گرفتن یه صدا خفه کن واسه یه اسلحه اینقدر شانسیه که بچه ها براش حاضرا دویست تا سیصد هزارتومن پول بدن ولی از داخل بازی شانسشونو امتحان نکنن بعضی از اسلحه ها تا ششصد هفتصد هزار تومن حتی بیشتر خرید و فروش میشه چون بدست اوردنش شانسیه یا قسمت ارتقا اسلحه داره که کلا شانسیه و واقعا یه نوع قماره ممکنه تا یه میلیون خرج کنی ولی بازی بهت پیام میده ارتقا با شکست مواجه شد وهمه پولوتنو از دست میدید خواهشا یه تحقیقی دربارش انجام بدید چون اکثرا قشر نوجوان و جوان انجامش میدن واقعا از قمار و شرط بندی بدتره
اخه اگر قرار باشه چیزی حرام بشه باید توضیحی در بارش داده بشه. بعدش اگر برنامه ای این همه جایزه نداشته باشه که گلزار نمیاد مجریش بشه. به هرحال عده ای با چالش کشیدن معلوماتشون سعی می کنن شانسشونو امتحان کنن.
جرا پولی که صاحبان اپلیکیشن میگیرند غیر شرعی ندانستند.
فروغی می خواست عادل رو حذف کنه برنده باش رو آس کنه
بساطش جمع شد انشاالله خودش رفتنی میشه
عادل فردوسی پور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
مطمئن باش حذف فردوسي پور با چراغ سبز و حمايت عالي ترين مديران صدا و سيما نجام شده و فروغي فقط يك مهره و به قربانگو است.
باید این برنامه پخش بشه چون اصلا قمار نیست و برای حضور در این برنامه زحمت های زیادی کشیده میشه و تأثیر زیادی در مطالعه داره
ربا خواری جنگ با خداست!
قمار خوب نیست، ولی در مورد قمار چنین جمله ای به ما یاد داده نشده!
فکر میکنم اولویت های بزرگتری برای کشور وجود داره
در برنامه مسابقه نما به نما که روزانه پخش می شه مردم رو تشویق می کنن به 7024 زنگ بزنن و در مسابقه شرکت کنن . شماره ای که بهشون میگه فلان مبلغ روی قبض تلفنتون اضافه خواهد شد . به چندتا سوال جواب بدید. اگه روزی 10000 نفر هم زنگ بزنن و هر کدوم 10000 تومن پول بدن میشه صد میلیون . در حالی که این برنامه در سه بخشی که روزانه پخش میکنه حداکثر دو سه میلیون جایزه میده . اینم یه نوع کلاهبرداریه
پس تمام مسابقه ها حرام هستتد
قمار یعنی شرط بندی اینجا شرطی وجود ندارد و قمار نیاز به شانس داره و اینجا شَانس وجود نداره
گلزار هم مثل بقیه مچری ها حقوقش رو میگیره
خیلی هم چیز خوبیه که از شرکت کننده ها پول های کمی گرفته بشه و به ّبرنده مسابقه داده بشه
پس تمام مسابقه ها حرام هستتد
قمار یعنی شرط بندی اینجا شرطی وجود ندارد و قمار نیاز به شانس داره و اینجا شَانس وجود نداره
گلزار هم مثل بقیه مچری ها حقوقش رو میگیره
خیلی هم چیز خوبیه که از شرکت کننده ها پول های کمی گرفته بشه و به ّبرنده مسابقه داده بشه
این همه ناکارامدی دولت روحانی را ول کردند به این بنده خدا چسبیدند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
واقعا
آقای فروغی برای زمین زدن یک مجری پاک به چه روشهایی متوسل میشوی
سالمترین فرد در صدا سیما عادل فردوسی پور و برنامه نود هست که راضی به استفاده از ستاره مربع ها و خالی کردن جیب مردم نشد که باعث حذفش شد
آقاخواهشابه فرمایشات مراجع بزرگوارتقلیداحترام قائل بشید
ونگذاریدفرمایشاتشون زمین بمونه
دوستان اینو بدونن ،همانظور که عادل با۲۲سال سابقه از شبکه سه بیرون کردن ،گلزار رو هم بیرون میکنن ،دوستانی که چشم دیدن این افراد رو ندارن بدونن که کشور ما با این طرز تفکر هیچگاه پیشرفت نخواهد کرد ...دوستان به خودتون بیاید ، چرا هی یقه کسی رو میگیرید که چشم دیدن پیشرفتش رو ندارید؟
خوب حالا اگر چند ملیون نفر شرکت کرده باشند و پول داده باشن که سیوال بخرن این پول سر به فلک میزنه خیلی پول میشه اون وقت الان کجا رفت این پول هنگفت به این بزرگی و همین ... فقط تعطیل شد
تابناک دیدی که تعطیل شد! خاک توو سره هر چی آدمه نادونه. من به قمار بودن یا نبونش هیچ کاری ندارم. میخواد باشه نباشه به درک، اما همیشه دنبال اینن که با برنامه های پیامکی جیب مردمو خالی کنن و کمبوداشونو جبران کنن، آخر با یه جایزه مفتکی و ناچیز، یکی رو دلخوش میکنن و بقیه رو امیدوار نگه میدارن تا بیشتر به جیب بزنن! از این برنامه های پیامکی توو برنامه های مختلف صدا و سیما موج میزنه! تنها جنبه مثبت برنده باش، افزایش اطلاعات عمومی افراده که بسیار مفیده! تا علم هست، دنیا زنده است!
فقط اینجاش جالبه که فکر میکنن عجب برنامه ای ساختن که تو جشنواره جایزه بهترین دکور و... رو میخواستن در حالی که این برنامه کپی 100 درصدیه. تنها توجیهی که بدای ساخت برنامه میارن افزایش اطلاعات جامعه هستش!
حدس نتیجه مسابقه های فوتبال که دیگه واقعا قمار بنظر میرسه.
نمی‌دونم چرا مدیران قبل از انجام این کارهایی که کاملا شبهه ناک هست یه تحقیق و سوال نمیکنند؟ چون دغدغه این مسائل رو ندارن؟ اگر براشون مهم بود حداقل باید شک میکردن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل