بازدید 8670

اروپایی‌ها در هر ساعت چه قدر دستمزد می‌گیرند؟

کد خبر: ۸۹۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 19 April 2019
بین بیشترین و کمترین متوسط دستمزد کشور‌های عضو اتحادیه اروپا حدود ۹ برابر اختلاف وجود دارد!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی متوسط دستمزد پرداختی به شاغلین در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ۲۷ یورو و در منطقه یورو معادل ۳۰.۶ یورو بوده است. در عین حال اختلاف معناداری بین کمترین و بیشترین دستمزد‌ها وجود دارد.

در بین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، کمترین دستمزد ساعتی متعلق به بلغارستان با ۵.۴ یورو در هر ساعت است و پس از این کشور، رومانی با ۶.۹ یورو، لیتوانی با ۹ یورو، مجارستان با ۹.۲ یورو و لتونی با ۹.۳ یورو قرار دارند.

از سوی دیگر بیشترین متوسط دستمزد ساعتی در سال ۲۰۱۸ متعلق به دانمارک با ۴۳.۵ یورو بوده است و پس از این کشور، لوکزامبورگ با ۴۰.۶ یورو، بلژیک با ۳۹.۷ یورو، سوئد با ۳۶.۶ یورو، هلند با ۳۵.۹ یورو و فرانسه با ۳۵.۸ یورو قرار دارند.

در بین بخش‌های مختلف، کارفرمایان اروپایی در سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۲۷.۴ یورو در بخش صنعت، ۳۳.۲ یورو در بخش خدمات متحمل هزینه ساعتی شده‌اند. هزینه ساعتی شامل دستمزد و هزینه‌های دیگر شده است. هزینه نیروی کار در مجموع معادل ۲۳.۷ درصد از تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا و ۲۵.۶ درصد از حجم تولیدات ناخالص داخلی منطقه یورو بوده است.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۳
من به عنوان دکترای مهندسی مکانیک و کسی که مسئولیت پروژه ای رو بر عهده داره ساعتی 2.5 یورو قراره دریافت کنم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
خوب که چی؟
هزینه های انها با یورو حساب کنی بالا می رود
این ارقام درست نیست. بستگان من چند ساله با بالاترین مدرک تحصیلی فرانسه زندگی می کنن ولی این ارقام رو تایید نمی کنن. کافیه یه ضرب و جمع ساده انجام بدین و ببینین که خیلی این ارقام از واقعیت بالاتر هست.
پاسخ ها
تاراصبوری
| Denmark |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
این ارقام اصلا درست نیست. این ارقام مربوط به طبقه متوسط جامعه هم نیست. حداقل در مورد دانمارک صدق نمیکنه. گاهی مطالبی در تابناک در مورد کشور دانمارک نوشته میشه که دروغ محض هست. متاسفانه اواز دهل از دور خوب شنیده میشه.
این اطلاعات غلط هست. اگر مثلا فرانسه هر ساعت 35 یورو دستمزد بدهد. یعنی در هرماه 7 تا 8 هزار یورو باید به یک نفر دستمزد بپردازد. در شورش های اخیر فرانسه مشخص شد که میانگین دستمزد 1800 یورو در ماه است. یعنی 90 یورو در روز یا 10 یورو در ساعت. در آلمان هم تقریبا وضع به همین صورت است. این اعداد را از کجا می آورید؟
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
بله فقط به یک نفر توی هر اداره احتمالا همچین دستمزدی بدهند گزارش هم همین را می گوید
و ایران ۱۰۰ یورو !!!
از تیر پارسال تا الان حقوق نگرفتم
هزینه نیروی کار در مجموع معادل ۲۳.۷ درصد از تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا
سوال در ایران چقدر؟ واقعا نیروی کار حقوق بگیر در ایران جوانی خود را از دست می دهد!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
اتفاقا به نکته جالبی اشاره کردید تولید ملی ما کمتر از ۴۰۰ میلیارد دلار است پس ۲۵ درصدش میشه ۱۰۰ میلیارد دلار ما ۳۰ میلیون نفر کارگر،کارمند و بازنشسته داریم که اگر ۱۰۰ میلیارد را به ۳۰ میلیون نفر تقسیم کنیم میشه ۳۳۰۰ دلار در سال یا ۳۳ میلیون تومان در سال با دلار ۱۰هزار تومانی که متوسط نرخ دلار است.یعنی حدود ۳ میلیون تومان در ماه و امسال حتی هزینه حداقل حقوق با جوانب ان از این رقم بیشتر است وگرنه حقوق های بالاتر که جای خود را دارند
اگر ما هم طبق نظام بین المللی پرداخت حقوق داشتیم و قیمت های آزاد بود دیگر خیلی از مشکلات موجود را نداشتیم
تو کشور ما خودرو گرانتر اینترنت گرانتر حق کارگر ارزانتر حق تاکسی ارزانتر و در کل هر چیزی که دولت ارائه میدهد گرانتر و هرچیزی که از مردم میگیرد ارزانتر است.
با عرض سلام معذرت می خواهم شما این گزارش از کدام موسسه بدست اوردید

من در خارج طندگی می کنم . کمترین دست مزد ساعت کاری 8 الی 9 یورو است

این برای ومتوسط حقوق بین 12 الی 15 یورو است . حقوق لیسانس 12 الی 15

یورو می باشد . البته بستکی بمدت خدمت هم دارد . اما ارقام که در گزارش شما بود صحیح نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
گر میانگین حقوق اصل باشه، ارقام شما به واقعیت نزدیکتر هستش عزیز
عجب درآمدی دارن اینا در بلاد کفر
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
سرخوش اونجا هزینه هایشان هم بر همین اساس است و اجاره اپارتمان دو خوابه ۲۰۰۰ یورو است یعنی ۳۰ میلیون تومان و نه ۳ میلیون تومان اینجا
ناشناس
| Norway |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
آقا رضا موردی که شما بهش اشاره کردید بخشی از واقعیت هستش. نمیشه فقط کرایه خونه رو نگاه کنید. در عوض خیلی‌ از سرویسهای ضروری مجانی هستش. بیمارستان، دندان پزشک تا ۱۸ سالگی، تحصیل تا دبیرستان (البته دوران دانشگاه هم میشه وام گرفت، بخشی از وام در صورت پاس کردن امتحانات بخشیده میشه)، حقوق بیکاری، حقوق بیماری ووو...
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
ایرضای عزیز اگر هم گفته شما باشه اونجا برای اجاره اپارتمان باید یک هفته کار کرد ولی اینجا 2 ماه
این ارقام مطلقا واقعی‌ نیست. حقوق ۴۳ یورو حقوق یک رئیس میتونه باشه و نه حقوق میانگین.من یک کارمند دولت هستم و ۲۳ یورو در ساعت میگیرم. البته بعد از مالیات. قبل مالیات میشه حدود ۳۳ یورو.
منظورش میانگین یا متوسط دستمزد هست یعنی از رئس جمهور گرفته تا کارگر... نه همه!!
بعدا می ان می گویند بنرین در اروپا لیتری ۱ دلاره ماهم باید گران کنیم نمی گوین در اروپا ساعتی ۴۰ یورو درامد دادرند
۳۵.۸ در ساعت درسته ولی حد متوسط حقوق فوتبالیست پاریس سن ژرمن و کارگر ساختمون، بعدش هم آمار ایسنا است دیگه مشتی از خروار کج بینی
این ارقامی که شما گفتید مطمینا دور از واقعیت است اما دلیل آن را نمی دانم با این کارتان فقط دل مارا سوزاندید واشتیاق مارا برای مهاجرت وفرار از این کشور.آیا بابت این آگهی مهاجرتی پولی هم دریافت کرده اید؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل