بازدید 4396
۲

تلاش روسیه برای دور زدن تحریم‌های ونزوئلا

کد خبر: ۸۹۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ 19 April 2019

روسیه با خرید نفت از ونزوئلا و فروش آن به مشتریان با اخذ درصدی نفت آن کشور را می‌فروشد تا ونزوئلا تحریم‌ها را دور زده باشد.

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا با انتقال عواید نفتی توسط شرکت روسی «رزنفت» تلاش دارد تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

نشانه ها حاکی از اتکای بیش از پیش ونزوئلا به روسیه برخلاف فشارهای گسترده آمریکاست.

ونزوئلا که سال‌هاست گریبان‌گیر مشقات اقتصادی حاصل از فشارهای آمریکا و کاهش تولید نفت است که باعث زمین‌گیر شدن شرکت نفتی «پی دی وی اس ای» شده است، تلاش خود را معطوف به واردات کالا از کشورهای دیگر کرده تا بتواند نیازهای کشور را جبران کند.

در ژانویه گذشته ونزوئلا در پی تدبیری برای دریافت پول از خریداران به واحدی غیر از دلار بود تا بتواند مبادلات بین المللی را انجام دهد. روسیه همیشه اقدامات آمریکا مبنی بر تحریم روسیه را غیرقانونی خوانده است و به ونزوئلا قول همکاری در جهت مقابله با تحریم ها را داده است.

مطابق به اطلاعات کسب شده توسط رویترز شرکت نفت ونزوئلا «پی دی وی اس ای» صورتحساب‌های فروش نفت خود را به شرکت «رزنفت» روسیه در جهت تبدیل آن به وجه نقد ارسال می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، روسیه نفت شرکت «پی دی وی اس ای» را با تخفیف نسبت به قیمت روز بازار می‌خرد و مبلغ آن را بر خلاف روند معمولِ ۳۰ تا ۹۰ روزه فروش نفت سریعا به ونزوئلا پرداخت می‌کند و به مرور زمان روسیه پول را از خریداران جمع می‌کند.

خریداران عمده نفتی ونزوئلا همچون شرکت هندی «ایندیا ریلاینس» از این ساز و کار برای پرداخت به شرکت رزنفت استفاده می‌کنند.

رزنفت که در دوران پوتین سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در ونزوئلا انجام داده هنوز بیانه یا گزارشی از خود در این مورد به رسانه‌ها اظهار نکرده است.

این در حالی‌ست که سخنگوی شرکت نفت ونزوئلا نیز که عهده دار ارتباط با رسانه هاست هنوز هیچ نظری در مورد این سوالات ابراز نمی‌کند.

روسیه از سال ۲۰۰۶ تا کنون نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار به ونزوئلا وام داده است که توسط انتقال نفت و فروش آن توسط روسیه آن را باز پس می‌گیرد که بدین معناست که روسیه بخش بزرگی از بازار آمریکای جنوبی را به عهده دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
چرا برای ایران اینکارو انجام نمیده؟
روسیه چرا برای ایران اینکار را نمیکند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر