بازدید 2999
۱
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقب نشینی شاخص کل بورس از کانال ۲۰۶ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه سوم فروردین ماه ۹۸، با کاهش  ۵۳ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۲۱ واحد رسید. این در حالی است که روز شنبه در آخرین روز کاری فروردین ۹۸، شاهد جهش ۴۴۶۴ واحدی معادل ۲.۲۳ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۹۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 22 April 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه سوم فروردین ماه ۹۸، با کاهش  ۵۳ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۲۱ واحد رسید. این در حالی است که روز شنبه در آخرین روز کاری فروردین ۹۸، شاهد جهش ۴۴۶۴ واحدی معادل ۲.۲۳ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۵۸ هزار و ۸۸۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همانند روز شنبه، با رشد ۹۴ واحدی معادل ۰.۲۳ رصد، عدد ۴۰ هزار و ۷۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۵ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد به رقم ۲۸ هزار و ۳۹۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۴۷ واحد کاهش معادل ۰.۱۵ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۰ هزار و ۴۷۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۴۲ واحد کاهش معادل ۰.۱۶ درصد به رقم ۱۵۲ هزار و ۹۹۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۴۷ واحد افزایش معادل ۰.۲۱ درصد همراه بود و عدد ۳۹۵ هزار و ۱۷۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۱۵ داشت و در سطح ۲۰۶ هزار و ۸۳۵ واحد قرار گرفت.
بورس
 
در معاملات امروز، نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۷۷ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۱۵۲ واحد، نماد ومعادن متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۲۹ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۱۱۱ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۰۹ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۸۲ واحد و نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۷۱ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۱۲۱ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۱۱۰ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۰۰ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۹۳ واحد و نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۷۱ واحد افزایش، بیشرین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
طی معاملات امروز نمادهای شرکت فرآورده‌های‌ نسوز پارس‌ (کفپارس۱) و سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ ومعدن‌ (وصنعت۱) متوقف و در آنسو نمادهای معاملاتی شرکت معادن بافق(کبافق)، کارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان(قثابت)، سرمایه گذاری ساختمان ایران(وساخت)، گروه دارویی البرز(والبر)، مارگارین(غمارگ)، سرمایه گذاری ایران خودرو(خگستر)، تامین سرمایه نوین(تنوین)، گلوکوزان(غگل) و سیمان فارس(سفار) بازگشایی شدند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۶ میلیارد و ۸۷۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۸۷ هزار و ۱۵۳ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نتیجه دلالی اخرش همینه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر