بازدید 14482

فراکسیون پیگیری اقدامات متقابل رفتارهای خصمانه آمریکا تشکیل شد

نمایندگان مردم در خانه ملت، در حاشیه نشست علنی از تشکیل فراکسیون پیگیری اقدامات متقابل رفتارهای خصمانه آمریکا در مجلس، خبر دادند.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ 23 April 2019

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، سید جواد ابطحی، علی اکبر رنجبرزاده و سید حسین نقوی حسینی در حاشیه نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 3 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران از تشکیل فراکسیون پیگیری اقدامات متقابل رفتارهای خصمانه آمریکا خبر دادند.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی به عنوان یکی از اعضای هیأت رئیسه این فراکسیون در توضیح محور فعالیت‌های این فراکسیون، گفت: به دنبال علنی‌تر و جزئی‌تر شدن مقابله با آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران تا جایی که سپاه پاسداران را سازمان تروریستی خواندند این فراکسیون تشکیل شده است، همچنین با توجه به سایر اقدامات آمریکا مانند خروج از برجام و سفر به کشورهای مختلف با هدف توسعه تهدیدها و موضوع مطالبه مقام معظم رهبری همه نمایندگان به این جمع بندی رسیدند که اقدام عملی علیه آمریکا صورت بگیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جهت پیگیری طرح‌های مقابله با آمریکا و نظارت بر تهدیدات یا انجام اقدامات نمادین مثل اعلام بیانیه و مواضع از سوی مجلس به عنوان صدای ملت، جمعی از نمایندگان فراکسیون پیگیری اقدامات متقابل رفتارهای خصمانه آمریکا را تشکیل دادند. امیدواریم با همکاری سایر نمایندگان و همه دستگاه‌های ذیربط در یک سال باقیمانده از عمر این دوره مجلس بتوانیم در سطح تهدیداتی که نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته و مردم را تحت فشار قرار داده، اقدامات لازم را انجام دهیم. هدف از تشکیل این فراکسیون پیش دستی در برابر اقداماتی است که آمریکا علیه ما انجام می‌دهند.

سیدمحمدجواد ابطحی از دیگر اعضای هیأت رئیسه این فراکسیون در ادامه در خصوص فعالیت این فراکسیون، گفت: اقداماتی که دولت زیاده خواه آمریکا به همراه کشورهای مرتجع منطقه در حال انجام است، ما را به این فکر انداخت تا از موضع انفعال خارج شویم. دوست داشتیم این مصاحبه خبری در تنگه هرمز و جزایر سه گانه انجام می‌شد اما جلسات مجلس این اجازه را به ما نمی‌دهد. ما با این فراکسیون این پیام را به آمریکا می‌دهیم که فکر نکند ما دست بر روی دست گذاشته‌ایم بلکه خیلی از مسائل را نمی‌توان رسانه‌ای کرد. ما می‌دانیم که دشمن بیدار است و دشمنی می‌کند و آمریکا بداند که با یک مصوبه یا قطعنامه نمی‌تواند کار ما را تمام کند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: با ظرفیتی که نظام ما در درون خود دارد و تعاملی که با کشورهای منطقه برقرار کرده است ما می‌توانیم منافع آمریکا را در هر کجای دنیا هدف قرار دهیم.

اکبر رنجبرزاده از دیگر اعضای هیأت رئیسه این فراکسیون در خصوص محورهای فراکسیون پیگیری اقدامات متقابل رفتارهای خصمانه آمریکا، گفت: این فراکسیون دقیقاً در راستای تقویت پایه‌های انقلاب و مقابله مستقیم ملت ایران با دولت آمریکا شکل گرفته است. آمریکا از روی عصبانیت سپاه پاسداران را تحریم کرد و در طول این ۴۰ سال مانند ماری زخمی هر جا که توانست به ما نیش زد. منافع آمریکا اکنون به خطر افتاده است و ملت ایران و جهان اسلام بیدار شده و ذره‌ای عقب نشینی نخواهد کرد. این فراکسیون در مقابل تمام اقدامات آمریکا خواهد ایستاد و از اقتدار ملت پاسداری خواهد کرد زیرا راه پیروزی ملت ایران مقابله با آمریکا است.

در پایان سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی این فراکسیون در توضیح محورهای فعالیت این فراکسیون، یادآور شد: آمریکا به عنوان دشمن اصلی ملت ایران از سال‌های اولیه انقلاب هر روز، ماه و سال علیه ملت و انقلاب اسلامی، توطئه، رفتارهای خصمانه، تحریم و فشار را پیش گرفته است. ما نیز برای مقابله با این اقدامات آمریکا باید ساز و کارهای اجرایی و قانونی لازم را داشته باشیم و این فراکسیون نیز برای مقابله با رفتارهای خصمانه آمریکا تشکیل شده است و متقابلاً طرح‌های قانونی لازم تهیه خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: این فراکسیون بنا دارد رفتارهای خصمانه آمریکا را رصد و متناسب با آنها طرح‌ها و بیانیه‌های لازم را تهیه کند تا مجلس در مقابل این رفتارها ایفای نقش کند، طرح دو فوریتی تقویت جایگاه سپاه از جمله این موارد بود. تاکنون حدود 18 عنوان مطرح شده که درباره هر کدام می‌توانیم طرحی علیه اقدامات آمریکا تهیه کنیم تا یقه آمریکا‌‌یی‌ها را در حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر بگیریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر