بازدید 23979
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

افزایش حقوق کارکنان بر اساس مصوبه مجلس نباشد، دیوان محاسبات ورود می‌کند

با نزدیک شدن به روز‌های پایانی از نخستین ماه سال، بار دیگر موضوع افزایش حقوق کارمندان دولت به صدر اخبار بازگشته است. در روز‌های گذشته، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، درباره افزایش حقوق کارکنان دولت، توضیحاتی به خبرنگاران داد و گفت: به علت اختلاف نظر مجلس و دولت در افزایش حقوق ۲۰ درصدی و یا ۴۰۰ هزار تومانی کارکنان، این مصوبه با کُندی در حال انجام است.
کد خبر: ۸۹۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸ 15 April 2019

افزایش حقوق‌ها درست نباشد، دیوان محاسبات ورود می‌کند/ اگر دولت می‌خواهد قانون افزایش حقوق را اجرا نکند، لایحه جدید بدهدبا نزدیک شدن به روز‌های پایانی از نخستین ماه سال، بار دیگر موضوع افزایش حقوق کارمندان دولت به صدر اخبار بازگشته است. در روز‌های گذشته، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، درباره افزایش حقوق کارکنان دولت، توضیحاتی به خبرنگاران داد و گفت: به علت اختلاف نظر مجلس و دولت در افزایش حقوق ۲۰ درصدی و یا ۴۰۰ هزار تومانی کارکنان، این مصوبه با کُندی در حال انجام است.

به گزارش «تابناک»؛ نوبخت با تأکید بر اینکه افزایش حقوق کارکنان بر اساس قانون مصوب و با استاندارد اقتصادی، برای جلوگیری از فشار به قشر‌های کم درآمد اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون تصمیم دولت بر آن است که کارکنان دولت، حقوق فروردین و در نهایت اردیبهشت خود را با افزایش ۲۰ درصدی و میانگین متوسط دریافت کنند.

این در حالی است که بنا بر قانون بودجه سال ۹۸ دولت اجازه افزایش حقوق برابر به میزان ۲۰ درصد را ندارد و چنانچه قرار است افزایشی رخ دهد، باید بر پایه مصوبه مجلس باشد.

بنا بر قانون بودجه، افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸ حداقل به میزان ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و دولت نیز اجازه دارد تا ۱۰ درصد بر اساس حقوق دریافتی افزایش حقوق اعمال کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: طبق قانون بودجه سال ۹۸، افزایش حقوق کارمندان دولت باید دست کم ۴۰۰ هزار تومان باشد و علاوه بر این، دولت می‌تواند تا ۱۰ درصد افزایش حقوق‌ها را اعمال کند.

این نماینده مجلس گفت: اینکه یک قانونی درست است یا نادرست و باید کار کارشناسی روی آن انجام شود، بحث جدایی است که من خودم در این باره بحث‌های مفصلی دارم که اکنون از حوصله بحث خارج است؛ اما به هر حال، آنچه قانون شده و به تصویب مجلس رسیده، لازم الاجراست.

بیشتر بخوانید

وی یادآور شد: سال گذشته، قانون بودجه سال ۹۸ تصویب و در آن میزان افزایش حقوق کارکنان دولت تعیین شد و از ۰۱. ۰۱. ۹۸ قابل اجراست و کسی حق ندارد از آن سرپیچی کند. اساسا دیوان محاسبات کشور برای همین موضوع ساخته شده تا قانون اجرایی شود؛ بنابراین، اگر دولت نخواهد قانون را اجرا کند، سر و کارش با دیوان محاسبات خواهد بود و دیوان نیز قطعا به موضوع ورود خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در پاسخ به این که احتمالا دولت بخواهد دو ماه این قانون را نادیده و فقط ۲۰ درصد افزایش را اعمال کند نیز باید گفت، دولت چنین حقی ندارد و باید از اول فروردین قانون بودجه سال ۹۸ به اجرا درآید. در اوضاع کنونی، کسی نمی‌تواند از قانون عدول کند، مگر اینکه دولت لایحه جدید بیاورد تا در مجلس بررسی شود.

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به ضد و نقیض گویی‌های مسئولان دولت در خصوص افزایش حقوق‌های سال ۹۸، گفت: حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه مجلس انجام می‌شود؛ دو ردیف مربوط به حقوق و دستمزد ۳۸.۹ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: باید به حقوق ۵ میلیون شاغل و بازنشسته کشوری و لشکری، ۴۰۰ هزار تومان با تبدیل به ضریب و ۱۰ درصد هم جداگانه افزوده شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص علت اعمال ضریب ۱۰ درصدی به حقوق‌ها گفت: میزان اعتبار برای اعمال افزایش ۴۰۰ هزار تومان به حقوق ۵ میلیون نفر در دوازده ماه ۲۴ هزار میلیارد تومان خواهد بود و اعمال ضریب ۱۰ درصد کامل نسبت به حقوق سال ۹۷، اعتباری بالغ بر ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که در مجموع ۳۸.۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند در مصوبه مجلس گفته شده تا ۱۰ درصد ضریب افزایش حقوق اعمال شود، به دلیل اینکه در ردیف مربوطه به اندازه کافی اعتبار وجود دارد، دولت مکلف است ۱۰ درصد را کامل بپردازد؛ بنابراین، برای اجرای ۴۰۰ هزار تومان به علاوه ۱۰ درصد، اعتبار کافی وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۳۴
خيلي جالبه كه شركت هاي خصوصي كه ميگن نه تنها افزايش نميديم همون حقوق سال گذشته رو بتونيم بديم هنر كرديم !!!!
وقتي كه ميگن اگه اين مصوبه اجرا نشه ديوان محاسبات ورود ميكنه آدم خندش ميگيره ،بابا ديوان محاسبات عين پشه اي كه ميخواد به فيل حمله كنه ،كاري از دستش برنمياد
حقوق خودی هارا صدر صد افزایش بدهید دولت اعتراضی نخواهد کرد چون این رجال در مسند قدرت فقط خودیها را مستحق زندگی بهتر میدانند واز واژه ملت سود میبرندتا به اهداف وبلند پروازیهای خود برسند با یک یا دونماینده حامی مردم زمستان سرد به بهار تغییر پیدا نخواهد کرد
شورش را درآوردید این بازیها موجب سو استفاده کار فرما میشه اگر بگویید 400 هزار تومان و دولت مجاز است تا10درصد هم افزایش دهد بیشتر شرکتها از اعمال درصد شانه خالی میکنند تورم از40درصد به بالاست در بسیاری از اقلام که 100درصد هم رد کرده واقعاً 20درصد کمه اما حداقل کار ممکنه
کسی که به قانون عمل نکنه باید عزل بشه
با سلام واحترام: کارمندی که پارسال 2000000 تومان حقوق میگرفت میتوانست 600دلار بخرد و گوشت کیلویی 30 هزار تومان بود همان کارمند با همان2/000/000 تومان امسال فقط میتواند 130 دلار بخرد و گوشت 130 هزار تومان واگر درست حساب کنیم470=130- دلار600که تفاوت آن باتومان میشود 5600000 تومان. چقدر میتوان بحقوق اضافه نمودتاجبران بشود.؟ آن 470 دلار یا5600000 تومان درماه ازجیب چه کسان و چه طبقه درآمده و به جیب چه کسانی و چه طبقه رفته است.؟ با احترام.
واقعا مایه ی تاسف وتاثر است برای دولتمردان کشورمان که نمی توانند افزایش حقوق ها را برابر با تورم موجود
واقعا مایه ی تاسف وتاثر است برای دولتمردان کشورمان که نمی توانند افزایش حقوق ها را برابر با تورم موجود
جنگ زرگری مجلس و دولت برای افزایش ناچیز حقوق و مزایا در حالی که تورم واقعی بیش از 200 درصد شده!!
امثال نوبخت وروحانی وتیم روحانی از مرفهین بدون درد هستند وبا گرفتن حقوقهای کلان ودرنازونعمت بودن متاسفانه از حقیقت تلخ وضعیت فلاکت باراقتصادیس بازنشستگان وکارمندان وکارگران بی اطلاع هستند ودرطول 6سال گذشته باپرداختیهای ناعادلانه وتبعیض آمیز بین کارمندان وبازنشستگان با مقامات ووزرا فاصله طبقاتی بی سابقه ایجاد کرده اند وبا فشاراقتصادی لجام گسیخته اکثریت ملت رابدبین نموده اند
انشاا...قانون اجرا بشه نه نطر نوبخت...که مخالف توجه به امثال ما معلمان است
تابناک عزیز سال شروع نشده تعرفه های پزشکان اب وبرق را دولت با فکر با درایت افزایش داده ولی از سال گذشته دعوا برسر افزا یش حقوق های کارمندان هنوز که هنوز است دا هاله ابهام مانده علی برکت الله بر این دولت
بلانسبت همه عزیزان به الاغ گفتند برادر برایت پیدا شده، گفت فرقی به حال من نمیکند، من بار خودم رو دوشم است. حالا حقوق اگه ۱۰۰درصد و اگه ۱۰ درصد با این اوضاع بی بند و بار مملکت چه توفیقی میکند. امروز هرکس هرطور دلش خواست قیمت گذاری میکند مثل دو در دو به جای چهار میگیم بیست کی به کیه؟
باید کارگران و کارمندان هم برابر قضات و پزشکان و بقیه بخورها حقوق بگیرند چراکه هم بیشتر کار می کنند و هم زحمت کش تر هستند.
سلام ضمن تشکر از توجه خاص نمایندگان مجلس میگم این افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان نیز بعضی وقتها جهت اعلام وجود و زمینه اخذ رای خوبه
جنگله مگر؟
مگه این تفاوت بین دولت ومجلس چقدر میشه که تورم بالای ۲۰۰ درصد را جبران کنه
اگه یه کم از خدا میترسیدید این حالو روز ملت نبود
وقتی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از قانون را رعایت نکند باید منتظر تهدید اتحادیه نانهای فانتزی باشیم به کم کردن شانه نان فانتزی .
مملکت هرکی به هرکیه .هر کی مشغول نعل کردن خودش است
جنگ زرگری راه انداختن. اصلاْ هم تابلو نیست میخوان حواس مردم از گرونی ۳ الی ۱۰ برابری کالاها پرت بشه
چرا کمترین افزایش حقوق ها را تامین اجتماعی برای بازنشستگان خود در نظر گرفته ؟ واقعا بازنشته ها مظلومترین هستن.
مگر قوانین مصوب مجلس درطی سالیان گذشته، مکلف نمودن دولت به افزایش حقوق تمام کارکنان متناسب با نرخ تورم نبوده است؟
پس چرا مچلس خود به مصوبه قانونی خود متعهد نیست؟
با افزایش 400 هزار تومان، درصد افزایش حقوق تمامی کارکنان با مصوبه مذکور معایرت خواهد داشت
تازه وقتی خط فقط زیر 5 میلیونه، حق کارکنانه که حقوقشان زیر 5 میلیون نباشد.
این نمایندگان محترم، چند درصد کارکنان را نمایندگی می فرمایند؟؟؟؟؟
برای مزخرفات همیشه به اندازه کافی عنداله مطالبه پول واعتبار وجود دارد ،ولی در این شیستم برای پزداخت به کارگر ،کارمند ،بازنشسته بجای پول فشار ودرد والم وتحمیل گرانی وتورم وبیچارگی وبدبختی وجود دارد برایشان رفاه واسایش وامنیت مال وجود ندارد ،در حالیکه تنها کسانی که تو این کشور در عرصه تولید وخدمات در کنار کشاورزان تلاش میکنند اینها هستند ،بقیه جز مفت خوری کار دیگری ندارند ونمی کنند ووجودشان جدا برای جامعه بودونبودش یکی است ،البته حساب نیروهای امنیتی ونظامی که در رسته نیروهای خدماتی وکارمندی جا دارند جداست ،
دولت پول نداره حقوق کارمندای خودشو بده اونوقت از جیب خلیفه بخشیده و سی و شش درصد افزایش حقوق به اضافه ماهیانه پانصد هزار تومان بیمه به گردن کارفرمای بخش خصوصی انداخته. به جای حمایت از کسب و کار ریشه کارفرما رو با این مقررات زدند.
واقعا ۴۰۰ هزار تومن مجلس چه دردی از ما دوا میکنه
همون ۲۰ درصد بهتر بیشتر در میومد
سلام الان هفت ماه است که دولت دارد روی بیست درصد افزایش حقوقها با دول کرنا داد میزند و در این مدت تورم سه برابر بالا رفته ولی مجلس و دولت هنوز دارند روی ۴۰۰ هزا تومان با هم لجبازی می کنندبلاخره می خواهند تا انتخابات این موضوع ادامه یابد وکسی هم دلش به حال قشر بازنشستگان و کارگران نمی تپد والسلام الله برکت الله
هنوز افزایش حقوقی رخ نداده ، اما دولت دارد خدمات ،، آب ،و فاضلاب ،و برق ،و گاز ،و سایر خدمات را حداقل بالای ۲۰٪ افزایش داده است ، مواد غذایی ،و ملزومات ضروری که جایذخود دارد ، ای کاش میشد برای یکسالرهمه مسولین ، با ماهی سه میلیون گذران زندگی کنند ؟ فقط یکسال ،تا آنها هم طعم تلخ زندگی با دومیلیون تومان را بچشند ؟،،
از چه بناليم که به قول معروف خودم کردم که لعنت بر خودم باد. به عنوان شخصي که به اين دولت در هر دو انتخابات راي دادم. براي سادگي و کلاه گشادي که سرم رفت متاسفم.
آقای نوبخت شما راحت باشین این طوری که پیش میره فکر نکنم من کارمند بدبخت با 1200000تومن تو چند ماه اول سال افزایش حقوق ببینم فعلا شماها دعواتونو بکنین ...
خدا به داد همه برسه سالی که نکوست از بهارش پیداست اون از سیل که این همه خسارت زد صدها خانواده رو داغدار کرد این از وضع کسب و کار مردم ، این وضع گرانی اجاره خانه ها تو این 4 سال انتخابات آقای روحانی همه شرمنده زن و بچه هاشون شدن خدا نکنه کسی تو خانواده ها مریض بشه که .........
این مصوبه مجلس که با پیشنهاد حاجی با بایی صورت گرفت عدالت حداقلی اگر اجرا شود که این راهم دولت و شخص رئیس سازمان برنامه و بودجه با بهانه های واهی تمکین نمی کنند
دعوای زرگریه مثل پارسال تا دیرتر افزایش حقوق را انجام بدن
سال گذشته هم سه چهار ماه این دعواهای زرگری را راه انداختن و افزایش حقوق را نزدن و ندادن
آخه وقتی مجلس قانون داده پس چرا الان که فروردین هم تموم شده هنوز حکمی زده نشده و در ثانی مثل پارسال که گفتن پلکانی افزایش داریم اما همه رو10درصد اضاف کردن امسال هم همچین برنامه ای هست حتما
این مصوبه مجلس که با پیشنهاد حاجی بابایی صورت گرفت عدالت حداقلی است اگر اجرا شود به نفع کارمندان پایین دست است که این راهم دولت و شخص رئیس سازمان برنامه و بودجه با بهانه های واهی تمکین نمی کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان