بازدید 3950
۳

حریرچی: ۲۵ درصد دانش‌آموزان چربی خون بالا دارند

کد خبر: ۸۹۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ 22 April 2019
معاون کل وزارت بهداشت گفت: از هر ۱۰ نوجوان، ۸ نفر کمتر از یک ساعت فعالیت ورزشی دارند و ۲۵ درصد دانش‌آموزان چربی خون بالا دارند.
 
به گزارش «آزادی» به نقل از فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در مراسم سفیران سلامت دانش‌آموزی که در شهرری برگزار شد، اظهار داشت: از زحماتی که دوستان برای سلامت دانش‌آموزی کشیده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی گفت: افتخار دارم در خدمت نمایندگان سفیران سلامت دانش‌آموزی باشم که این افراد ۱۶ درصد دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهند و نقش کلیدی در سلامت جامعه ایفا می‌کنند؛ سلامت نسل بعدی با رفتار‌های دوران نوجوانی و دانش‌آموزی شکل می‌گیرد و بسیاری از رفتار‌های پرخطر و غرب‌گرایانه مانند رفتار‌هایی نظیر چاقی و مصرف غذای ناسالم و تمایل به مصرف مواد مخدر و رفتار پرخطر جنسیتی در این سن شکل می‌گیرند.

حریرچی افزود: اقدامات مهمی در زمینه سلامت دانش‌آموزان شکل گرفته و بهبود زیادی داریم؛ از هر ۱۰ نوجوان ۸ نفر کمتر از یک ساعت فعالیت ورزشی دارد؛ ۲۵ درصد دانش‌آموزان چربی خون بالا دارند و از هر ۱۰ نوجوان یک نفر چاق، یک نفر اضافه وزن و دو نوجوان چاقی شکمی دارند.

وی گفت: ۲۵ درصد دانش‌آموزان به طور مرتب مسواک نمی‌زنند و یکی میان وعده ناسالم مصرف می‌کند؛ باید دست در دست هم دهیم تا رفتار خود را تصحیح کنیم و آن را به عادت و خصیصه تبدیل کنیم که معلمان و مسؤولان ور این زمینه نقش مهمی دارند.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: ۸۰ درصد مرگ‌ومیر‌ها به دلیل بیماری غیر واگیر است؛ ۳۲ درصد بالغین یک عامل روانپزشکی دارند که نیازمند مداخله است.

حریرچی گفت: در بالغین بالای ۴۰ سال شاخص پوسیدگی و پرکردن و کشیدن دندان حدود ۱۲ نفر است که دندان پوسیده دارند و ریشه آن رعایت نکردن بهداشت دهان در کودکی است.

به گزارش فارس، قائم مقام وزارت بهداشت در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ما دو میلیون سفیر سلامت دانش‌آموزی در کشور داریم که فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند.

وی افزود: در دوره نوجوانی بسیاری از رفتار‌های سلامت دانش‌آموزان و نوجوانان شکل می‌گیرد و بیماری‌های غیر واگیر مانند مصرف الکل، مواد مخدر و رفتار‌های پرخطر در دوره نوجوانی شروع و در جوانی ادامه پیدا می‌کند.

حریرچی ادامه داد: در دوران نوجوانی اثرات فردی، اجتماعی و اقتصادی اثرگذار است و امروزه از هر ده نوجوان دانش آموز یک نفر چاق، دو نفر اضافه وزن و دو نوجوان دچار چاقی شکمی هستند.

وی ادامه داد: از هر ۴ دانش‌آموز یک نفر مبتلا به چربی خون بالا و از هر ۱۰ دانش‌آموز نیز ۸ نفر کمتر از نیم ساعت فعالیت فیزیکی مناسب دارند و این در حالیست که نوجوانان در این سن باید فعالیت فیزیکی خوبی را داشته باشند.

وی بیان کرد: سفیران سلامت آموزش‌های خوبی را به دیگر دانش‌آموزان و خانواده‌های خود ارائه می‌دهند.

حریرچی گفت: سفیران سلامت باعث شده‌اند تا در آینده جوانان و آینده‌سازان کشورمان سالم‌تر باشند و جمعیت فعلی به سمت رفتار‌های کم خطر برود.

وی یاد آور کرد: ما به شدت پیگیر بسته‌های حمایتی هستیم و سعی کرده‌ایم این بسته‌های حمایتی ادامه پیدا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
این 25درصدی ها فرزندان 4درصدی ها نیستن؟!
زیاد نگران نباش با تحریمات چربی خونشان پایین می اید
وقتی اموزش پرورشت مکتب خونه ای باشه
کلی درس بیخود باشه ولی درسی مثل تربیت بدنی صرفا توپ بازی باشه
وقتی معلم ورزش ها آدمای بی اخلاق و مغرور باشن که حال هیچ بچه ای رو نداشته باشن
وقتی برای کنکور مجبوری ۱۸ کتاب مختلف رو بخونی که خیلیشونم بدرد نخورن
تهش میشه این
خاک تو سرمون با این برنامه ریزی اموزشی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار