بازدید 24265

تصویری‌از پوپک؛اولین وزنه‌بردار زن ایران درقهرمانی‌آسیا

پوپک بسامی تنها دختر وزنه بردار ایران در قهرمانی آسیا در چین نیست. مریم زارع، ابریشم ارجمندخواه ، الناز باجلانی،سیده الهام حسینی، مرضیه قنبری و پریسا جهان فکریان سایر دختران وزنه بردار ایران در میدان چین هستند.
کد خبر: ۸۹۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 22 April 2019

وزنه برداری زنان ایران امروز را به خاطر می‌سپارد. برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری ایران تیم ملی ایران در بخش زنان در مسابقات بزرگسالان آسیا حضور پیدا کرده است و طبق برنامه، پوپک بسامی وزنه بردار دسته ۵۵ کیلوگرم ایران اولین عضو تیم ملی بود که روی تخته رفت.

به گزارش تابناک ورزشی، پوپک بسامی در رقابت گروه B. دسته ۵۵ کیلوگرم با مجموع ۱۴۳ کیلوگرم به کار خود پایان داد و در جمع ۵ وزنه بردار حاضر در گروه B. دسته ۵۵ کیلوگرم به مقام چهارم رسید. پوپک با این حضور در تاریخ وزنه برداری ایران جاودانه شد و لقب اولین را برای همیشه با خود خواهد داشت.

پوپک اولین وزنه بردار زن ایران در قهرمانی آسیا شد

نکته جالب در مورد بسامی این است که او با وجود اینکه قد بلند نیست، اما به دلیل چابکی و فیزیک بدنی مناسب در لیگ‌های بسکتبال ایران به میدان رفته است. او در سال‌های گذشته در تیم‌های آناهیتا بنا کرمانشاه در لیگ دسته اول و معراج کرمانشاه در سوپر لیگ بسکتبال بانوان بازی می‌کرد و زیر نظر الهه دارستانی مربی تیم ملی بسکتبال ۳ نفره ایران در المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین مشغول به فعالیت بوده است.

گرچه او اصالتاً کرمانشاهی است، اما با مهاجرت به تهران، اکنون با نام استان تهران در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کند و پس از راه اندازی وزنه برداری زنان به سمت این رشته گرایش پیدا کرده و اکنون به یک وزنه بردار ملی تبدیل شده است. مسیری که در سال‌های حضورش در عرصه بسکتبال حتی فکر آن را هم نمی‌کرد.

پوپک بسامی تنها دختر وزنه بردار ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در چین نیست. در وزن ۵۹ کیلوگرم مریم زارع، در وزن ۶۴ کیلوگرم ابریشم ارجمندخواه و الناز باجلانی، در وزن ۷۱ کیلوگرم سیده الهام حسینی، در وزن ۷۶ کیلوگرم مرضیه قنبری و در وزن ۸۷ کیلوگرم پریسا جهان فکریان سایر دختران وزنه بردار ایران در چین هستند. سایت insdie the games چند روز قبل در گزارشی با اشاره به اولین حضور ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در بخش زنان نوشت: لحظه تاریخی وزنه برداری زنان ایران فرا رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
شما که این مسابقات رو نشون نمی دید دیگه به حال ما ملت چه فرقی میکنه در مسابقات بین المللی شرکت کنیم یا نکنیم .
تغییر تدریجی است باید ذره ذره شروع و به هدف رسید. آفرین بر دختران ایران زمین. باعث افتخار همه ما آقایون هستند و دعای ما همیشه بدرقه راه تمام دختران ایران زمین. نمیدونم چرا برخی از بردن نام ایران زمین داغون میشن. زنده و پاینده باد ایران ایران من ایران ما.
چقدر ما بدبخت شدیم که هر چی غربی ها انجام می دهند بدون آنکه روی آن فکر کنیم ما هم باید انجام می دهیم!
جدا جنس مرد و زن یکی خلق شده است؟؟؟
چرا فکر می کنیم اگر کارهائی که مردان انجام می دهند مثل ورزش وزنه برداری را باید خانمها هم انجام دهند؟؟
آیا جنس زن در لطافت آفریده نشده است؟؟؟
خیلی از فعالیتها هست که زنان انجام می دهند و مردان از انجام عاجز هستند و این بدین معنی نسیت که جنسی بر جنسی دیگر قالب یا برتر باشد.
پاسخ ها
ilia
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
بدبختی خودتو به همه نسبت نده
اوج بدبختی و خراب شدن نهاد خانواده و زندگی
این کارها افتخار ندارد
شتر سواری دولا دولا
چقدر از دور؟؟؟؟؟
پاسخ ها
سامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
حالا تو چیو میخواستی ببینی که غصه دوریشو میخوری؟ همینقد بسته
مثلا حجابه؟؟؟ خودتونو مسخره کردید؟؟؟؟ یا حجاب یل بی حجاب.!!!
دورود بانو
وقتی حتی تصویر یک زن ورزشکار موفق و قهرمان ایرانی با حجاب کامل اینطور از دور نشان داده میشود چه انتظاری برای موفقیت رنان این کشور داردیبه زنان ایرانی اگر فرصت داده شود در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن دارند
برای نویسنده خبر: وزنه برداری برای کسی جاودانگی نمی آورد. بهتر است بنویسید نام او در تاریخ ورزش کشور ماندگار شد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر