بازدید 9291

نامه اعتراضی ۱۱۶ استاد دانشگاه شهید چمران به رئیس‌جمهور

در پی دستور رئیس جمهور به وزیر نیرو برای تشکیل هیات ویژه ملی جهت تدوین مسائل مربوط به سیل‌، شماری از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز در نامه‌ای سرگشاده در این خصوص به روحانی اعتراض کردند.
کد خبر: ۸۹۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ 20 April 2019
در پی دستور رئیس جمهور به وزیر نیرو برای تشکیل هیات ویژه ملی جهت تدوین مسائل مربوط به سیل‌، شماری از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز در نامه‌ای سرگشاده در این خصوص به روحانی اعتراض کردند.
 
به گزارش «تابناک»، در این نامه که ۱۱۶ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ذیل آن را امضا کرده‌اند، ضمن بر شمردن نکاتی، تاکید شده که ترکیب هیات بررسی سیل، تمامی ظرفیت علمی و پژوهشی کشور و به خصوص توانمندی علمی مناطق سیل زده را نمایندگی نمی‌کند.

متن این نامه بدین شرح است:

«جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
احتراما، اقدام شایسته حضرت عالی در تعیین هیاتی برای بررسی همه جانبه سیلاب‌های اخیر در چندین استان کشور، با استقبال همگان روبه رو شده و امید است، نتایج حاصل از تحقیقات آن هیات محترم، گره گشای چالش‌های گسترده و نگران کننده ناشی از سیل‌های اخیر باشد؛ ولی ما اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، در راستای وظایف حرفه‌ای خود و در ارتباط با هیات مذکور، نکاتی را به استحضار می‌رسانیم:

۱- امیدواریم، اقدام مناسب جناب عالی در اعتماد به دانشگاه و دانشگاهیان، محدود به ارزیابی رخداد‌های این چنینی، پس از وقوع آن‌ها نگردد؛ لذا انتظار آن است که باور به ضرورت حضور دانشگاهیان در پیش، حین و پس از اجرای تمامی فعالیت‌ها تسری یابد و تنها در این صورت است که زمینه لازم برای رشد و بالندگی دانشگاه از سویی و ارتقای کیفی امور اجرایی از سوی دیگر، تامین می‌شود.

۲- یکی از اشکالاتی که در مدیریت کشور مشاهده می‌شود، اتکا به رویکرد تمرکزگرایی یا مرکزگرایی است که متاسفانه همواره کشور را از بسیاری از سرمایه‌های انسانی خود، محروم کرده است و با تاسف، ترکیب انتخاب هیات بررسی سیل نیز همین نکته را به اذهان متبادر می‌کند.

۳- مرکزگرایی مفرط در حوزه علم هرگز قابل تحمل نیست؛ بنابراین خواهشمند است، دانایی و علم را - که ذاتا امری همگانی و جهانی است - مقید به مرکزنشینی نکنید. این امری است که متاسفانه نحوه چینش کارگروه محققان منتصب، شائبه آن را ایجاد کرده است؛ لذا درخواست می‌شود، کاری نکنید که استادان دانشگاه به این نتیجه برسند که برای آن که بخواهند، دانش و تجربه علمی خود را در معرض استفاده عموم قرار دهند، باید حتماً مفتخر به زیست در مرکز و تهران باشند.

از سویی، بایسته است به اطلاع برسانیم که ما اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز - که از بدو شروع این سیل ویرانگر در کنار مسوولان استانی و مردم شریف رنج دیده استان بوده و درحد توان خود به کاهش آلام و مشکلات مردم کمک کرده‌ایم- اعلام می‌داریم که کماکان با میل و رغبت، همکاری‌مان را ادامه خواهیم داد؛ ولی در اینجا اعتراض خود را به ترکیب هیات مذکور که اکثریت قریب به اتفاق آن به‌جز یک نفر از دانشگاه‌های مستقر در تهران انتخاب شده‌اند اعلام می‌داریم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
این بنده خداها تو اهواز نشستن و توجیح نیستن که توی مملکت چه خبره !
دولت که حوصله نداره همه کشور رو بگرده!
خوب نتیجه کار علمی شما از همین الان معلوم است. سیل نتیجه کار علمی شما نیست؟ تا حالا کجا بودید؟ کو مستندات علمیتون؟ اتفاقا این موضوع باید توسط هیاتی از مرکز بررسی گردد.
آقای روحانی یک اصفهانی که آقای نیلی هست رو مسئول بررسی سیل گذاشته
اشکال این نامه این است که به ریاست جمهوری نوشته شده
برای احیای دریاچه ارومیه چقدر جلسه گذاشتند چقدر هزینه کردند و آخر سر به هیچ نتیجه ای نرسیدند و خدا خود مشکل را حل کرد. اکنون هم جلسه می گذارند و تحقیق می کنند و تحقیق می کنند و حق التحقیق (نتیجه) می گیرند. دلیل سیل و راه حل هم روشن است.
تنها یک دانشگاه 116 عضو هیات علمی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقا بیخیال تو خوزستان کاری رو نمیشه به سرانجام رسوند، متخصص استاد کاربلد همه اینا وجود داره ولی کار به آخر نمیرسه بالاخره شده اون قدم آخر یکی یه بازی در میاره همه چیز خراب میشه اینه که اساتید محترم درست میگویند کسی که خوزستان رو ندیده چطور میخواهد نسخه بپیچه اما واقع ببین باشیم تو خوزستان نه قانونی هست نه عرفی همه چیز بر مبنای سفارش شدن هست و کار شما آقایان هم اگر سفارش شده نباشید به جایی نمیرسه
با احترام به همه همکاران دانشگاهیم در دانشگاه شهید چمران اهواز ولی بنظر میرسد در مورد یک کار تخصصی وجود ذینفعان از هر استانی که باشند میتواند به نتیجه نهایی کار خدشه وارد کند اینطور که همکاران نوشته اند ترکیب از دانشگاههای تهران هستند که کمتر از سایر استانها ذینفع این نتیجه این کار کارشناسی هستند ولی بهر حال این سیل همراهی همه مردم ایران را دوباره نشان داد
کجای این نامه اعتراضی است؟!!
چه بهتربود این اساتید ازاقدامات انجام شده خود موارد ی را متذکرمیشدند که چه کمکهایی به مردم سیل زده دا شته انذ
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
شما منظور این اعضاء هیئت علمی را متوجه نشدید ! کمک به سیل زدگان که فقط کمک های غذایی و ... نیست ، حضور ایشان در هیئت ویژه ملی جهت تودین مسائل مربوط به سیل خود بزرگترین کمک علمی و فنی به کشور است ، ضمناً اعتراض این عزیزان منطقی و بجاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل