بازدید 9869
بازتاب

گزارش‌گاردین‌ازتلاش‌دختران‌ِایرانی‌برای‌ورودبه‌ورزشگاه‌

گاردین به تازگی در گزارشی تصویری روایتی از تلاش دختران ایرانی برای ورود به ورزشگاه‌ها را منتشر کرده است. این گزارش با تصاویری از فروغ علایی، عکاس ایرانی برنده جایزه ورلدپرس همراه است.
کد خبر: ۸۹۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ 15 April 2019

گاردین به تازگی در گزارشی تصویری روایتی از تلاش دختران ایرانی برای ورود به ورزشگاه‌ها را منتشر کرده است. این گزارش با تصاویری از فروغ علایی، عکاس ایرانی برنده جایزه ورلدپرس همراه است.

به گزارش «آزادی»، بنا بر یک قانون نانوشته ورود زن‌‍‌ها به ورزشگاه‌ها در ایران ممنوع است. علی‌رغم تلاش‌های زیاد دولت‌ها و برخی نمایندگان مجلس همچنان درهای ورزشگاه‌های فوتبال و والیبال (در مسابقات مهم) به روی زنان ایرانی بسته است. هنوز چرایی این ممنوعیت عجیب معلوم نیست و مشخص نیست نهادها با چه متر و معیاری مانع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها می‌شوند ولی هرچه هست زنان ایرانی قطعا از دیدن مسابقات فوتبال در ورزشگاه‌ها محروم هستند.

در مورد سایر ورزش‌ها هم گهگاهی تصاویری تز حضور زنان در ورزشگاه‌های مسابقات بسکتبال یا والیبال دیده می‌شود ولی هرجا مسابقات با پوشش رسانه‌ای فراوان همراه باشد از حضور زنان در آن ورزشگاه‌ها جلوگیری می‌شود. برای مثال تا پیش از حضور تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی والیبال، زنان به راحتی به ورزشگاه می‌رفتند و این رقابت‌ها را تماشا می‌کردند. کما اینکه تصاویر حضور زنان در بازی ایران و ژائن سال 91 که منجر به حضور ایران در لیگ جهانی شد در خبرگزاری‌ها موجود است. اما هم اینکه ایران به مسابقات جهانی راه یافت به یکباره از حضور زنان در ورزشگاه‌ها جلوگیری شد.

گزارش گاردین از تلاش دختران ایرانی برای ورود به ورزشگاه‌ها: خستگی ناپذیر!

فشارهای نهادهای بین‌المللی هم در این سال‌ها تنها توانست پای زنان گزینش شده را به ورزشگاه‌ها باز کند و تنها این حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا بود که برای ساعتی پای زنان را به ورزشگاه آزادی باز کرد. با این حال همچنان درهای ورزشگاه‌ها در سایر رقابت‌ها بر روی زنان بسته ماندذه است.

با این حال دختران ایرانی بیکار ننشسته‌اند! یکی دو سالی است که تصاویری از دخترانی که با گریم  و گذاشتن ریش و سبیل خودشان را به ورزشگاه‌ها می‌رسانند در رسانه‌ها منتشر شده است. اتفاقی که سرانجام منجر به حضور ماموران زن در ورودی ورزشگاه‌ها برای برخی از بازی‌ها شد. با این حال دختران خستگی‌ناپذیر از پا ننشسته‌اند و از هر روزنی خودشان را به ورزشگاه می‌رسانند.

گاردین به تازگی در گزارشی با تصاویری از فروغ علایی به داستان زنان ایرانی که برای ورود به ورزشگاه‌ها تلاش می‌کنند پرداخته است. گاردین در این گزارش داستان زینب را روایت می‌کند. یک هوادار دو آتشه پرسپولیس که از اهواز خودشان را به تهران رسانده تا با گریم و تغییر قیافه در هیبت یک پسر وارد ورزشگاه شود.

فروغ علایی به تازگی به خاطر یکی از این تصاویر جایزه سالانه ورلد پرس را از آن خود کرده است.

او با انتشار تصاویرش در اینستاگرام هوادارن زیادی پیدا کرده است.
او با انتشار تصاویرش در اینستاگرام هوادارن زیادی پیدا کرده است.
حضور او در ورزشگاه با استقبال هواداران پرسپولیس همراه شد.
حضور او در ورزشگاه با استقبال هواداران پرسپولیس همراه شد.
عکس یادگاری با امید عالیشاه از بازیکنان پرسپولیس
عکس یادگاری با امید عالیشاه از بازیکنان پرسپولیس
بازگشت به اهواز بعد از حضور در ورزشگاه
بازگشت به اهواز بعد از حضور در ورزشگاه
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
کاری کردیم همه جا بنا بخندند .
این دختران وقتی مادر شوند نسل را خراب می کنند می گی نه در چند دهه اینده به شما ثابت خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
چرت نگه ناشناس/اين دختر خانم واسه خواستش ميجنگه پس در زندگي و كار و خانواده موفق ميشه و هست .شما به خودت فكر كن ببين تا به حال واسه خواستها جنگيدي .
واقعا این زنایی که تو این عکسند اگه برن ورزشگاه . ورزشگاه رو به لجن میکشند. آمو اینا شرند . شر و شرارت از چشاشون میباره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
ناشناس شما خوب بودن رو توي چي مي بينيد واقعا بابات اين نوشتتون بايد شرمنده باشي .آمو .و بهت بگم جنوبي نيستي .
ماکه رفتیم چه خیری دیدیم که شما اینقدر سروپنجه میشکنید که برین ورزشگاه آخه!
تو دنیا معروف شدیم با این تندرویها
خانم ها اگر این همه مشتاق فوتبال هستند حداقل یه وقتایی برن بازی های تیم ملی فوتبال بانوان رو هم ببینند تا یه وقت شائبه پیش نیاد که بیشتر دوست دارن برن قاطی مردا تا اینکه فوتبال ببینند
بابا دیگه این لجبازی را کنار بزارین ..بهانه بدست بدخواهان این خاک ندهید...با اینکارتون دارین به کشور اسیب می زنید
اجازه بدین خانمها به استادیوم برن خدا شاهده هیچ اتفاقی نمی یوفته به نفع نظام هم هست
خودمان را مضحکه دنیا کردیم
جالب مردم مشکلی ندارن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل