بازدید 3162
۱

هجوم ملخ‌ها به جنوب کشور ارتباطی با سیل ندارد

کد خبر: ۸۹۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 17 April 2019

همزمان با بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در استان‌های جنوبی کشور، ملخ‌های صحرایی به برخی استان‌ها از جمله خوزستان، بوشهر، فارس و کرمان حمله کرده‌اند. هر چند برخی شایعات مبنی بر ارتباط ورود ملخ‌های صحرایی به کشور پس از بارش‌های اخیر وجود دارد اما معاون دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری می‌گوید: ملخ‌های صحرایی هر ساله در بازه زمانی مشخصی به برخی نقاط کشور حمله می‌کنند و هیچ ارتباطی به سیل ندارند.

به گزارش ایسنا، امیرمسعود جلالی با اشاره به اینکه ملخ‌های صحرایی ملخ‌های مهاجری هستند که هر سال در بازه زمانی مشخصی از سمت کشور عربستان به برخی استان‌های ما حمله می‌کنند، اظهار کرد: هر چند ممکن است که رطوبت خاک شرایط را برای تکثیر این ملخ‌ها فراهم کند اما ورود آن‌ها به کشور هیچ ارتباطی با بارندگی و سیل‌های اخیر ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات متولی مبارزه با این ملخ‌ها است، گفت: روش مبارزه با این ملخ‌ها سم‌پاشی است و حتی برخی توافقات بین‌المللی و منطقه‌ای نیز بین کشورهایی که درگیر هجوم ملخ‌های صحرایی هستند، وجود دارد.

جلالی با اشاره به اینکه سازمان حفظ نباتات کشور برنامه‌های مدونی در اراضی زراعی برای مبارزه با این آفت با مشارکت کشاورزان دارد، تصریح کرد: عمده خسارت این ملخ‌ها به مزارع و زمین‌های کشاورزی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نمیشه اینا رو عمده شکار کرد به مصرف دام و طیور رسوند ؟ یه بنده خدایی دسگاه عین جارو برقی ساخته بود باقیمونده گندم و برنجو اززمین جمع میکرد خوراک اینجاست باور کنید میصرفه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر