بازدید 8434

۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد خسارت اولیه ناشی از سیل/ پیش‌بینی بارش باران و برف در مناطق وسیعی از کشور/ قطع برق خرمشهر با یک انفجار

اوضاع عجیب آب و هوایی که مدتی است بر کشورمان حاکم شده ظاهرا تمامی ندارد، چون پیش بینی‌ هواشناسی، حکایت از ورود دو جبهه بارشی در روز‌های آتی به کشورمان دارد که اولی قرار است مناطق شمال غربی کشورمان را به دمای صفر درجه برساند و زمستانی کند و دومی احتمالا به وقوع سیلاب‌هایی در مناطق شمال شرقی تا جنوب کشور منجر خواهد شد!
کد خبر: ۸۹۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 21 April 2019
تابناک اجتماعی -
همزمان با فروکش کردن آب در بخش‌هایی از استان خوزستان و بازگشت مردم به روستاهایشان در مناطق سیل زده، نگرانی‌های جدیدی توجه همگان را به خود جلب می‌کند؛ نگرانی‌هایی گاه مهم‌تر از تلاقی مد اکبر و سیلاب در آبادان و خرمشهر.

به گزارش «تابناک»؛ با فرا رسیدن اردیبهشت ماه، گرمای هوا رو به افزایش گذاشته و تابستان زودرس در نقاط گرمسیری کشورمان خودنمایی می‌کند؛ گرمایی که کمک حال بزرگی برای تبخیر آب‌های جمع شده در استان خوزستان خواهد بود، اما قادر به رفع مشکل از بیخ و بن نیست.

این را هشدار‌های بهداشتی نشان می‌دهد که تأکید دارد راکد شدن آب‌های به دام افتاده در سطح زمین‌ها و مزارع و مجاورت شهر‌ها و روستاها، بستر مناسبی برای رشد بیماری‌ها و انگل‌ها و حشرات است و سلامت مردم را تهدید می‌کند. سلامت مردمی که هنوز برخی شان از خطر سیلاب هم رهایی نیافته اند.

اوضاع و احوال عجیبی که ظاهرا تمامی هم ندارد، چون پیش بینی‌های هواشناسی حکایت از ورود دو جبهه بارشی در روز‌های آتی به کشورمان دارد که اولی قرار است مناطق شمال غربی کشورمان را به دمای صفر درجه ببرد و زمستانی کند و دومی احتمالا به وقوع سیلاب‌هایی در مناطق شمال شرقی تا جنوب کشور منجر خواهد شد!

شدت سیلاب منطقه سیستان تحت کنترل است
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۸:۵۳

موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با آمادگی های ایجادشده به جز چند روستای شهرستان هیرمند که امروز با شدت یافتن سیلاب در معرض خطر قرار گرفتند و همه ساکنان آنها تخلیه شدند، این سیلاب در حال حاضر مشکل جدی ایجاد نکرده است.

وی گفت: از یکماه گذشته اقدامات ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان آغاز شده بطوریکه در این مدت 31 نقطه آسیب پذیر منطقه سیستان شناسایی شده و نسبت به ترمیم و اصلاح آنها اقدام شده است. استاندار سیستان و بلوچستان باتاکید برآمادگی همه اعضای ستاد مدیریت بحران استان، ازمردم خواست باهمکاری خود با این ستاد ادامه دهند و به هشدار ها توجه کنند.

اعزام ماشین‌آلات شرکت نفت و گاز آغاجاری به شادگان
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۷:۵۱

ابراهیم پیرامون، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از اعزام ماشین‌ آلات سنگین ترابری این شرکت به شادگان خبرداد و گفت: بنا به درخواست ستاد بحران بخشی از ماشین‌آلات سنگین ترابری شرکت مستقر در شهرستان‌های حمیدیه، کارون و اهواز جهت خدمات رسانی به شهرستان شادگان اعزام شدند.

وی افزود: این ماشین‌آلات از ابتدای شروع بحران و وقوع در استان خوزستان به مناطق سیل زده اهواز، حمیدیه، کارون و روستاهای همجوار اعزام شدند که پس از پایان ماموریت بنا به درخواست ستاد بحران به شهرستان شادگان اعزام شدند. تا کنون با توجه به نیاز شهرستان شادگان، چهار دستگاه کمرشکن، یک دستگاه بیل مکانیکی، دو دستگاه لودر و دو دستگاه ایسوزو اعزام شده است.

اردوگاه اسکان اضطراری بام‌دژ تخلیه شد
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۵:۰۹

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت امدادرسانی و اسکان مردم مناطق سیل‌زده در استان خوزستان اظهار کرد: در خوزستان اوضاع تحت کنترل است. ضمن اینکه یک تیم فنی و کارشناسی و متخصص، ورودی و خروجی سدها را کنترل می‌کنند.

وی اضافه کرد: در آبادان یک مقدار آب به خاطر «مد اکبر» در حال ورود به برخی مناطق بود که با تلاش صورت گرفته، مانع از ورود آب شدیم و الان تمام تلاش‌مان در جهت ترمیم و تقویت سیل‌بندها و در جاهایی منحرف کردن آب به سمت دریا و دشت‌هاست.

سعیدی در ادامه از بارگشت مردم برخی مناطق سیل‌زده خوزستان به خانه‌هایشان به دلیل برطرف شدن آبگرفتگی و نبود خطر سیل، گفت: در هویزه تعداد 85 خانوار به خانه‌هایشان بازگشتند و اردوگاه اسکان اضطراری بام‌دژ نیز تخلیه شد و مردم به خانه‌هایشان بازگشتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: البته پیش از بازگشت مردم به خانه‌هایشان، گروهی متشکل از مهندسان و متخصصان بنیاد مسکن، شهرداری و نظام مهندسی، استحکام خانه‌ها را بررسی می‌کنند و در صورتی که خطری نباشد، مردم به خانه‌هایشان باز می‌گردند ضمن اینکه در این مرحله نیز بسته‌های غذایی توسط هلال احمر بین خانوارها توزیع می‌شود.

محور ریلی خرمشهر - اهواز مسدود شد
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۵:۰۷

مدیر کل راه آهن جنوب از مسدود شدن محور ریلی خرمشهر اهواز به سبب آبشویی زیر خط راه آهن بر اثر سیلاب خبر. داد.

عبدالکریم درویش زاده در گفتگو با مهر افزود: این محور تا اطلاع ثانوی و برطرف شدن سیلاب مسدود خواهد بود. مسافران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره حرکت قطارها و آخرین وضعیت مسیرهای ریلی با سامانه صدای مسافر به شماره تلفن ۵۱۴۹-۰۲۱ تماس حاصل بگیرند.

انفجار تریلی در خرمشهر به قطع برق شهر انجامید
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۵:۰۶

انفجار یک دستگاه تریلی در خرمشهر باعث قطعی برق سراسری در این شهرستان شد. سخنگوی آتش نشانی خرمشهر در گفتگو با مهر در این باره گفت: حدود ساعت ۱۴ امروز بی احتیاطی یک راننده تریلی ۱۸ چرخ به انفجار تریلی و قطع برق شهرستان شد.

میلاد جعفری در رابطه با این اتفاق توضیح داد: یک دستگاه تریلی بارکش ۱۸ چرخ پس از تخلیه بار در کارگاه در جاده کمربندی خرمشهر، بر اثر بی احتیاطی راننده از قسمت اتاقک خودرو با سیم‌های فشار قوی برق برخورد کرد و مخزن تریلی منفجر شد.

وی با اعلام اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: جان راننده تریلی نجات یافت و تنها به قطعی برق انجامید.

لازم به تاکید است برق خرمشهر بعد از یک ساعت قطعی مجدد وصل شد.

نارضایتی مردم آبادان از وضع آب و فاضلاب
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۴:۰۸

عامر کعبی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت مناطق سلیچ و ذوالفقاری که در محل شهرداری مرکزی برگزار شد با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در آبادان به ویژه در حوزه آب و فاضلاب گفت: در آبادان ناکارآمدی وزارت نیرو به ویژه در بخش آب و فاضلاب قابل مشاهده است و متأسفانه نارضایتی‌هایی که در این باره در میان شهروندان ایجاد می‌شود متوجه شهردار، شورای شهر و نمایندگان است.

وی افزود: با وجود سختی تخصیص و جذب اعتبارات عمرانی اما دستگاه‌های اجرایی از این اعتبارات استفاده مطلوبی نمی‌کنند در حالی که اگر این مبالغ به خوبی مدیریت می‌شد بخش مهمی از نارضایتی مردم کاهش می‌یافت.

کعبی اظهار کرد: ما با هیچ دستگاهی تعارف نداریم. از طریق وزارتخانه‌های نفت، ارتباطات و نیرو تمام کوتاهی‌ها را پیگیری می‌کنیم زیرا باید پاسخگوی مردم و نگرانی‌های آنان در خصوص مشکلات عمرانی شهر باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مناطقی از آبادان همچون سلیچ شرقی و غربی، سده، مسکن مهر، علوانیه، جمشید آباد و ذوالفقاری مشکلاتی وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی ما می‌توانستند آنها را برطرف کنند. متأسفانه با وجود آمارهای مختلف و نجومی که از سوی بعضی سازمان‌ها منتشر می‌شود، آنچه امروز شاهدیم؛ نارضایتی بیشتر مردم از وضعیت موجود است.

کعبی گفت: از شهردار آبادان می‌خواهیم تا اسامی دستگاه‌هایی که با شهرداری همکاری لازم را ندارند و بر سر راه اجرای پروژه‌های عمرانی، مشکل آفرینی می‌کنند را به نمایندگان دهد تا از ابزار نمایندگی برای برخورد با آنان استفاده کنیم.

ویدئو: آبگرفتگی در محور اهواز - آبادان
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۳:۳۳

محور اهواز به سمت آبادان بیش از یک هفته است به دلیل ابگرفتگی مسدود شده و برخی ساکنان مناطق اطراف این جاده به سختی در آن تردد می‌کنند. پایانه مرزی چذابه که در انتهای این محور قرار دارد به دلیل آبگرفتگی تعطیل شده و صادرات از این پایانه انجام نمی‌شود.

تعداد بازدید : 236
از سفر به شمال و شمال غرب کشور پرهیز کنید
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۲:۴۱

بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به فارس گفت:‌ سامانه بارشی جدیدی از بعدازظهر شنبه وارد کشور شده است و در بعضی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید موقت داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ارتفاعات و نقاط سردسیر نیز بارش برف داشته‌ایم، گفت:‌ استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات شرق سمنان نیز با ورود سامانه بارشی در آماده‌باش قرار گرفتند که بیشترین باران تجمعی را در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی داشته‌ایم که بین ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر بوده است.

وی گفت: در روز دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه نیز باراش باران را در ارتفاعات و نقاط سردسیر کشور خواهیم داشت و بارش برف در استانهای گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی شده است که بیشترین بارش تجمعی بین ۳۵ تا ۴۰ میلیمتر نیز در گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در ارتفاعات غربی، بارش برف در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، شمال خوزستان و دامنه البرز، قزوین، تهران و شمال سمنان که بیشترین میزان باران تجمعی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر است پیش‌بینی شده.

وی گفت:‌ در خراسان شمالی، خراسان رضوی، غرب کرمان و شمال هرمزگان هم رگبار و بارش باران پیش‌بینی شده است که بیشترین میزان بارش تجمعی ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه، در شمال غرب و جاده‌های کوهستانی البرز و شرایط جدی مخاطره‌آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک و برف به هم‌وطنان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری به شمال و شمال غرب کشور پرهیز کنند و اگر هم در سفر هستند، از وضع هوای مسیر اطلاع داشته باشند و با انجام رعایت نکات ایمنی، سفر خود را ادامه دهند و با این اقدام می‌توانند در کاهش ریسک مخاطرات احتمالی کمک کنند.

هشدار درباره تردد از جاده آبادان-ماهشهر
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۲:۲۶

سرگرد بهنام طیبی، رئیس پلیس راه آبادان امروز در جمع خبرنگاران به حجم بالای آبگرفتگی و سیلاب در جاده آبادان ــ اهواز اشاره کرد و گفت: با توجه به اعلام هشدار به رانندگان که از این جاده گذر نکنند اما متأسفانه برخی از رانندگان همچنان این مسیر را برای تردد انتخاب می‌کنند.

وی با ابراز این‌که رانندگان خاطی نیروهای امدادی را دچار مشکل کرده‌اند، بیان کرد: امروز و روزهای گذشته چندین خودرو در سیلاب گیر افتادند که با کمک نیروهای امدادی نجات پیدا کردند. آب در اطراف جاده به حجم بالایی رسیده اما از طریق سیل‌بندها هنوز در جاده نفوذ نکرده است.

وی با یادآوری پر بودن جاده شادگان دارخوین از روان‌آب‌ها خاطرنشان کرد: رانندگان برای سفر به شادگان مسیر سه‌راهی خور دورق را به‌ عنوان جاده جایگزین انتخاب کنند.

۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد خسارت اولیه ناشی از سیل
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۰:۲۶

به گزارش تسنیم، علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از یکی از اردوگاه‌های اسکان اضطراری اهواز با اشاره به امدادرسانی به 450 هزار نفر در سطح کشور در سیل اخیر اظهار داشت: 220 هزار نفر اسکان اضطراری شده‌اند.

وی با اشاره به استقرار 140 هزار نفر در اردوگاه‌های اسکان اضطراری بر اثر وقوع سیلاب بیان کرد: سیل اخیر با توجه به برآوردهای اولیه باعث خسارت 40 هزار میلیارد تومانی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور به تخریب منازل مسکونی مناطق سیل‌زده بر اثر سیلاب اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: ساکنان این منازل در اسکان‌های اضطراری مستقر شده‌اند و برای بازگشت‌ آنها مقدمات بازسازی و بهسازی باید انجام شود.

موج باران و برف در راه کشور
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۰:۰۷

ترکیب دو موج بارشی از سمت خلیج فارس و ابر‌های بالاتر از فردا موجب بارش‌های خوبی در کشور می‌شود. اصغری، کارشناس هواشناسی با اعلام این مطلب گفت: شمال غرب نشینان کشور منتظر برف باشند بطوری که در استان‌های اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی، کردستان دما به زیر صفر می‌رسد. همچنین برای امروز در شمال شرق کشور، استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرانه‌های دریای خزر و شمال غرب انتظار وقوع رگبار‌های خفیف و پراکنده را داریم.

به گزارش صداو سیما، این کارشناس هواشناسی با اشاره به احتمال جاری شدن رواناب‌ها به شکل نقطه‌ای و محلی گفت: در استان‌های بوشهر، جنوب فارس، کرمان، شمال هرمزگان، ​بخش‌هایی از یزد، ​خراسان جنوبی بارش‌ها قابل توجه خواهد بود. یکی از هسته‌های بارش در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی مستقر می‌شود و بارندگی خوبی برای گلستانی‌ها هم ظاهر خواهد شد.

وی افزود: برای خوزستان، ایلام و کرمانشاه بارش‌ها قابل توجه نخواهد بود، اما آب‌های جنوبی به دلیل وزش باد مواج می‌شوند و صاحبان شناور‌های سبک حتما به این نکته توجه کنند.

ادامه امدادرسانی هلال‌احمر به سیل‌زدگان
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۰۸:۰۱

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، گفت: از تاریخ 25 اسفند 97 لغایت 30 فروردین 98 در 31 استان کشور بیش از 3400 شهر، روستا و محورهای کوهستانی به 602هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از 290هزار نفر اسکان اضطراری داده و 8345 نفر توسط نیروهای امدادی و بالگرد به مناطق امن انتقال یافتند. در این روزها 4809 دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از 57هزار و 7 مورد تخلیه آب از منازل انجام شد و بیش از 21هزار نیروی عملیاتی در قالب 5165 تیم امدادی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات روزهای گذشته، استفاده از توان امدادهوایی جمعیت هلال‌احمر بوده که در این مدت نسبت به انتقال بیش از 785هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی 915 ساعت پرواز بالگردهای جمعیت و انتقال 2802 از امدادگران و نجاتگران اقدام کرده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات اضافه کرد: امدادرسانی در ایلام، گلستان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان ادامه دارد.

برخی مناطق خرمشهر در معرض خطر هستند
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۰۸:۰۰

عبدالله سامری، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شامگاه جمعه در جلسه ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: در منطقه نزدیکی سه راه جفیر شب گذشته سیل بند شکسته شد و این شکستگی که عرضش تنها یک متر بود و می‌شد با ۵۰ تا ۱۰۰ گونی رفع شود حالا به خاطر اهمال سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی حالتی بحرانی به خود گرفته است.

به گزارش مهر، وی افزود: آب از طریق این شکستگی کوچک نفوذ و تا نزدیک جاده امام جعفر صادق (ع) پیشرویی کرده که باعث نا آرامی مردم آن منطقه نیز شده که خواهان همکاری تمام دستگاه‌ها برای رفع این شکستگی و جلوگیری از پیشروی بیشتر آب هستیم.

نماینده مردم خرمشهر، از مینوشهر به عنوان دیگر نقطه در معرض تهدید در شهرستان خرمشهر یاد کرد و گفت: در جزیره مینو نیز منطقه بحرانی است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت. تا زمانی که خاکریز در مینوشهر برداشته نشده بود مینوشهر را خطر خاصی تهدید نمی‌کرد اما اکنون خاکریز برداشته شده و منطقه در معرض خطر است. خواهان تقویت هرچه بیشتر سیل بندها مینوشهر با کمک جهاد نصر و منطقه آزاد هستیم.

نماینده مردم خرمشهر همچنین به نحوه احداث برخی سیل بندها ایجاد شده توسط شهرداری خرمشهر در محدوده شهری انتقاد کرد و گفت: نهرهای احداث شده در محدوده نهر ۳ تا ۵ روستای محرزی خرمشهر در عمل سیل بند نیست و باید تحکیم و تعریض شوند. تحکیم سیل بندهای انهار ۳، ۴، ۵، مقابل شهرداری قدیم خرمشهر و مسدود کردن انهار در منطقه پوزه کعبی ها را نیز خواستاریم.

سامری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص لزوم تبادل اطلاعات میان ایران و عراق درباره دبی رودخانه‌های سیلابی عراق، اظهار کرد: وزارت نیرو و خارجه ایران اطلاعاتی در رابطه با سیلاب آمده از سوی عراق در دست ندارند و این امر به این دلیل است که عراق هم اطلاعاتی خاصی ندارند و استاندار بصره تنها از احداث سیل بندی که مانع ورود آب دجله و فرات به اروند می‌شود، سخن گفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
پرویز فتاح وزیر سابق نیرو گفت :
من به عنوان کسی که متخصص آب است و مدتی هم وزیر نیرو بوده می‌دانم که می‌شد این حادثه در خوزستان رخ ندهد. حتماً پیش‌بینی‌ها در مدیریت مخازن سدها اشکال داشته است

این مدیران اصفهانی و یزدی که این خسارت رو ببار آوردند باید محاکمه شوند
نابود کردند یک کشور رو.
چهل هزار میلیارد تومن که بخش اعظم اون متعلق به خرابی خوزستان هست که مطمئنا این رقم بیشتر خواهد شد
و چه خسارتهای روحی روانی که قابل چبران نیستند چه کسی باید پاسخ بده ؟؟

از مدی العموم میخواهیم به کار این مدیران رسیدگی کند
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
حاتم طایی بخشی




از جیب مردمی که نان شب ندارند؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
احداث چند سد متوالی در مسیر رود های خوزستان بسیار خطرناک هست . من نظرم این هست که اگر در مسیر رودی چند سد ساخته شود مثلا پنج تا سد فقط کافی هست برای یکی از این سدها به دلایل خیلی زیاد مثلا سست شدن زمین . زمین لرزه و فشار اب و رسوبات . با خرای شدن یکی از این سدها فاجعه بزرگی رخ خواهد داد چون با تخریب یکی از انها کل سدها توان دخیره این اب و فشار را نخواهند داشت لطفا کارشناسان از تجربه ممالک پیشرفته استفاده کنند این سیاه نمایی نیست بلکه پیش بینی و پیش دستانه من هست چون سی سال تجربه فنی در کار وزارت نیرو در انتقال برق را دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
عملکرد ایشان در زمان وزارت مشخص است
باند بازی این مدیران اصفهانی و یزدی که فقط به فکر منافع استانهای خودشون هستند باعث این ویرانی شده
فقط خوب دقت کنید که پرویز فتاح وزیر سابق نیرو چه گفته :

من به عنوان کسی که متخصص آب است و مدتی هم وزیر نیرو بوده می‌دانم که می‌شد این حادثه در خوزستان رخ ندهد. حتماً پیش‌بینی‌ها در مدیریت مخازن سدها اشکال داشته است


این نتیجه باند بازی و ژن های برتر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
شما میشه بفرمایید چطور از این خرف وزیر نیرو چنین نتیجه ای گرفتید جناب دایی جان ناپلیون بگید تا ما هم بفهمیم در ضمن از تابناک به خاطر انتشار یکسویه نظرات تشکر میکنم
ناشناس
| Australia |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
کد خبر: ۸۹۱۷۹۰ تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ -

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون نقدهایی به عملکرد ز دارند، گفت: دی و بهمن سال گذشته در این کمیسیون هشدارهای لازم درباره احتمال این حوادث به وزیر نیرو داده شد اما به دلیل بی توجهی، اقدامات لازم در این زمینه انجام نگرفت.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این نشست رضا اردکانیان وزیر نیرو و مدیران آب و برق خوزستان حاضر بودند.

من این خبر رو از تابناک گذاشتم که بدونی چه خبر هست

درضمن تابناک برای نشر نظر من باید از شما اجازه بگیره؟

من نه توهینی کردم نه حرف غیر واقعی و نه تهمت

شما چرا نارحت هستی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
ناراحتم چون حرفهای تفرقه افکنانه شما که دایم دنبال نفرت پراکنی هستید تا جایی که خسارات سیل ویرنگر را هم به مردم شهرهای دیگر نسبت میدهید چند تا چند تا و بی کم وکاست منتشر میکند وجوابهای مستدل دیکران را منتشر نمیکند چون سایت تابناک خودش در به وحود امدن این توهمات در گذشته نقش داشته مردم اصفهان و خوزستان پیوندهای دیرینه دارند ما هموطنیم نباید به صورت خود چنگ بزنیم من خودم یک اصفهانیم در یک روز ۴۰۰ شهید از همین خوزستان آوردند و در اصفهان تشییع کردند اصفهان ۲۳ هزار شهید در جنگ تقدیم کرد اهوازیها و خوزستانیها را ما دوست داریم خودمون از خشکسالی و الودگی هوا و سرطان و ام اس داریم رنج میبریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
مسعود اسدی رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: در حوزه دز و کارون اشتباه مدیریت بحران و شخص استاندار خوزستان در افزایش عمق مشکلات بسیار تاثیرگذار بود.

وی افزود: سیلاب بهمن ماه را با حداقل خسارت پشت سر گذاشتیم و باید در اسفند ماه نیز نسبت به ادامه رها سازی آب از سد دز  اقدام میشد و خروجی آب در رود کرخه  افزایش می‌یافت. با توجه به افزایش باران‌های بهاری و برفی که در بالا دست  منابع آبی کرخه، دز و کارون مشهود بود باید در روخانه های دز و کارون خروجی سد ها افزایش می یافت اما این اتفاق نیفتاد.

دلیل سیل خوزستان اشتباه استاندار است 

رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور در پاسخ به اینکه چرا خروجی سد ها به موقع افزایش نیافت، گفت: به زعم استاندار با این کار خسارت کمتری به کشاورزان وراد می‌شود اما باید میدانست با یک خسارت حداقلی در آن زمان  می‌شد جلوی فاجعه ای که امروز در حوزه دز ایجاد شده، را گرفت. این امر صراحتا به دلیل سوء مدیریت  شخص استاندار خوزستان است.

آقای دایی حان ناپلیون و تابناک عزیز دقت کنید اگر وزیر اسبق نیرو گفته اند اشکال در مدیریت سدها منظورشون این است استاندار خوزستان متولد بهبهان خوزستان است حالا میشه بفمایید کوتاهی ایشان چه ربطی به قول شما به باند اصفهانی یزدی دارد؟
ناشناس
| Australia |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
ناشناس۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱

تمام حرف من هم همینه که تمام ایران وطن من هست
اما چرا مدیران اصفهان ذوب آهن هرمزگان رو با زور به اصفهان منتتقل کردند؟
چرا جوانان هرمزگانی که حق اونهاست رو از کار محروم کردند و بعد از اون برای آب ذوب آهن به کارون پناه آووردند و میلیارها تومن پول رو به باد دادند؟
مگر خوزستان جزء ایران نیست؟
مگر چهارمحال جزء ایران نیست؟
مگر هرمزگان جزء ایران نیست؟
فقط اصفهان و یزد خون رنگین هست؟؟

اگر شما خوزستانیها رو دوست داشتید که آب رو منتقل نمیکردید که محیط زیست خراب بشه و ریزگردها امان مردم رو ببرند

اگر شما هرمزگان رو دوست داشتید که ذوب آهن رو منتقل نمیکردید که جوان هرمزگانی مجبور بشه خونه و کاشانه خودش رو ول کنه برای یک بقمه نون بیاد شهر دیگه

متاسفانه تفکر شما اینه که همه چیز رو برای خودتون میخواهید
و دلیل میارید که ما زرنگ هستیم
اما من دلم برای ایران میتپه و با اصفهان و یزد مشکل نداریم هیچ دوستشون دارم اما حق رو باید گفت

شما بهتر هست به نماینده های خودتون اعتراض کنید اگر ایران برای شما مهم هست و نماینده ای رو انتخاب کنید که اول منافع ملی و ایران براش مهم باشه بعد منافع استان خودش
نه اینکه ایران دوم باشه و اصفهان اول یا یزد اول
همانطور که شما از انتقال آب به یزد ناراحت شدید و لوله انتقال آب رو چندبار شکستید باید بدونید مردم دیگه ای هستند که از انتقال آب به اصفهان و یزد هم ناراحت هستند

خدا رو اگر در هر کاری مد نظر داشته باشیم مشکل ها حل میشه
ناشناس
| Australia |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
رها سازی آب سدها کار استاندار نیست و وظیفه وزارت نیرو هست

اینقدر گشتی که این رو پیدا کنی؟
ناشناس
| Australia |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
خدایی شما با این جستجو و نتیجهای که گرفتید مشخص هست چقدر مطالعه دارید

عزیز دل وزارت نیرو مسئول مستقیم سدها هست و اون هست که میگه کی چکونه و چقدر آب باید رها سازی بشه

نه استاندار
بارف؟! برف منظورتون هست؟
آمار اختلاس های اعلام شده در این ۳۰ ساله را بگیرید می بینید خسارات سیل و زلزله و باد و بوران و برف و ... به گرد پای اختلاس ها نمی رسد مثلا خاوری فقط ۳ میلیارد دلار اعلام شده دزدید که به دلار الان می شه 42 هزار میلیارد تومان !!!! حالا این فقط مال خاوری بود بقیه را جمع بزنید ببینید سر به فلک می کشه و تازه این اعلام شده ها بود اعلام نشده ها بماند!!! به عبارتی در این چند ده ساله دهها برابر بلایای طبیعی به مردم ایران خسارت زده اند.
امان از ادمهایی که بدون مطالعه چیزهایی را می پذیرند و تکرار میکنند داداش من ذوب اهن در سال ۱۳۴۰ در اصفهان تاسیس شده هی میگید ذوب اهن راباند اصفهانیها به اصفهان منتقل کرده اند ذوب اهن و فولاد مبارکه هر دو قبل از انقلاب در اصفهان تاسیس شده اند هیچ گلی هم به سر من اصفهانی در دهه نود غیر از الودگی هوا و سربی که به ریه من و بجه هایم هر روز وارد میشود نمیزند به خدا هر کی بیاد این را برداره
دعاش هم میکنیم افرادی که در این صنایع شاغل هستند هم بیشتر از شهرهای دیگر هستند تا اصفهان اصفهان بیشتر از هر شهر دیگری از انتقال اب ضربه خورده اگه ما نفوذ داشتیم نمیگذاشتیم زاینده رودی که جون ماست بخشکه کشاورزان شرق اصفهان مردم ورزنه و اژیه از هستی ساقط شدند یک قطره از اب کوهرنگ را ما ندیددهایم و نمیبینیم ما تو اصفهان از اب چاه استفاده میکنیم یک عده من و شما را به جان هم انداخته اند و خودشان دارند سودش را میبرند آب اندکی که از طریق تونل کوهرنگ به طرف اصفهان میاید چند برابر پیش از رسیدن به اصفهان به طور غیر اصولی پمپاژ میشه نوک کوه برای ابیاری باغات بادام و گردو بخشی از آن هم به طور مستقیم میره یزد تابستان پارسال ما اب برای مصارف بهداشتی و خوردن نداشتیم از آب شیر جرات نداشتیم استفاده خوردن کنیم چون از چاه بود آب معدنی برای پخت و پز میخریدیم در ضمن اگر خدا را در نظر دارید حرف بدون پشتوانه و مطالعه و از سر تعصب نزنید کافی است که جستجوی ساده تو اینترنت کنید تا بفهمید خیلی از تصوراتتنان غلو آمیز و غیرواقعی است ما آب شما را نمیخواهیم همان به دریا بریزید بهتر است !!! با هموطن خودتون اینطوری حرف نزنید خدا رو خوشش نمیاد
پیشنهاد برا تامین خسارت سیل فروردین 98

با فرض تبدیل عدم النفع کمبود آب در صورتی که بارش ها صورت نمی گرفت ( و طبعا خسارت سیلی هم نمی بود )
به
سود آورده بارش ها به پشت سد ها و در آب خوا ن های در تصرف منابع طبیعی ٬
قیمت این مقدار آب اضافه شده به ذخایر محاسبه شده و طی یک لایحه یا طرح قانونی از مصرف کنند گان اخذ شود.
آسیب دیدگان از سیل از پرداخت این آب بها معاف شوند.
در صورت امکان بخش هایی از این مقدار اب به کویت و امارات و قطر و عمان به صورت سلف فروخته شده در بادی امر با کشتی و در میان مدت با خط لوله با لحاظ کردن صیانت راهبردی منابع آب و پیش بینی ترسالی/خشکسالی های آتی
عزیزان اختلاس گر خمس مبالغ اختلاس شده را بدهند هزینه بازسازی تامین میشود
"رواناب‌ها" ظاهرا استفاده از کلمه سیلاب امنیتی شده :))))
خوزستان داغونه.توی شهرهای جنوبی از شدت پشه اصلا جرات نمیکنه ادم بیرون بیاد.
حالا با راکد شدن آبهای سیلاب تخم گذاری حشرات نابوومیشیم توخوزستان
بنظرم سیل بیماریها و مشکلات در راهه
40 هزار میلیارد ؟!!!؟؟ یا خدا
خدایا تو خود شاهدی که حتی نیمی از این بودجه هم برای آن مناطق خرخ نخواهد شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر