بازدید 15425

هلال احمر از سعید قاسمی شکایت می‌کند

کد خبر: ۸۹۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ 16 April 2019

در پی انتشار ویدئویی از سعید قاسمی، یکی از فرماندهان بازنشسته نظامی درباره استفاده از پوشش هلال احمر در جنگ بوسنی، جمعیت هلال احمر از شکایت این نهاد از وی به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتشار ویدئویی از سعید قاسمی، یکی از فرماندهان بازنشسته نظامی درباره استفاده از پوشش هلال احمر در جریان جنگ بوسنی، جمعیت هلال احمر ایران، در اطلاعیه‌ای از شکایت این نهاد از وی به مراجع قضایی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

هلال احمر هیچ گاه اجازه استفاده از نشان‌واره و لباس خود را به نیرو‌های نظامی نمی‌دهد. این نهاد بین المللی طبق کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو در مخاصمات مسلحانه بی طرف است، زیرا کار مهمی به نام حمایت از انسانیت و کمک به افراد غیرنظامی دارد.

اگر فرد یا نهادی از نشان و لباس جمعیت هلال احمر ایران در مسیری مغایر با اهداف و اصول این نهاد بین المللی سوءاستفاده کرده، قطعا بدون اجازه و هماهنگی این جمعیت بوده است که اگر قرار بر هماهنگی و اجازه هم باشد، قطعا اجازه چنین اقدامی داده نمی‌شود.

بدین ترتیب به دنبال اقرار سعید قاسمی، از فرماندهان سابق نظامی به استفاده از پوشش هلال احمر برای اهداف نظامی در زمان جنگ بوسنی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از وی به مراجع قضایی شکایت کرده و حق پیگیری این موضوع را تا زمان رسیدن به نتیجه برای خود محفوظ می‌داند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر