بازدید 3466

طرح چند پرونده رسیدگی به تقلب علمی اساتید

کد خبر: ۸۹۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 23 April 2019
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به برنامه وزارت علوم برای مقابله با تقلب علمی از طرح چند پرونده تخلف اساتید و دانشجویان در این رابطه خبر داد.

به گزارش مهر، حسین سیمایی صراف با اشاره به آخرین وضعیت آئین نامه «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» گفت: این آئین نامه با امضای وزیر علوم به دولت ارسال شده است و در حال حاضر در دستور کار کمیسیون علمی دولت قرار دارد و جلسات آخر بررسی خود را طی می‌کند.

وی ادامه داد: تا جایی که توانسته‌ایم، بدون آئین نامه و با توجه به قانون، این موضوع را پیش برده‌ایم شکایات زیادی را در رابطه با مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی به دادگستری ارائه داده‌ایم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در خصوص اینکه آیا شکایاتی هم از پایان نامه فروشی‌ها داشته‌اید گفت: در این رابطه نیز شکایاتی را به دادگستری ارائه داده‌ایم و همچنین چند پرونده تخلف در این خصوص نیز مربوط به دانشجویان و اساتید است که مطرح شده است.

به گزارش مهر، معاون حقوقی وزیر علوم پیش از این عنوان کرده بود، هم اکنون خلاءهای قانونی برای برخورد با تقلب علمی، رفع شده و زمان آن رسیده است که مدیران حقوقی دانشگاه‌ها در بخش‌های پیشگیری و مقابله اقدام‌های جدی را انجام دهند.

سیمایی صراف همچنین تاکید کرده بود: اگر کاری متقلبانه باشد، دانشجو یا استاد مربوطه در قبال آن مسؤولیت پیدا می‌کنند و در صورت تأیید تقلب، مجازات‌هایی مانند محرومیت از تحصیل و ابطال مدرک به همراه دارد.

به گفته وی در راستای پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی وظایفی برای وزارت علوم و دانشگاه‌ها تعریف شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان