بازدید 3035

استادان نمونه کشوری برای اولین بار تقدیر می‌شوند

کد خبر: ۸۹۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 15 April 2019

معاون آموزشی دانشگاه شریف با اشاره به برگزاری همایش ملی آموزش در نهم اردیبهشت گفت: برای اولین بار در این همایش مراسم تجلیل از استادان نمونه کشوری همزمان با تقدیر از سرآمدان آموزش برپا می‌شود.

به گزارش دانشجو، داود رشتچیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت «چهارمین همایش ملی آموزش عالی» برگزار شد، بیان کرد: این همایش با متولی گری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و میزبانی دانشگاه صنعتی شریف نهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

رشتچیان با اشاره به برگزاری سه دوره قبلی این همایش در دانشگاه‌های تربیت مدرس، تهران و شهیدبهشتی گفت: قرار است که سالانه این همایش همزمان با دهه آموزش و گرامیداشت روز معلم برگزار شود. «دانشگاه جامعه محور» محوری است که برای این همایش مد نظر گرفته شده است تا به بررسی مسئولیت های دانشگاه در مقابل جامعه بپردازد.

دبیر چهارمین همایش ملی آموزش عالی اظهار داشت: در کنار این همایش از پیشکسوتان و سرآمدان آموزشی کشور و همچنین استادان نمونه تقدیر می شود، همواره مراسم تقدیر سرآمدان آموزشی و استادان نمونه به صورت جداگانه برگزار می شد و این اولین بار است که دو مراسم ادغام شده اند.

وی درباره نشست های تخصصی که در همایش برپا می شود، ادامه داد: قرار است جمعی از مسئولان، صاحب نظران و پیشکسوتان آموزش عالی در پنل های مختلف به بررسی موضوعاتی از قبیل مدیریت سرمایه انسانی در دانشگاه ها، اقتصاد آموزش عالی در دانشگاه جامعه محور، مهارت افزایی و اشتغال پذیری دانش آموختگان، مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها و تنوع بخشی به ماموریت آنها،الگوی حکمرانی و نظام مدیریتی مراکز آموزشی پژوهشی تقاضامحور، هم افزایی آموزش و پژوهش در دانشگاه جامعه محور و غیره بپردازند.

رشتچیان با بیان اینکه اشتغال وظیفه دانشگاه نیست، عنوان کرد: مهارت افزایی و ایجاد مهارت اشتغال پذیری و کار در جامعه برعهده دانشگاه ها است. خدماتی که امروزه در جامعه به آنها می بالیم خدماتی هستند که از سوی جامعه دانشگاهی انجام گرفته است؛ بنابراین هم دانشگاه باید جامعه محور باشد و هم جامعه دانشگاه محور.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف درباره بهره گیری ازتجارب دانشگاه های خارجی در زمینه اموزشی گفت: همکاران ما برای ارتقای سطح ارایه آموزش ها همواره دانشگاه های سطح یک دنیا را مورد ارزیابی قرار می دهند و به ویژه از راهنمایی ها و ظرفیت های ایرانیان آن دانشگاه ها استفاده می کنند، در حال حاضر با توجه به شرایط اجتماعی سیاسی حاکم بر ایران قدری حضور خارجی ها در ایران و بالعکس دشوار شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی