بازدید 5193

کره شمالی سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده آزمایش کرد

کد خبر: ۸۹۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 18 April 2019

پیونگ یانگ در اقدامی که به منزله اعمال فشار بر آمریکا برای انعطاف‌پذیری بیشتر تلقی می‌شود؛ سلاح تاکتیکی جدیدی را آزمایش کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، کره شمالی از آزمایش موفق یک سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده جدید خبر داد که از کلاهکی قوی برخوردار است.

این نخستین آزمایش از بعد از ناکامی مذاکرات هانوی در ماه میلادی فوریه است که بین دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روی داد.

آزمایش مشابهی نیز در نوامبر ۲۰۱۸ انجام شد که به تلاش برای اعمال فشار بر آمریکا تعبیر شد.

آزمایش جدید تحت نظارت کیم جونگ اون و به شیوه‌های متفاوت (از سکوهای پرتاب زمینی، هوایی و دریایی) انجام شده است.

به گفته کیم، این آزمایش بار معنایی سنگینی از منظر افزایش توان رزمی کره شمالی دارد حال آنکه برخی کارشناسان احتمال می‌دهند که سلاح تازه آزمایش‌شده از نوع کوتاه بُرد باشد.

این در حالی است که مرکز مطالعات بین‌الملل و استراتژیک واشنگتن روز گذشته مدعی شد تصاویر ماهواره‌ای که طی هفته گذشته از رصد سایت هسته‌ای «یونگ بیون» به‌دست آمده است؛ احتمال از سرگیری روند تبدیل مواد رادیواکتیو به سوخت هسته‌ای را قوت می‌بخشد.

آنها این ادعا را با توجه به رؤیت ۵ واگن ریلی ویژه که معمولاً برای حمل مواد رادیواکتیو لازم برای بازفرآوری استفاده می‌شود؛ مطرح کرده‌اند.

گفتنی است چنانچه این فرضیه صحت داشته باشد، ضربه محکمی به روند مذاکرات آمریکا- پیونگ یانگ خواهد بود.

در حالی که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به برقراری دیدار سوم میان سران ۲ کشور طی سال میلادی جاری خوشبین است؛ کیم جونگ اون هفته گذشته هشدار داد که شکست مذاکرات هانوی خطر از سرگیری تنش‌ها را افزایش داده و وی تنها زمانی حاضر به دیدار مجدد با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است که واشنگتن رویکرد درستی را در پیش گرفته باشد.

وی تاکید کرد که تنها تا پایان سال میلادی جاری به آمریکا فرصت می‌دهد تا انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر