بازدید 3734

اعلام آمادگی سازمان ملل برای کمک به سیل‌زدگان

کد خبر: ۸۹۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰ 18 April 2019

سازمان ملل متحد از اعزام هیات های نهادهای داخلی این سازمان به مناطق سیل زده ایران خبر داد و گفت با هماهنگی جامعه بین المللی در حال بسیج حمایتی برای مردم این مناطق هستیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست خبری خود با اعلام این مطلب، افزود: به دنبال بارش سنگین باران در روزهای اخیر و وقوع سیل که بخش های بزرگی از ایران را متاثر کرده است، در هفته گذشته سه آژانس داخلی سازمان ملل متحد از استان های لرستان، گلستان و ایلام بازدید کردند تا نیازهای اولیه زندگی را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه یک هیات نیز در راه خوزستان است، ادامه داد: این هیات، گزارش دادند که خسارت های زیادی به محصولات، زیرساخت های اساسی و محل زندگی مردم وارد شده است.

سخنگوی آنتونیو گوترش اضافه کرد: سازمان ملل متحد در حال بسیج حمایت خود در همکاری با جامعه بین المللی است. سازمان ملل متحد همچنین تجهیزات اضطراری سلامتی، لوازم پناهگاه های اضطراری و وسایل خانگی را فراهم کرده است.

دوجاریک خاطرنشان کرد: در دهم آوریل ( 20 فروردین) به دنبال درخواست وزیر بهداشت ایران، سازمان جهانی بهداشت یک پرواز برای ارسال تجهیزات اساسی پزشکی شامل وسایل کمک های اولیه ضد تروما، بسته های ضد بیماری وبا و بیماری های غیرواگیر دار انجام داد.

بارش شدید باران و به تبع آن جاری شدن سیل در برخی استان های ایران، زندگی حدود 10 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است. بر اساس آمار رسمی، حدود 80 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند و همچنین این حادثه موجب شده تا بیش از دو میلیون نفر به کمک های بشردوستانه فوری نیاز داشته باشند.

بر اساس تخمین های دولت، حدود 500 هزار نفر بی خانمان شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل