بازدید 8479

سیل ویرانگر، وحدت شیعه و سنی را تحکیم کرد

کد خبر: ۸۹۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 15 April 2019

آخوند اهل سنت، عبدالحی میرزاعلی، تاکید می‌کند اگرچه سیل گلستان یک مصیبت بود، اما یک نعمت هم داشت و آن هم اثبات بیشتر اتحاد شیعه و سنی در ایران بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، حجت‌الاسلام عبدالحی میرزاعلی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان که امام جمعه آق‌قلا هم است، از جمله مدیرانی بود که از همان ساعات اولیه بحران سیل، حضوری مداوم و تاثیرگذار در منطقه آق‌قلا داشته است. او درحالی که نمی‌خواهد از کارهای خود در امر امدادرسانی حرفی بزند، از همه مردم ایران به خاطر کمک به سیل‌زدگان ترکمن‌صحرا تشکر می‌کند.

امام جمعه آق‌قلا درباره سیل استان گلستان و تجلی همدلی و وحدت میان شیعیان و اهل سنت برای کمک به مردم گفت: «این موضوع از قبل به ما ثابت شده بود که اتحاد بین اهل تسنن و تشیع شعار نیست، بلکه یک اصل است. اما برادران شیعه در ماجرای سیل آق‌قلا، این موضوع را بیشتر از قبل ثابت کردند. ممکن است سیل یک مصیبت باشد اما در همین مصیبت هم یک حکمت و یک نعمت بزرگی نهفته که همان اتحاد، اخوت و برادری است. سیل اخیر این وحدت را بیش از گذشته تحکیم کرد.»

میرزاعلی تاکید کرد: «من در نماز جمعه (۲۳ فروردین) عنوان کردم مثلا سرهنگ مملکت از تبریز و تهران و استان‌های مختلف آمده‌اند اینجا و کمک می‌کند، روحانی تشیع برای مردم اهل سنت خدمت می‌کند، این را همه باید بدانند. این موضوعات باید در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شود تا همه کسانی که در منطقه نیستند، چه در داخل و چه خارج از کشور، بدانند در اینجا چه اتفاقاتی می‌افتد و چه اقدامات صادقانه‌ای شکل می‌گیرد. این برای تحکیم وحدت شیعه و سنی حیاتی است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر