بازدید 21078
مرور روزنامه‌های چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه؛

تعجب انتقادآمیز کیهان از نامگذاری بلواری به اسم استاد شجریان/چگونه می‌شود از مشکلات بی سابقه فعلی عبور کرد؟ /طرح حذف ۴ صفر از پول ملی چه آثاری خواهد داشت؟

اصلاح‌طلبان در انتظار اصلاحات، شبیخون اینستاگرامی آمریکا، از بلوار شجریان تا خیابان علی نصیریان، ردپای بن سلمان در جنگ داخلی لیبی، فرو ریختن و سوختن سقف کلیسای ۸۰۰ ساله فرانسه در آتش، دو نرخی شدن بنزین تا یک ماه آینده، شاگردان آیت الله مصباح علیه تحزب، اصلاح یارانه پنهان در گیر و دار چهار مانع، شکایت از کری به جرم تلاش برای حفظ برجام و صدا و سیما چگونه قید درآمد ناشی از برنامه نود را زد، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰ 17 April 2019

اصلاح‌طلبان در انتظار اصلاحات، شبیخون اینستاگرامی آمریکا، از بلوار شجریان تا خیابان علی نصیریان، ردپای بن سلمان در جنگ داخلی لیبی، فرو ریختن و سوختن سقف کلیسای ۸۰۰ ساله فرانسه در آتش، دو نرخی شدن بنزین تا یک ماه آینده، شاگردان آیت الله مصباح علیه تحزب، اصلاح یارانه پنهان در گیر و دار چهار مانع، شکایت از کری به جرم تلاش برای حفظ برجام و صدا و سیما چگونه قید درآمد ناشی از برنامه نود را زد، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه در حالی چاپ و منتشر شد که کلید خوردن حذف ۴ صفر از پول ملی، احتمال دو نرخی شدن بنزین تا یک ماه آینده، سفر ظریف به سوریه و دیدار با اسد، نامگذاری ۱۲ خیابان و میدان به نام هنرمندان و نویسندگان، فرو ریختن سقف کلیسای ۸۰۰ ساله نوتردام و شبیخون اینستاگرام به صفحات منتسب به سرداران سپاه در صفحات نخست روزنامه‌های امروز با تیتر‌ها و تصاویر متنوعی، برجسته‌تر از سایر اخبار منعکس شده است.

تعدادی از روزنامه‌های امروز از کلید خوردن حذف ۴ صفر از پول ملی خبر دادند. جوان در یادداشتی این تغییر ظاهری را با آثار مثبت اقتصادی همراه ندانسته و از احتمال آثار منفی این طرح نیز نوشته است. آرمان امروز نیز تیتر یک امروز خود را به همین موضوع اختصاص داد و عنوان تومان بر سر زبان‌ها را تیتر یک کرد.


دیگر موضوع برجسته روزنامه‌های امروز تصمیم جدید دولت و شورای هماهنگی سران قوا با مضمون بنزین ۲ نرخی تا ماه آینده است. روزنامه خراسان این خبر را تیتر یک کرده و در یادداشت روز امروزش از موانع حذف یارانه‌های پنهان نوشته است.


خبر نامگذاری خیابان‌ها و معابر به اسامی شاعران و هنرمندان موسیقی در تهران، دیگر خبری بود که در صفحات نخست روزنامه‌هایی همچون آرمان امروز، ابتکار، مردمسالاری و چند روزنامه دیگر برجسته‌تر از سایر روزنامه‌ها منعکس شده گزارش‌هایی همراه با استقبال از اتفاق بوده است. اما روزنامه کیهان و جوان در گزارش‌هایی این اقدام شورای شهر را کاری نمایشی و ظاهری قلمداد و از آن انتقاد کرده اند. روزنامه کیهان برای این عملکرد شورای شهر تهران در سال‌های گذشته تعبیر بازی «اسم-فامیل» شورای شهر به جای حل مشکلات تهران را به کار برده از نامگذاری بلواری به نام استاد شجریان انتقاد کرده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

تعجب انتقادآمیز کیهان از نامگذاری بلواری به اسم استاد شجریان
کیهان در گزارشی با تیتر بازی «اسم ـ فامیل» شورای شهر به جای حل مشکلات تهران از تصمیم شورای شهر برای نامگذاری چند خیابان به اسامی تعدادی از هنرمندان موسیقی، نویسندگان و شاعران معاصر انتقاد کرد و نوشت: فاصله بین انتظارات و نیاز‌های واقعی مردم و دغدغه‌های اصلاح‌طلبانی که با وعده و وعید از همان مردم رای می‌گیرند همواره در دوره‌های مختلف چه در شورای شهر و چه در مجلس یکی از ویژگی‌های برجسته این طیف سیاسی بوده است، موضوعی که در بیان برخی از فعالان سیاسی همفکر آن‌ها نیز به آن‌ اشاره شده است. این ویژگی وقتی با کندی و کم تحرکی هم آمیخته شود دیگر عمق فاجعه بیشتر می‌شود. نمونه بارز این موضوع را می‌توان در اقدام دیروز شورای شهر تهران مشاهده کرد.


مصوبه دیروز شورای شهر تهران در تغییر اسامی تعدادی از معابر و خیابان‌ها و تلاش برای انتخاب پر حاشیه نام برخی افراد برای آنها، یک بار دیگر اوج دغدغه‌ها و مشغله‌های فکری اعضای آن را به نمایش گذاشت. اینکه مدیریت شهری به عظمت تهران با وجود انبوه مشکلات و نیاز‌ها در کمال آرامش مشغول برخی اقدامات شیک، شعاری و محفلی است، جای تأمل دارد.
تعجب انتقادآمیز کیهان از نامگذاری بلواری به اسم استاد شجریان/چگونه می‌شود از مشکلات بی سابقه فعلی عبور کرد؟ /طرح حذف ۴ صفر از پول ملی چه آثاری خواهد داشت؟
حمایت از هنر و فرهنگ را می‌توان از وظایف ذاتی شورای شهر و شهرداری‌ها دانست اما،‌ای کاش در همین زمینه نیز شورانشینان واقعا فرهنگی و کارشناسانه تصمیم بگیرند و دست از شوآف و ژست‌های روشنفکرانه و مضر بردارند.
با نگاهی به لیست افراد مورد نظر شورا برای ثبت‌نامشان بر روی معابر و شهر‌های خیابان‌های تهران با انتخاب‌های مسأله‌دار و عجیبی هم مواجه می‌شویم که بار‌ها بی‌اعتقادی خود به انقلاب و حتی مبانی اسلام را در کلام یا عملکرد و آثارشان نشان داده‌اند و می‌طلبد با هوشیاری بیشتری به آن توجه شود.


یکی از موارد تعجب برانگیز در لیست مورد نظر و تأیید شده اعضای شورا برای نامگذاری معابر و خیابان‌های شهر، محمدرضا شجریان است، خواننده‌ای که بخش اصلی شهرت و رشد هنری خود را مدیون دوران پس از انقلاب اسلامی است، اما بار‌ها تقابل خود با نظام اسلامی و حتی احکام اسلام را علنی کرده است.


حال سؤال اینجاست که آیا خواننده‌ای که در سال‌های اخیر در کارنامه خود حمایت و حتی حضور میدانی در فتنه ۸۸ را دارد و حتی به گفته خود آهنگی نیز در حمایت از اغتشاشگران آن سال خوانده است، طی سال‌های اخیر از سوی شبکه‎های معاند همچون تلویزیون صهیونیستی من‌وتو و فرقه‌های منحرف همچون فرقه آقاخان حمایت می‌شود و جایزه می‌گیرد، با طعنه احکام اسلام را مخالف ۱۴۰۰ ساله هنر و موسیقی می‌خواند، در گفتگو با تلویزیون ملکه یعنی BBC با صراحت از پخش تصویر امام خمینی (ه) بر روی یکی از آوازهایش انتقاد می‌کند، به فق‌های مسلمان انتقاد می‌کند و ... شایسته انتخاب برای نام خیابان‌های پایتخت جمهوری اسلامی است؟ همچنین انتخاب برخی نویسندگان و شعرای مسئله‌دار با سابقه‌های آنچنانی آلودگی فکری و سیاسی یا مبتذل سرایی برای نامگذاری خیابان‌های تهران و تلاش برای برجسته کردن چنین افراد ورشکسته‌ای را نمی‌توان جزو فعالیت فرهنگی هنری دانست.


از سوی دیگر نباید از نظر دور داشت که مصوبات و تصمیمات موثر فرهنگی فقط نامگذاری خیابان و معابر شهری به نام افراد نیست، اگر اعضای شورا واقعا دغدغه فرهنگ و هنر این شهر و ساکنان آن را دارند باید این دغدغه را در عمل و با اختصاص بودجه و ساخت و ساز فرهنگی و افزایش سرانه فرهنگی و توجه واقعی به این حوزه نشان دهند.

چگونه می شود از مشکلات بی سابقه فعلی عبور کرد؟

جلال خوش‌چهره در سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان کارآمدی و اعتبار درباره چالش‌های پیش روی کشور، راه برون رفت از آن را کارآمدی مدیریتی و اعتبار در نزد مردم دانست و نوشت: بیش از یک هفته پس از تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی از سوی دونالد ترامپ، هیچ اتفاق ویژه‌ای در روابط ایران با جامعه جهانی رخ نداد. اروپا همچنان با تردید و سوءظن به رویکرد افراط‏‌گرایانه آمریکا می‌نگرد؛ روسیه و چین همان نگرش سابق خود را به ایران حفظ کرده‌اند و دامنه متحدان منطقه‌ای دولت ترامپ به اسرائیل، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین محدود ماند. مصر نیز از ناتوی عربی خارج شد. مهم‏تر اینکه تهران درچارچوب دیپلماتیک و فارغ از عصبیت به محکوم کردن سیاست واشنگتن بسنده کرد.


اگرچه در زمان یادشده نتیجه انتخابات پارلمانی اسرائیل و بیانیه مشترک بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره آزمایش‌های موشکی ایران تا حدودی استعداد فراهم‌سازی تشدید اوضاع در منطقه را ایجاد کرده، اما به‌نظر می‌رسد همه طرف‌ها اعم از ایران، کشور‌های بزرگ و تاثیر‌گذار در منطقه و جامعه‌جهانی کوشیده‌اند با فاصله گرفتن از همسویی با سیاست‌های ماجراجویانه دولت ترامپ، اوضاع را حداقل برمدار گذشته کنترل کنند. آخرین گزارش‌ها نیز به عدم تمایل ژاپن، هند، ترکیه و چین در پیروی از قبول پایان مهلت آمریکا در خرید نفت از ایران اشاره دارد. البته دولت ترامپ نیز به دودستگی در حجم و چگونگی اعمال فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران دچار شده است.
تعجب انتقادآمیز کیهان از نامگذاری بلواری به اسم استاد شجریان/چگونه می‌شود از مشکلات بی سابقه فعلی عبور کرد؟ /طرح حذف ۴ صفر از پول ملی چه آثاری خواهد داشت؟
«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا برخی افراطیون دولت این کشور را بابت پیشنهاد‌های ضد ایرانی مورد شماتت قرار داده و رفتار آنان را به نمایش تشبیه کرده است. با این‌حال چشم‌انداز همچنان هشداردهنده است.
استمرار دولت نتانیاهو و افزایش قدرت راست‌های اسرائیلی؛ نزدیک‌ترشدن تل‌آویو به دولت‌های سعودی، امارات، بحرین و عمان؛ تشدید رایزنی‌ها برای خروج ایران از سوریه؛ تلاش برای اختلاف‏افکنی میان تهران با همسایگان عراقی و افغانستانی؛ رایزنی‌های دیپلماتیک برای شکاف‏افکنی در روابط تهران با مسکو ـ. پکن و سرانجام تشویق اروپا به اصرار بر موارد اختلاف‌های خود با جمهوری اسلامی؛ کاستن از امکان دستیابی ایران به درآمد‌های نفتی؛ اختلال در سیستم‌های مالی و سرانجام اقدام علیه کلیت توان هسته‌ای ایران با اعلام رسمی اجرای قانون مبارزه با تروریسم (AUMF) کنگره آمریکا درباره سپاه پاسداران، سطح بیرونی و پیش‌رونده سیاست‌های دولت ترامپ علیه نظام سیاسی ایران است. اما این بخش به‏صورت همپوشانی برای شکاف‌افکنی میان حاکمیت سیاسی و مردم در داخل ایران عمل می‌کند. وقوع کم‌سابقه و دامن‌گستر سیل در برخی استان‌های ایران، فرصت را برای دولت ترامپ و متحدانش فراهم کرده تا کارآمدی و اعتبار دولتمردان ایرانی را به چالش کشیده و به این ترتیب توان آنان را در کنترل و مدیریت اوضاع در دو سطح داخلی و خارجی محک بزنند.


تهران در واکنش به آنچه بیرون از مرزهایش رخ داده، هشیارانه عمل کرده است. دیپلماسی همچنان ابزار موثر در برابر سیاست‌های تحریک آمیز واشنگتن است. مسئله اصلی کارآمدی نظام سیاسی در مدیریت و اقدام برای برون‏رفت از مشکلاتی است که اکنون طبیعت و اقتصاد بانی آنهاست. مهم‏ترین پشتوانه ثبات سیاسی در کشور، اعتمادی است که افکار عمومی به نظام سیاسی خواهد کرد. این وضع به اراده و اصلاح نگرش‌هایی محتاج است که به مشکلات کنونی انجامید. چشم‌انداز به طرز کم‏سابقه‌ای هشداردهنده است.

طرح حذف ۴ صفر از پول ملی چه آثاری خواهد داشت؟
مهران ابراهیمیان طی یادداشتی با عنوان تأثیر تغییر ظاهری نام پول ملی، طرح حذف ۴ صفر از واحد پولی کشور را موضوع قرار داد و در روزنامه جوان نوشت: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت خبر داده که با پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طرح اصلاح نظام پولی کشور در قالب حذف چهار صفر از واحد پولی کنونی و تعریف واحد پولی جدید و بازنگری در اقطاع اسکناس و مسکوک در دستور کار دولت قرار گرفته‌ است.


آنطور که در خبر آمده تغییر جدی شده و پول ملی از ریال به تومان تبدیل خواهد شد و ظرف شش ماه نیز مقررات قانونی مربوط به چگونگی عملیات حسابداری، مالی، مالیاتی، محاسباتی، آماری، تهیه و تنظیم صورت‌های مالی، داده‌های تاریخی، ثبت اطلاعات، اصلاح دفاتر و حساب‌ها و گرد کردن اعداد، در دستگاه‌های اجرایی تصویب خواهد شد. اگرچه این اقدام سابقه‌ای حدود ۱۰۰ سال در جهان دارد، اما نگاهی به کشور‌هایی که پول ملی خود را تغییر داده‌اند، نشان می‌دهد که در اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها پول ملی بعد از بحران‌های مالی، تغییر سیاست‌های جدی در اقتصاد یا جنگ تغییر یافته، نه اینکه تغییر پول ملی به اصلاح نظام مالی به عنوان پایه اصلی به آن نگریسته شود.


اعلام این خبر همزمان با تغییر نام برخی خیابان‌ها و اختصاص آن‌ها به هنرمندان فوت شده نشان می‌دهد که بیش از آنکه مدیران کشوری به تغییرات ماهوی، جدی و تلاش‌های سخت و اساسی در حوزه وظایف خود متمرکز باشند، روی تغییرات شکلی تأکید دارند که باید دید این تغییرات شکلی هزینه‌ها و فایده‌اش چیست؟
تعجب انتقادآمیز کیهان از نامگذاری بلواری به اسم استاد شجریان/چگونه می‌شود از مشکلات بی سابقه فعلی عبور کرد؟ /طرح حذف ۴ صفر از پول ملی چه آثاری خواهد داشت؟
سایت اطلاع‌رسانی دولت مدعی شده‌است که حذف چهار صفر و تغییر نام پول ملی به تومان باعث می‌شود: ۱- در کوتاه‌مدت آثار روانی مثبتی به‌همراه داشته باشد. ۲- مانع از استهلاک اسکناس به دلیل نگهداری آن در حجم بالا، هزینه بالای چاپ و امحای اسکناس می‌شود. ۳- استهلاک بالای دستگاه‌های خودپرداز و پول‌شمار کم می‌شود و بالاخره تسهیل و بازیابی نقش ابزار‌های پرداخت نقد در تبادلات پولی داخلی صورت خواهد گرفت.


اما در پاسخ به این سؤال ادعای مطرح شده اگرچه در حقیقت حذف چهار صفر با پول‌های چاپ چک پول‌های ۵۰ هزار تومانی (شبیه به ۵ یورویی) برای عید ۹۸ و حذف چهار صفر از آن و کمرنگ کردن چهار صفر از پول‌های ۱۰ هزار تومانی خود بیانگر آغاز این تغییرات است و مردم هیچ آثار روانی مثبتی در آن ندیده‌اند!


درباره ادعای حذف استهلاک بالای اسکناس و خودپرداز نیز در عمل با حذف پول‌های خرد از چرخه داد و ستد بعید است تعداد پول‌ها برای داد و ستد کاهش چشمگیر پیدا کند و با توجه به حجم بالای تجارت الکترونیک در عمل چاپ پول‌های جدید خود هزینه مضاعفی برای استهلاک گسترده پول‌های موجود در میان‌مدت خواهد بود؛ بنابراین استدلال‌های موجود چندان قابل‌توجیه و قابل‌قبول برای کار شکلی و ظاهری حذف صفر‌ها در بازار پول نیست.


نکته مهم‌تر دیگری که موضوع استهلاک را در سیستم‌های پوز و دستگاه‌های خودپرداز و یا پول اسکناس به طور کلی زیر سؤال می‌برد، ادامه جریان افزایش نرخ تورم است که در عمل این اقدام تکرار حذف صفر را در یک بازه زمانی کوتاه‌تر میسر می‌کند و در عین حال این پیام را می‌دهد که اوضاع با حذف صفر‌ها هم بهبود نیافت که این موضوع نیز برخلاف ادعای مطرح شده می‌تواند به عامل روانی منفی برای مردم در نظر گرفته شود.


همچنین ذکر این نکته نیز قابل‌تأمل است، زیرا معمولاً اعداد در بازار‌ها به سمت بالا گرد می‌شود، بنابراین بهانه جدیدی نیز برای بازار‌ها فراهم خواهد کرد. بازار‌هایی که هم‌اکنون در حال چانه‌زنی برای افزایش قیمت کالا‌های خود هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۸۲
ببینم این کیهان نشینان بالاخره می گذارند یک اتفاق خوب توی فضای فرهنگی این کشور مصیبت خیز بیفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
هم شجریان و هم ان دیگران را نباید بر روی خیابانها نام گذاری کرد اگر شورای لاییک بود اشکال نداشت اما این شورا نا سلامتی صفت اسلامی را به دنبالش یدک میکشد
کیهان و همه ی ملت ایران معترض به این نامگذاری هستن.هرگز نباید فراموش کرد که این فرد اجازه نداد صداش از صدا و سیما پخش شود.آیا این درست است که نان یک خواننده را در کنار نام شهدا بر روی خیابانخا ببینیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
اقا محمد يك طرفه قضاوت نكن شما اگر خيلي ربنا رو دوست داشتي دانلودش ميكرد بعد ميديدي هيچ كسي شمارو از شنيدن ربنا جز صدا و سيما محروم نكرده و اگر يه كم در مورد استاد تحقيق كني متوجه ميشي اين نيست ياد بگير درمورد بزرگان مملكتت درست صحبت كني
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
روزه سکوت بگیر
چرا خیابانی به اسم پروین اعتصامی نکردند......خجالت نمیکشند از روی این شاعره عزیز.مرد سالارهها
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
واعظی پرسید از فرزند خویش

هیچ میدانی مسلمانی به چیست ؟

صدق و بی آزاری و خدمت به خلق

هم عبادت، هم کلید زندگیست

گفت: زین معیار اندر شهر ما

یک مسلمان هست آن هم ارمنیست
کیهان،،، اتفاقاً بزرگترین ضربه رو داره میزنه،،، مدیر مسئول محترمش تو این سی سال اخیر با تندروی هاش،، تمام جوانان رو دین گریز و انقلاب ستیز کرده،، چون تمام تفکرات خودش رو با تفسیر به رای، پای انقلاب و اسلام می نویسه،،، برادران من دست بردارید،، اسلام دین دوستی و محبته،، تبدیلش نکنید به خشونت،، دشمنی با اين و آن تا کی؟؟؟ چرا هر کس تفکراتش با ما نمی خونه باید ریشه اش رو بزنیم؟؟ کجای دین گفته؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
لطفا اسلام را تحریف نکن اسلام حکم جهاد با کفار داره.اشدا علی الکفار رحما بینهم....
همه سر کاریم وبیکاری وجود ندارد ..مردم ....
اینکه شورای شهرتهران واقعا درایت وبینش قوی داردبایدتمجیدکردواقعا مشکل مردم ودغدغه مردم تهران نامگذاری ویاتغییرنان چندخیابان است حقاکه بایدگفت برویدشاکر شویدکه آدمهایی مثل شماشده ایدشورای شهر،بی خیالان مرفه بساط انداخته اندبنام شورا،وای بحال مردم تهران که چنین افرادی راانتخاب کرده اندبرای شورا،اولویت بندی مشکلات شهرتهران همین نامهاست،تازه اگردرست باشداصلانام فردیکه به این نظام معتقدنیست وبامعاندان وضدانقلاب های خارج نشین حشرونشرمیکند وعکس یادگاری میگردووووتازه نام خیابان هم دارد.وای برشماها.
جناب ظریف شما اول در کنار ملت خودت باش
نه که در تراژدی پلاسکو چون رستم زال و سرشار از یال و کوپال ظاهر شدیم؟؟؟
آثار طرح حذف ۴صفر ازپول ملی یعنی فقط تغییر رنگ
شورای شهر تهران خجالت نکشه، اسم همه خواننده های لوس آنجلس نشین رو بذاره روی خیابونای تهران. مثلا هایده، گوگوش، شهرام شب پره، آصف، اندی، کوروس و دیگران. تتلو هم طفلکی گناه داره. یه خیابون هم به اسم تتلو کنین.
کیهان در اندازه هایی نیست که در مورد استاد شجریان و سایر اساتید هنر و موسیقی نظر بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
تو چی ؟؟؟؟
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
احسنت
در بوق و کرنا نمودید که آقای شجریان جایزه بین المللی "آقاخان" را گرفته است.
آیا موسسه آقا خان را می شناسید؟!
جایگاه هنری و علمی این موسسه چقدر است؟!
تا جایی که من اطلاع دارم جایگاه خود آقای شجریان از خود این موسسه انگلیسی تبار بسیار بیشتر است.
اگه قرار بود با حذف صفرها از پول مشکل اقتصاد کشورها حل بشه تدریس رشته اقتصاد در دانشگاهها را متوقف میکردند و اساتید اقتصاد به اسنپ و تپسی مشغول می بودند.

جم کنید این اقتصاد مسخره را.
دولت هیچ برنامه اقتصادی نداره
اقتصاد ایران با مدیران ناکارامد به گل نشست نه تحریم ها.
کیهان روزنامه خوبی است ، برای بسته بندی ظروف شکستنی.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
وهمین طور پاک کردن شیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
نچای شیرین .
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
ایول
این نامگذاری ها جناحی، و آن هم نه برای مطرح کردن خود و جناح خود بوده است، بلکه برای تحریک جناح مقابل برای عکس العمل بوده است. تا بتوانند کم کاری های شهرداری و شورای شهر خود را بر عهده آنان بگذارند که نمی گذارند کار کنیم.
فروغ فرخزاد کسی است که مذهبی ها با وی مشکل دارند و شجریان هم به خاطر مواضع انتخاباتی اصولگرایان با وی مشکل دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
اینو گل گفتی
رضا
| Germany |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
آفریین به این شعور.
احسنت
كيهان متعجب شو...
کاراشتباه بخواهید چهارصفر ازپول کشورحذف کنید دوم انتقاد روزنامه کیهان بی جهت است کارمثبتی درارتباط به نامگذاری خیابانها به اسم هنرمندان است
همینکه کیهان از نامگذاری خیابانی به نام شجریان انتقاد کرده معلومه کار درستی انجام شده . چطور در کشوری با این همه مشاهیر نامهایی چون احمد قصیر لبنانی و خالد استامبولی مصری انتخاب میشود کیهان صدایش در نیامد ؟
اگر حمایت اصلاح طلبان از هنر مندان باشد کار بسیار با ارزشی است
اما اگر این نامگذاری به خاطر حمایت گذشته آنان از این جناح بی برنامه، در انتخابات باشد، بدترین سوء استفاده است.
به نظرم اینها کارهای انتخاباتی برای مجلس است.
اصولگرایان هشیار باشند و مخالفتی نکنند.
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
احسنت
فعلا تو زیر زمین برخی عروسی و بزن و برقص است
که داره جنگ راه میفته !!!؟؟؟
ان شاا.. به زودي زود اسم يه كوچه اي بن بستي .چيزي رو ميذاريم شريعت مداري!!!
کیهان بجای افتخار به نامگذاری بزرگان ایرانی بجای نامگذاری خارجی با ان مخالفت میکند انتظاری نیست
سلام
سیل تمام شد
ملخها از عربستان در حال ورود به ایران هستند .
احسنت به کیهان ، کاملا موافقم ...
اگر اسم خیابان دیگری را به اسم یکی از افراد سیاسی میزاشتن بازهم این تیتر رو میزدی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
دقيقا.. مثلا ميذاشتن خاشقچي.. حسين آقا با كله تاييد ميكرد..
حتما اگر بجای شجریان نام عمر البشیر میگذاشتند خوب بود ...چون اکثر خیابانهای ما نام عربی دارند...
روزنامه كيهان توقع داره همه مردم ديدگاهشون مطابق دستورات ان روزنامه باشد . دموكراسي كيهاني .
راست میگه بنده خدا... راست میگه!! مگه همین خالد السلامبولی و این طور اسامی چیشه؟؟ که دنبال جایگزین میگردید؟؟ اصلاً هم ژست نداره و دغدغه های ایران رو هم به ذهن میاره!! تازه مشکلات پایتخت جهان اسلام و ایضاً حاج حسین شریعتمداری رو هم حل میکنه!! هآآآآ؟؟!!
ورشکستهای سیاسی اصلاح طلب که جز بد بختی و گرفتاری اقتصادی و سیاسی و تضعیف در مقابل دشمن هنر دیگری نداشتند حالا باز هم برای حفظ حضور خود در عرصه سیاسی با نزدیک شدن به انتخابات مجلس رو به کارهای نمایشی و عوام فریبانه آوردند این کارها جز رفتارهای سطحی پوپولیستی برای حفط وجهه بر باد رفته هیچ انگیزه دیگر نمیتواند داشته باشد !
نباید اسم خیابانها به نام افرادهای مخالف ارزشها شود
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
اکدوم ارزش‌ها عربی ایرانی یا جناح حاج حسین
خدایا کاری کن که فقط یکبار جناب شریعتمداری تعجب نکند
اتفاقا اینبار کیهان حرفش درسته. من خودم علاقه مند وفعال در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران هستم. الان مردم ایران صدای استاد شجریان رو از رسانه ملی شون نمی شنوند. نامگذاری خیابان به نام ایشون بیشتر یک حرکت عوام فریبانه است که البته اصلاح طلبان استاد مسلم انجام این کار ها هستند. واقعا بهتره شورای شهر به فکر حل هزاران معضل شهر تهران باشه. مثال ساماندهی موتورسواران متخلف که همه جوره مزاحم سایر شهروندان هستند، متکدیان خارجی، دستفروشان مترو، جلوگیری از ساخت مال های متعدد وکاملا غیر ضروری، جلوگیری از تخریب باغ ها و.......
والا نامگذاری خیابان کوچکترین و راحت ترین تصمیمی هست که میشه گرفت ولی جنبه نمایش اش بویژه در منظر اپوزیسیون خارج نشین خیلی قشنگه!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
عوامفریبی رو خوب اومدی
متکدیان که بودجه کشور را خارج می کنند
رضا
| Germany |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
اصلا مهم نیست کیهان موافقه یا مخالف. ولی کار شورای شهر شده هممین شو آف ها. من استاد شجریان و دوست دارم و معتقدم به نامگذاری نام هنرمندان , ولی اینکارای شورای شهر وقتی اینهمه معظل ومشکل تو شهر داریم کار مسخره و بی معنی ایه. اول مشکلات و حل کنید، بعد حالا تغییر نام هم بدید.
خداییش آقای قالیباف تو تهران اینهمه کار کرد اصلا از شو آف و کار های تبلیغاتی خبری نبود. شیخ فض ا... و از رو خیابان جناح رد کرد و کار ترافیکی مهمی تو تهران انجام داد ، اتوبان حکیم و تا ورد آورد کشوند اونم چه اوتوبان خوبی.
بدون اینکه اصلا کسی بفهمه.
تورو خدا مردم، به این راحتی گول کسایی که اینهمه های و هوی دارن و نخورید
چقدر خوب میشد کیهان کمتر صحبت کنه
جامعه شبیه خانواده است اگر یکی از فرزندان در کاری موفق است نباید تشویق باعث از بین رفتن اعتماد به نفس دیگر فرزندان شود متاسفانه در جامعه ما به جای دستگیری از ضعیفان و بالا کشیدن آنها برعکس عمل می کنیم یعنی تو سر ضعیفان می زنیم و کسانی که بالاتر هستند را به گونه ای عجیب و غریب بالا میبریم چه در زمینه مادی و چه معنوی
دوم شهرداری بهتر است به جای نامگزاری خیابان ها به ترمیم خیابان ها بپردازد که به خاطر عدم رسیدگی دچار ترک و چاله شده است.
زنده باد شجریان
آقای کیهان؛ اسم یک خیابان که سهله، اسم تمام کوچه و خیابان های تهران و اسم شهر تهران را محمدرضا شجریان بگذارند هم نمی توانند دینی که استاد شجریان بر گردن فرهنگ و موسیقی ایران داره را ادا کنند. شجریان روح فرهنگ و هنر بشری ست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
اینجوری که تو امدی به جای خدا این ادم را باید پرستش کرد.تا ادمهای اغراق زده ای مثل تو در این کشور هست ما پسرفت داریم نه پیشرفت
استاد؟!!
یا ابوالفضل آقاخان هم فرقه دارد؟
این کیهان کی دست از تندروی و مثلا" دلسوزی آنچنانی برای ایران برخواهد داشت ؟ مطمئنم دردش درد مردم نیست و کسب رضای پروردگار هم نمی باشد . !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
درد تو درد مردم ایران است...؟
شوراي محترم شهر چرا براي نامگذاري از آقاي كيهان اجازه نگرفتيد!؟؟؟ لاأقل كنار هر كدوم از اين نامها يه كيهان هم ميگذاشتيد مثلا مينوشتيد: كيهان شجريان!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
خنک
نام اقای شریعتمداری را باید روی خیابانها گذاشت که برای اسلام سینه چاک می کنند نه یک مشت ادم بی هنر البته با توجه به نظر بی غرض کیهان
کیهان مبصر همیشگی کلاس و ایران
چطوره که یک کوچه ای یا خیابانی رو هم بنام آقای حسین شریعتمداری تغییر نام بدن که تا این حد فشار نیاد به این آقا.
پیشنهاد میکنم کوچه ای که منزل خودشون توشه به همین امر اختصاص پیدا کنه
همه چیز حزب بازی شده اینا از هنرمندان تفدیر نکردن از حامیان انتخاباتی خودشان تقدیر کردن چه بسا علت بالا امدن و مطرح شدن بعضی از هنرمندان و ورزشکاران همین وابستگی شان است
لطفا در اين روزنامه كيهان رو ببندید
چهار صفر را از پول ملی حذف می کنند تا کنتور صفرهای بی ارزش شده را صفر کنند تا بستر ادامه بی ارزش کردن پول ملی را از اکنون به بعد را فراهم کنند زیرا اگر چنین نکنند مردم باید برای خرید مایحتاج روزمره خود از بازار روز ١٠ تا گونی ١٥ کیلویی اسکناس با خود حمل کنند مثلا برای خرید یک کیلو پیاز در ١٥ یا ٢٠ سال آینده باید ١٥ میلیون تومان پول پرداخت کنند.
نمیشه !؟
همین الان پیاز به پانزده هزار تومان رسیده، ١٥ یا ٢٠ سال قبل کی به مخیله شما می رسید که یک کیلو پیاز به قیمت ١٥٠٠٠ تومان برسد یا یک کیلو گوشت قرمز به صد و بیست هزار تومان برسد ؟ با این روندی تجربه اش را داریم چرا پیاز در ١٥، ٢٠ سال دیگر به پانزده میلیون تومان نرسد !؟

طرح حذف صفر از پول ملی را متوقف کنید، علت بی ارزش شدن صفرهای پول ملی اساسا ناشی از اختلاس است که باید بمرور به ارزش صفرهای بی ارزش شده برگردد.
کنار نام خیابان شجریان نام شریعتمداری را هم قرار دهیید تا اعتراض بخوابد . هنوز این گروه فکری نمیداند که چرا انقلاب کرده یعنی هر روز مسیر و مطالبات مردم را منحرف به افکار و خواستگاه خودشان هدایت میکنند یکی از اهداف انقلاب حق اعتراص و انتقاد بود
مسئولين محترم تابناك موضع شما در خصوص نام گذاري خيابان به نام شجريان چيست؟ چرا از كيهان مايه مي گذاريد؟ شما چرا نظر خود را نمي نويسيد؟ شما هم برنامه انتخاباتي داريد111
الان مشکل کیهان با استاد شجریان چیه ؟؟؟؟؟
حتما باید اسم آقاای شریعتمداری رو می ذاشتن رو خیابون ....
کیهان سکوت ..........!
از نامگذاری خیابانها بنام اساتید هنر و فرهنگ اصلا تعجب نمی کنم این اقدام سالها پیش ودر کل کشور باید انجام می شد تعجب من از این است که قلم بدست کیهانیان افتاده که چشم دیدن اهالی فرهنگ و هنر را ندارند
کیهان برای اسامی شیخ نمر و خالد اسلامبولی تعجب نمی کنه واسه اسم استاد آواز از کشور خودمون تعجب می کنه؟
اگر یکی صدای خوبی دارد و یا خوش قیافه است باعث نامگذاری خیابان به نام او میشود. چون شما از صدای کسی لذت می بری دلیل ندارد که نام خیابان را برای آن مصادره کنی.
نام خیابانها فقط برازنده افرادی است که برای کشور از خودگذشتگی می کنند. حالا یک آدم بی سواد باشد و یا یک کودک .
برای این دوره شورای شهر تهران باید متاسف بود که بجای رسیدگی به مشکلات و معضلات شهر تهران چسبیده به فردی مانند شجریان با آن سوابق ننگین و سیاه !!!!!!
کاملا با روزنامه کیهان موافقم. برای اینکه اولا در کشور ما مرسوم نیست خیابون رو به اسم شخص زنده بگذارند. اون هم شخص زنده ای که هیچ سنخیتی با کشور نداره و مقیم کشورهای خارجیست. دوما شورای شهر و دولت به جای حل مشکلات مردم به کارهای جناحی و روانی پرداختند و می خوان مردم رو متقاهد به بستن چشمانشون کنند. تاریخ این دولت و شورای شهر رو ناکارامدترین اجتماع این کشور خواهد دونست
اخه کیهان،آقای شریتمدار ۲درصد هم در ایران مانند شما فکر نمیکنند! اما ۹۹درصد قدرت و ثروت رو در اختیار دارید،آیا این با کدام یک از شیوه های حضرت علی(ع) مطابقت داره
سایز اسکناسهارو کوچک کنید خیلی بزرگن تو کیف جا نمیشن نگاه کنید یورو و دلار را
شورای شهر جدید با این حجم کاری خودشو نکشه . خیلی خسته نباشید تو دوسال کلا 4 تا طرح رو 6 بار افتتاح کردن اونم از قبل اینا افتتاح شده بود جالبه به چندتاشونم انتقاد کرده بودن ولی تو عکس یادگاری طوری ژست دارن که انگار طرح و توسعه رو اینا ریختن الانم که دوره افتاده اسم کوچه ها رو عوض میکنن
په نه په، خالد اسلامبولی خوبه
کیهان یک بار به این پرسش جواب بدهد بدون بودجه نجومی چند روز می تواند دوام بیاورد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کیهان ولش کن..امیدوارم امسال ربنای استاد رو تو ماه رمضان باز هم بشنویم
کیهان راست میگه اسم استاد اخلاق، " تتلو" باید بذاشتند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر