بازدید 2951

پاکستان به دنبال وام ۸ میلیارد دلاری از IMF

کد خبر: ۸۹۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰ 19 April 2019

وزارت دارایی پاکستان اعلام کرد: قرارداد بسته کمک مالی بین صندوق بین‌المللی پول و اسلام آباد بین ۶ تا ۸ میلیارد دلار منعقد شده است.

Image result for IMF

به گزارش ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، اسد عمر وزیر دارایی پاکستان گفت: پاکستان قرارداد کمک مالی با صندوق بین المللی پول امضاء کرد. البته وی به رقم دقیق آن اشاره ای نکرد؛ اما گفت که این رقم بین ۶ تا ۸ میلیارد دلار است.

وزیر دارایی پاکستان نسبت به اینکه آیا صندوق بین المللی پول درخواست ضمانت کتبی از اسلام آباد برای عدم استفاده از این بسته مالی به منظور باز پرداخت وام های چین داشته، اظهار نظر نکرد. وزارت دارایی پاکستان اعلام کرد صندوق بین المللی پول هفته آخر ماه آوریل بمنظور نهایی کردن ابعاد فنی این بسته کمک مالی به اسلام آباد سفر خواهد کرد.  

وزارت دارایی پاکستان خبر داد که بانک جهانی و بانک توسعه آسیا هم بسته های کمک مالی بلافاصله بعد از قرارداد صندوق بین المللی پول با پاکستان به اسلام آباد ارائه خواهند کرد و این موضوع در سفر اخیر هیات پاکستانی به ایالات متحده نهایی شده است.

دریافت بسته های کمک مالی می تواند فشار بر روی ذخایر ارزی پاکستان را کاهش دهد. در بیست و پنجم ماه مارس سال جاری میلادی چین ۲.۲ میلیارد دلار وام به پاکستان داد و مجموع ذخایر ارزی این کشور تا پنجم آوریل به ۱۰.۲ میلیارد دلار رسید.

بر پایه این گزارش، پاکستان تاکنون در مجموع ۹.۱ میلیارد دلار در قالب بسته کمک مالی از شرکای خود از قبیل عربستان ۳ میلیارد دلار و امارات متحده عربی دو میلیارد دلار دریافت کرد؛ ضمن اینکه عربستان علاوه بر کمک مالی به پاکستان با عرضه ۳ میلیارد دلار نفت به اسلام آباد با پرداخت تاخیری موافقت کرده است.

برآورد کسری مالی پاکستان در سال جاری میلادی تقریبا ۱۲ میلیارد دلار و این رقم برای سال ۲۰۲۰ میلادی بین ۷ تا ۸ میلیارد دلار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر